לאלו מכם שיש לכם נוכחות ברשתות החברתיות, האם יש לכם כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק (או קריאה לפעולה, איך שנוח לכם), כלומר בעמוד העסקי שלכם?
אם אינכם מבינים על מה מדובר, אתם צריכים לדעת שאתם מפספסים הזדמנות נוספת כדי לגרום לקהל היעד שלכם לבצע פעולה כלשהי עם המותג שלכם. אם עדיין לא פתחתם עמוד עסקי עבור העסק או החברה שלכם, זה הזמן, תוכלו לקרוא מדריך שלם איך להגדיר דף עסקי בפייסבוק ולאחר מכן תוכלו להמשיך לקרוא את הכתבה הזו.
מהי הנעה לפעולה?
הנעה לפעולה היא מילה אחת או יותר אשר מופיעה בערוץ השיווקי שלכם ומטרתה היא לגרום לקהל היעד וללקוחות הפוטנציאליים שלכם לבצע פעולה שיווקית כלשהי מול העסק / המותג שלכם. במילים אחרות, זוהי מילה אחת או יותר שמטרתה היא לזרז את ההמרה או המכירה מול העסק שלכם והיא יכולה להופיע בכל מקום בו למותג שלכם יש נוכחות.
בכתבה זו אנו נתמקד בכפתור הנעה לפעולה בפייסבוק, אבל אתם מוזמנים לקרוא כתבה שעוסקת בנושא הנעה לפעולה (או במילים אחרות, קריאה לפעולה).
אז.. מהי הנעה לפעולה בפייסבוק?
כפתור קריאה לפעולה בפייסבוק הוא כפתור שמופיע בעמוד העסקי שלכם ומטרתו היא לגרום לקהל היעד שלכם לבצע פעולה כלשהי אל מול העסק שלכם. אנשים אלו יכולים להיות כאלו שעוקבים אחרי העמוד שלכם, כאלו שסימנו אהבתי לדף או קהל יעד אחר שעשוי למצוא אתכם בפייסבוק בכל מיני דרכים.
כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק מופיע בחלק העליון של העמוד ומתחת לתמונת הנושא (בחלק מן הדפים, כפתור זה יכול להיות גם מעל תמונת הנושא). בלחיצה עליו, תוכלו לערוך את הכפתור, להסיר ולשנות מידי פעם.
מדוע כדאי להשתמש בכפתור זה?
מכיוון שכפתור הנעה לפעולה בפייסבוק נמצא בחלק העליון של העמוד, הוא בולט מאוד לעין וניתן להשתמש בו למטרות שונות, זוהי הזדמנות מעולה לשווק אתכם, את המוצר החדש שלכם, השירות הייחודי שאתם מספקים, להציג בפני הלקוחות סרטון, או אולי להביא אותם לעסק שלכם, ליצור קשר ועוד.
היתרון הנוסף הוא שאתם יכולים לקבל מידע וניתוחים אודות הלחיצות על הכפתור, האם הוא רלוונטי לקהל היעד או לא, האם הוא מושך, והאם כדאי לשנות אותו.
איזה סוגים של כפתורי הנעה לפעולה בפייסבוק ניתן להוסיף?
פייסבוק מציע מגוון רחב של לחצני הנעה לפעולה, וזאת כדי שכל העסקים והחברות בעלי עמוד עסקי, יוכלו להוסיף את הכפתור המתאים ביותר עבורם. כאן אנחנו נפרט את הלחצנים השונים ומה הם עושים, וזאת על מנת שתוכלו להתאים את הכפתור המתאים ביותר עבורכם.
כדי לראות אילו סוגים יש, לחצו על הכפתור הכחול "+ הוסף לחצן" בעמוד העסקי. להלן הפירוט שתראו בשלב זה:
הזמן עכשיו
כפתור הזמן עכשיו נמצא תחת שירותי הזמנות. באמצעות כפתור הנעה לפעולה זה תוכלו לשלוח את האנשים אל האתר שלכם כדי להמשיך את הזמנת השירות. לדוגמה אם אתם מציעים שירותי מלונאות, תיירות או שירות דומה. אפשר להשתמש בכפתור זה.
כדי להשתמש בלחצן, לחצו על "הזמן עכשיו", לאחר מכן הקישו את הקישור אל האתר שלכם ואז לחצו על "הוסף לחצן".
הזמנה משירותים צד ג'
אם אתם משתמשים בשירותי צד ג' כלשהם שעובדים עם פייסבוק, תוכלו לשלוח את האנשים לרכוש מוצרים או שירותים ישירות דרך ספק זה. כאשר אנו מדברים על ספקים צד ג', אנחנו מתכוונים לאתרים שונים כדוגמת HomeAdvisor וכדומה. בשלב זה אין התממשקות של ספקים ישראלים אל השירות זה, אך אם אתם משתמשים בספקים בינלאומיים, תוכלו לראות אם יש להם אפשרות הזמנה ישירה.
כדי להשתמש בלחצן, לחצו על "+ הצג את האפשרויות" מתחת לשירותי הזמנות, לאחר מכן בחרו את הספק, ולחצו על "הוסף שירות", אתם תועברו אל ספק צד ג', כאשר תאשרו את החיבור בין פייסבוק לספק תחזרו בחזרה לפייסבוק, שם תוכלו להוסיף את הכפתור.
התקשר עכשיו
כפתור התקשר עכשיו עוזר לאנשים על ידי לחיצה אחת על הלחצן לפתוח את יומן השיחות כדי להתקשר אליכם. שימו לב כי רק מי שמשתמש באפליקציה או בדפדפן לנייד, יוכלו לפתוח את יומן השיחות. אבל, אלו מדפדפן של שולחן עבודה (מחשב רגיל), יוכלו לראות את מספר הטלפון ליצירת קשר במעבר עם העכבר מעל הכפתור.
זה יכול להיות אפקטיבי אם יש לכם מוקד שירות לקוחות או מוקד מכירות או אם אתם זמינים לקבל שיחות של לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
כדי להוסיף את הכפתור לחצו על "התקשר עכשיו" ולאחר מכן בחרו את קידומת המדינה והזינו את מספר הטלפון, בסוף לחצו על "הוסף לחצן".
צור איתנו קשר
כפתור זה גורם לאנשים להגיע אל אתר האינטרנט שלכם או דף הנחיתה כדי להשאיר פרטי התקשרות לצורך חזרה אליו. אם אינכם מקבלים שיחות נכנסות וההזמנה מבוצעת לאחר הצעת מחיר, זוהי האפשרות המתאימה עבורכם.
כדי להוסיף לחצו על "צור איתנו קשר" ולאחר מכן הקישו את הקישור של עמוד יצירת הקשר או דף הנחיתה ואז לחצו על הוסף לחצן.
שלח הודעה
זהו כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק שגורם לאנשים להשאיר הודעה פרטית אל העמוד העסקי שלכם. אם אתם מנהלים את העמוד שלכם בצורה מקצועית, זה יכול להיות כלי נעים להתחלת שיחה וזאת מכיוון שהאנשים לא צריכים לצאת מפייסבוק כדי להשאיר פרטים או כדי ליצור איתכם קשר.
כדי להוסיף כפתור זה, לחצו על "שלח הודעה", לאחר מכן תוכלו לבחור האם ברצונכם להפעיל תשובות מיידיות או לא ולאחר מכן לחצו על הוסף לחצן.
תשובות מיידיות הם תשובות אוטומטיות שנשלחות ברגע שהמשתמש משאיר לכם הודעה, כאשר תסמנו "הפעל תשובות מיידיות" תוכלו לרשום הודעה שתישלח אליהם בצורה אוטומטית, ותוכלו להוסיף פרמטרים מותאמים אישית כגון השם הפרטי של המשתמש, שם משפחה, טלפון ועוד. זה יכול להיות נפלא אם אתם רוצים לחסוך בזמן ולייעל את השירות, תוכלו לרשום הודעה כגון: "תודה על פנייתכם, על מנת לספק את השירות, אנא הוסיפו לנו טלפון, אימייל וכל מידע אחר". או הודעה אחרת שאתם מתחברים אליהם טוב יותר.
הרשמה
כפתור הרשמה יכול לעזור לכם להוביל את האנשים אל עמוד באתר שלכם או עמוד נחיתה כלשהו ששם הם יכולים להירשם לשירות כלשהו כגון: הרשמה לניוזלטר, הרשמה לתקופת ניסיון של שירות כלשהו ועוד.
כדי להוסיף כפתור זה לחצו על "הרשמה", הוסיפו קישור לאתר ואז לחצו "הוסף לחצן".
קבל הצעת מחיר
כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק זה עוזר לקהל היעד שלכם לקבל הצעת מחיר אפקטיבית יותר. אם אתם מציעים שירותים שונים אשר דורשים הצעת מחיר, זהו כלי נפלא. בשתי מילים כפתור זה הוא "טופס לידים" כלומר טופס יצירת קשר מוטמע מבלי לצאת מפייסבוק.
על מנת להוסיף כפתור זה לחצו על "קבל הצעת מחיר", בחלק הבא בחרו את כותרת הטופס (שדה חובה) כברירת מחדל יופיע השם של העמוד העסקי שלכם. מתחת לזה תוכלו להוסיף הקדמה של כ-200 תווים ששם אפשר לפרט מה מטרת טופס יצירת הקשר הזה ומה הם צריכים לצפות אם ימלאו אותו. לאחר מכן בחרו את הפרטים ליצירת הקשר של המשתמש שהם מספר טלפון, כתובת דוא"ל וכתובת מגורים (שם מלא יופיע תמיד כברירת מחדל). ותוכלו להוסיף עד 3 שאלות פתוחות ששם תוכלו לשאול שאלה כללית כדי להמשיך את התהליך. שימו לב: עליכם להזין לפחות שאלה פתוחה אחת, חובה.
לאחר מכן לחצו על "הבא" ושם תוכלו לראות תצוגה מקדימה של הטופס, אם הכל תקין לחצו על "הוסף לחצן".
כאשר משתמש ישאיר פרטים, תקבלו זאת כהודעה אל הדף העסקי שלכם.
שלח דוא"ל
האפשרות האחרונה תחת החלק "יצירת קשר" היא שלח דואר אלקטרוני. כאשר משתמש יקליק על הלחצן הזה, הוא יוכל לשלוח מייל ישירות אליכם. זה יכול להיות נהדר אם אתם עוקבים אחרי האימיילים בצורה תכופה ואם זוה הדרך המתאימה עבורכם.
על מנת להוסיף לחצו על כפתור "שלח דוא"ל", הזינו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם (ללא mailto:) ואז לחצו על הוסף לחצן.
צפייה בסרטון
אחד האפשרויות המעניינות היא להוסיף סרטון, כלומר ברגע שהמשתמש ילחץ על הכפתור, הוא יוכל לראות סרטון כלשהו כדי להבין על מה מדובר (או להיכנס לעמוד באתר שלכם עם הסרטון עצמו).
צפייה בסרטון יכול להיות דרך נהדרת וויזואלית אם יש לכם שירות או פיתרון כלשהו שניתן להמחיש אותו, או כאשר הוא לא מובן וברור וכאשר אינכם ידועים בשוק. לדוגמה אם אתם בתחילת דרככם, ייתכן ויצירת קשר או שלח דוא"ל יכול להיות פחות רלוונטי.
כדי להוסיף כפתור זה לחצו על "צפייה בסרטון" לאחר מכן בחרו האם ברצונכם לשלוח את המשתמש אל האתר שלכם או לצפות בסרטון בדף שלכם. אם תלחצו על סרטון באתר, עליכם להזין את הקישור ואז להוסיף את הלחצן. אם אתם רוצים שהמשתמש יצפה בסרטון בדף וללא צורך יציאה מפייסבוק, לחצו על צפייה בסרטון בדף ואז תוכלו לבחור סרטון שפרסמתם בעבר בדף או תוכלו להעלות סרטון חדש ובסוף לחצו על "הוסף לחצן".
קבל מידע נוסף
אם אתם רוצים לשלוח את הגולש אל עמוד האודות שלכם או עמוד אחר ששם אפשר להסביר לו את השירות או הפתרון שלכם, תוכלו להשתמש בכפתור זה כאשר אתם בתחילת דרככם ואתם צריכים שיכירו אתכם כדי להמשיך את תהליך הרכישה.
כדי להוסיף כפתור זה לחצו על "קבל מידע נוסף", הוסיפו קישור לאתר ואז לחצו "הוסף לחצן".
לקנייה
כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק בשם לקנייה גורם לאנשים לראות ולקנות מוצרים נוספים בחנות המסחר האלקטרוני שלכם או בחנות בדף העסקי. כפתור זה מתאים אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני הכוללת הוספה לסל קניות ורכישה. כמו כן תוכלו לשלוח את המשתמש אל החנות שלכם בפייסבוק (אם יש לכם אחת כזו).
על מנת להוסיף כפתור זה לחצו על "לקנייה", לאחר מכן בחרו האם לשלוח את האנשים אל האתר שלכם או לשלוח את האנשים ללשונית חנות בעמוד העסקי, בסוף לחצו על "הוסף לחצן".
הצג הצעות
כפתור הצג הצעות מתאים אם יש לכם לשונית הצעות בדף העסקי בפייסבוק, ואם אתם מציעים הנחות או קופונים כלשהם כדי להגביר את המכירות. הצעות הפייסבוק מוגבלות בזמן וניתן לרשום טקסט כלשהו ולהוסיף תמונה.
על מנת להוסיף כפתור זה לחצו על "הצג הצעות", לאחר מכן לחצו על הוסף לחצן. אם יש לכם כבר לשונית הצעות, לחיצה על הכפתור יפנה את המשתמשים ללשונית זו. ניתן להוסיף כאן כבר הצעה חדשה.
תרום
אם העמוד העסקי שלכם מוגדר כעמותה בעמוד העסקי בפייסבוק, תיהיה לכם אפשרות להוסיף כפתור "תרום". כפתור זה עוזר לקבל תרומה לארגון או למטרה כלשהי. שימו לב כי פייסבוק דורשת מכם להיות ארגון כזה על פי חוק באזור השיפוט שלכם.
על מנת להוסיף לחצן זה, לחצו על "תרום", לאחר מכן הוסיפו את הקישור המתאים ואז לחצו על "הוסף לחצן".
שימוש באפליקציה
לחצן זה עוזר להגדיל את כמות ההורדות של האפליקציה שלכם או כמות השימוש בה. אם יש לכם אחת כזו, והדף מתאים לכך, עשו זאת.
על מנת להוסיף לחצן זה, לחצו על "שמוש באפליקציה", לאחר מכן הוסיפו את הקישור המתאים ואז לחצו על "הוסף לחצן".
משחק
אם יש לכם משחק ואתם רוצים לגרום לאנשים לשחק במשחק, הוסיפו כפתור זה.
על מנת להוסיף לחצן זה, לחצו על "משחק", לאחר מכן הוסיפו את הקישור המתאים ואז לחצו על "הוסף לחצן".
איזה כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק כדאי לבחור?
אמנם לא ניתן לענות על השאלה איזה כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק הכי טוב, וזאת מכיוון שזה תלוי בכם ולא בכפתור. אבל בכל זאת יש דברים שכדאי מאוד לעשות אותם כדי לבדוק מה הכי מתאים עבורכם.
אנליטיקס
בחלק של נתוני שימוש (אנליטיקס) של העמוד, תוכלו לקבל מידע ותובנות אודות הכפתור. כגון קליקים, צפיות, קהלי יעד ועוד. הנתונים האלו יעזרו לכם להבין האם הכפתור מתאים או לא.
מבחני A/B
A/B Testing היא אפשרות לבדיקה איזה כפתור מתאים ביותר מבין 2 הכפתורים. חובה להשוות כפתורים בעלי אופי דומה. לדוגמה, כפתור "שלח הודעה" מול כפתור "שלח אימייל".
כך תוכלו לראות איזה כפתור משיג יותר תועלת והמרות עבורכם, יותר קליקים או פרמטר אחר שחשוב לכם.
הגברת המכירות
אם העמוד העסקי שלכם מציע מידע ופתרונות שונים ללקוחות פוטנציאליים, תוכלו להשתמש בכפתור הנעה לפעולה מתאים כדי להגביר את המכירה ולייעל את התהליך.
בדיקת לחצן
כאשר אתם סיימתם להגדיר את הלחצן תיהיה לכם אפשרות לבדוק את הלחצן כדי לוודא שהגדרתם אותו בצורה נכונה. כאשר אתם עוברים עם העכבר מעל הלחצן, לחצו על בדוק לחצן. אם התבלבלתם, לחצו על "ערוך את הלחצן" ואז תוכלו לתקן את הטעות.
הוספת תגי UTM לקישורים לאתר שלכם
תגי UTM עוזרים לכם לנהל את הקמפיינים בגוגל אנליטיקס, ותגי UTM עוזרים לכם להבין מהיכן המשתמשים הגיעו אל האתר שלכם. תגי UTM כוללים כמה פרמטר שהוא חובה והוא מקור (כלומר המקור, מי שהפנה את התנועה).
תוכלו להשתמש בצורה הבאה: http://www.example.com/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=call-to-action
כאשר תשנו את example.com לדומיין שלכם. או אם אתם רוצים לערוך מחדשים, היכנסו לאתר Campaign Builder
מה לא כדאי לעשות?
שימוש בכפתור לא מתאים לדף
האם הייתם לוחצים על כפתור "שחק משחק" בדף שהוא מציע פיתרון ניהול כספים? אם לא הבנתם שזאת טעות, כעת נסביר.
אחת הטעויות הגדולות ביותר היא שימוש בלחצן שהוא לא מתאים לאופי של העמוד. מכיוון שלכל עמוד יש את הסיבה העיקרית שהוא נועד, העוקבים הם קהל היעד שמתחבר לנושא של הדף, לכן צריך להתאים את הלחצן כך שהוא יהיה יועיל לכם.
בחירת כפתור לא נכון
הטעות הנוספת היא שימוש בכפתור לא נכון, כלומר כפתור שהתפקיד שלו והיעד שלו לא מתאימים.
נמחיש זאת בדוגמה הבאה: גם כפתור מידע נוסף, גם כפתור הרשמה וגם כפתור צור קשר, מאפשרים לכם להזין קישור לאתר או לעמוד באתר שלכם. אבל אתם לא יכולים להוסיף כפתור מידע נוסף לעמוד טופס יצירת קשר או להיפך.
הדבר הזה מבלבל את קהל היעד וגורם להם לחוויה לא נעימה.
הי,
תודה על המידע!
אשמח לדעת איך ניתן להוסיף יותר מכפתור לחיצה אחד לדף העסקי בפייסבוק.
לצורך העניין: שליחת הודעה וקנייה.
תודה רבה,
דגנית
שלום דגנית,
כפתור שליחת הודעה מופיע תמיד (אלא אם כן הסרת את האפשרות), הכפתור השני – את יכולה לבחור אחד מאלו בכתבה הזו.
אשמח לפירוט איך להוסיף לחצן נוסף, למשל לחצן " תתקשר עכשיו" בנוסף "לשלח הודעה"
לא מצליחה להוסיף לחצן שני ולא מוצאת הסבר מפורט
בתודה מראש
היי נורה,
כאשר את נמצאת בעמוד הפייסבוק שלך, יש לך את כפתור הנעה לפעולה בצבע הכחול מתחת לתמונת הנושא. בלחיצה עליו, תוכלי לערוך אותו.
היי לא מופיע לי איפה לשים את לחצן ההודעה בפירסום…. איפה אני מוסיפה אותו?
היי מורן,
את יכולה להוסיף באמצעות לחיצה על הלחצן הכחול, או אם כבר קיים לחצן, אז על עריכה.
שאלו לפני ולא ראיתי שהתקבלה תשובה…
יש דרך להוסיף יותר מלחצן אחד??? (למשל ווצאפ ומסנג'ר)
בנוסף אשמח לדעת איך ניתן לערוך את הלחצן כך שיוביל לווצאפ העסקי?
שלום אביעד,
מוזר.. אנחנו דווקא רואים 2 שאלות דומות לשלך ו-2 תשובות שלנו.
בכל מקרה לשאלותיך:
* מסנג'ר מופיע תמיד (אלא אם ביטלת זאת), והכפתור השני לפי רצונך ומתוך הבחירה שיש.
* רק אם יש לך את האופציה הזו. אם אין לך, אז דרך נוספת היא ליצור קישור וואטסאפ, לבחור בכפתור "למד עוד" למשל ולהקליד שם את קישור הווטאסאפ.