החלטנו לצאת בנוהל חדש, מדי פעם אנחנו נפרסם קייס סטאדי (מקרה בוחן) על לקוח מסויים ובו נפרט מה הייתה הבעיה, איך פתרנו את הבעיה ונתונים סטטיסטיים.
קייס סטאדי #1 מדבר על לקוח שמוכר ללקוחות דרך אתר מסחר אלקטרוני שלו. הלקוח השקיע תקציבים של אלפי שקלים בחודש בפרסום בגוגל ובפייסבוק, אך לא קיבל תמורה הולמת על ההשקעה. לאחר פניה חקרנו את הבעיה והתחלנו לפעול.
באמצעות כלים ועבודה מקצועית של מנהלי הקמפיינים שלנו, הגדלנו את המכירות של הלקוח פי 2.5, כמות העסקאות קפצה פי 2, גם שיעור הרכישות גדל פי 4 (!).. בנוסף לכך, הלקוח שילם כ-20% פחות על הוצאות פרסום.
מקרה בוחן זה מדבר רק על פרסום בגוגל, ולא פרסום בפייסבוק משום שהפרסום בפייסבוק שילב מטרות שונות שלא בהכרח גידול במכירות החנות ו/או תנועה לאתר. אבל.. גם שם בוצע שיפור משמעותי.
קייס סטאדי #1: הלקוח
מטעמי סודיות הלקוח ומבלי להיכנס לפרטי פרטים. הלקוח הוא בעל אתר אינטרנט מסחר אלקטרוני שבו הלקוחות יכולים להזמין מוצרי מזון ואוכל לבית ולקבל זאת באמצעות שליח לבית. הוא אינו לקוח גדול בהשוואה למתחריו ואינו יותר מוכר או ידוע מהם בשוק.
במהלך התקופה, לא בוצע שום שינוי באתר האינטרנט של הלקוח, דבר שאפשר לנטרל מהתוצאות שהושגו על ידינו. בחישוב כללי של האתר (אורגני וקישורים), למעט הפרסום, חל גידול כללי של כ-10-20% במכירות באתר – דבר זניח לעומת התוצאות.
קייס סטאדי #1: הבעיה
הלקוח הגיע אלינו כמו לקוחות אחרים, אחרי שפרסם בגוגל ובפייסבוק עם חברת פרסום קודמת, לאחר שהתוצאות לא היו מלהיבות, הלקוח החליט לקחת הכל למושכות שלו. כתוצאה מכך, הלקוח לא ניהל את הקמפיינים כמעט, משום שהיה עסוק רוב היום בתפקידו – מה שכולם עושים וצריכים לעשות.
התבקשנו לבחון את מסעות הפרסום בגוגל ובפייסבוק וגילינו הרבה בעיות:
- לא הייתה כל אסטרגטיה.
- לא הייתה ברורה טקטיקת עבודה.
- קהלי יעד לא פוטנציאליים ואף לא תמיד לקוחות ממירים (משלמים).
- מבנה והיררכיה לא מסודרת לגבי החשבון ומסעות הפרסום.
- המסרים של המודעות/הפרסומות היו לא יעילים.
- הצעות מחיר לא מתאימות למטרה.
- החזר על הוצאות פרסום היה נמוך מאוד.
- בנוסף, גילינו שהקמפיינים נוהלו מכמה חשבונות פרסום על אותה מערכת (!) – לא במקביל.
קייס סטאדי #1: הכלים
השתמשנו בכמה כלים רגילים:
- גוגל אדס – לצרכי ניהול מסעות פרסום בגוגל.
- פייסבוק אד מנג'ר – לצרכי ניהול מסעות פרסום בפייסבוק.
- גוגל אנליטיקס – לצרכי ניטור, בדיקה, רימרקטינג ודוחות.
- פייסבוק פיקסל – לצרכי מעקב ורימרקטינג.
- כלי אסיסטנט כדי לבדוק שהקודים באתר מותקנים נכון.
מעת לעת השתמשנו בכלים נוספים לצרכי מעקב לחיצות על מודעות ממתחרים, מעקב פעולות באתר, דשבורדים ועוד.
קייס סטאדי #1: האתגר
האתגר היה להבין איך מתחילים לטפל בבעיות תוך כדי ביצוע שינויים אפקטיביים בזמן קצר יחסית. כמות המידע שהייתה ללקוח הייתה עצומה (יותר מדי עודף מידע): עשרות רבות של קמפיינים, שנים של פעילות, גורמים מעורבים לפני כן ועוד.
היה גם קשה להתבסס על נתוני עבר, משום שהביצוע שלהם היה לא נכון מלכתחילה וכמובן עבר זמן רב ולא בטוח שמה שעבד בעבר יעבוד גם כעת.
כמובן, היינו צריכים לקבל החלטה האם להתחיל או לתקן את הקיים בהתאם לאסטרטגיה.
קייס סטאדי #1: הפיתרון
לאחר בניית אסטרגטיה ודרכי פעולה קיבלנו החלטה שלא נתבסס על נתוני עבר וניצור הכל חדש מאפס לחלוטין. המומחים שלנו לקחו את המושכות לידיים והחלו בהחלת הפיתרון.
לפני הכל, בדקנו שכלי האנליטיקס מותקנים באופן תקין ומנטרים את המידע האמיתי שהלקוחות מבצעים באתר. כמו כן, יצרנו קהלי יעד לצרכי שיווק מחדש.
בהמשך, יצרנו קמפיין חדש ברשת החיפוש בלבד במטרה להביא את מספר הכניסות המירביות לאתר המסחר האלקטרוני של הלקוח בתקציב נתון. מיקדנו קהלי יעד פונציאליים בהתאם לאזור פעילות של הלקוח ושל המשלוחים.
ביצענו מחקר מילות מפתח עבור כך שיוצגו מודעות על בסיס מונחי חיפוש שהלקוחות מחפשים בגוגל. יצרנו סדרות מודעות תואמות למטרת הקמפיין ולמילות המפתח וזאת תוך כדי סינון מילות מפתח שליליות שלא תרמו ללקוח כלל.
יצרנו מגוון של מודעות רלוונטיות לפי סדרת מודעות ומילות מפתח תואמות – תוך כדי הצגת המסר השיווקי הרצוי ללקוח והמתאים לקהל היעד.
בנוסף לכך, יצרנו קמפיין ברשת המדיה שנועד תוך כדי מיקוד לפי מיקומים, כדי להיחשף לקהלי יעד נוספים פוטנציאליים באתרי האינטרנט שהם גולשים. כמו גם היה מיקוד של רימרקטינג כאשר המטרה הייתה להעביר מסר שיווקי נוסף ללקוחות שהיו באתר האינטרנט. המודעות הותאמו לקבוצת המודעות ובהתאם לרמת המיקוד.
כמובן, שבמהלך החודש בוצעו שינויים ועדכונים כפי שאנחנו נוהגים לעשות כן, לרבות הוספה/הסרה של מילות מפתח ומודעות, ביצוע מבחני A/B, שינויים והגדרות ועוד.
קייס סטאדי #1: התוצאה
התוצאה לאחר 30 ימים, בהשוואה ל-30 הימים הקודמים הייתה כזו (מפרסום בגוגל בלבד):
- הכנסה / מכירות גדלה ב-155% (פי 2.5+) – מכ-6,000 ₪ לכ-15,300 ₪.
- כמות העסקאות גדלה ב-111% (פי 2+) – מ-27 עסקאות ל-57 עסקאות.
- שיעור ההמרה קפץ בכ-290% (פי 4) – מ-0.15% ל-0.59%.
- כמות ההקלקות ירדה בכ-49% – מכ-22,000 לכ-11,250 קליקים.
- העלות לקליק עלתה ב-61% – מ-0.18 ₪ ל-0.29 ₪.
- ההוצאה על פרסום ירדה ב-18% – מ-3,900 ₪ ל-3,200 ₪.
- ההכנסות מפרסום בעוגת ההכנסות גדלה ב-105%.
- החזר על השקעה בפרסום גדל בכ-210% (פי 3+) – מכ-154% לכ-478%.
למרות שנראה כי ירידה בכמות ההקלקות והעלייה במחיר לקליק – הם מדדים שליליים לעומת חודש קודם, צריך להבין אותם לעומק. הירידה בכמות ההקלות חלה בעיקר בגלל סינון לקוחות לא רלוונטיים ומיקוד לכן רלוונטיים, הקצאת רוב התקציב לרשת החיפוש ואף ירידה בתקציב הפרסום הכללי.
לא רק שהלקוח הרוויח יותר מפי 2.5 (!), אלא שהוא גם שילם פחות כסף לגוגל באותו חודש. על כל 1 שקל של הוצאה בפרסום, הלקוח הרוויח 4.78 ₪ הכנסות.