רוצים לקדם את הבלוג שלכם במנועי חיפוש? מדריך קידום בלוג בגוגל (Google) שלנו מאפשר לדעת איך להיות מדורג טוב בתוצאות החיפוש ולקבל תנועה בחינם. הדבר הוא חןק בלתי נפרד ממנגנון ניהול בלוג מצליח.
הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.
מה זה קידום בלוג בגוגל?
קידום בלוג בגוגל היא רשימה של פעולות וביצועים שנערכים בבלוג שלכם ומחוץ לו, על מנת לנהל טוב יותר את התצוגה של הבלוג במנוע החיפוש Google. קידום בלוג או קידום אתר ידוע גם בתור מיטוב למנועי חיפוש או באנגלית Search Engine Optimization (SEO).
במילים אחרות, יש לכם בלוג, ואתם רוצים לקבל ממנו תועלת – למשל לקבל יותר תנועה לאתר כדי שייחפשו למידע שלכם, לאפשר למשתמשים לקנות מוצרים דרך הבלוג שלכם או להזמין את השירותים המוצעים על ידכם או אולי פשוט אתם רוצים להרוויח כסף מהבלוג בשיטה אחרת.
באמצעות שיטת קידום בלוג בגוגל, אתם יכולים לגרום לכך שהבלוג שלכם ייראה בצורה טובה יותר בתוצאות החיפוש על ידי סטנדרטים מקובלים, יהיו לכם יותר חשיפות למילות מפתח רלוונטיות, הבלוג שלכם יופיע בדירוגים גבוהים יותר, ועוד.
קידום בלוג בגוגל גם מאוד כדאי, משום ש:
- התנועה היא מאוד מדוייקת, כי אנשים מחפשים מידע מסויים ואז אתם מציגים אותו.
- מדובר על ערוץ שיווקי נוסף, משם מגיע אליכם תנועה שאותה ניתן לתרגם למימוש המטרה שלכם.
- אתם לא משלמים על זה כסף, בשונה משירותי פרסום בגוגל. אלא אם אתם רוצים לקדם בצורה מקצועית עם חברה לקידום אתרים.
- כמובן שזה גם גורם ליותר אמינות, שאתם מופיעים בדירוגים טובים, ונראה כי גוגל סומך עליכם יותר.
איך לקדם בלוג בגוגל?
ובכן, חשוב מאוד לציין כי קידום בלוג במנוע החיפוש Google הוא תהליך שלא תמיד פשוט. לרוב נדרשת עבודה מקצועית, גדולה וממושכת בזמנה. תמיד אפשר ללמוד את זה לבד או על ידי קורס או על ידי איש מקצוע.
אך לפני הכל, חשוב שיהיה לכם בלוג. אם אין לכם אחד כזה, אתם יכולים לקרוא את הכתבה שלנו על איך לפתוח בלוג, שם תמצאו תוכן מאוד איכותי וברור.
הנה השלבים:
1. מחקר מילות מפתח
מאוד חשוב לדעת באילו מילות חיפוש אתם רוצים להיות מקודמים על מנת להופיע בתוצאות החיפוש. כדאי מאוד להכין רשימה כזו המאפשרת לכם להכיר את כל המילים המתאימות ביותר.
אתם יכולים לנסות להתבסס על מילות המפתח העיקריות של השירותים או המוצרים שלכם, ואז לנסות להבין אילו עוד מילים דומות או אחרות, יכולות להיות.
אפשר לבצע מחקר מילים באמצעות מנוע החיפוש של בגוגל, גוגל מגמות (טרנדס), כלי מילות מפתח בגוגל אדס ועוד.
2. ניהול מבנה בלוג
אתם צריכים לקבוע את המבנה של הבלוג שלכם, בצורה היררכית. יצירת עמודים רלוונטיים, עמודי בלוג, עמודי כתבות, עמוד הבית, עמודי קטגוריות ותגיות ועוד.
מבנה נכון של האתר מאפשר לגוגל להבין טוב יותר מהם הנושאים עליהם הבלוג מדבר ואפילו מה אתם מציעים. כמו כן, הדבר עוזר גם למשתמש שלכם להבין היטב מה אתם מציעים ומי אתם.
כאן חשוב לומר כי גם התפריט מהווה כלי חשוב מאוד לצרכי ניווט למשתמש ולגוגל.
3. התאמת התוכן
אם אין לכם עמודים כאלו או גם אם יש ויצרתם מבנה. הגיע הזמן להתאים את מילות המפתח שחקרתם לעמודים רלוונטיים. אם יש לכם שירותים מסויימים, אז הגיע הזמן להציג את אותם השירותים שלכם, את המוצרים המוצעים, אופן יצירת הקשר, כתבות על נושאים מסויימים ועוד.
התאמת התוכן מאפשרת לכם להציג את אותם בעמודים כאשר המשתמשים מחפשים אותם בחיפוש בגוגל.
4. קישורים וכתבות
לא תמיד מספיק לכתוב תכנים ויצירת עמודים. לעיתים צריך לתת דחף חזק יותר ולאפשר לגוגל להבין שמדובר על עמוד חשוב. במקרה כזה אפשר לבנות קישורים על ידי כתבות ותכנים שנכתבו באתרים אחרים.
כך למשל אם כותבים עליכם כותרת או חדשות, כולל קישור לאתר או לעמוד מסויים, הדבר מסייע מאוד בקידום האורגני בגוגל.
5. שיפורים וביצועים
כדי לדעת מה צריך לשפר או לקבל רעיונות נוספים איך לשפר, חשוב מאוד למדוד את התוצאות. אפשר למדוד את התוצאות בכמה כלים ובשירותים, אבל אנחנו ממליצים על 2 אלו:
- גוגל סרץ' קונסול – כלי לקבלת נתונים על חשיפות, מיקומים וכניסות לבלוג דרך גוגל.
- גוגל אנליטיקס – כלי לניטור ולמדידת תנועת הגולשים לבלוג שלכם.
דרך אגב, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה על למה הבלוג לא מופיע בגוגל. יש שם עוד כלים ומידע שכדאי לדעת.