שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » בחירת דומיין לאתר האינטרנט – הטיפים החשובים בענייני שיווק ומיתוג

בחירת דומיין לאתר האינטרנט – הטיפים החשובים בענייני שיווק ומיתוג

דומיין (שם מתחם) הוא שם ייחודי של אתר האינטרנט שלכם, זוהי הכתובת המופיעה בשורת הכתובת בדפדפן שלכם. בחירת הדומיין המתאים עשוייה להיות לא קלה ולכן נלמד כיצד לבחור דומיין טוב.

ישנם כללים חשובים בבחירת דומיין עבור העסק, המותג או הארגון שלכם במיוחד כאשר מדובר בשיווק ובמיתוג, וזאת במיוחד כאשר הדומיין שרציתם אינו פנוי. בואו נבין איך לבחור, ממה להימנע ומה הטוב ביותר לעשות במהלך הבחירה.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    איך לבחור שם דומיין?

    כאשר אתם בוחרים את שם הדומיין, חשבו מה המטרה שלו ומי קהל היעד. תמיד תחשבו על המשתמש שלכם בכל רגע, אם מדובר עבור שיווק ללקוחות, סביר להניח כי תרצו כי שם הדומיין יהיה קצר, קל לזכור אותו וקל להגות אותו.

    בחרו שם שעשוי להיות מותג

    בחרו בדומיין שעשוי להיראות או להישמע כמותג ולא במילות חיפוש או קידום. אמנם מילות מפתח בדומיין עשויות לעזור לכם לקידום ולשיווק, אבל יש עוד פרמטרים חשובים לא פחות כאשר מנועי החיפוש מדרגים את התוצאות. המלצתינו היא להשתמש במיתוג כמו "MegaPizza" (מגה פיצה) ולא נכון יהיה להשתמש במילים כלליות כמו "MyPizza" (פיצה שלי).

    הימנעו משם דומיין עם מקף או מספרים

    אם חשבתם להפריד עם מקף בין מילים בדומיין כיוון שזה יותר קל עבור מנועי החיפוש להבין, טעיתם, מנועי החיפוש יודעים להפריד בין מילים מחוברות. לגבי מספרים, אני לא ממליצים כלל להשתמש בהם כחלק מהדומיין.

    בחרו שם קצר ככל שניתן

    שמות קצרים קלים יותר לזכור אותם בדרך כלל, קל יותר לשתף אותם רשתות חברתיות וקל יותר לרשום אותם במנועי חיפוש. אל תשתמשו בשם קצר מדי, אולי זה נחמד אם הדומיין יהיה pza.it אך סביר להניח כי המשתמשים לא יבינו אותו.

    העדיפו להשתמש לקהל בינלאומי בסיומות מוכרות כמו com, net, org

    אם העסק / המותג שלכם פונה לקהל בינלאומי העדיפו להשתמש בסיומות מוכרות. התחילו עם סיומת com עבור עסקים ומותגים, או org עבור ארגונים. סיומת net בעבר הייתה עבור ארגונים של טכנולוגיות רשת שונות. במידה וסיומת com תפוסה, ניתן להשתמש בה.

    השתמשו בסיומת של המדינה אם קהל היעד הוא מקומי

    אם קהל היעד שלכם בישראל, העדיפו להשתמש בסיומת co.il, עבור בריטניה co.uk, עבור אוסטרליה com.au וכד'. מנועי החיפוש יעדיפו סיומות של מדינה בחיפוש מקומי, אך גם זה לא מדד עבור מנועי חיפוש וניתן למתג עצמכם גם עם סיומות חדשות ללא קשר למדינה. סיומות מדינה הם מוכרות יותר בקרב המשתמשים, ולכן סביר להניח שהם יקליקו על אתר עם סיומת מוכרת מאשר פחות, וזאת הסיבה העיקרית.

    בחרו דומיין שניתן להגות אותו בקלות

    דומיין שניתן להגות אותו בקלות, בדומה בחירת שם קצר, יותר נוח לשתף אותו עם חברים ולהקליד במנועי חיפוש. הימנעו מלהשתמש באותיות כמו עם הגייה דומה z c s או m n, ברצף לדוגמה: השתמשו ב- LunaPizza ולא ב-Pizzasostist.

    המנעו משם דומיין המפר סימן מסחרי של מישהו או עשוי להטעות משתמשים

    בחירת שם דומיין המפר זכויות סימן מסחרי של ארגון או חברה, עשויות לכך השלכות רעות כגון תביעה משפטית ועוד. שימוש כזה יכול להיות כמו PizzaHot עבור סימן מסחרי של PizzaHut. בכל מקרה עדיף להתייעץ עם עורך הדין שלכם.

    השתמשו במילת מפתח כללית כאשר זה נכון לעשות זאת

    פיצה היא מילה מפתח כללית מהסיבה שניתן להוסיף מילים רבות והמשמעות תהיה שונה לדוגמה: קורס פיצה, מתכון פיצה, פיצה מקומית, איך להכין פיצה. אתם יכולים להשתמש במילה פיצה כחלק מן המותג שלכם אך הימנעו מרצף של מילות מפתח כדי להשפיע על מנועי חיפוש.. זה לא יעזור לכם בהכרח.

    אם העסק שלכם גלובאלי, בחרו את כל הסיומות הרלוונטיות

    אם בתוכנית העסקית שלכם המטרה היא לספק שירות או מוצרים בכמה ארצות, רכשו את הסיומות הרלוונטיות עבורכם (כמובן אם תשתמשו בהם ואם הם חשובים לכם).

    תרגמו את הדומיין בשפות שונות

    בדקו מה הפירוש של הדומיין בשפות השונות, על מנת להימנע מהשלכות שליליות כגון: מילה פוגענית בשפה כלשהי, או שם המסמל משהו שלילי וכד'.

    עריכה או שינוי אם הדומיין תפוס

    אם הדומיין שלכם תפוס, ניתן גם לעשות שינויים שונים ועריכות. יש כיום הרבה סיומות של דומיינים וניתן להשתמש בהם בצורה יצירתית. לדוגמה אם שם הדומיין הוא: MegaPizza תוכלו להשתמש ב: Megapiz.za או ב- Me.ga/pizza או משהו דומה אחר.

    כפי שראינו, בחירת שם דומיין עשוייה להיות לא קלה, לכן הקפידו על כללים אלו והימנעו מטעויות. השלב הבא כמובן הוא לבדוק האם הדומיין תפוס או הולך להיות פג תוקף, מה ההיסטוריה של הדומיין ואיפה ניתן לרכוש אותו.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *