שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » מדידת אירועים מצטברת בפייסבוק – מה זה אומר, השפעה על פרסום בפייסבוק ואיך להגדיר אירועים עם התאמה ל- iOS 14+ של Apple?

מדידת אירועים מצטברת בפייסבוק – מה זה אומר, השפעה על פרסום בפייסבוק ואיך להגדיר אירועים עם התאמה ל- iOS 14+ של Apple?

בעקבות כניסת הוראות הגנת הפרטיות של Apple לטלפונים עם מערכת הפעלה iOS 14 ומעלה, אתם חייבים לעשות שימוש בכלי הידוע בתור מדידת אירועים מצטברת בפייסבוק, כדי לקבל תובנות על מסע הפרסום. החובה חלה מיד עם כניסת ההוראות לתוקף בתאריך 26.04.2021.

הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.

מהי מדידת אירועים מצטברת בפייסבוק?

מדידת אירועים מצטברת (או באנגלית: Aggregated Event Measurement) היא שיטה ופרוטוקול של פייסבוק המאפשרת מדידה של אירועים אינטרנטיים ממשתמשי מערכת ההפעלה iOS 14 ומעלה של אפל (Apple). מדידת אירועים מצטברת מגבילה כל דומיין של עסק ל-8 אירועי המרה שניתן להשתמש בהם למיטוב הקמפיין (פרסום בפייסבוק).

כדי להבין טוב יותר, חברת אפל פרסמה מדיניות (App Tracking Transparency) הקובעת כי החל ממערכות הפעלה iOS 14 ומעלה, היא תדרוש מכל אפליקציה ב-App Store להציג הודעה למשתמשים ובקשה להשתמש במידע שלהם לצרכי מעקב ופרסום. אם המשתמש מסרב או שהוא לא מאשר מעקב, אז התאמה אישית של מודעות ושל המעקב הינה בצורה מוגבלת ומודעות מותאמות לא יוצגו לאותם משתמשים.

    מנהל/ת חנות מסחר אלקטרוני או עסק בתחום ריטייל?

    קבע/י שיחה עם מומחה שיווק דיגיטלי לשיפור המכירות שלך

    איזה שירות או מוצר מעניין אותך?



    הערה: אנחנו מספקים שירות רק לעסקים המוכרים מוצרים או עסקים בתחום מסחר, קמעונאות, סיטונאות, חנויות דיגיטליות וכד'.
    אנחנו לא מספקים שירות לעסקים נותני שירות מכל סוג שהוא.

    המשמעות היא פשוטה: אם משתמש עם מערכת הפעלה iOS 14+ ביצע פעולת רכישה או פעולה אחרת לקראת המרה. לא תוכלו לזהות את המשתמש הזה לצורך שיווק מחדש (רימרקטינג) או לצורך יצירת קהלים דומים (לוקאלייק), אלא שגם הדיווחים והנתונים יהיו לא מלאים, חלקיים ואף מוגבלים.

    בעקבות כך, חברות כמו גוגל ופייסבוק החלו לשנות את המדיניות ואת הדרכים בהם הם יכולים להשתמש בכלי מדידה אחרים המותאמים למדיניות של חברת Apple או לכלי המדידה העצמי של אפל (כדוגמת SKAdNetwork או SKAD).

    מדידת אירועים מצטברת בפייסבוק (Aggregated Event Measurement), היא אותו כלי המותאם למדיניות Apple והיא מאפשרת לכם לעקוב אחר אירועים מסויימים, תוך כדי הגבלה עד 8 אירועי המרה בלבד. אירועים אלו חובה ליצור באופן ידני דרך אותה מערכת בכלי מנהל אירועים בביזנס מנג'ר בפייסבוק.

    אירועים הם למעשה פעולות מסויימות שמשתמש מבצע באתר או באפליקציה שלכם. למשל, הוספה לסל קניות, שהיה באתר, השארת פרטי התקשרות, ביצוע המרה (רכישה) וכדומה. אירועי המרה יכולים להיות מבוססים פייסבוק פיקסל, Conversion API או המרה מותאמת אישית.

    לאחר הוספת האירועים אל כלי "מדידת אירועים מצטברת" – רק אותם 8 אירועים לכל דומיין הם אירועים שניתן להשתמש בהם למיטוב הקמפיין שלכם. כל האירועים האחרים מעבר ל-8 האירועים – לא יפעלו.

    השפעה על פרסום בפייסבוק

    אירועי המרה נועדו כדי למטב את הקמפיין שלכם ולהגיע אל קהל יעד שהוא הרלוונטי ביותר לעסק שלכם. אם אתם פונים לאנשים שמעוניינים בביצוע רכישות או שביצעו רכישה כזו בעבר – זה מידע יקר ערך עבורכם בתור בעלי עסק.

    בעקבות החלת המדיניות הייעודית של אפל, פייסבוק תקבל את המידע אודות אירועי ההמרה באופן מוגבל ורק אירועים שהוגדרו הם אירועים שיהיה ניתן לעקוב אחריהם. ההשפעה העיקרית היא על משתמשים של מכשירי סלולר המבוססים על iOS 14 ומעלה.

    עם תחילת המדיניות – קבוצות מודעות עם אופטימיזציה לאירועים מעבר ל-8 האירועים שהוגדרו, יופסקו.

    דרך אגב, חלונות ייחוס (אטריביושן) קליקים וצפיות של 28 ימים, וחלונות ייחוס לצפייה של 7 ימים – מבוטלים.

    איך להגדיר אירועים באמצעות שימוש במדידת אירועים מצטברת?

    לפני שאתם בכלל רוצים להגדיר אירועים כאלו במערכת של פייסבוק, אתם חייבים לדעת שיש הגבלה של 8 אירועי המרה לכל דומיין!

    לפיכך, אתם קודם כל חייבים לבצע הליך אימות דומיין בפייסבוק. זה הליך שכבר כתבנו במדריך בעבר ושום דבר לא השתנה בו. המטרה היא לאמת שהדומיין שייך לכם ואתם הבעלים של אותם 8 האירועים. כמו כן הדבר מבטיח שאין התנגשות בין חשבונות המודעות לחשבונות הביזנס מנג'ר ביחס לאירועי המרות אלו.

    כדי להגדיר את אותם האירועים באמצעות כלי "מדידת אירועים מצטברת", יש לפעול כך:

    • גשו אל חשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר שלכם.
    • לחצו על אייקון 9 נקודות (כלים עסקיים, או "Business Tools").
    • בחרו ב- "מנהל אירועים" (Event Manager).
    • בחרו ברשימה במקור המידע שלכם (פיקסל, אפליקציית פייסבוק וכד').
    • מתחת לתרשים, לחצו על "Aggregated Event Measurement".
    • לחצו על "הגדרת אירועים אינטרנטיים" ("Configure Web Events").
    • בחרו בדומיין שלכם (אם יש כמה).
    • לחצו על כפתור ניהול אירועים (Manage Events) ואז על כפתור עריכה (Edit).
    • בעמוד זה לחצו על הוספת אירוע (Add Event).
    • בחרו את הפיקסל או את ההמרה המותאמת האישית, ואת שם האירוע.
    • תארגנו את האירועים מהעדיפות הגבוהה ביותר אל העדיפות הנמוכה ביותר (האירוע עם התיעדוף הגבוה הוא היחיד שיישלח בחלון ההמרות).
    • לחצו על שליחה (Submit), ואז הסכמה לתנאים ואז אישור.

    כך זה נראה:

    כניסה לאזור מדידת אירועים מצטברת
    כניסה לאזור מדידת אירועים מצטברת
    הוספה ועריכה של אירועים מותאמים אישית

    הערות חשובות:

    • יש לתעדף את אירועי ההמרות באופן שבדירוג הגבוה ביותר יוצגו האירועים עם החשיבות הגבוהה ביותר ובדירוג הנמוך עם החשיבות הפחותה ביותר. הסיבה היא שאם משתמש מבצע 2 אירועי המרות, פייסבוק תשלח רק את האירוע עם החשיבות והעדיפות הגבוהה ביותר.
    • פייסבוק עשויה להוסיף באופן אוטומטי אירועי המרות אם לא הוספתם לפני כן. ההקצאה נעשית לפי הקמפיינים מכל חשבונות הפרסום של הדומיין. אבל מומלץ בכל זאת לבצע הכל באופן ידני ולא לסמוך על המערכת של פייסבוק.
    • במידה ואין לכם אירועי המרות, הרי שאתם צריכים ליצור אותם. ניתן ליצור באמצעות:
      • פייסבוק פיקסל – על ידי הטמעה באתר.
      • קונברשן API – על ידי הטמעה באתר.
      • המרה מותאמת אישית – לפי פיקסל, רשימת לקוחות, צפייה בסרטונים, עמוד הפייסבוק וכד'.
    • לאחר החלה של מדידת אירועים מצטברת –
      • הוספה של אירועים חדשים – לא ישפיעו על מודעות חדשות ויחולו באופן מיידי.
      • שינוי של אירועים במודעות מוצגות – מודעות וקבוצות מודעות מושבתות אוטומטית ל-3 ימים לעדכון המידע.
      • מחיקת אירועים – מודעות קיימות וסדרות מודעות יופסקו מיידית.

    פרסום בפייסבוק מבוסס אירועי המרה

    לאחר שיצרתם את האירועים הללו, ניתן למטב את הקמפיין שלכם (את קבוצת המודעות ליתר דיוק) לפי אירוע ההמרה המתאים ביותר לקמפיין ספציפי.

    אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם או את החנות הדיגיטלית שלכם, כמובן שתוכלו לפנות אלינו ונוכל להציע לכם מגוון של פתרונות מתקדמים לפרסום בפייסבוק וגם פרסום בערוצים אחרים כמו גוגל, רשת המדיה ועוד.

    אם תרצו הטמעה של אירועים, פייסבוק פיקסל, קונברשן API או ביצוע פעולות אחרות, נוכל לסייע לכם באמצעות השירותים שלנו.

      מנהל/ת חנות מסחר אלקטרוני או עסק בתחום ריטייל?

      קבע/י שיחה עם מומחה שיווק דיגיטלי לשיפור המכירות שלך

      איזה שירות או מוצר מעניין אותך?



      הערה: אנחנו מספקים שירות רק לעסקים המוכרים מוצרים או עסקים בתחום מסחר, קמעונאות, סיטונאות, חנויות דיגיטליות וכד'.
      אנחנו לא מספקים שירות לעסקים נותני שירות מכל סוג שהוא.

      חדש: רוצים להתעדכן, לשאול שאלות ולקבל הסבר בענייני שיווק דיגטלי?
      הצטרפו אל קהילת מקצועני שיווק דיגיטלי באינטרנט בקבוצת הפייסבוק

      כלים מומלצים לאתרי וורדפרס WordPress
      • Cloudways - אחסון אתרים לוורדפרס הטוב ביותר! 25% הנחה קוד קופון CLOUDONE
      • Elementor PRO - תוסף בניית עמודים לוורדפרס
      • JetPlugins - תוסף הרחבה לאלמנטור
      • Astra PRO - תבנית/ערכת נושא לוורדפרס מבין הטובות ביותר

      הטבות לעסקים ולחנויות:

      • רוצים לקבל חשיפה לעסק? פרסום כתבה בחינם במגזין חזית.
      • רוצים לקדם את העסק? פרסום עסק בחינם באינדקס עסקים טופלינק.

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *