איך להוסיף מוצרים באמצעות ווקומרס לאתר מסחר אלקטרוני?
הוספת מוצרים ווקומרס

איך להוסיף מוצרים באמצעות ווקומרס לאתר מסחר אלקטרוני?

ווקומרס (WooCommerce) היא הרחבה / תוסף של אתרי מסחר אלקטרוני מבוססים מערכת ניהול תוכן וורדפרס (WordPress). באמצעות התוסף, ניתן להוסיף מוצרים ולנהל אותם ואחרים כמו קטגוריות, קופונים, מחירים, תמונות וקולקציות של תמונות, משלוחים, אמצעי תשלום ועוד.

הכתבה הזו תסביר איך להוסיף מוצרים באמצעות ווקומרס לאתרי קניות וחנויות אינטרנטיות. הכתבה מיועדת בעיקר ללקוחות החברה, אך ניתן להשתמש בה גם לכל המעוניין בדבר.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

על מנת להוסיף מוצרים, יש ראשית כל להיכנס ללוח הבקרה של האתר שלכם עם שם משתמש וסיסמא כמובן. לוח הבקרה מציג את כל המידע הרלוונטי ביותר עבורכם באתר, לרבות מספר פוסטים, עמודים, תגובות ומוצרים.

הוספת מוצרים לאתר

לאחר הכניסה ללוח הבקרה, בתפריט הצדדי יש לבחור בפריט מוצרים (באנגלית: Products) ואז יש ללחוץ על הוסף חדש (באנגלית: Add New). ניתן ללחוץ גם על הפריט "כל המוצרים" ואז גם שם אפשר ללחוץ על הוספת מוצר חדש.

כך זה נראה:

הוספת מוצר חדש (ווקומרס)
הוספת מוצר חדש (ווקומרס)

בעת לחיצה על הוסף חדש (מוצר), ייפתח לכם עמוד בו ניתן להזין את הפרטים הבאים:

1. כותרת (שם המוצר)

כאן יש לכתוב את הכותרת של המוצר. כדאי מאוד לכתוב שם ייחודי של המוצר שלא יהיה ארוך מדי והוא יכלול את מילות המפתח העיקריות של המוצר. הוסיפו צבע, דגם, גודל, מותג או כל דבר חשוב שעולה לכם בראש.

לא לכתוב שם ארוך מדי (עד 50-60 תווים) כיוון שהוא ייקטע ולא יופיע בשלמותו באתר או במנועי חיפוש.

2. עורך טקסט (תיאור ארוך של המוצר)

עורך הטקסט נמצא מיד לאחר הכותרת. חלק זה נועד על מנת שתוכלו לכתוב תיאור ארוך של המוצר. אל תחסכו במילים, תוסיפו את כל המידע הרלוונטי לגבי המוצר שלכם. אפשר להוסיף טקסט, תמונות נוספות, סרטוני וידיאו או הטמעה של סרטונים מ-YouTube, פייסבוק וכד'.

כדאי מאוד לכתוב גם שאלות ותשובות לגבי המוצר שלכם – כך שהלקוח שלכם יוכל לקבל החלטה באופן מיידי האם המוצר רלוונטי עבורו או לא. כמובן, זה גם חשוב בכך שאם תכתבו הכל, לא תשאירו ללקוח אפילו שאלה אחת בטלפון או במייל – הדבר יחסוך לכם זמן יקר לענות על אותן שאלות שוב ושוב.

3. נתוני מוצר

כך זה נראה (הסבר לאחר התמונה):

נתוני מוצר ווקומרס
נתוני מוצר ווקומרס

נתוני מוצר הוא אחד החלקים החשובים ביותר של מערכת ווקומרס. באמצעות תיבה זו, אפשר להוסיף את כל המידע החשוב ביותר של המוצר – כדאי מאוד לשמור על שיטת עבודה קבועה לאורך כל המוצרים.

