רוצים לפרסם את הבלוג שלכם ב-Facebook? אתם יכולים להגיע אל המטרות שלכם ואל קהל היעד שלכם בקלות באמצעות המדריך שלנו על פרסום בפייסבוק עבור בלוגים. כאשר אנחנו אומרים פרסום, הרי הכוונה הוא לקידום ממומן.
כך תבינו זאת.
מה זה פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק הוא שיטה או דרך לקדם את העסק שלכם, ובפרט, הבלוג שלכם, ברשת החברתית הגדולה ביותר בעולם וגם בישראל – Facebook. הפרסום הוא למעשה תשלום לפייסבוק על הצגת מודעות לקהל היעד שלכם בפלטפורמה.
פייסבוק, היא לא רק הרשת החברתית הענקית, כך שהפרסום יכול להיות גם דרך עמוד אינסטגרם (Instagram), דרך וואטסאפ (WhatsApp) ועוד דרך אתרי מדיה וחדשות גדולים בעולם, כאלו שגם מרוויחים דרך אאודיאנס נטוורק.
כאשר אתם מקדמים את הבלוג או העסק שלכם בפייסבוק, המודעה מציגה את המילה ממומן או מודעה. המודעה מוצגת במיקומים שונים, לפי תחומי העניין של אותו משתמש או לפי אתר מסויים שהוא גלש בו.
האם כדאי לפרסם בפייסבוק?
אם יש לכם בלוג חדש ואתם רוצים שיכירו אתכם טוב יותר, יש כמה שיטות שיווק בלוג. קיימות שיטות אורגניות וקיימות שיטות ממומנות.
השאלה האם כדאי לפרסם בפייסבוק או לא, תלויה בעיקר במטרה שאתם רוצים להשיג ועוד פרמטרים. בדרך כלל הפרסום הוא כדאי, אחרת המפרסמים לא היו מגישים את המודעות שלהם לפרסום במערכת.
למעשה יש כמה יתרונות חשובים:
- להגיע אל קהל היעד – אתם יכולים להגיע בקלות יותר אל קהל היעד שלכם, בשונה מערוצי קידום אורגניים כמו הוספת פוסטים בעמוד פייסבוק או שיווק אורגני בגוגל.
- לייצר יותר עוקבים – אתם יכולים לקדם את עמוד הפייסבוק שלכם ולהגדיל את כמות העוקבים בו באמצעות פרסומות ממומנות.
- לקבל חשיפה מרובה – בהחלט אתם יכולים להגיע לחשיפה גבוהה מאוד של הפוסטים שלכם. כך יידעו שהבלוג שלכם קיים.
- להיות במיקומים רבים – אתם יכולים לקדם את המודעות דרך הניוזפיד, בקבוצות, בחיפוש בפייסבוק, בקריאת כתבות בפייסבוק, בצפייה בסרטונים ועוד.
- למקד לקהל יעד – לא רק שאתם מגיעים מהר ובקלות את הקהלים שלכם, אלא גם שאתם יכולים לקבוע מי יראה את המודעות שלכם.
- לשלם על תוצאות – אתם קובעים על מה לחייב: לפי חשיפות, לפי כמות המרות, לפי מספר הקלקות על מודעה ועוד.
- לקבל תובנות וכלים מתקדמים – הפלטפורמה מאפשרת לכם להבין טוב יותר את המודעות שלכם, ולהגיע אל כלים מתקדמים יותר.
איך מתחילים לפרסם בפייסבוק?
כדי לפרסם בפייסבוק, עליכם להגדיר את המטרה שאליה אתם רוצים להגיע. בשביל מה אתם רוצים ליצור את המודעות והפרסומות? כאשר המטרה צריכה להיות ברורה, מדוייקת, ניתנת למדידה, מוגבלת בזמן ואפשרית להגעה אליה כמובן.
מטרה מעורפלת לא טובה ועלולה לגרום לכם לנזק ממשי. מטרה מדוייקת – יכולה לסייע לכם להבין האם הגעתם אליה או לא, ואז גם להבין מה לשפר.
