קטגוריה או תג (או תווית) – כל מה שחשוב לדעת
קטגוריה או תג (או תווית) - כל מה שחשוב לדעת

קטגוריה או תג (או תווית) – כל מה שחשוב לדעת

יש לכם אתר אינטרנט עם מערכת ניהול תוכן או מערכת מסחר אלקטרוני? אתם צריכים לדעת מה ההבדל בין קטגוריה ובין תג (או תווית), מתי להשתמש בקטגוריה, מתי להשתמש בתגית, האם להשתמש בתת קטגוריה, מה יותר טוב עבור קידום האתר שלכם במנוע החיפוש, מה טוב יותר עבור המשתמשים של האתר שלכם ועוד.

מה ההבדל בין קטגוריה לבין תג?

קטגוריה – קיבוץ רחב של פוסטים (כתבות) או מוצרים (בחנות מסחר אלקטרוני). כלומר, קטגוריה היא נושא רחב שבו אתם מקבצים את כל המידע שלכם. קטגוריות מסבירות על מה האתר שלכם מדבר ומה אתם מציעים. כדי להקל על הגולשים שלכם באתר עוד יותר, ממקמים את הקטגוריות בשורת התפריט. כמו כן, קטגוריות ניתן לסדר באופן היררכי, כלומר להוסיף תת קטגוריה.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

תג או תווית – בדומה לקטגוריה, גם פה יש קיבוץ של פוסטים או מוצרים אבל תגים הם מתארים יותר טוב את התוכן שלכם ויותר ספציפי. בעזרת תג אתם מסבירים למשתמשים שלכם על מה מדבר הפוסט או המוצר. כדי להקל על הגולשים ממקמים את התגים ב-"ענן תגיות" וכך הם יכולים למצוא תוכן שמעניין אותם. תגיות בשונה מקטגוריות מדברות בעד עצמן ולכן אין אפשרות לסדר באופן היררכי.

איך להבדיל אם זו קטגוריה או זה תג?

על מנת להבדיל מהו תג ומהו קטגוריה, עליכם לראות את מבנה הקישור שלו במידה והמבנה הוא מותאם אישית.

  • הקישור של קטגוריה הוא בצורה כזו: http://www.example.com/category/sport/.
  • הקישור של תגית הוא בצורה כזו: http://www.example.com/tag/sport/.
  • הקישור של תת קטגוריה הוא בצורה כזו: http://www.example.com/category/sport/football/.

דוגמה של קטגוריה ושל תג

לדוגמה, אם יש לכם אתר חדשות, יכול להיות שאתם תשתמשו כך:

  • קטגוריה: חדשות, פוליטיקה, כלכלה, ספורט וכד'.
  • תת קטגוריות אתם עשויים להשתמש לדוגמה: אם הקטגוריה היא ספורט, אז תת קטגוריה יכולה להיות כדורגל, כדורסל וכד'.
  • עבור תגיות אתם יכולים להשתמש בשמות של שחקנים, ליגה כדורגל וכד'. כמובן זו רק דוגמה ואינכם נדרשים לפעול כך, ייתכן והקטגוריות והתגים שלכם יהיו שונים.

דוגמה נוספת היא חנות מסחר אלקטרוני של מותג בגדים.

  • קטגוריה: גברים, נשים, ילדים.
  • קטגוריה משנה: חולצות, מכנסיים, בגדי חורף, נעליים ועוד.
  • תגיות (לא חובה): יכול להיות תרצו להשתמש במותג כלשהו, או בגודל מידה ועוד.

האם חובה להשתמש בקטגוריה או בתג?

אם אתם משתמשים במערכת וורדפרס, עליכם לפחות להשתמש בקטגוריה אחת. כמו כן, ישנם מערכות אחרות של מסחר אלקטרוני לדוגמה, כאשר אתם מחויבים לכך. מנגד זאת, אין שום חובה להשתמש בתגים בכתבה, במידה והקטגוריה מספיקה לכם, אתם יכולים להשתמש בה ולא להשתמש בתגים. נוסף לכך, אינכם נדרשים להשתמש בתת קטגוריה, מספיק קטגוריה.

מה יותר טוב לקידום אתרים, תג או קטגוריה?

על פי Google, ישנם מעל 200 אלגוריתמים לדירוג אתרים. לא ידוע על כל קשר בין בחירת קטגוריה או תג וההשפעה שלו על האתר שלכם. עליכם לבחור קטגוריות ותגים אשר תואמים למבנה של האתר שלכם ולמבנה של אתרים מסוג אלו, וכל זאת בהתחשב בעובדה כי הוא צריך להיות מספיק מובן עבור קהל היעד שלכם. קהל היעד צריך להבין על מה האתר שלכם מדבר, ואם אתם מציעים להם מידע או מוצרים – הם צריכים להבין היטב אם האתר שלכם מתאים לצרכים שלהם.

מתי תג צריך להיות קטגוריה ומתי קטגוריה צריכה להיות תג?

זאת שאלה טובה מאוד ולכן אנו נשתדל לענות לכם את התשובה הטובה ביותר. מפני שקטגוריה זה נושא רחב, היא צריכה להכיל הרבה פוסטים או מוצרים. לכן כאשר הקטגוריה מכילה פוסטים בודדים וניתן לשייך את הפוסט גם לקטגוריה אחרת אפשר לשקול להפוך זאת לתג. כמובן זה גם הפוך, אם התג שלכם מכיל הרבה פוסטים והוא גם נושא רחב, כדאי לשקול להפוך אותו לקטגוריה.

האם זה טוב להשתמש בכמה קטגוריות או בכמה תגים? אם כן אז כמה?

לגבי שימוש בכמה קטגוריות עבור אותו פוסט, לא מומלץ לבחור כמה קטגוריות. הסיבה לכך כי יהיה תוכן כפול וזה מפר את ההנחיות של מנועי החיפוש, לכן הקפידו להשתמש בקטגוריה המתאימה ביותר עבור אותו פוסט או מוצר. במידה ועליכם לבחור 2 קטגוריות בכל זאת, הדבר יוצר 2 קישורים עם אותו תוכן, עליכם ליצור קישור קנוניקל (canonical) אל הכתובת שתרצו כי היא תהיה ראשית.

לגבי שימוש בכמה תגיות עבור אותו פוסט, מומלץ להשתמש בתגים הרלוונטיים ביותר. אין חובה של מינימום או מקסימום, אבל הקפידו לבחור את התגים המתאימים ביותר. ברגע שהמשתמש שלכם מנסה למצוא מידע, הוא יקבל אותו.

האם תגיות הם מילות מפתח?

לא! זאת טעות לחשוב כך. מילות מפתח הם המלים החשובות בהם אתם מציינים למנועי חיפוש על מה מדובר בפוסט או במוצר. Google אינה משתמשת במילות מפתח בכלל וזה לא משפיע אם אתם משתמשים בהם או לא. Bing עדיין כן מתעזר במילות מפתח אבל גם אם לא תציינו כלל מילות מפתח, מנוע חיפוש זה יבין על מה מדובר. תגיות נועדו יותר לארגון וסדר של הפוסטים והם בשימוש יותר עבור המשתמשים שלכם, ולכן הם אינם מילות מפתח.

לסיכום

קטגוריות נועדות לארגן ולקבץ את הפוסטים או המוצרים שלכם לתוך נושא רחב אחד. תגים נועדו לקבץ אותם לנושאים ספציפיים יותר. בבלוגים או באתרי מסחר, התפריט הוא בדרך כלל הקטגוריות של האתר. התגים אלו כמה נושאים שמאפיינים את המוצר או הפוסט. מומלץ להשתמש בקטגוריה אחת המתאימה ביותר עבור אותו פוסט ופוסטים עתידיים דומים, מומלץ להשתמש בכמה תגים המתאימים ביותר לאותו פוסט.

הדוגמה שלנו בכתבה זו: הקטגוריה היא: תוכן. התגים הם קטגוריה ו- תג.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה