פייסבוק ביזנס מנג'ר - איך לפתוח חשבון מנהל עסקים ולנהל חשבונות ועמודים?
                           

מנהלים כמה עמודי פייסבוק / אינסטגרם, חשבונות פרסום, עסקים או עובדים? אם אתם לא מכירים, אז כדי שתכירו – פייסבוק ביזנס מנג'ר. הכלי הזה מאפשר לכל עסק, גדול או קטן, לנהל את כל הנכסים הדיגיטליים של רשת פייסבוק במקום אחד, בקלות וביעילות.

אז אם יש לכם כמה עמודים, חשבונות או עובדים, או אפילו אחד מכל סוג – הכתבה הזו עבורכם.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו וקבלו עדכונים נוספים:



יש לנו טלגרם 🙂 בואו להיות חברים שלנו: t.me/NetolinkIL

מה זה פייסבוק ביזנס מנג'ר?

פייסבוק ביזנס מנג'ר, או בעברית רגילה "מנהל עסקים של פייסבוק" (אם אתם מחפשים באנגלית: Facebook Business Manager) הוא כלי רשמי של אתר פייסבוק שמסייע לקבץ ולרכז את כל הנכסים הדיגיטליים של העסק ברשת פייסבוק במקום אחד בקלות וביעילות.

למעשה, פייסבוק ביזנס מנג'ר הוא חשבון עסקי שמסייע לנהל בצורה טובה ונוחה יותר את כל החשבונות של העסק, כמו למשל עמודי פייסבוק, חשבונות אינסטגרם, חשבונות וואטסאפ, חשבונות פרסום, אפליקציות, קטלוגים של חנויות, פייסבוק פיקסל, עובדים של העסק, שותפים וחברות שיווק וניהול כמו Netolink.

עסקים קטנים שהם עם דף עסקי אחד, חשבון פרסום ועמוד אינסטגרם אחד, והם עובדים לבד – לרוב לא ממש נחוצים לחשבון כזה. אבל כאשר הם גדלים, במיוחד שיש כמה עובדים שמנהלים את העסק / עמודים או חשבונות – נכון יותר לנהל ולהשתמש במערכת זו.

באמצעות פייסבוק ביזנס מנג'ר אפשר להעביר את הבעלות של כל הנכסים הדיגיטליים שנמצאים אצל עובד מסויים אל החשבון העסקי. כך נוצר מצב שאם העובד יעזוב – הוא לא ייקח את המידע איתו ביחד והנכס יישאר בבעלות העסק.

כמובן שאפשר לקבוע רמות שונות של עובדים, יש מנהלים בעלי רמה גבוהה שיכולים לעשות הכל, ויש עובדים רגילים שאינם מנהלים שיש להם גישה מוגבלת יותר – מה שעוזר מאוד לעסק.

עוד חשוב להוסיף, פייסבוק ביזנס מנג'ר הוא חשבון נפרד ושונה מהחשבון הפרטי שלכם. העובדים לא חייבים להיות חברים בפייסבוק הפרטי ומדובר על 2 דברים שונים לגמרי.

מנהל עסקים פייסבוק
ביזנס מנג'ר (מנהל עסקים פייסבוק)

רגע.. למי זה מתאים?

אתם צריכים חשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר אם אחד מהמקרים הבאים נוגע לכם:

  • בעסק שלכם יש כמה עובדים ואתם רוצים לנהל אותם, לקבוע להם רמות גישה שונות והאצלת סמכויות.
  • אתם רוצים להעביר את כל הזכויות והבעלויות של עמודים עסקיים וחשבונות פרסום אל העסק ולא בבעלות של אדם מסויים.
  • אתם רוצים לנהל כמה חשבונות פרסום ממומן (בתשלום) בפייסבוק.
  • יש לכם כמה נכסים דיגיטליים מאותו סוג (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, פיקסל פייסבוק, אפליקציית פייסבוק, קטלוג פייסבוק).
  • אתם רוצים לעבוד עם שותפים או חברות שמנהלות את המערכת השיווקי שלכם בכל רשת פייסבוק (כל האתרים והנכסים).
  • אתם רוצים לקבל גישה לכלים מתקדמים ומקצועיים יותר שמתאימים לרמה עסקית.
  • אתם מעוניינים לקבל תובנות מקיפות על כל הערוצים של העסק בכלליותו.
  • אתם רוצים לעבוד מתוך מערכת אחת שבה ניתן לנווט בקלות מבלי להסתבך.
  • יש לכם כמה עסקים שאתם מנהלים אותם – למשל אתם עצמאים על העסק שלכם ובמקביל עובדים בעסק אחר ומעלים לשם פוסטים.

האמת.. גם אם יש לכם עמוד פייסבוק אחד, חשבון אינסגטרם וחשבון פרסום ממומן אחד – זה עשוי להיות מתאים לכם, כיוון שזה פשוט נוח יותר.

איך לפתוח חשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר?

כדי לפתוח חשבון בחינם, צריך לפעול באופן הבא:

  • לחצו על הקישור הבא כדי להיכנס אל דף ההרשמה: business.facebook.com/overview.
  • לאחר מכן לחצו על "צור חשבון". (אתם חייבים להיות מחוברים לחשבון הפייסבוק הפרטי שלכם, אחרת, תתבקשו קודם כל להתחבר לחשבון הפרטי).
  • בעת הלחיצה, תתבקשו למלא את השם של העסק / החשבון, השם שלכם כפי שיופיע בחשבון הביזנס וכתובת אימייל של העסק לצורך אימות.
  • בלחיצה על הבא, תתבקשו גם לספק את פרטי העסק, מיקום, כתובת ואתר של העסק.
  • בהמשך האם החשבון נועד לניהול העסק שלכם או לניהול עסקים אחרים.

זה הכל.. כדי שהאימייל שלכם יהיה עסקי עם שם הדומיין. כמובן שאתם תתבקשו לאמת את האימייל כדי לקבל גישה מלאה לכל התכנים.

כך זה נראה לאחר ההרשמה (ייתכן ויהיה שונה ובצבע לבן, בגלל העיצוב החדש של פייסבוק):

כניסה לחשבון ביזנס מנגר
כניסה לחשבון ביזנס מנגר

לאחר ההרשמה, צריך להוסיף לשם את כל הנכסים שלכם. אם הנכס קיים, אז לבקש גישה אליו, ואם לא, אז ליצור נכס חדש.

הגדרת חשבון והוספת נכסים

כדי להתחיל לעבוד עם החשבון, צריך להגדיר אותו ולהוסיף לשם את הנכסים. לצורך כך צריך ללחוץ על הכפתור "הגדרת העסק". כך זה נראה:

הגדרת פייסבוק ביזנס מנג'ר
הגדרת פייסבוק ביזנס מנג'ר

בסרגל הצדדי ניתן לראות את כל סוגי הנכסים שלכם, בהתאם לקטגוריה רלוונטית. לצד הסרגל הצדדי ניתן לראות את הרשימה של כל הנכסים לפי אותו סוג נכס. אם זה עמודי פייסבוק – אז תראו את כל העמודים וכך הלאה.

החלק הרחב יותר זה החלק בו ניתן לדעת מה הוקצה לאותו נכס. למשל, לעמודי פייסבוק – מיהם כל המנהלים והעובדים שמנהלים את אותו נכס.

כך מוסיפים את הנכסים השונים:

1. אנשים / עובדים

אנשים, אלו העובדים של העסק או האנשים שהולכים להיות חלק מהעסק הזה, עובד או מנהל. כדי להוסיף עובד או מנהל, יש לגשת אל תפריט אנשים וללחוץ על הוסף. צריך להוסיף את כתובות האימייל שלהם העסקי או הפרטי (ניתן עד 20 במקביל).

לאחר מכן לבחור:

  • גישת עובד – יש להם גישה מוגבלת, רק על מה שהוקצה להם.
  • גישת מנהל – יש להם גישה מלאה, לרבות הוספה והסרה של עובדים ומנהלים.
  • ניתן להקצות תפקידים נוספים:
    • אנליסט כספים – יש רמה של צפייה בלבד בנושאי כספים וחשבוניות.
    • עורך כספים – יש הרשאה לערוך ולנהל פרטי אשראי, אמצעי תשלום, כספים, חשבוניות ועסקאות.

2. שותפים

אם עובדים עם שותפים או חברות אחרות, ניתן לבקש או לתת גישה כדי לעבוד על הנכסים שלכם. למשל, אם תרצו לתת למישהו לנהל את עמוד הפייסבוק שלכם. לצורך כך, צריך לבחור בתפריט שותפים ולמלא את כתובת מזהה העסק של השותף.

3. דפי פייסבוק

ניתן להוסיף דף פייסבוק עסקי או כמה דפים אל חשבון הביזנס מנג'ר – כדאי להעביר את כל העמודים לכאן. כדי להוסיף עמוד, צריך ללחוץ על הוסף ואז לבחור באחד הבאים:

  • הוספת דף – אם הדף הוא של העסק שלכם, אז זו שיטה להעברת בעלות אל החשבון העסקי.
  • בקשת גישה לדף – אם זה דף של עסק אחר. למשל אם מעוניינים רק לבקש גישה לדף, לצורך ניהול וקידום העמוד.
  • צור דף – במידה ואין לכם דף, או שתרצו ליצור אחד חדש, עושים זאת כאן.

במקרה של הוספה או בקשת גישה, צריך להזין את שם הדף או כתובת אתר אינטרנט של הדף.

לאחר שהוספתם את הדף שלכם, ותרצו להוסיף דף חדש, עליכם לקבוע דף ראשי ("Primary Page"), באמצעותו תישלח הבקשה לניהול הדפים האחרים.

4. חשבונות מודעות

במידה ועושים פרסום בפייסבוק בתשלום / ממומן, ניתן להוסיף את החשבון כאן. כדי להוסיף את החשבון:

  • הוספת חשבון מודעות – אם חשבון הפרסום הוא של העסק שלכם, אז זו שיטה להעברת בעלות אל החשבון העסקי.
  • בקשת גישה לחשבון מודעות – אם זה חשבון פרסום של עסק אחר. למשל אם מעוניינים רק לבקש גישה לחשבון, לצורך פרסום העסק.
  • צור חשבון מודעות – במידה ומעוניינים ליצור חשבון חדש או אם אין חשבון קיים (בד"כ יש תמיד חשבון על השם הפרטי), עושים זאת כאן.

במקרה של הוספה או בקשת גישה, צריך להזין את מספר מזהה החשבון.

5. נכסים עסקיים

ניתן לקבץ חשבון מודעות, דף וחשבונות אחרים לתוך נכס עסקי אחד ולתת גישה לעובד כדי לעבוד עליהם. זה יעיל לעסקים שמנהלים עסקים אחרים.

6. אפליקציות

אם אתם משתמשים באפליקציות פייסבוק, למשל שימוש ב-API או התחברות דרך פייסבוק וכד', אז יש לכם אפליקציית פייסבוק. ניתן להוסיף אותה הנה באופן הבא:

  • הוספת אפליקציה – אם זו אפליקציה של העסק שלכם, אז כאן מעבירים את הבעלות.
  • בקשת גישה – אם מעוניינים לעבוד על אפליקציה של עסק אחר.

במקרה של הוספה או בקשת גישה, צריך להזין את מספר מזהה האפליקציה.

7. חשבונות אינסטגרם

אם מעוניינים להוסיף חשבון אינסטגרם עסקי או כמה חשבונות עסקיים, צריך לעשות זאת דרך תפריט זה. לצורך כך, יש ללחוץ על הוסף ואז להזין שם משתמש וסיסמא.

8. חשבונות וואטסאפ

אם אתם רוצים להוסיף חשבונות וואטסאפ ביזנס או כמה חשבונות כאלו, ניתן לעשות זאת דרך תפריט זה. לצורך כך צריך ללחוץ על הוסף ואז:

  • הוספת חשבון וואטסאפ עסקים שלכם – אם זה חשבון של העסק שלכם, אז כאן מעבירים בעלות.
  • בקשת גישה לחשבון וואטסאפ – אם זה חשבון של עסק אחר ומעוניינים לקבל גישה אליו.
  • יצירת חשבון וואטסאפ ביזנס – אם מעוניינים להוסיף חשבון חדש.

9. קו עסקים

אם מעוניינים להשתמש בפייסבוק אטריביושן ולקבל תובנות לגבי הפרסום, ניתן לחבר את כל המידע, האנליטיקס במקום זה.

10. פרוייקטים

אם מנהלים כמה פרוייקטים שונים, ניתן לארגן אנשים לכאן.

11. קטלוגים

אם אתם מנהלים קטלוגים בפייסבוק לצורך הקמה של חנות בפייסבוק או חנות באינסטגרם, או לצורך רימרקטינג דינאמי – אז זה כאן. ניתן:

  • לבקש גישה – כדי לנהל את הקטלוג של עסק אחר.
  • ליצור קטלוג – כדי להוסיף את המוצרים או השירותים לשם.

12. פיקסלים

ניתן לנהל את כל הפיקסלים של העסק ישירות מכאן. הכלי פייסבוק פיקסל מאפשר לקבל תובנות לגבי הפעולות של הלקוחות באתר או עם המודעות שלכם בפייסבוק. פשוט מאוד, יוצרים אותו כאן ומוסיפים לאתר.

13. סדרות אירועים לא מקוונים

אם מודדים את האירועים שבוצעו במיקום הפיזי של העסק, אז ניתן להוסיף זאת כאן. ניתן להעלות המרות לא מקוונות, לשייך לחשבון המודעות ולדף הרלוונטי.

14. המרות מותאמות אישית

אם קבעתם בפיקסל המרות כאלו, ניתן לראות זאת כאן או להשתמש בהמרות כאלו כאן לצורך הטמעה באתר.

15. קבוצות מקורות אירועים

ניתן לאחד את כל האירועים של הדף, הפיקסל והאפליקציה כאן.

16. קהלים משותפים

במידה ושיתפתם קהלים או ששיתפו איתכם, ניתן לראות אותם כאן.

17. דומיינים

במידה ואימתתם דומיין של אתר האינטרנט שלכם, לצורך שימוש בכלים של פייסבוק או לצורך שינוי ועדכון התצוגה המקדימה של הפוסטים. אז אפשר לראות אותם כאן, או להוסיף דומיין חדש כאן.

18. רשימות חסימות

אם משתמשים בפרסום ב- Audience Network, אז אפשר לחרוג אתרים לא רצויים ולראות אותם בחלק זה.

20. דפי חדשות

דפים שמפרסמים חדשות ומידע פוליטי, והם מפרסמים באופן ממומן על ידי תקציבים לקידום בחירות למשל, צריכים להיות ברשימה זו. ניתן להוסיף דפים אלו כאן.

21. גישה ללידים

חלק זה נועד לקבוע למי מהאנשים יש גישה לרשימת הלידים של העסק ולכן לאילו מערכות ניהול לקוחות (CRM) יש גישה לכך.

הסרה או מחיקה מהביזנס

במידה ומעוניינים להסיר נכסים או אנשים מתוך חשבון ביזנס מנג'ר, פשוט צריך לגשת אל הנכס הרלוונטי ואז ללחוץ על הסרה בחלון הרחב בחלק העליון. במקרה של הסרה, לא תהיה גישה יותר לחשבון הביזנס ולכל האנשים בו לגבי אותו נכס שהוסר.

למשל אם רוצים להסיר עמוד פייסבוק, ניגשים לדפים > בוחרים בדף הרלוונטי > הסרה.

חשוב לציין, במידה וביקשתם "הוספה", כלומר העברת בעלות, אז הבעלות של הנכס הוא שלכם. עם זאת, לא ניתן להסיר בעלות על חשבון מודעות – בין אם הוא של העסק שלכם או של עסק אחר.

הגדרות נוספות

פייסבוק ביזנס מנג'ר מאפשר לערוך הגדרות נוספות כמו למשל:

  • תשלומים – ניתן לנהל את אמצעי התשלום ברמה של חשבון העסק. לאחר מכן ניתן לשייך את אמצעי התשלום לחשבון או כמה חשבונות.
  • מרכז אבטחה – כאן ניתן לבדוק שהחשבון שלכם מאובטח וכמה טיפים שאפשר להשתמש בהם כמו אימות דו שלבי.
  • בקשות – במידה והגשתם בקשה לניהול הנכס, קיבלתם בקשה כזו או הזמנתם עובד לחשבון הביזנס, ועדיין לא אושר, ניתן לראות זאת כאן.
  • התראות – ניתן לקבוע אילו התראות ועדכונים תקבלו באתר פייסבוק ביזנס מנג'ר או דרך המייל.
  • פרטי העסק – כאן ניתן לראות את המידע האישי והעסקי של העסק, מידע שלכם, ואף סגירת החשבון.

מה ההבדל בין ביזנס מנג'ר לבין אדס מנג'ר?

ביזנס מנג'ר כמו שכתוב פה, יודע לנהל את כל הנכסים השייכים לעסק מסויים כמו דפים, חשבונות פרסום, עובדים, שותפים, פיקסלים ועוד.

אדס מנג'ר הוא כלי לניהול קמפיינים ממומנים של חשבון פרסום בפייסבוק. אדס מנג'ר יכול להיות בבעלות חשבון פרטי או בבעלות של עסק על ידי ביזנס מנג'ר.

כמו כן, ביזנס מנג'ר קובע למי שיש גישה לחשבון פרסום מסויים עם אדס מנג'ר, ואף קובע את רמת הגישה שלהם.

מעוניינים לשווק עסק או מוצר/שירות באינטרנט? השאירו פרטים לשיחה עם יועץ שיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *