מדריך צ'אט לקוחות פייסבוק מסנג'ר – איך להוסיף לאתר שלכם
צ'אט לקוחות פייסבוק

מדריך צ'אט לקוחות פייסבוק מסנג'ר – איך להוסיף לאתר שלכם

משתמשים בצ'אט באתר האינטרנט שלכם? הכירו את צ'אט לקוחות פייסבוק המאפשר לכם להטמיע צ'אט של העמוד העסקי שלכם באתר ולהיות בקשר עם לקוחות. הצ'אט החדש של פייסבוק מבוסס על מערכת המסנג'ר שלה.

צ'אט לקוחות פייסבוק החדש (Facebook Customer Chat) מאפשר לגולשים באתר האינטרנט שלכם להתכתב ישירות עם העסק שלכם ללא צורך לצאת מן אתר האינטרנט שלכם, או במילים אחרות, הלקוח יכול להישאר באתר שלכם ולהתכתב איתכם ישירות. הצ'אט החדש מבוסס על מערכת המסנג'ר של פייסבוק, כך שכל המשתמשים שיש להם פייסבוק, יוכלו לשוחח איתכם בעזרת הפרופיל האישי שלהם.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

החיסרון היחיד של הצ'אט הוא שניתן לשוחח איתכם רק בתנאי שלמשתמש יש פרופיל בפייסבוק. אך אם יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, סביר להניח שגם קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק, זה אומר שאתם יכולים להוסיף את הצ'אט לאתר.

אל תדאגו, המדריך הזה פשוט מאוד ולא בעיה להבין כיצד לעשות זאת.

איך להוסיף צ'אט לקוחות פייסבוק באתר?

על מנת להוסיף את תוסף הצ'אט של פייסבוק לאתר שלכם, עליכם לבצע כמה דברים:

  1. הוספת האתר שלכם לרשימה הלבנה.
  2. יצירת אפליקציה של פייסבוק.
  3. העתקת המספר המזהה של העמוד העסקי.
  4. עריכת קוד התוסף של הצ'אט.
  5. הטמעת הקוד באתר.

1. הוספת האתר שלכם לרשימה הלבנה

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות היא הוספת האתר / הדומיין שלכם לרשימה הלבנה בפייסבוק. אל תדאגו זה לא קשה. כך תוכלו לעשות זאת:

  1. היכנסו לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק.
  2. לחצו על "הגדרות" (Settings).
  3. לחצו על "פלטפורמת Messenger".
  4. הוסיפו את הדומיין שלכם ולחצו על "שמור".

2. יצירת אפליקציה של פייסבוק

על מנת להשתמש בצ'אט באתר שלכם, עליכם ליצור אפליקציה של פייסבוק (אתם לא צריכים לבנות אפליקציה), רק תיעוד לצורך קבלת המספר של האפליקציה והטמעתה באתר.

על מנת לעשות זאת:

גשו אל Facebook for Developers, לחצו על כפתור "Create a New App". מלאו את השם של האפליקציה ואת האימייל שלכם. לאחר מכן לחצו על Create App ID.

אחרי שלחצתם, אתם תועברו לעמוד האפליקציה שלכם. בעמוד האפליקציה, בצד שמאל למעלה יופיע לכם מספר האפליקציה ליד APP ID. את המספר הזה אתם תצטרכו עבור שלב מספר 4.

3. העתקת המספר המזהה של העמוד העסקי

כדי למצוא את המספר המזהה של העמוד העסקי שלכם, עשו זאת כך:

  1. היכנסו לעמוד העסקי שלכם.
  2. לחצו על אודות (About).
  3. המשיכו למטה עד שתראו "מזהה הדף".

את המספר הזה העתיקו לצורך הטמעה בשלב מספר 4.

4. עריכת קוד התוסף של הצ'אט

זהו החלק שבו אתם צריכים לערוך את הקוד של התוסף ולאחר מכן להטמיע אותו לאתר האינטרנט שלכם. הדבר הראשון הוא עריכת הקוד הבא:

ראשית כל העתיקו את הקוד, לאחר מכן יש לערוך את הקוד. מה צריך לערוך בקוד הזה?

  1. שורה 4 בקוד – במקום המילה YOUR-APP-ID, הזינו את המספר של האפליקציה שיצרתם בשלב מספר 2.
  2. שורה 14 בקוד – במקום המילה en_US שנו את זה ל- he_IL כדי שהצ'אט יהיה בשפה העברית.
  3. שורה 19 בקוד – במקום המילה YOUR-PAGE-ID, הזינו את המספר המזהה של העמוד העסקי שלכם שקיבלתם בשלב 3.
  4. שורה 20 בקוד (לא חובה) – כברירת מחדל, הודעת ברכה תוצג במחשב שולחן עבודה וממוזערת בנייד. כדי למזער בשולחן עבודה, במקום המילה false, שנו ל- true.
  5. שורה 21 בקוד (לא חובה) – כברירת מחדל, הצ'אט יוצג בצבע של המסנג'ר, ניתן לשנות צבע על פי בסיס HEX. לדוגמה עבור צבע שחור, יש לשנות #000000.
  6. שורה 22 בקוד (לא חובה) – כאן ניתן לשנות הודעת ברכה עבור משתמשים מחוברים לפייסבוק.
  7. שורה 23 בקוד (לא חובה) – כאן ניתן לשנות הודעת ברכה עבור משתמשים לא מחוברים לפייסבוק.

שימו לב: חובה להזין מזהה העמוד ומזהה האפליצקיה – אחרת הצ'אט לא יפעל באתר שלכם.

שדות לא חובה שאתם לא שיניתם, יש למחוק אותם מהקוד.

5. הטמעת הקוד באתר

כעת העתיקו את הקוד, לאחר שכבר שיניתם את כל מה שרציתם לשנות (מזהה העמוד ומספר האפלקציה) והטמיעו אותו באתר האינטרנט שלכם.

מנהל התגים של גוגל

אם אתם משתמשים ב-Google Tag Manager, ראשית עליכם לערוך את הקוד ולהוסיף את התגית <div></div> במקום ADD-HERE-DIV-CODE ואת כל הקוד הבא יש להזין בין תגיות <script>.

jQuery('body').append('ADD-HERE-DIV-CODE');
  1. צרו תג חדש מסוג Custom HTML.
  2. הדביקו את הקוד שם ולחצו על שמירה.
  3. בטריגר בחרו ב- All Pages (או עמודים אחרים שאתם רוצים).
  4. פרסמו את התג.

הטמעה ישירה באתר

יש לערוך את הקוד של האתר ולהטמיע בתוך ה- <head> את הקוד שערכתם אותו. לצורך כך, דברו עם המתכנת שלכם.

אם יש לכם אתר וורדפרס, ניתן להזין את הקוד דרך עריכת התבנית או דרך הגדרות התבנית במידה ויש אפשרות זו או על ידי שימוש בתוסף.

סיכום

זה הכל, הצ'אט צריך להופיע באתר האינטרנט שלכם בעת גלישה הן ממחשב רגיל והן ממכשירים ניידים.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. ברכה

    היי,

    "הי! אנחנו כאן כדי לענות על שאלות שיש לך."
    איך אפשר לשנות את הטקסט הזה באתר?

  2. נעמה

    מעולה!
    חיפשתי מידע על איך ממזערים את הודעת הפתיחה ואצלכם זה הופיע בצורה ברורה ופשוטה.
    יש דף הסבר דומה גם להטמעת whatsapp באתרים? (לא אתר וורדפרס)

      1. נעמה

        תודה 🙂
        מחפשת פתרון לכך שהפייסבוק יופיע רק בשולחני והוואטסאפ במובייל (על מנת שלא יתנגש)
        יש אפשרות כזו?

כתיבת תגובה