שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וחדשים

התחלתם עסק חדש? עסק קטן? מזל טוב! אבל… מה עושים כרגע? רק אל תגידו שאתם מחכים שהלקוחות יגיעו אליכם לבד. שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וחדשים הכרחי מאוד במיוחד בתחילת דרככם כאשר אף אחד לא מכיר אתכם (מלבד החברים והמשפחה), ואתם צריכים לפנות ללקוחות חדשים כדי שירכשו את המוצרים והשירותים שלכם.

הדיגיטל והאינטרנט מלא באפשרויות כדי שתוכלו לשווק את העסק שלכם ועליכם להחליט איפה ואיך ברצונכם לפעול. איפה כדאי להתחיל? מה כדאי לעשות? גוגל? פייסבוק? אורגני? ממומן? בואו נעשה לכם סדר.

קהל יעד

נכון זהו לא ערוץ שיווק אבל החלטנו שוב להדגיש את החשיבות של קהל יעד נכון עבור העסק שלכם. עליכם להגדיר באופן ברור מיהו קהל היעד שלכם, מי אותם הלקוחות הפוטנציאליים שאתם צריכים לפנות את המאמצים השיווקיים שלכם. אתם יכולים לפנות לקהל היעד שלכם ב-2 דרכים:

  • פנייה ישירה – כאשר אתם פונים ישירות ללקוח שלכם בכל ערוצי השיווק.
  • פניה עקיפה – כאשר אתם פונים באופן עקיף ללקוח, ופונים אל מי שמשפיע על הלקוחות שלכם או מקבל החלטות.

לדוגמה: אם יש לכם חנות תכשיטים לנשים – קהל היעד שלכם הוא נשים.  פנייה ישירה יכולה להיות דרך כל ערוצי השיווק, כאשר הפרסום פונה אל אותן נשים. פנייה עקיפה יכולה להיות אל בני הזוג של אותן נשים, כאשר מגישים להם הצעות לרכישת תכשיט לנשים שלהם.

חשוב מאוד לפנות לקהל יעד מדוייק, כזה שירצה לרכוש את המוצר שלכם בסופו של דבר. לכן עליכם לדעת בכל ערוץ שיווק האם קהל היעד שלכם נמצא שם, וכן באיזה שלב במשפך השיווק הם נמצאים ואיזה פרסום מתאים להם בשלב זה.

מנועי חיפוש

מנועי חיפוש עוזרים למשתמשים למצוא מידע לפי מילת חיפוש שהם הזינו. מנועי החיפוש עושים מאמצים רבים על מנת לספק את המידע הרלוונטי ביותר. אתם כבעלי עסקים חדשים המתחילים בשיווק חייבים להיות נוכחים שם על מנת לעזור לעסק שלכם להיות במקום הנכון ובזמן הנכון על מנת למכור יותר. איך אתם יכולים להיות משווקים במנועי חיפוש:

קידום אתרים (קידום אורגני) [אנחנו קוראים לזה: מיטוב למנועי חיפוש]

במידה ויש לכם כבר אתר אינטרנט (במידה ולא, כדאי מאוד להקים. תוכלו לפנות אלינו), עליכם להתאים את האתר של העסק למנועי החיפוש. וזאת כדי שנוכל לאפשר מנועי החיפוש יוכלו לסרוק את האתר שלכם, לאנדקס אותו ולדרג אותו במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש. חשוב מאוד שהאתר יותאם לחווית משתמש עוד לפני למנועי חיפוש וזאת כי האתר נועד לשימוש הלקוחות שלכם ולא לשימוש הרובוטים של מנועי החיפוש.

בנוסף, האתר שלכם צריך להופיע בביטויים הרלוונטיים במנועי החיפוש כדי שברגע שהמשתמשים מקלידים את הביטוי אתם תוכלו להופיע שם. חשוב מאוד לוודא שאינכם מפרים את הנחיות של מנועי החיפוש, מרמה, הונאות קישורים, צפיפות מילות חיפוש, טקסט מאחורי תמונה וכד' עלול לגרום לאתר שלכם להיענש ולא להופיע במנועי החיפוש כלל.

פרסום במנועי חיפוש (פרסום מקוון)

פרסום במנועי החיפוש יעזור לכם לשווק את עצמכם בתחילת דרככם, תוכלו להופיע מעל התוצאות האורגניות או מתחת (או בצד – פחות בשימוש). חשיפה נכונה במקום הנכון תוביל לכם להביא את הלקוחות הראשונים לעסק שלכם וכך ההכנסות יעזרו לממן את המשך הפרסום כדי למשוך יותר לקוחות. בפרסום במנועי חיפוש העלות היא רק ברגע שמשתמשים מקליקים על המודעה (אין תשלום על חשיפות או צפיות) או ל- 1000 חשיפות.

חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד (כן, אמרנו כבר כמה פעמים) כדי להגיע לקהל הנכון שסביר להניח ירכוש מכם ולחסוך עלויות של קהל שכנראה שלא ירכוש. כמו כן חשוב להגדיר מודעות נכונות לקהל נכון כדי שסביר להניח ירצו ללחוץ ולהגיע לדף נחיתה שלכם (דף מכירה / דף הזמנה), כמובן שדף הנחיתה חייב להיות מתאים למודעה כדי לעזור להם להשאיר את הפרטים שלהם. זה קריטי להעביר את ניהול של מסעות הפרסום לחברה אמינה כדי שיוכל לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם באופן היעיל ביותר.

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות נועדו לעזור למשתמשים לשתף את החוויות שלהם עם החברים שלהם, לעקוב אחר החברים שלהם וכן לעקוב אחרי מותגים ועסקים בעלי נוכחות ברשתות אלו. שיווק לעסקים חדשים יעזור לכם להגביר את המותג שלכם בקרב לקוחות פוטנציאליים, לגרום לקהל היעד להתחבר אליכם ועוד.

רוב הרשתות החבריות מספקות פלטפורמה לעסקים להקים חשבונות עסקיים כדי שתוכלו לשווק את עצמכם בתחילת דרככם. במיקומים בהם ניתן להקים חשבונות עסקיים, בדרך כלל הם אוסרים על חשבונות פרטיים לשווק כגון פרסום בקבוצות, יותר מדי בקשות חברות וכד'.

שיווק ברשתות חברתיות (ניהול חשבונות עסקיים)

חשבונות עסקיים דרך מצויינת להתחיל להתחבר לקהל היעד שלכם. ההתחלה הינה להקים את הדף העסקי, אבל כמו בניהול עסק, התחזוקה היא החלק הקשה ביותר. ראשית כל עליכם לדעת היכן קהל היעד שלכם נמצא, באילו רשתות הם משתמשים ואתם לא חייבים לנהל חשבונות בכל הרשתות הקיימות.

חשוב מאוד להזמין לחשבון העסקי שלכם רק קהל שבאמת מתעניין במותג שלכם, ולא להזמין את החברים שלכם או משפחה (שבאמת לא מעוניינים להיות הלקוחות שלכם). כמות העוקבים לא מדד הכי חשוב, חשוב יותר זהו המעורבות שלהם (עד כמה הם משאירים תגובה, משתפים או מסמנים אהבתי), תוכן מעניין, תמונות איכותיות, סרטונים מעניינים ועוד.

חשוב מאוד גם לנתח את הפרסומים והתוכן, מה מעניין יותר, מה מעניין פחות, מה השעות המומלצות לפרסום ועוד. ולבסוף כמובן להבין את הניתוחים ולשפר כדי להיות טובים יותר. אנחנו נותנים דגש על פרסומים שיתנו ערך מוסף ללקוחות שלכם ופחות פרסומים, יחס נכון יוביל למכירות גבוהות יותר.

פרסום ברשתות חברתיות

הפרסום מבוצע בעזרת החשבון העסקי שלהם באותה רשת חברתית. ניתן לקדם באופן ממומן תוכן שפורסם כבר בחשבון העסקי, לעזור ללקוחות להגיע לעמוד הנחיתה שלכם, לצבור לידים (לקוחות פוטנציאליים שנרשמו, השאירו פרטי התקשרות), לפרסם וידיאו, קופונים, הנחות ועוד. העלות בדרך כלל לקליק או לחשיפה או לצפייה, תלוי במודעה וכמובן שהכל תלוי במטרה העסקית שלשמה נועדה הפרסומת.

כמו שאמרנו קהל יעד חשוב גם במצב זה, אין צורך להשקיע תקציב בקהל שלא מעוניין בכם. ניהול הקמפיין חייב להיות מדוייק ואיכותי בידיים מקצועיות, כך שתוכלו להבטיח ליותר מכירות בתקציב נתון.

אתר אינטרנט

אתר אינטרנט זהו כרטיס הביקור של העסק שלכם. הרבה עסקים קטנים לא מודעים עד כמה חשוב אתר אינטרנט, במיוחד ברגע שהם צריכים להוציא תקציב עליו. אז ככה, פיתוח ועיצוב נכון של האתר יעזור ללקוחות להגיע לאתר שלכם, להשאיר פרטי התקשרות או למצוא את הטלפון שלכם בקלות. כמו כן, הם יוכלו למצוא מידע על העסק שלכם ועל השירותים שאתם מציעים.

אתר אינטרנט מתאים לכל סוגי העסקים וניתן להתאים אותו לצרכי העסק והמשתמשים שלו. זהו כלי שיווקי חשוב מאוד במיוחד כאשר אתם נותנים כרטיס ביקור ללקוחות ובו אתר האינטרנט שלכם. חשוב מאוד דומיין (שם מתחם) של העסק ועוד יותר חשוב אימייל מותאם אישית של הדומיין שלכם, זה מראה ללקוחות שלכם עד כמה אתם רציניים.

דף נחיתה

ערוץ שיווקי נוסף, דף נחיתה הינו בעצם דף מכירה. הדף נועד ללקוחות לבצע בו מספר דברים לרבות השארת פרטי התקשרות או הזמנה, או אפילו רכישה. העמוד עצמו חשוב כדי להפנות את המשתמשים מהמודעה שלכם במנועי חיפוש או רשתות חברתיות.

דף נחיתה מתאים מאוד למבצעים חדשים, הטבות כלשהן, הנחות של מוצרים ועוד מגוון של מטרות. זהו כמו אתר אינטרנט רק עם עמוד בודד והוא יכול לכלול תמונות, סרטונים, טקסט, טופס יצירת קשר, סליקה לצורך רכישה ועוד. חשוב מאוד לעצב את העמוד הנחיתה בצורה נכונה לכל מוצר וניתן לבצע מספר דפים דומים על מנת לבחור את העמוד שמספק את מספר ההמרות הגבוה ביותר.

שיווק בדואר אלקטרוני

שיווק באימייל מאוד פופולארי עבור עסקים רבים, באמצעות ערוץ שיווק זה תוכלו לשלוח מידע לקהל המנויים שלכם (רשימת תפוצה) על מוצרים חדשים, שירותים חדשים, מבצעים או אפילו משהו מעניין אחר.

ניתן לשלב שיווק זה ביחד עם דף נחיתה, אתר אינטרנט ורשתות חברתיות כדי לקדם תוכן כלשהו (כמובן לא דואר זבל), לשמר את הלקוחות שלכם ולהחזיר אותם שוב לאתר שלכם.

וידיאו

וידיאו זהו תוכן מדיה עשירה וניתן לעשות הרבה דברים מדהימים במיוחד בתחילת דרככם בעולם העסקים. ניתן בהחלט להקים סרטון תדמית עבור העסק שלכם כדי שהלקוחות שלכם יבינו בצורה ויזואלית מה בעצם אתם מציעים להם.

תוכן וידיאו עשוי לגרום ליותר מכירות מאשר תוכן אחר, ניתן להעלות וידיאו לאתרי שיתוף סרטונים, דבר שיכול לעזור לכם בקידום האתר או התוכן. כמו כן אתם יכולים לפרסם מודעת וידיאו כדי לקדם את הוידיאו בקרב קהל היעד שלכם.

תוכן

תוכן הוא כל מה שאתם מפרסמים באופן כללי באינטרנט, וברשתות החברתיות ומדיה נוספת.

שיווק תוכן

אתר האינטרנט שלכם חייב להתחדש תמיד במידע אמין עבור הלקוחות שלכם, או עבור לקוחות מתעניינים. זה מאוד חשוב גם עבור מנועי חיפוש, ברגע הסריקה הרובוטים מאתרים מידע חדש ומכניסים אותו לאינדקס. אתר אינטרנט פעיל מועדף על פני אתרים לא פעילים. ניתן גם להכין תוכן מיוחד אשר מטרתו היא לגרום ללקוחות להבין לעמוק את השירות או המוצר ולשלב עם כפתורי קריאה לפעולה.

פרסום תוכן

תוכלו לפרסם את התוכן שלכם ממש כמו מודעה. רק במקום מודעה זהו קישור לכתבה שלכם עם כותרת ותמונה. ישנם מספר פלטפורמות כאלו וגם רשתות חברתיות. צריך גם להכין תוכן חשוב בעל אופי מכירתי.

קידום עסק מקומי

אם העסק שלכם עסק מקומי, חשוב מאוד לעזור לו להופיע ברחבי האינטרנט כדי שיהיה ניתן למצוא אותו בקלות. עסק מקומי יכול להיות משולב במנועי חיפוש או במפות, בספקי רישומים ועוד. זה יכול להבליט מאוד אתכם ברגע שהלקוחות מחפשים שירות מקומי או חנות מקומית. כאשר המטרה הסופית היא להביא אותם לרכוש בעסק המקומי שלכם.

ניתן גם לפרסם במודעות ממומנות כדי להגביר עוד יותר את החשיפה וההגעה לעסק המקומי שלכם. הפרסום יכול להיות במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות או בספקי מפות ורישומים.

פרסום במדיה עשירה

ניתן לפרסם את העסק שלכם עם מדיה עשירה ברחבי האינטרbט כגון: אתרי חדשות, בלוגים, ספקי מידע ועוד. אנו ממליצים מאוד להשתמש בפרסום זה לצורך הגברת המודעות למותג שלכם בתחילת דרככם, זה פחות טוב אם אתם מעוניינים בלקוחות באופן מיידי.

מסחר אלקטרוני וקניות

מסחר אלקטרוני זהו המקום הטוב ביותר בו תוכלו למכור את המוצרים שלכם. אתם יכולים למכור באתרי המסחר הגדולים, אבל אנו מציעים לכם על חנות מסחר אלקטרוני משלכם. תוכלו למכור מוצרים, להוסיף מבצעים, לקדם את החנות שלכם במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות. או שתוכלו גם לפרסם את המוצרים שלכם על מנת להגביר את המכירות.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים חדשים מתחיל תמיד בשוק היעד שלכם ובקהל היעד ולאחר מכן איפה הם נמצאים על מנת למשוך אותם אליכם. עבור עסקים חדשים או קטנים זה הכרחי ביותר חברה שתלווה אותם ותעזור להם להשיג את המטרות שלהם. שיווק דיגיטלי הפך לתחום שכל אחד נהיה מומחה בשיווק, חלקם אף יכולים לגרום נזק עצום. לכן אתם צריכים חברה אמינה.

אנחנו יודעים שאתם השקעתם הרבה זמן, כסף, מאמצים כדי להקים את העסק שלכם וזה ממש לא קל במיוחד היום. כנראה הקמתם אותו בשביל להצליח ולעשות דברים טובים עבור הלקוחות שלכם, בטח לא כדי לסגור אותו אחרי תקופה קצרה (ולהאשים אחרים באי הצלחה).

ההצלחה שלכם חשובה לנו מאוד, ולשם זה הוקמה חברת Netolink. אנחנו נוכל לעזור לכם החל משלב קהל היעד שלכם ועד לאחר שלב המכירות, ואף לעזור ללקוחות להמשיך להישאר איתכם לאורך זמן. פנו אלינו כבר היום >>

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo