נתוני שימוש של קהלים בפייסבוק – המדריך המלא
נתוני שימוש של קהלים בפייסבוק - המדריך המלא

נתוני שימוש של קהלים בפייסבוק – המדריך המלא

נתוני שימוש של קהלים או ניתוח קהל היעד שלכם בפייסבוק עוזר לכם ללמוד ולהבין את קהל היעד שלכם. נתוני שימוש של קהלים בפייסבוק (או כפי שזה מוגדר באנגלית: Audience Insights) עוזרת לכם להכיר את האנשים החשובים לעסק שלכם כדי להבין מה חשוב עבורם.

תוכלו ללמוד על המיקום שלהם, התנהגות, תחומי עניין ועוד. הכלי הזה בפייסבוק מאפשר לכם ליצור הודעות מועילות לקידום העסק שלכם.

להגדיל מכירות ולקוחות באינטרנט ..

  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום
    פנה/י אלינו עכשיו >

קהל יעד – רקע

כפי שהסברנו לכם באחד הפוסטים שלנו כי קהל יעד נכון חשוב עבור העסק שלכם, מהסיבה העיקרית כי קהל היעד הם אותם הלקוחות או הלקוחות הפוטנציאליים שלכם וקיימת סבירות גדולה מאוד שהם יהיו הלקוחות שלכם וירכשו מכם את המוצרים ו/או השירותים שלכם.

איך להשתמש בניתוח שימוש של קהלים בפייסבוק?

ראשית כל על מנת להשתמש בניתוח שימוש של קהלי יעד עליכם להיכנס באחת מן הדרכים הבאות:

  1. אם אתם משתמשים בחשבון מודעות פרטי – לחצו על "מנהל המודעות" בתפריט העליון ואז בחלק של "תכנון" לחצו על "נתוני שימוש של קהלים", או בקישור הבא.
  2. אם אתם משתמשים בחשבון מודעות עסקי (ביזנס מנג'ר) – לחצו על "מנהל המודעות" בתפריט העליון ואז בחלק של "תכנון" לחצו על "נתוני שימוש של קהלים", או בקישור הבא.

אם אתם נכנסים בפעם הראשונה, פייסבוק יציעו לכם לבחור בין כולם בפייסבוק, אנשים שמחוברים לדף שלכם או קהל יעד מותאם אישית, לצורך העניין בחרו באפשרות הראשונה "כולם בפייסבוק". כעת לאחר שנכנסתם לעמוד, תוכלו לראות את נתוני השימוש.

נתוני שימוש של קהלים בפייסבוק (Audience Insights)
נתוני שימוש של קהלים בפייסבוק (Audience Insights)

1. הגדרת קהל היעד שלכם

בצד ימין שלכם (אם אתם משתמשים בפייסבוק בעברית) או בצד שמאל (אם אתם משתמשים בפייסבוק באנגלית) תופיע לכם עמודה תוכלו ליצור את קהל היעד מותאם אישית שלכם ולהגדיר אותו לפי מיקום, גיל, מין, תחומי עניין, דפים ועוד, להלן הסבר:

מיקום

הזינו את המיקום הגיאוגרפי של קהל היעד שלכם (ארץ, אזור/מחוז או עיר מגורים). לדוגמה אם קהל היעד נמצא בראשון לציון, הזינו כך.

גיל

הגדירו גיל מינימום וגיל מקסימום, או השאירו ריק אם אין לכם צורך לשנות את הגיל. התאימו את הגיל האופטימלי ביותר עבורכם, אם אתם מציעים לימודי תואר ראשון, ייתכן ותבחרו בגיל 20-30 בערך (כמובן זו רק דוגמה).

מין

בחרו את מי קהל היעד שלכם, גברים, נשים או הכל. לדוגמה אם אתם מוכרים בגדי נשים וזה מה שמעניין אתכם, תוכלו להגדיר רק נשים, כדי ללמוד יותר טוב עליהן בפייסבוק.

תחומי עניין

הגדרה של תחומי עניין היא מאוד רחבה ועשויה לכלול מספר אפשרויות להתאמה עבורכם. תחומי עניין אלו כל הדברים שקהל היעד שלכם עשוי להיות מעוניין בו. לדוגמה אם אתם מציעים קורס מסחר בשוק ההון, ייתכן שתחומי העניין של קהל היעד שלכם הם חדשות כלכלה, שוק ההון, פיננסים וכד'.

ברגע שאתם לוחצים על שדה "תחומי עניין" תוכלו להשתמש באופציה ב- 2 דרכים. דרך ראשונה היא להקליד את הנושא, דרך שניה היא לבחור מן התפריט שיפתח לכם עם אפשרויות נרחבות כמו: אוכל, בידור, טכנולוגיה, עסקים ותעשייה, ספורט ועוד. אם תלחצו על הסעיף עצמו, ייפתח תת סעיף עם כל הנושאים מתחת לאותו סעיף ספציפי. לדוגמה אם תלחצו על "עסקים ותעשייה", ייפתח לכם תתי סעיפים כמו: אינטרנט, בנייה, בנקאות, נדל"ן ועוד.

ליד כל סעיף ותת סעיף (ולפעמים תת תת סעיף) יש את הסימן +, ברגע שאתם לוחצים עליו, המערכת תבחר את הסעיף/תת סעיף. אם בחרתם לדוגמה בסעיף עסקים ותעשייה, אתם תפנו לקהל יעד שמתעניינים בכל העסקים והתעשייה, אם תבחרו בבנקאות, תוכלו לראות רק בנקאות.

התקשרויות – דפים

בחלק זה אתם יכולים לבחור את האנשים שמחוברים לדף העסקי שלכם או את האנשים שאינם מחוברים לדף העסקי שלכם. בלחיצה על השדה תוכלו או להקיש את שם העמוד או לבחור מן התפריט שנפתח.

מתקדם

זהו חלק להגדרות מתקדמות לאיפיון קהל היעד שלכם. איפיון זה יכול להיות לפי הפרמטרים הבאים:

  • התנהגות: תוכלו להגדיר את הקהל לפי ההתנהגות שלו כגון נסיעות, פעילות דיגיטלית, תושבי חוץ ועוד.
  • שפה: הגדרה לפי שפה של המשתמש.
  • סטטוס מערכת יחסים.
  • השכלה: בית ספר תיכון, אוניברסיטה או בית ספר תואר שני ומעלה.
  • עבודה: לפי תיאור משרה ותפקיד וגם לפי משרד ביתי, תאגיד.
  • פיננסי: הכנסה ושווי נטו (כרגע בעיקר ארצות הברית).
  • בית: בית פרטי/דירה, בלי דירה/שוכרים, וגם ערך בית.
  • פלחי שוק: שייכות אתנית, דור, הרכב משק בית ועוד.
  • הורים: הגדרה לפי כל ההורים, מצפים לתינוק וכד'.
  • פוליטיקה (ארצות הברית).
  • אירועים משמעותיים: חיים רחוק מהמשפחה, מערכת יחסים חדשה, יום הולדת קרוב ועוד.
  • בעלי מכשירים.

לאחר שהגדרתם את קהל היעד המתאים ביותר עבורכם תוכלו לעבור לשלב הבא. יש לציין כי ככל שתשתמשו ביותר שדות (לדוגמה: גם מין, גם גיל וגם מיקום) אתם מסננים יותר קהל יעד והוא יהיה קטן יותר. ככל באותו שדה אתם תגדילו את את הטווח והכמות, אתם תגדילו את כמות קהל היעד שלכם.

2. השוואה וגילוי קהל היעד – מי נמצא בפייסבוק

כעת ברגע שהגדרתם, בחלק המרכזי ולמטה, של העמוד תוכלו לראות תרשימים, גרפים, נתונים ואחוזים. בחלק זה תראו 2 צבעים עיקריים:

  • כחול – זהו קהל היעד שבחרתם.
  • אפור – זהו קהל היעד הכללי של כל המשתמשים בפייסבוק באותו מדינה של קהל היעד שלכם.

בחלק זה תראו השוואה בין קהל היעד שלכם לבין קהל היעד של כל המשתמשים באותה מדינה של קהל היעד שלכם, תוכלו להשוואת נתונים ולהסיק מסקנות משלכם. תוכלו לפלח את קהל היעד על פי ההגדרות שביצעתם בשלב הקודם. לדוגמה אם בחרתם בחלק הקודם "ראשון לציון" תוכלו לראות כי בראשון לציון גרים יותר בני 55-64 מאשר הממוצע הארצי.

אם תלחצו על אחד הגרפים, לדוגמה: גברים בני 25-34, כעת ההגדרה של של קהל היעד שלכם תשתנה ותוכלו לפלח לקהל זה. תוכלו לבטל את הבחירה שוב בחלק הקודם.

3. הכרת קהל היעד שלכם

בחלק זה אתם יכולים להכיר עוד יותר מקרוב את קהל היעד שלכם. בחלק העליון מופיעים לכם לשוניות, ברגע שאתם מקישים על כל לשונית, יופיעו לכם הנתונים של החלק השני ותוכלו להשוואת עוד יותר ולהבין, להלן האפשרויות:

נתונים דמוגרפיים

אין צורך להקיש על נתונים דמוגרפיים מהסיבה שזה חלק ברירת מחדל, תוכלו לראות השוואת נתונים דמוגרפיים בין קהל היעד שלכם ולבין כלל הקהל באותה מדינה: גיל, מין, מערכת יחסים, סגנון חיים ועוד.

סימוני אהבתי

אילו דפים עסקיים קהל היעד שלכם אוהב (סימנו אהבתי לדף) וזאת לפי קטגוריות כמו גוף ממשלתי, טלוויזיה, דמות ציבורית, ועוד. כמו כן תוכלו לראות את כל דפי הפייסבוק שקיימת סבירות שהם רלוונטיים לקהל היעד שלכם.

מיקומים

הבינו את קהל היעד שלכם לפי איפה הם גרים: ערים מובילות, מדינות מובילות או אפילו לפי שפות שהם מבינים ומדברים.

פעילות

בלשונית זו תוכלו להבין ולראות 2 דברים עיקריים: תדירות הפעילויות ו- משתמשי מכשירים.

  • תדירות הפעילויות – כיצד קהל היעד שלכם משתמש בפייסבוק ומספר הפעמים שהוא מבצע פעילות כמו: תגובות, פוסטים שסומנו אהבתי, פוסטים ששותפו, מבצעים שמומשו, מודעות שלחצו עליהם ודפים שסומנו באהבתי.
  • משתמשי מכשירים – כיצד הקהל שנבחר משתמש בפייסבוק ב- 30 ימים אחרונים: מחשב, אייפון, אייפד, אנדרואיד ועוד.

משק בית (ארצות הברית)

בלשונית זו תראו נתונים כמו: הכנסה למשק בית, בעלות על בית, גודל משק בית, שווי שוק בית, שיטות תשלום והוצאות ועוד. כל הנתונים האלה השוואתיים בין הקהל שבחרתם לבין הקהל הכללי באותה מדינה ומפולח לפי טווח ומספרים.

רכישה (ארצות הברית)

בלשונית זו תוכלו לראות את כל הרכישות באינטרנט של קהל היעד שלכם, הוצאה על מוצרים קמעונאיים וגם התנהגות רכישה לפי סוג ואופי המוצרים.

4. שמירת קהל היעד וסיום

בחלק העליון מתחת לתפריט הראשי תוכלו לראות את מספר חשבון המודעות שלכם עם השם שלכם (פרטי) או של העסק (ביזנס מנג'ר) וליד מספר אפשרויות:

  • יצירת חדש – יצירת קהל יעד חדש.
  • פתח – פתיחת קהל יעד שמור לצורך בדיקה ועריכה.
  • שמור – שמירת קהל היעד הנוכחי שבחרתם.
  • צור מודעה – יצירת מודעה ישירות עם קהל יעד זה.

סיכום

אנו ממליצים לכם לשמור את קהל היעד שלכם לפני ביצוע פעולות אחרות וזאת כדי שהנתונים לא יאבדו וכדי שתוכלו לחזור לזה שוב. כמו כן תנו את השם המתאים ביותר עבור קהל היעד כך שתדעו לזהות אותו לפעם הבאה.

אם יש לכם שאלות נוספות או הערות אנא הגיבו כאן למטה ונדאג לענות לכם.

    לקדם את העסק שלך עם מומחים.
    יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      לקדם את העסק שלך עם מומחים.
      יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
      הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
      ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      נטולינק (Netolink)

      Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

      לפוסט הזה יש 2 תגובות

      1. עידו

        מעניין מאוד.

        יש לי שאלה – נניח שיש לי רשימת לקוחות עם האימיילים שלהם, ואני מעוניין לייבא את הרשימה ולבחון את הפילוחים שלהם ואת העדפות שלהם ואת האהבות שלהם- האם זה אפשרי?

        שאלה שניה – האם אפשר לבדוק את המאפיינים של אנשים שסימנו לייק לדף אחר? של המתחרה שלי למשל?

      כתיבת תגובה