מנהלים כמה עמודי פייסבוק או אינסטגרם, חשבונות פרסום, עסקים או עובדים? אם אתם לא מכירים, אז כדי שתכירו – פייסבוק ביזנס מנג'ר (Facebook Business Manager) (מטא – Meta). הכלי הזה מאפשר לכל עסק, גדול או קטן, לנהל את כל הנכסים הדיגיטליים של רשת פייסבוק במקום אחד, בקלות וביעילות.
אז אם יש לכם כמה עמודים, חשבונות או עובדים, או אפילו אחד מכל סוג – מדריך מקיף זה עבורכם.
מה זה פייסבוק ביזנס מנג'ר?
מטא ביזנס מנג'ר, או בעברית רגילה "מנהל עסקים של מטא" (אם אתם מחפשים באנגלית: Meta Business Manager), לשעבר פייסבוק ביזנס מנג'ר (Facebook Business Manager), הוא כלי רשמי של אתר פייסבוק שמסייע לקבץ ולרכז את כל הנכסים הדיגיטליים של העסק ברשת פייסבוק במקום אחד בקלות וביעילות.
למעשה, פייסבוק ביזנס מנג'ר הוא חשבון עסקי שמסייע לנהל בצורה טובה ונוחה יותר את כל החשבונות של העסק, כמו למשל עמודי פייסבוק, חשבונות אינסטגרם, חשבונות וואטסאפ, חשבונות פרסום, אפליקציות, קטלוגים של חנויות, פייסבוק פיקסל, עובדים של העסק, שותפים וחברות שיווק וניהול כמו Netolink.
עסקים קטנים שהם עם דף עסקי אחד, חשבון פרסום ועמוד אינסטגרם אחד, והם עובדים לבד – לרוב לא ממש נחוצים לחשבון כזה. אבל כאשר הם גדלים, במיוחד שיש כמה עובדים שמנהלים את העסק / עמודים או חשבונות – נכון יותר לנהל ולהשתמש במערכת זו.
באמצעות פייסבוק ביזנס מנג'ר אפשר להעביר את הבעלות של כל הנכסים הדיגיטליים שנמצאים אצל עובד מסויים אל החשבון העסקי. כך נוצר מצב שאם העובד יעזוב – הוא לא ייקח את המידע איתו ביחד והנכס יישאר בבעלות העסק.
כמובן שאפשר לקבוע רמות שונות של עובדים, יש מנהלים בעלי רמה גבוהה שיכולים לעשות הכל, ויש עובדים רגילים שאינם מנהלים שיש להם גישה מוגבלת יותר – מה שעוזר מאוד לעסק.
עוד חשוב להוסיף, פייסבוק ביזנס מנג'ר הוא חשבון נפרד ושונה מהחשבון הפרטי שלכם. העובדים לא חייבים להיות חברים בפייסבוק הפרטי ומדובר על 2 דברים שונים לגמרי.
למי זה מתאים?
אתם צריכים חשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר אם אחד מהמקרים הבאים נוגע לכם:
- בעסק שלכם יש כמה עובדים ואתם רוצים לנהל אותם, לקבוע להם רמות גישה שונות והאצלת סמכויות.
- אתם רוצים להעביר את כל הזכויות והבעלויות של עמודים עסקיים וחשבונות פרסום אל העסק ולא בבעלות של אדם מסויים.
- אתם רוצים לנהל כמה חשבונות פרסום ממומן (בתשלום) בפייסבוק.
- יש לכם כמה נכסים דיגיטליים מאותו סוג (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, פיקסל פייסבוק, אפליקציית פייסבוק, קטלוג פייסבוק).
- אתם רוצים לעבוד עם שותפים או חברות שמנהלות את המערכת השיווקי שלכם בכל רשת פייסבוק (כל האתרים והנכסים).
- אתם רוצים לקבל גישה לכלים מתקדמים ומקצועיים יותר שמתאימים לרמה עסקית.
- אתם מעוניינים לקבל תובנות מקיפות על כל הערוצים של העסק בכלליותו.
- אתם רוצים לעבוד מתוך מערכת אחת שבה ניתן לנווט בקלות מבלי להסתבך.
- יש לכם כמה עסקים שאתם מנהלים אותם – למשל אתם עצמאים על העסק שלכם ובמקביל עובדים בעסק אחר ומעלים לשם פוסטים.
האמת.. גם אם יש לכם עמוד פייסבוק אחד, חשבון אינסגטרם וחשבון פרסום ממומן אחד – זה עשוי להיות מתאים לכם, כיוון שזה פשוט נוח יותר.
איך לפתוח חשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר?
כדי לפתוח חשבון בחינם, צריך לפעול באופן הבא:
- לחצו על הקישור הבא כדי להיכנס אל דף ההרשמה: business.facebook.com/overview.
- לאחר מכן לחצו על "צור חשבון". (אתם חייבים להיות מחוברים לחשבון הפייסבוק הפרטי שלכם, אחרת, תתבקשו קודם כל להתחבר לחשבון הפרטי).
- בעת הלחיצה, תתבקשו למלא את השם של העסק / החשבון, השם שלכם כפי שיופיע בחשבון הביזנס וכתובת אימייל של העסק לצורך אימות.
- בלחיצה על הבא, תתבקשו גם לספק את פרטי העסק, מיקום, כתובת ואתר של העסק.
- בהמשך האם החשבון נועד לניהול העסק שלכם או לניהול עסקים אחרים.
זה הכל.. כדי שהאימייל שלכם יהיה עסקי עם שם הדומיין. כמובן שאתם תתבקשו לאמת את האימייל כדי לקבל גישה מלאה לכל התכנים.
כך נראה לוח הבקרה לאחר ההרשמה (לצורך הנוחות – התמונות יוצגו בשפה אנגלית. אך כמובן שניתן גם להנות מחשבון זה בשפה עברית):

כעת, צריך להוסיף לשם את כל הנכסים שלכם. אם הנכס קיים, אז לבקש גישה אליו, ואם לא, אז ליצור נכס חדש.
הגדרת חשבון והוספת נכסים
כדי להתחיל לעבוד עם החשבון, צריך להגדיר אותו ולהוסיף לשם את הנכסים. לצורך כך צריך ללחוץ על הכפתור "הגדרת העסק" או סמל גלגל שיניים. כך זה נראה:

בסרגל הצדדי ניתן לראות את כל סוגי הנכסים שלכם, בהתאם לקטגוריה רלוונטית. לצד הסרגל הצדדי ניתן לראות את הרשימה של כל הנכסים לפי אותו סוג נכס. אם זה עמודי פייסבוק – אז תראו את כל העמודים וכך הלאה.
החלק הרחב יותר זה החלק בו ניתן לדעת מה הוקצה לאותו נכס. למשל, לעמודי פייסבוק – מיהם כל המנהלים והעובדים שמנהלים את אותו נכס.
כך מוסיפים את הנכסים השונים:
1. משתמשים (Users)
כאן ניתן לנהל את כל האנשים והמשתמשים שיש להם גישה לחשבון ביזנס מנג'ר.
אנשים או עובדים
אנשים, אלו העובדים של העסק או האנשים שהולכים להיות חלק מהעסק הזה, עובד או מנהל. כדי להוסיף עובד או מנהל, יש לגשת אל תפריט אנשים וללחוץ על הוסף. צריך להוסיף את כתובות האימייל שלהם העסקי או הפרטי (ניתן עד 20 במקביל).
לאחר מכן לבחור:
- גישת עובד – יש להם גישה מוגבלת, רק על מה שהוקצה להם.
- גישת מנהל – יש להם גישה מלאה, לרבות הוספה והסרה של עובדים ומנהלים.
- ניתן להקצות תפקידים נוספים:
- אנליסט כספים – יש רמה של צפייה בלבד בנושאי כספים וחשבוניות.
- עורך כספים – יש הרשאה לערוך ולנהל פרטי אשראי, אמצעי תשלום, כספים, חשבוניות ועסקאות.
שותפים
אם עובדים עם שותפים או חברות שיווק דיגיטלי כמו Netolink, ניתן לבקש או לתת גישה כדי לעבוד על הנכסים שלכם. למשל, אם תרצו לתת לנו לנהל את עמוד הפייסבוק שלכם או חשבון הפרסום שלכם.
כדי לתת לנו גישה לנכסים שלכם בפייסבוק, עליכם לפעול כך:
- ללחוץ על הוסף / הוסיפי.
- לבחור ב- "מתן גישה לשותף לנכסים שלך".
- להזין את מזההה העסק של השותף (שלנו), והוא "1804461696488997".
- לבחור את הנכסים שאתם רוצים לשתף איתנו ולספק גישה לגבי כל אחד מהם. (יש לתת רמת גישה של מנהל / ניהול / ADMIN).
- שמירת השינויים.
לאחר מכן מומלץ ליידע אותנו.
משתמשי מערכת
משתמשי מערכת הם שרתים או תוכנות שמבצעים קריאות API אל הנכסים שיש להם גישה אליהם. למעשה מדובר פה על כלים ושירותים שמאפשרים להתממשק אל נכסים מסויימים עם אתרים או שירותים אחרים.
2. חשבונות (Accounts)
כאן ניתן לנהל את כל החשבונות של פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וכד'.
דפי פייסבוק
ניתן להוסיף דף פייסבוק עסקי או כמה דפים אל חשבון הביזנס מנג'ר – כדאי להעביר את כל העמודים לכאן. כדי להוסיף עמוד, צריך ללחוץ על הוסף ואז לבחור באחד הבאים:
- הוספת דף – אם הדף הוא של העסק שלכם, אז זו שיטה להעברת בעלות אל החשבון העסקי.
- בקשת גישה לדף – אם זה דף של עסק אחר. למשל אם מעוניינים רק לבקש גישה לדף, לצורך ניהול וקידום העמוד.
- צור דף – במידה ואין לכם דף, או שתרצו ליצור אחד חדש, עושים זאת כאן.
במקרה של הוספה או בקשת גישה, צריך להזין את שם הדף או כתובת אתר אינטרנט של הדף.
לאחר שהוספתם את הדף שלכם, ותרצו להוסיף דף חדש, עליכם לקבוע דף ראשי ("Primary Page"), באמצעותו תישלח הבקשה לניהול הדפים האחרים.
חשבונות מודעות
במידה ועושים פרסום בפייסבוק בתשלום ממומן, ניתן להוסיף את החשבון כאן. כדי להוסיף את החשבון:
- הוספת חשבון מודעות – אם חשבון הפרסום הוא של העסק שלכם, אז זו שיטה להעברת בעלות אל החשבון העסקי.
- בקשת גישה לחשבון מודעות – אם זה חשבון פרסום של עסק אחר. למשל אם מעוניינים רק לבקש גישה לחשבון, לצורך פרסום העסק.
- צור חשבון מודעות – במידה ומעוניינים ליצור חשבון חדש או אם אין חשבון קיים (בד"כ יש תמיד חשבון על השם הפרטי), עושים זאת כאן.
במקרה של הוספה או בקשת גישה, צריך להזין את מספר מזהה החשבון.
קבוצות נכסים עסקיים
ניתן לקבץ חשבון מודעות, דף וחשבונות אחרים לתוך נכס עסקי אחד ולתת גישה לעובד כדי לעבוד עליהם. זה יעיל לעסקים שמנהלים עסקים אחרים.
אפליקציות
אם אתם משתמשים באפליקציות פייסבוק, למשל שימוש ב-API או התחברות דרך פייסבוק וכד', אז יש לכם אפליקציית פייסבוק. ניתן להוסיף אותה הנה באופן הבא:
- הוספת אפליקציה – אם זו אפליקציה של העסק שלכם, אז כאן מעבירים את הבעלות.
- בקשת גישה – אם מעוניינים לעבוד על אפליקציה של עסק אחר.
במקרה של הוספה או בקשת גישה, צריך להזין את מספר מזהה האפליקציה.
חשבונות אינסטגרם
אם מעוניינים להוסיף חשבון אינסטגרם עסקי או כמה חשבונות עסקיים, צריך לעשות זאת דרך תפריט זה. לצורך כך, יש ללחוץ על הוסף ואז להזין שם משתמש וסיסמא.
חשבונות מסחר
אם יש לכם חנות בפייסבוק או חנות באינסטגרם (שילוב שלהם "פייסבוק שופס") ואתם מנהלים את המוצרים שלכם בהם, המלאי, התשלומים וכד'. אז תוכלו ליצור חשבונות אלו (פייסבוק קומרס מנג'ר) ולספק גישה לאנשים.
לכל חשבון ניתן להקצות משתמשים לפי רמת גישה נדרשת החל מניהול חנות, הגדרות חשבון, ניהול קידומי מכירות, ניהול מידע אנליטי ועוד.
קו עסקים
אם מעוניינים להשתמש בפייסבוק אטריביושן ולקבל תובנות לגבי הפרסום, ניתן לחבר את כל המידע, האנליטיקס במקום זה.
חשבונות וואטסאפ
אם אתם רוצים להוסיף חשבונות וואטסאפ ביזנס או כמה חשבונות כאלו, ניתן לעשות זאת דרך תפריט זה. לצורך כך צריך ללחוץ על הוסף ואז:
- הוספת חשבון וואטסאפ עסקים שלכם – אם זה חשבון של העסק שלכם, אז כאן מעבירים בעלות.
- בקשת גישה לחשבון וואטסאפ – אם זה חשבון של עסק אחר ומעוניינים לקבל גישה אליו.
- יצירת חשבון וואטסאפ ביזנס – אם מעוניינים להוסיף חשבון חדש.
3. מקורות מידע (Data Sources)
כאן אפשר לנהל את כל המקורות של המידע שאתם משתמשים בו לצורך ביצוע שיווק או ניתוח נתונים.
קטלוגים
אם אתם מנהלים קטלוגים בפייסבוק לצורך הקמה של חנות בפייסבוק או חנות באינסטגרם, או לצורך רימרקטינג דינאמי – אז זה כאן. ניתן:
- לבקש גישה – כדי לנהל את הקטלוג של עסק אחר.
- ליצור קטלוג – כדי להוסיף את המוצרים או השירותים לשם.
פיקסלים
ניתן לנהל את כל הפיקסלים של העסק ישירות מכאן. הכלי פייסבוק פיקסל מאפשר לקבל תובנות לגבי הפעולות של הלקוחות באתר או עם המודעות שלכם בפייסבוק. פשוט מאוד, יוצרים אותו כאן ומוסיפים לאתר.
סדרות אירועים לא מקוונים
אם מודדים את האירועים שבוצעו במיקום הפיזי של העסק, אז ניתן להוסיף זאת כאן. ניתן להעלות המרות לא מקוונות, לשייך לחשבון המודעות ולדף הרלוונטי.
המרות מותאמות אישית
אם קבעתם בפיקסל המרות כאלו, ניתן לראות זאת כאן או להשתמש בהמרות כאלו כאן לצורך הטמעה באתר.
נכסים
כאן ניתן לנהל מוצרים או שירותים שעליהם ניתן לקבל תשלומים ותגמולים.
קבוצות מקורות אירועים
ניתן לאחד את כל האירועים של הדף, הפיקסל והאפליקציה כאן.
קהלים משותפים
במידה ושיתפתם קהלים או ששיתפו איתכם, ניתן לראות אותם כאן.
תיקיות קריאייטיב של עסק
כאן ניתן להעלות, לנהל ולשתף תמונות וסרטונים עם עסקים אחרים כדי להשתמש במודעות פייסבוק.
4. בטיחות מותג (Brand Safety)
כאן אפשר לנהל כלים נוספים של העסק או המותג.
דומיינים
במידה ואימתתם דומיין של אתר האינטרנט שלכם, לצורך שימוש בכלים של פייסבוק או לצורך שינוי ועדכון התצוגה המקדימה של הפוסטים. אז אפשר לראות אותם כאן, או להוסיף דומיין חדש כאן. למידע נוסף על אימות דומיין בפייסבוק.
רשימות חסימות
אם משתמשים בפרסום ב- Audience Network, אז אפשר לחרוג אתרים לא רצויים ולראות אותם בחלק זה.
5. הרשמות (Registrations)
כאן אפשר לנהל פרטים נוספים.
דפי חדשות
דפים שמפרסמים חדשות ומידע פוליטי, והם מפרסמים באופן ממומן על ידי תקציבים לקידום בחירות למשל, צריכים להיות ברשימה זו. ניתן להוסיף דפים אלו כאן.
6. אינטגרציות (Integrations)
כאן ניתן לנהל התממשקויות נוספות במערכת.
גישה ללידים
חלק זה נועד לקבוע למי מהאנשים יש גישה לרשימת הלידים של העסק ולכן לאילו מערכות ניהול לקוחות (CRM) יש גישה לכך.
7. אמצעי תשלום (Payment Methods)
כאן ניתן לנהל אמצעי תשלום עבור מודעות, ברמה של העסק. כך אפשר למעשה להקצות אמצעי תשלום יחיד לכמה מודעות, בלי הצורך להגדיר את אותו אמצעי פעם אחר פעם.
8. מרכז אבטחה (Security Center)
כאן אפשר לראות את כל ענייני האבטחה של חשבון הביזנס שלכם, כגון: אימות דו שלבי, אימות עסק בפייסבוק וכד'.
9 בקשות (Requests)
כאן ניתן לראות את כל הבקשות של חשבון הביזנס מנג'ר שלכם. אם שלחתם בקשה או קיבלתם בקשה, לניהול של עמוד, חשבון מודעות, נכס וכד' – והבקשה טרם אושרה – המידע יופיע כאן.
10. התראות (Notifications)
כאן ניתן לקבוע אילו התראות לקבל בפייסבוק או באימייל.
11. מידע עסקי (Business Info)
כאן ניתן לציין את המידע של העסק שלכם: שם העסק, עמוד פייסבוק ראשי, כתובת, אתר אינטרנט ועוד.
הסרה או מחיקה מהביזנס
במידה ומעוניינים להסיר נכסים או אנשים מתוך חשבון ביזנס מנג'ר, פשוט צריך לגשת אל הנכס הרלוונטי ואז ללחוץ על הסרה בחלון הרחב בחלק העליון. במקרה של הסרה, לא תהיה גישה יותר לחשבון הביזנס ולכל האנשים בו לגבי אותו נכס שהוסר.
למשל אם רוצים להסיר עמוד פייסבוק, ניגשים לדפים > בוחרים בדף הרלוונטי > הסרה.
חשוב לציין, במידה וביקשתם "הוספה", כלומר העברת בעלות, אז הבעלות של הנכס הוא שלכם. עם זאת, לא ניתן להסיר בעלות על חשבון מודעות – בין אם הוא של העסק שלכם או של עסק אחר.
מה ההבדל בין ביזנס מנג'ר לבין אדס מנג'ר?
ביזנס מנג'ר כמו שכתוב פה, יודע לנהל את כל הנכסים השייכים לעסק מסויים כמו דפים, חשבונות פרסום, עובדים, שותפים, פיקסלים ועוד.
אדס מנג'ר הוא כלי לניהול קמפיינים ממומנים של חשבון פרסום בפייסבוק. אדס מנג'ר יכול להיות בבעלות חשבון פרטי או בבעלות של עסק על ידי ביזנס מנג'ר.
כמו כן, ביזנס מנג'ר קובע למי שיש גישה לחשבון פרסום מסויים עם אדס מנג'ר, ואף קובע את רמת הגישה שלהם.
תודה רבה
ידוע לכם מה ניתן לעשות לגבי הערת השגיאה
An error occurred while processing this request. Please try again later.
שממשיכה להופיע לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים ליצור את חשבון הביזנס מנג'ר, בשלב שמירת פרטי העסק, מיקום, כתובת ואתר של העסק?
שלום אסנת,
זו הודעת שגיאה כללית של פייסבוק, וכמו שאת מבינה, קשה להבין מה בדיוק הבעיה.
עם זאת, אנחנו ממליצים לך לנסות להסיר תוספים שהם חוסמים פרסומות או אנליטיקס – ייתכן כי יש בעיה כלשהי בעניין זה.
בנוסף, נסי עם דפדפן אחר או במצב גלישה פרטי (incognito).
פיתרון נוסף הוא עם יצירת ביזנס מנג'ר חשבון פייסבור אחר (למשל של מי מקרובי משפחה) או עם אימייל אחר – לאחר מכן תוכלי להעביר אלייך.
אם כל זה לא עוזר, נסי לפנות אל תמיכת פייסבוק.
היי, אם אני מתחבר בתור מנהל חשבון מודעות / ביזנס מנגר לחשבון של מישהו אחר במריץ קמפיינים על החשבון שלו ואני רק רואה נתונים ומדי פעם עורך משהו.. במידה וחסמו לו את החשבון מודעות / חשבון אישי שאני מחובר אליו זה יכול לפגוע גם בחשבון שלי (לחסום אותו)
תודה
היי אמיתי,
שאלה טובה.
ככלל, פייסבוק יודעת מי הגיש את המודעות לפרסום.
לפי המידע שיש לנו, פייסבוק לא אמורה לחסום חשבון פרטי או ביזנס מנג'ר שלך.
יחד עם זאת, היא עלולה להגביל את חשבון הביזנס מנג'ר שלך – החל מאי יצירת חשבון פרסום חדש, אי ניהול חשבון פרסום, אי שימוש בנתונים ועוד.