למשל: אני רוצה לחשוף את הבלוג שלי בפני 20,000 אנשים המעוניינים בנושא הבלוג, בתוך 30 ימים.
בהמשך, עליכם לתכנן את התקציב שלכם. כמה אתם רוצים להשקיע בפרסום. התקציב אמור לתמוך במטרה שלכם והוא אמור לסייע לכם להבין עד כמה היה כדאי לקדם את הפרסומות, כך תוכלו להבין האם זה היה כדאי.
מה קהל היעד צריך לעשות? זה הדבר הבא שאתם צריכים לקבוע. אוקיי, אז החלטתם לקדם את הבלוג, אבל מה הקהל צריך לעשות? לסמן לייק לפוסט? להגיב? להיכנס לבלוג שלכם? להשאיר פרטים בטופס לידים? זה משהו חשוב בהחלט.
עמוד הנחיתה או הטופס, צריכים לתמוך במטרה ובמה שאתם רוצים שהמשתמשים יבצעו. אם למשל להירשם לניזולטר – אז טופס שבו הם נרשמים שם. אם להיכנס לקרוא את הכתבות החדשות – אז עמוד נחיתה עם הכתבות החדשות שלכם.
קריאייטיב – הדבר החשוב לא פחות זה המסר שהמודעה הולכת להציג לקהל היעד. העיצוב של המודעה, הטקסט, המידע שהיא מציגה ועוד. אם מדובר על סרטון, אז כמובן גם הסרטון בפני עצמו צריך להיות שם.
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
מחיר פרסום בפייסבוק משתנה לפי עלויות אלו:
- עלות תקציב פרסום בפייסבוק – כמה כסף השקעתם בקידום המודעה או המודעות שלכם.
- עלות ניהול חברת פרסום – סכום הכסף ודמי הניהול שמשלמים לחברת פרסום, אם עובדים איתה, כדי ליצור מודעות אפקטיביות.
- עלויות דף נחיתה – אם אתם צריכים לעצב עמוד מיוחד אליו יגיעו קהל היעד, אז צריך מי שיעצב לכם את אותו עמוד.
- עלות קריאייטיב – עלות העיצוב והיצירה של התמונות, הסרטונים והתוכן השיווקי.
למעשה – העלות שהיא חובה היא עלות תקציב הפרסום בפייסבוק. שאר העלויות הן עלויות אופציה – אם אתם יכולים לערוך ולעצב בעצמכם וליצור מודעות לבד, אז תוכלו לחסוך עלויות אלו.
איך לפרסם בפייסבוק?
כדי לפרסם בפייסבוק, אתם חייבים להכיר את מערכת הפרסום שלה והיא נקראית פייסבוק אדס או פייסבוק אד מנג'ר (Facebook Ads או Facebook Ad Manager).
כדי לעשות זאת, אתם צריכים להיכנס לעמוד זה. אם אין לכם חשבון פייסבוק, אתם חייבים אחד כזה ואז תוכלו ליצור את חשבון הפרסום. חשבון הפרסום הוא החשבון האחראי על ההגדרות שלכם, אמצעי תשלום, חשבוניות וקבלות, נתונים סטטיסטיים וכמובן פרסום והצגה של מודעות.
לאחר מכן, עליכם ליצור קמפיין חדש במערכת, לבחור את סוג הקמפיין לפי המטרה שאליה אתם רוצים להגיע, לקבוע תקציב פרסום, לקבוע קהל יעד, מיקומים בהם המודעות יוצגו, לקבוע תקציב לקליק או לחשיפה.
לאחר מכן, עליכם להוסיף את המודעות שלכם, בצורת תמונות או סרטונים, קרוסלות למינהם ועוד. לבסוף עליכם לעיין בהכל ואז לפרסם את כל המידע. המודעות שלכם יוצגו לאחר אישור הקמפיין מטעם חברת פייסבוק.
באותה מערכת תוכלו לראות כמה אנשים צפו במודעה, כמה הגיבו, כמה הקישו על קישורים יוצאים ועוד.
ומה עושים אם צריך עזרה? תוכלו להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק כדי לקבל סיוע ואפילו נוכל לסייע לכם או להמליץ על חברת פרסום.