בחלק העליון, ליד המילה נתוני מוצר אפשר לבחור האם מדובר על מוצר רגיל (בדרך כלל את זה משאירים), קבוצת מוצרים, תכנית שותפים / חיצוני (אם אתם עובדים עם אמזון, אלי אקספרס וכדומה) וכן מוצר עם וריאציות.

לצד זאת, תוכלו לבחור האם המוצר הוא וירטואלי (שאין צורך בעלות משלוח) והאם המוצר ניתן להורדה לאחר הרכישה (מוצר דיגיטלי כמו קובץ PDF וכד'). – במוצרים פיזיים – לא משנים כאן כלום.

בהמשך, ומתחת לשורה העליונה יש תפריט צדדי נוסף ובו יש לשנות את המידע הבא (לפי סוג המוצר שלכם):

  • כללי – ניתן לשנות מחיר המוצר ומחיר מבצע (אפשר להגביל מחיר מבצע בזמן).
  • מלאי – כאן ניתן לקבוע כיצד המוצר מתקשר למלאי שלו, ניתן להוסיף מק"ט ייחודי לצורך זיהוי, הוספה האם במלאי ועוד מידע.
  • משלוח – במידה ואתם שולחים מוצרים ללקוחות, תוכלו לציין כאן מה המשקל של המוצר ומהם הגדלים שלו. ניתן להוסיף גם את סוג המשלוח (את זה משנים בהגדרות החנות עצמה).
  • מוצרים מקושרים – כאן אפשר להוסיף מוצרים דומים שהם משודרגים יותר וגם להוסיף מוצרים קשורים (כך תוכלו להגדיל את המכירות שלכם).
  • תכונות – כאן אפשר להוסיף את התכונות של המוצר. כל מה שאתם רוצים וחשוב לכם להציג וגם לנהל בעתיד.
  • מתקדם – כאן יש פונקציות נוספות שמאפשרות להוסיף למוצר.

4. תיאור קצר של המוצר

בשונה מנקודה מספר 2, בחלק זה אתם צריכים לכתוב תיאור קצר של המוצר בלבד. אל תעמיסו יותר מדי. חלק זה צריך להיות קצר ולעניין.

5. קטגוריות מוצרים

בחלק הצדדי אפשר להוסיף קטגוריה של מוצרים. במידה ואתם מוכרים כמה סוגי מוצרים, תוכלו לסווג אותם ולקבץ אותם לפי נושאים. לדוגמה: אם יש לכם אתר אופנה ואתם מוכרים נעליים, מכנסיים, חולצות וכד' – תוכלו ליצור קטגוריה לכל סוג מוצר.

ניתן להוסיף גם תת קטגוריה, כך שאם יש לכם נעלי גברים ונעלי נשים – אפשר לעשות זאת באמצעות קטגוריה משנית.

חשוב לציין: חובה לבחור קטגוריה אחת לפחות לכל מוצר. אפשר לבחור קטגוריות קיימות ואפשר להוסיף קטגוריות חדשות במיד במהלך יצירת המוצר או באמצעות קטגוריות בתפריט המוצרים.

קטגוריות מוצרים
קטגוריות מוצרים

6. תגיות מוצר

בדומה לקטגוריות, אפשר להוסיף גם תגיות שהם נושאים מפורטים יותר של המוצר, זה לא חובה.

7. תמונת מוצר ראשית

תמונה ראשית היא התמונה המייצגת את המוצג שלכם. היא תופיעה ראשונה וכאשר לקוחות שלכם ישתפו ברשתות חברתיות, התמונה הזו תופיע.

בחרו תמונה איכותית, מומלץ שתהיה מעוצבת ונראית מושכת מאוד. כדאי מאוד לא להעלות תמונה גדולה מדי ואם צריך – תקטינו אותה באמצעות "צייר" במחשב או תוכנה לעריכת תמונות. תמונה בגודל של 1200 פיקסלים לרוחב על 700-1200 פיקסלים לאורך היא בסדר גמור.

כמו כן, בדקו מה המשקל של התמונה ונסו לא להעלות תמונה במשקל של מעל 150-200 קילובייט. אפשר להקטין את המשקל של התמונה באמצעות כלים שונים. אנחנו ממליצים על כלי חינמי של גוגל שנקרא squoosh.app.

כך זה נראה:

הצמדת תמונה
הצמדת תמונה

אצלכם באתר, תצרכו ללחוץ על "הצמד תמונת מוצר", לאחר מכן ייפתח לכם חלון ושם לחצו על "בחירת קבצים" ואז תוכלו להוסיף את התמונה לאתר. חשוב להקטין את התמונה עוד לפני שאתם מעלים אותה.

לאחר שהתמונה תועלה לספריית המדיה באתר. תוכלו להוסיף כיתוב, טקסט חלופי, תיאור ועוד.

8. גלריית מוצרים

תמונה אחת למוצר עשויה להיות לא מספיקה במקרים מסויימים. במקרים אלו אפשר ואף חשוב להוסיף עוד תמונות כמו לדוגמה – צבעים אחרים, גדלים אחרים, סגנונות אחרים, צילום מזווית אחרת ועוד. כדאי מאוד לשמור על תמונות באותו גודל ובאותו משקל כמו שציינו לעיל.

9. שינוי קישור של המוצר (לא חובה)

לכל מוצר יש קישור משלו, בעת לחיצה על הקישור, הלקוח נוחת אל העמוד הספציפי של המוצר ושם הוא יראה את כל הפרטים לגביו.

במידה ואתם רוצים, תוכלו לשנות את הקישור של המוצר לפני שקיבלתם החלטה לפרסם. כך שיהיה קצר או קל לשיתוף ברשתות חברתיות.

פרסום המוצר לאתר חנות אינטרנטית

זה הכל, לאחר שסיימתם להוסיף את כל המידע הרלוונטי על המוצר שלכם. תצטרכו להוסיף אותו לאתר על ידי לחיצה על פרסום. כמובן, שלפני הפרסום תוכלו לראות תצוגה מקדימה איך המוצר נראה, באילו עמודי החנות המוצר יהיה ועוד.

כך זה נראה:

פרסום מוצר
פרסום מוצר

זה הכל לאחר לחיצה על הכפתור פרסום, המוצר עולה לחנות האינרנטית שלכם.

כך נראית ההודעה בחלק העליון בעמוד:

המוצר פורסם
המוצר פורסם

בלחיצה על "הצג מוצר" תוכלו לגשת ולראות איך המוצר שלכם נראה בעיני הלקוח.

עריכת מוצר

במידה והחלטתם להוסיף מידע נוסף לגבי האתר, החלטתם לשנות את המחיר של המוצר, להוסיף תמונות חדשות או כל דבר אחר. תוכלו לגשת אל העמוד שוב ולבצע עריכה.

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת, היא כניסה לעמוד המוצר (כמו שרואה זאת הלקוח), ואז בתפריט העליון ללחוץ על עריכה. כך זה נראה:

עריכת מוצר תפריט
עריכת מוצר תפריט

בלחיצה על הקישור, תוכלו לגשת לאותו עמוד מקודם, היכן שהוספתם את כל המידע של המוצר, לרבות כותרת, תמונה, תיאור ועוד. שם ניתן לשנות ולהוסיף מידע כפי שאתם רוצים.

דרך נוספת להיכנס לעריכת מוצר היא באמצעות התפריט הצדדי (כאשר אתם בלוח הבקרה), ואז לחיצה על התפריט "מוצרים" ואז על "כל המוצרים".

מחיקת מוצר מבצעת באותה צורה כמו עריכה, רק במקום לחיצה על הכפתור "עדכון" תוכלו ללחוץ על הכפתור "מחיקה".

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה