מילון המונחים המקיף ביותר של שיווק דיגיטלי
מילון המונחים המקיף ביותר של שיווק דיגיטלי

מילון המונחים המקיף ביותר של שיווק דיגיטלי

מילון המונחים המקיף ביותר של שיווק דיגיטלי יעזור לכם להבין כל מילה וזה מאורגן לפי סדר אלפביתי.

האם אי פעם קראתם מאמר או מדריך ולא הבנתם כמה מילים? זו לא אשמתכם, כל תעשייה תעשייה מסובך בפני עצמו וזה בסדר לא להבין הכול.

אז בתחום שיווק דיגיטלי, אם אתם רוצצים להבין מה אתם קוראים ורואים, אתם צריכים להבין את כל המונחים. לכן יצרנו את המדריך המקיף למילון המונחים לתחום שיווק דיגיטלי.

אנו נדאג להוסיף עוד מונחים לפי הצורך ולבקשתכם. אם אתם רוצים לדעת יותר מונחים, פשוט השאירו לנו תגובה למטה.

 

א

אגריגטור (צובר) – כלי מבוסס אינטרנט או יישום אשר אוספת ואוגרת תוכן (מסופק לעתים קרובות באמצעות הזנות RSS) מאתרים שונים רבים ומציג אותו במיקום מרכזי אחד.

אדוורדס (AdWords) – תוכנית שיווק במנועי חיפוש בתשלום (PPC) של Google, המשמשת בסופו של דבר על ידי חברות המעוניינות לפרסם באתרי האינטרנט של מוציאי לאור או בתוצאות החיפוש בגוגל.

אדסנס – Google AdSense היא תוכנית הפרסום של גוגל המשלמת לכל קליק, בעלי אתרים משתמשים בזה כדרך להפיק רווחים מהתנועה באתרים שלהם. בעל האתר יכול לבחור את סוג המודעה שבו הם משולמים עבור כל קליק או הופעה של המודעה.

אווטר – תמונה המייצגת חשבון ברשתות חברתיות ובפורומים. אווטרים יכול להיות לפעמים הרושם הראשון של האדם של אדם לפני שהם רואים כל תוכן מן היוצר.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) – קידום אתרים – תהליך של שימוש בניתוח אתר אינטרנט ואלגוריתם מנוע החיפוש כדי להבטיח את הדירוג הטוב ביותר עבור האתר שלך על מילת מפתח מסוימת או להגדיר (ים) של מילות מפתח.

אורח ייחודי – הידוע גם בשם "מבקר ייחודי מוחלטת", זה מייצג מבקרים באתר שנספרות רק פעם אחת בפרק זמן נתון למרות האפשרות כי הם היו עושים ביקורים מרובים באתר זה. זה נקבע באופן נרחב על ידי עוגיות.

אינדקס – האוסף האמיתי של נתונים ואתרי אינטרנט המתקבלים על ידי מנוע חיפוש.

איי פריים (Iframes) – ידוע גם בשם "מסגרות", לאפשר 2 או יותר אתרי אינטרנט יוצגו בו זמנית על אותו דף.

אירוח – מתייחס לאתרי אירוח ואחסון אתרים, זה שירות המאפשר להפוך את אתר האינטרנט שלנו אונליין.

אלגוריתם – חישובי מנוע החיפוש כדי לקבוע את דירוג האתר בעת יצירת אינדקס. לחלק ממנועי החיפוש יש אלגוריתמים ייחודיים כדי לקבוע עדיפות וכמה ידועים מכילים מאות רכיבים. לא רק מנועי החיפוש משתמשים באלגוריתמים, אלא גם ברשתות חברתיות ובפלטפורמות אחרות.

Akismet – יישום בשימוש נרחב עבור פלטפורמות בלוגים, כגון וורדפרס, המתפקד כמסנן ללכידת קישור ספאם, תגובה ספאם וצורות אחרות של תוכן לא רצוי שנוצר על ידי משתמשים.

Alexa – אתר אשר עוקב אחר מספר צפיות או מבקרים לאתר מסוים ומדרג אותם על סמך מספר זה.

ALT Tag (תג ALT) – שורת טקסט המשמשת לתיאור קובץ שאינו מבוסס טקסט, בדרך כלל תמונה. רוב מנועי החיפוש מסתמכים על תגי ALT כדרך לסיוע בדירוג באמצעות האלגוריתמים שלהם.

ב

בדיקת A/B – ידוע גם בשם "פיצול בדיקות" משמש לעתים קרובות בקידום אתרים, כדי לבדוק שני סוגים אלמנטים כדי לראות מה רווחי יותר עבור עסקים באינטרנט.

בלוג – מונח קצר עבור "וובלוג", הוא סוג מיוחד של אתר המיועד לפרסום עצמי, נעשה לעתים קרובות על ידי הבעלים של האתר, אלא גם לפעמים על ידי קבוצה של מחברים העובדים בארגון. בלוגים ידועים עבור אינטראקציה קהילתית מוצלחת, המאפשרת לעתים קרובות הזנות תגובה או לחצני שיתוף.

בלוגר – המוציא לאור של תוכן לבלוגים, באמצעים אישיים או מקצועיים. ערכות נושא בשימוש על ידי בלוגרים להשתנות מאוד, אבל רבים רודפים אחר גישה אישית יותר לאווירה בלוגים טיפוסית.

בלוגים – רשימה של בלוגים מומלצים או דומים אשר הבלוגר פרסם בתוך הבלוג שלו כמקור עבור הקהל שלהם.

ג

ג'אווה – Java היא שפת תכנות חזקה שאינה תלויה בפלטפורמות, מה שאומר שהיא יכולה לפעול במחשבים מרובים ובמערכות הפעלה שונות.

ג'אווה סקריפט – JavaScript שפת סקריפט פשוטה יחסית, אשר יכול להיות משולב בצורה חלקה עם HTML והוא פופולרי באתרי אינטרנט רבים. JavaScript הוא פחות מורכב (יותר ידידותי למשתמש) וכתוצאה מכך, פחות חזק מ- Java.

גידוף מילת מפתח – התרגול שאומץ על ידי מנועי החיפוש לתוצאות החיפוש הקבוצתיות לא רק על ידי התאמות מדויקות של מילות מפתח, אלא גם על ידי וריאציות של מילות מפתח בקבוצות סמנטיות, כגון סיומות יחיד, רבים, סיומות קשורות ומילים נרדפות.

גיליון סגנונות – תבנית המשמשת לעיצוב הפריסה של מספר עמודים בתוך אתר, לעתים קרובות בצורת "CSS" (גיליונות סגנון מדורגים).

ד

דואר זבל (ספאם) – בתוך שיווק בדוא"ל, זה מתייחס לכל הודעה כי הוא ייחשב על ידי משתמשים או ספקי דוא"ל להיות הצעה מסחרית לא רצויה. המכונה גם "דואר זבל". ספאם גם מתייחס כל הקישורים, הערות, או שידול שנוצר על ידי משתמשים ללא תועלת אמיתית לבלוג או דיונים.

דומיין (שם תחום) – שם אתר ייחודי שמבדיל בין שאר האתרים באינטרנט. הדומיין הוא הכתובת בשורת הכתובת של הדפדפן עם שם וסיומת תחום.

דירוג – המיקום של רישום האתר בדפי תוצאות מנוע החיפוש. ככל שדרגה גבוהה יותר עבור מילת מפתח מסוימת, ככל שהדף גלוי יותר לעמודים, הוא משתמש במנוע החיפוש.

דף נחיתה – דף אינטרנט עצמאי, המשתמש "נוחת" עליו, בדרך כלל לאחר ביקור בתשלום מנוע חיפוש הרישום או בעקבות קישור עלון דוא"ל. דפים אלה מפותחים לעתים קרובות כדי לתפוס מידע ליצירת קשר ממשתמש כדי לשלוח להם הצעות במועד מאוחר יותר.

דף שער – דף תוכן נמוך שנוצר באופן מסורתי במפורש לצורך דירוג במנוע חיפוש. בדרך כלל עמוס מאוד במילות מפתח ועוין למשתמש, רוב מנועי החיפוש לא מדורגים דפים אלה כפי שהם נחשבים עכשיו דואר זבל.

DMOZ – ידוע גם בשם פרויקט המדריך הפתוח, הוא ספריית הרחבת מתמשכת המנוהל על ידי מתנדבים. הוא טען להיות הגדול ביותר של האדם ערוך ספריות. החל מ -17 במרץ 2017, dmoz.org אינו זמין עוד.

DNS – מעמדים עבור "שירות שם דומיין", "שם תחום שרת" או "מערכת שמות דומיין": DNS הוא שירות שם המאפשר אותיות (ומספרים) המהווים שמות דומיין שישמשו לזיהוי מחשבים במקום IP מספרי כתובות.

ה

האשתאג (סולמית) – סמל (#) ממוקם ישירות מול מילה או מילים כדי לתייג פוסט ב- Instagram או בטוויטר. הוא משמש כעת לסווג נושא של פוסטים או לקבץ משתמשים דומים זה לזה.

הגשה – פעולה של הגשת או רישום האתר עם אינדקס של מנוע החיפוש או במדריך האינטרנט. לא כל הגשות יכולות להבטיח הכללה, אבל אם לא הוסיף את הגשת צפויה להיות מדווחים באמצעות הסורקים של מנוע החיפוש.

הופעה – מעשה של חשיפה או צפייה של פיסת תוכן. המכונה לעתים קרובות שיווק CPM.

החזר ROI – עומד על "החזר על ההשקעה". החזר ה- ROI הוא אחוז הרווח מהשקעה או בפעילות שיווקית מסוימת.

היפר לינק – המכונה "קישור" בקיצור, היפר הוא מילה או ביטוי אשר אחד הוא מסוגל ללחוץ ולוקח את המבקר לדף אינטרנט אחר. דף זה יכול להיות באותו אתר או באתר אחר לגמרי.

הכללה מהירה – יצירת אינדקס של אתרי אינטרנט במנועי חיפוש וספריות על בסיס עמלה לעמוד. בניגוד להגשות חינם, כאשר המדדים מתעדכנים כל כמה שבועות (או פחות), אינדקס מהיר מתרחש כל 48-72 שעות.

המרה – פעולה שבוצעה על ידי מבקר באתר, כגון ביצוע רכישה או הרשמה לרשימת דוא"ל.

הסוואה – תרגול בלתי חוקי של הטעיית מנוע חיפוש לאינדקס תוכן שונה מאשר מה שהמשתמש באמת רואה. בעיקרון, הוא משרת גרסה אחת של דף למנועי חיפוש ועוד לבני אדם. לעתים קרובות הדף אינו קשור לחלוטין לנושא בפועל של שאר האתר.

העברת הודעות מיידיות – שירות שבו אנשים יכולים לתקשר באמצעות ממשק מבוסס טקסט בזמן אמת, באמצעות חיבור לאינטרנט. החלפת קבצים קטנים שיתוף המסך הם גם בדרך כלל זמין על פלטפורמות אלה. AOL Instant Messenger (AIM) הוא אחד הדוגמאות המפורסמות ביותר (המקורית) האמריקנית של תוכנה זו. תוכנות רבות אחרות מספקות פונקציונליות זו, כולל סקייפ, פייסבוק, Gmail, ועידות וידאו ארגוניות.

הפניה – הפעולה של העברת מישהו ממקום אחד. בשיווק דיגיטלי, כאשר מדברים על הפניה, אנו מתכוונים לאתר, מנוע חיפוש, רשת חברתית או גורם נוסף שהכוון את המשתמש לאתר שלך.

הרשמה – תהליך ההרשמה להשתתף בפורום מקוון, קהילה או רשת מדיה חברתית. בדרך כלל זה כולל מינימום של שליחת כתובת דוא"ל וסיסמה.

התראות – התראות המוגדרות לפעולות שונות (בין אם זה מבוקש על ידי המשתמש, השלמת פעולה או הודעה על אירועים). הם נשלחים לעתים קרובות לאדם באמצעות הודעת דוא"ל או הודעה על בכרטיסיית חיפוש.

ו

ווב 2.0 – המונח המורכב המשמש לתיאור חלקי האינטרנט, כולל גישת משתמש להזרמת וידאו, אודיו או תמונות וכדי לתאר תוכן אינטראקטיבי המבוסס על קהילה, כגון בלוגים, UGC ורשתות חברתיות.

וובינר – סמינר מבוסס אינטרנט המכיל אודיו ווידאו.

ויקי – מונח כמו UGC מתייחס לכל דף או אוסף של דפים באינטרנט או אינטראנט שניתן לערוך בקלות על ידי הציבור או קבוצה נבחרת של מבקרים רשומים באמצעות שיתוף פעולה נרחב.

ויקיפדיה – אנציקלופדיה חופשית, שנכתבה בשיתוף פעולה על ידי אנשים המשתמשים בה. זהו סוג מיוחד של אתר אינטרנט שנועד להפוך את שיתוף הפעולה לקל, שנקרא wiki. אנשים רבים כל הזמן משפרים את ויקיפדיה, מה שהופך אלפי שינויים לשעה. ויקיפדיה היא גם האנציקלופדיה הגדולה ביותר בעולם ומנוהלת על ידי קרן ויקימדיה.

ולוג (Vlog) – בלוג וידאו אשר מופץ בדרך כלל באמצעות אתרי מדיה חברתית כמו Facebook או Youtube.

ועידה באינטרנט – שיחות ועידה באינטרנט מאפשר שיתוף בזמן אמת של מסכי מחשב, יישומים בודדים או תוכן מבוסס אינטרנט בין שני מחשבים או יותר או התקנים ניידים. זה פעמים רבות מבוסס על יישומי אינטרנט קיימים או תוכנה.

VOIP – הידוע גם בשם "Voice Over Internet Protocol" הוא טכנולוגיה המאפשרת למשתמש לבצע שיחות טלפון או וידאו באמצעות מחשב עם חיבור לאינטרנט או התקן נייד המותאם לשימוש אלחוטי. דוגמה מפורסמת של VOIP היא סקייפ.

ז

ח

חברים – אנשים שמחוברים זה לזה לפרופיל של אתר הרשתות החברתיות, הנפוצים ביותר עם פייסבוק (למשל, חברים ב- Facebook).

חוות קישורים – אתר המוקדש באופן בלעדי לרישום מספר גדול מאוד של קישורים ללא קבוצות, קטגוריות, או מבנה. אתרי אינטרנט אלה נענשו במידה רבה על ידי מנועי החיפוש, והקשר שלך איתם עלול להוביל עונש עליך גם כן.

חיפוש קניות – מנוע חיפוש המוקדש לאינדקס קבוצות מוצרים עם המחירים שלהם ביקורות עבור השוואה זה לצד זה; המשמש לעתים קרובות על ידי הקונים באינטרנט ככלי רב עוצמה.

חסימה (באן) – הסרה מאינדקס חיפוש כאשר דף ו/או אתר שלם המפר את תנאי השירות של מנוע החיפוש ואינו מתאים לתוצאות, בדרך כלל על בסיס זמני עד שהאתר הפוגע יתקן את עצמו.

ט

טקסט עוגן – הטקסט שאינו כתובת אתר המוצג בהיפר קישור. שימוש נכון בטקסט עוגן יכול לייצר יתרונות הן לקורא והן עבור SEO.

י

יאהו! תשובות – קהילה מקוונת של שאלות ותשובות שבהן השאלות מתבקשות ונענות על ידי חברי הקהילה ולאחר מכן מדורגות מאוחר יותר או הצביעו על מנת לקבוע את התשובה הטובה ביותר.

כ

כרוכית (@) – הסמל @ משמש בכל כתובות האימייל, אך לאחרונה נעשה בו שימוש כדי לתייג משתמשים אחרים ברשות חברתית.

כתובת אתר – "Universal" או "Locator לאיתור משאבים אחיד", היא מחרוזת של אותיות ומספרים המופרדים על ידי תקופות וחתכים כדי להפוך אותה לייחודית מדפי אינטרנט אחרים. זהו טופס הכרחי בכתב עבור הדף ניתן למצוא באינטרנט.

כתובת IP – הכתובת המספרתית הייחודית עבור משתמשי אינטרנט בודדים הנעשים על ידי מספרים אקראיים ומקפים.

ל

ליד – לקוח פוטנציאלי של מוצר או שירות. ליד נוצר כאשר המשתמש משאיר את הפרטים שלו בדף הנחיתה או בטופס יצירת הקשר באתר.

מ

מדריך – אינדקס של אתרי אינטרנט שבהם הרישומים הם מלוקט ביד, ולא על ידי סורק או תוכנית אחרת של מנועי החיפוש.

מדיה חברתית ברשת – מתייחס לכל הכלים המקוונים ומקומות הזמינים עבור משתמשים כדי ליצור תוכן לתקשר באמצעות האינטרנט. סוג זה של מדיה יכול לכלול רשתות חברתיות, קהילות בלוגים, סימניות אתרים, ועוד.

מודיעין קולקטיבי – התיאוריה כי קהילה של אנשים מסוגל לספק יותר לתהליכי מחשבה גבוהים יותר מאשר אדם אחד. יישומים של תפיסה זו כוללים קהילות מקוונות המספקות תוכן אינפורמטיבי שנוצר על ידי משתמשים, כגון ויקיפדיה.

מדיניות מדיה חברתית – מסמך כתוב המתאר כיצד העובדים צריכים לדבר על עבודה על מדיה חברתית, כמו גם לייעץ להם כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר באתרי מדיה חברתית. זה נכתב להגנה על החברה ומבהיר מה העובדים יכולים ולא יכולים לומר.

מודעה – הודעה או תקשורת שיווקית בדרך כלל בתשלום. בדרך כלל המודעה מיועדת לקדם מוצר או שירות, או כל מידע אחר על ידי נותן החסות (המפרסם). המפרסם מממן את המודעה ומשלם לערוץ השיווק.

מודעת באנר – תמונה גרפית או קובץ אנימציה קטן מוטבע בתוך דף אינטרנט ומשמש לפרסום, המכיל לעתים קרובות קישור לאתרים אחרים, מוצרים וכו'.

מודעות בינג – תשלום לפי קליק (PPC) מנוע החיפוש תוכנית הפרסום המסופקים על ידי מיקרוסופט בשיתוף עם מנוע החיפוש בינג שלה, עכשיו גם מאכלס את תוצאות חיפוש Yahoo!.

מונח חיפוש – ידוע גם בשם "שאילתה", זהו מונח החיפוש המדויק שבו משתמש משתמש במנוע חיפוש.

מטא מנוע חיפוש – מנוע חיפוש שאינו מעבד תוצאות עצמאיות משלו, אלא מושך נתונים משני מנועי החיפוש או יותר.

מטא תגים – המכונה גם מטא נתונים, מידע זה נמצא כותרות דף HTML והוא משמש לעתים קרובות כדי לייעל את הדף עבור SEO.

מטא תיאור תג – תיאור בסיסי של דף שמקורו בתג בקוד המקור של דף האינטרנט. הדבר עוזר למנועי החיפוש לסווג את הדף, ועשוי להוביל למשתמשים את המידע הנכון בתוך הדף.

מילות מפתח – המונחים שהוזנו לתוך מנוע חיפוש על ידי משתמש, וכן המונחים שמנועי החיפוש ידרגו בהתאם לאלגוריתם שלהם.

מילות מפתח זנב ארוך – מילות מפתח ספציפיות יותר למונח חיפוש ארוך יותר. במקום "פיתוח גוף", מילת המפתח זנב ארוך יהיה, "פיתוח גוף לאנשים מעל גיל 50".

מינוי – פעולה של קנייה לתוך עלון דוא"ל, קו מוצרים, או הוספת עדכון RSS לצובר.

מיקוד גיאוגרפי – מעשה התוצאות המוצגות ממנועי החיפוש להיות תלוי איפה אתה גיאוגרפי.

מיקום – מיקום הדף שלך כאשר שוקלים דירוג מנוע החיפוש.

מיקור המונים – תהליך בשימוש על ידי אתרי סימניות חברתי רבים שבהם אנשים רשאים להצביע על כתבות חדשותיות ומאמרים כדי לקבוע את ערכם ואת הרלוונטיות בתוך האתר.

מיקרובלוג – בלוג מיקרו מתייחס עדכוני מצב קצרים לעתים קרובות נתון על ידי משתמשים בתוך פלטפורמת מדיה חברתית כגון טוויטר או פייסבוק.

מלאי חיפוש גרפי – מודעות תמונה או מודעות באנרים המשויכות למונחי חיפוש מסוימים שמוצגים למשתמש כאשר הם רלוונטיים לשאילתה שלהם.

מלאי קישור הקשר – הרחבה של מנועי החיפוש שבו הם ממקמים קישורים ממוקדים באתרים שהם רואים שיש קהלים דומים.

ממה (Meme) – רעיון, בדיחה או מושג שאנשים חולקים בדרך כלל באמצעות תמונה או פורמט וידאו.

מנהל האתר – אחראי על ניהול אתר אינטרנט אחד או יותר.

מנוע חיפוש – אתר המאפשר למשתמשים לחפש באינטרנט מידע ספציפי על ידי הזנת מילות מפתח. יכול לכלול רישומים בתשלום או אורגניים של אתרים ולעתים תמונות, מוצרים, סרטונים, מוסיקה, רשומות מקום או תוצאות משופרות אחרות.

מסע פרסום – זה מורכב ממסרים שיווקיים עם מטרה מסוימת. מסע פרסום עשוי לשאוף להעלות את המודעות, לגייס כספים או להגדיל את המכירות של מוצר.

מפת אתר של משתמש – מתייחס לדף המכיל קישורים לכל הדפים החשובים האחרים באתר מסוים שמקובל על ידי הנושא או היררכית הניווט. מפות אתר אלה יכולים להיות מאוד מועיל עבור מנועי החיפוש ועבור הסורקים שלהם מפני שהם לעתים קרובות מתעדכנים כדי לתמוך לאינדקס חדש לתובנות חדשות של מנוע החיפוש תובנה.

מפת אתר XML – קובץ XML המכיל רשימה של כתובות אתרים בתחום מסוים לשימוש במנועי חיפוש שונים. זה משמש לעתים קרובות להוספת אינדקס קבוע ומשמש כאשר בוט או סורק נשלחת אל אתר אינטרנט כדי לאסוף נתונים.

מרכז שליטה – תחום שליטה ניהולית עבור יישומים תפעוליים, כגון הגדרות מדיה חברתית, תוכנת בלוגים ופרופילי משתמשים לאתרים המציעים אפשרויות התאמה אישית מרובות.

משפיע – מומחה בתחום מסוים ו/​​או יש לו כמות עוקבים גדולה. משפיעים מחזיקים הרבה כוח בתקשורת שלהם דעות הבאות שלהם, אולי להשפיע על דעותיהם והתנהגותם.

נ

ס

סורק – פונקציה של כמה מנועי החיפוש כדי לחפש דרך דף בודד ולאחר מכן עמודים הבאים כדי לחפש קישורים, מטה, וכו'. זה משמש לעתים קרובות על ידי מנוע החיפוש כדי לקבוע את הדירוג.

סימניה – כתובת אתר שמורה עבור הפניה בעתיד באמצעות הכלים המסופקים על ידי דפדפן האינטרנט.

ע

עלות לאלף הופעות – זהו המחיר "מחיר לאלף" של מודעה.

עלות לקליק – השיטה של ​​הפניית תנועה אל האתר שלך ומשלמת רק עבור מבקרים שלחצו על הקישור שלך, בניגוד לתשלום הופעה.

עלות לרכישה – היחס בין העלות הכוללת של מסע פרסום מסוג תשלום לקליק (PPC) למספר הכולל של הפניות או לקוחות, הנקראות בדרך כלל "מחיר לרכישה" או "עלות המרה".

עמית לעמית (P2P) – כל סוג של אינטראקציה בין שני אנשים או יותר בתוך רשת חברתית מסוימת. רוב התקשורת ויראלי בהגדרה לקבל הפופולריות שלהם באמצעות שיתוף P2P כזה.

פ

פודקאסט – קובץ שמע דיגיטלי זמין באינטרנט להורדה למחשב או להתקן נייד, בדרך כלל זמין כסדרה, פרקים חדשים אשר ניתן לקבל על ידי מנויים באופן אוטומטי.

פוסט – הגשת כתיבה לפרסום בבלוג, microblog, wiki או פלטפורמת פרסום אינטרנט קלה אחרת.

פופולריות קישור – מדידה של מספר ואיכות של אתרים המקשרים לאתר נתון, במיוחד כפי מקוטלג במנוע חיפוש.

פורום – מתייחס לאזור באתר אינטרנט (או אתר אינטרנט שלם) המוקדש לשיחת משתמש באמצעות הערות בכתב ולוחות הודעות, הקשורים לעתים קרובות לתמיכת לקוחות או למעורבות מאוורר. ניתן לקבץ כדי לענות על נושא הדיון או המטרה של האתר.

פרופיל – דף אישי של אדם בתוך רשת מדיה חברתית, אשר מעניק להם מבט ביוגרפי באמצעות מידע מגוון. זה יכול גם לשתף מידע כגון היסטוריה התעסוקה או מחובר "חברים".

פרסומת מוקפצת – סוג של פרסום שנפתח באופן אוטומטי (או "פופ אפ") חלון חדש בדפדפן להצגת מודעה. כמו כן לראות בצורה של מודעות "פופ אנדר", גרסה קצת פחות פולשנית. אמנם זה סוג של פרסום הוא בעיקר לא אהב, זה ידוע לשלם שותפים הרבה יותר מאשר אמצעים אחרים של מונטיזציה של האתר שלהם.

צ

צפיפות מילות מפתח – שיעור מילות המפתח למספר הכולל של המילים בהעתק הפנים של אתר אינטרנט.

ק

קבוצות – קהילות בתוך אתר מדיה חברתית עבור אלה אשר חולקים אינטרס משותף או מטרה. נראה לעתים קרובות בתוך אתרים כמו פייסבוק או LinkedIn

קטגוריות – דרך לארגן תוכן או נושאים באתר אינטרנט. משמש בדרך כלל לתעד מאמרים ישנים וחדשים לפי סדר אלפביתי.

קובץ PDF – ראשי תבות של "פורמט מסמך נייד" והוא סוג של קובץ להצגת מסמכים, שנוצרו על ידי Adobe.

קידום אתרים כובע לבן/שחור – פעילויות כובע לבן הן טכניקות אתיות כדי להגדיל את הדירוג של האתר התאום לסטנדרטים של מנועי החיפוש. ההפך מזה להיות כובע שחור אשר נחשב לעתים קרובות להיות דואר זבל או נגד כללי מנועי החיפוש.

קישור חוזר (Backlink) – קישור מאתר אחר המופנה אל האתר שלכם. קישורים נכנסים לעתים קרובות לזהות אמינות באינטרנט של האתר על ידי נוכחותה במדיה חברתית או אתרי אינטרנט אחרים. מנועי חיפוש מתעדפים קישורים נכנסים כאשר מחליטים אלגוריתם SEO שלהם.

קישור יוצא – כל קישור בדף אינטרנט לדף אינטרנט חיצוני.

קישור Nofollow – קישור "Nofollow" מקודד לסימון HTML של היפר-קישור ומשמש למנוע מנוע חיפוש מלהוסיף לאינדקס קישור לדף אינטרנט מסוים. זה היה במקור הציע להפסיק להגיב זבל בבלוגים. כיום מנהלי האתר אינם אחראים לתוכן באתר, ולכן אין לראות בהם המלצה

קישורים שבורים – מתייחס לקישורים לדפים שאינם קיימים עוד או שהועברו לכתובת אתר אחרת ללא החלפת או ניתוב מחדש. פעמים רבות מנועי החיפוש יזהו את זה שגיאה 404 ויאפשר למשתמש את היכולת לדווח על הקישור שבור.

קרבת מילות מפתח – המיקום היחסי של מילות מפתח באזורים בולטים בדף אינטרנט, כולל המרחק בין מילות מפתח בטקסט הנראה לעין.

ר

רובוט – הידוע גם בשם "בוט" זהה או זהה למונח "הסורק". משמש לעשות פונקציות אוטומטיות עבור מנוע חיפוש או אתר אינטרנט.

רישומים – רשימה היא נוכחות של אתר במנוע חיפוש או בספרייה, ולא בהכרח מעיד על מיקום מנוע החיפוש שלה.

רישומים אורגניים – ידוע גם "רישומים טבעיים", הם תוצאות מנוע החיפוש שלא שולמו כסף עליהם.

רישומים ממומנים – רישומים שניתנים למפרסמים לעתים קרובות תמורת תשלום. קשר הדוק עם חסויות או פרסומת בתשלום באמצעות בלוג או אתרי קהילה.

רכישה – כאשר מבקר באתר הופך לליד או ללקוח ישיר של האתר.

Robots.txt – קובץ טקסט קטן כלול באתר שמפנה מנוע חיפוש כדי לכלול / לא לכלול דפים ספציפיים מהאינדקס שלו. זה יכול להיות מוגש ידנית למנועי חיפוש כדי להבטיח את הגירסה האחרונה היא דיווחה.

RSS – "סינדיקציה פשוטה באמת" הוא תהליך שבו תוכן כגון הודעות בלוג או פודקאסטים ניתן לעדכן באופן קבוע ו מאוגדים למנויים הזנות. עדכוני RSS מאפשרים למשתמשים לגשת לעדכוני תוכן מתוך אתרים שונים.

ש

שאילתה – המונח הנכנס למנוע חיפוש על ידי המשתמש.

שיווק במנועי חיפוש (SEM) – מתייחס למגוון הרחב של פעילויות שיווק, כולל תשלום ואורגני.

שיעור המרות – אחוז המבקרים באתר או במודעה שמבצע פעולה נוספת, כגון רכישת מוצר, מילוי סקר או הרשמה לרשימת דוא"ל.

שיעור יציאה מדף כניסה – אחוז המבקרים בדף שיצאו מבלי לבקר בדף אחר באותו אתר. ידוע גם בשם "שיעור נטישה".

שיעור קליקים – אחוז המשתמשים שילחצו על קישור או על פרסומת ביחס למספר ההופעות שניתנו לה.

שיתוף פעולה – פעולה עם שותף אחר ליצירת תוכן שנצפה על ידי קהלים של בעלי אתרים. פעמים רבות זה מזוהה עם שני קישורים נכנסים כפולים וחשיפה מוגברת.

שפת HTML – שפת סימני עריכה לתמליל, מתייחסת לשפה מבוססת טקסט המשמשת ליצירת אתרי אינטרנט.

ת

תג – מילת מפתח נוספת לכתוב בלוג, סימנייה חברתית או קובץ מדיה המסייעת לסווג תוכן לפי נושא.

תג כותרת – מטא נתונים המשמשים את מנועי החיפוש כדי לסווג אותם לפי כותרת. אלה מוערכים לעתים קרובות על ידי אלגוריתם מנוע החיפוש כדי לקבוע לדרג כמו גם מיון לסיווג נוסף בתוך תוכן הדף בפועל.

תגובות – תוכן שבוצע על ידי משתמשים בתגובה לפרסום ראשוני, ובראשם פוסטים בבלוג. אלה מופיעים בדרך כלל בתוך או מתחת לרשומת הבלוג, ויכולים להיות כלי ליצירת רמות מתקדמות של דיונים שמגדילים את תוחלת החיים של פוסטים בבלוג או רק את האינטראקציה עם המו"ל. תגובות קשורות לעיתים קרובות גם עם מדיה חברתית.

תגי H1 H2 וכד' – ידוע גם בשם "תגי כותרת", הם רכיבי דף המייצגים רמות שונות של כותרות ב- HTML. מן הגדול ביותר (H1) הקטן ביותר (H6), הם מגדירים את הכותרות / כותרות ותת כותרות של עותק אינטרנט מסוים. פעמים רבות למטרות SEO, כותרות צריך להכיל כמה מילות מפתח ככל האפשר.

תוכן – כל טקסט, תמונה, וידאו, אודיו, אפליקציה או חומר אחר שפורסם באינטרנט לצריכת הקהל.

תוכן שנוצר על ידי משתמשים – הידוע גם בשם "UGC", הוא כל סוג של תוכן שנוצר על ידי המשתמש והוגש לפורום גדול יותר. זה דומה למבנה המשמש חברות כמו ויקיפדיה.

תוכנת קוד פתוח – תוכנת מחשב עם רישוי מיוחד המאפשר למשתמשים בציבור הרחב לערוך ולשפר את קוד המקור.

תוצאות דף של מנוע חיפוש (SERP) – הדף שמוצג כאשר משתמש מזין שאילתה בתיבת החיפוש ולחץ על "חיפוש", דף זה מציג את כל התוצאות שמנוע החיפוש מוצא במדד שלהם הקשורים למילת המפתח.

תשלום לפי קליק – ידוע גם בשם "PPC", סוג זה של שילם שיווק החיפוש כרוך הצבת פרסומות כי לרוץ מעל או ליד (ומדי פעם למטה) ללא תשלום מנוע חיפוש רישומים ב- Google, בינג, Yandex, Yahoo ועוד. כדי לקבל את המיקום הגבוה ביותר על כל אלה תוצאות החיפוש, פעמים רבות תצטרך לנצח הצעה להגיע למקום העליון. PPC משמש כיום לעתים קרובות באווירה מדיה חברתית כמו פייסבוק, Instagram, או Pinterest.

תשלום עבור ביצועים – מערכת חיפוש בתשלום כמעט זהה (ובעצם שם נרדף) תשלום לפי קליק, אבל לפעמים מקושר עם תשלום לפי התחייבות.

Technorati – בלוג מנוע חיפוש כי אגרגטים תוכן הבלוג ציונים הפופולריות של הבלוגים או השפעה.

 

סיכום

אנו מקווים כי מילון מונחים שיווק דיגיטלי זה עזר לכם להבין את את המונחים החשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. כמובן המונחים נוספים מדי פעם ויש הרבה שינויים.

אם אתם רוצים להוסיף מונח אל מילון מונחים שיווק דיגיטלי, אתם מוזמנים לעשות זאת, הגיבו מתחת לכתבה.

    לקדם את העסק שלך עם מומחים.
    יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      לקדם את העסק שלך עם מומחים.
      יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      נטולינק (Netolink)

      Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

      כתיבת תגובה