על מנת לבצע פעולות מסויימות בפייסבוק או באינסטגרם, עליכם לבצע אימות דומיין בפייסבוק, כלומר לאמת את הבעלות שלכם על האתר. האימות מאפשר לכם גם קבלת מידע על הדומיין שלכם.
הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.
מהו אימות דומיין בפייסבוק?
אימות דומיין בפייסבוק (באנגלית זה אומר כך: Domain Verification) היא פעולה המאפשרת לכם לאמת את הבעלות על הדומיין שלכם ברחבי מוצרי פייסבוק, אינסטגרם ואחרים. למעשה, על מנת שתוכלו לגשת לכלים מסויימים בפייסבוק, אתם צריכים לאמת שהדומיין שייך לכם ולא לאדם או עסק אחר.
דומיין, כתזכורת, הוא בעצם שם המתחם שלכם באינטרנט. למשל, הדומיין שלנו הוא netolink.co.il. האתר שלנו נמצא על גבי הדומיין, האימיילים נמצאים עליו וכך הלאה.
אימות דומיין בפייסבוק מאפשר לכם:
- שליטה על עריכת תוכן והתאמתו – כאשר משתפים פוסטים בפייסבוק, אתם יכולים לערוך את הכותרת, התמונה, התיאור וכדומה. הדבר מתאים גם אם אתם משתפים פוסט טבעי (אורגני, ללא תשלום) וגם פוסט ממומן (פרסום בפייסבוק). הדבר מונע מאנשים לא מורשים.
- אימות התוכן שלכם בפייסבוק – האימות מאפשר לכם להבטיח שהתוכן הוא שלכם ומייצג אתכם, ואחרים לא מציגים אותו באופן שקרי.
- גישה לכלי מנהלי אתרים – אתם יכולים לקבל מידע אודות כמות העמודים באתר שנסקרו על ידי רובוטים של פייסבוק, שגיאות באתר ואפילו לקבל מידע על כמות שיתופים של תכנים מהאתר שלכם.
- שיוך הדומיין לדפים ולשותפים – אתם יכולים לשייך את הדומיין שלכם לכל עמוד רלוונטי ואף תוכלו לשתף אותו לשותפים (כמו חברת Netolink) לצורך ויסות וביצוע פעולות.
- אימות אתר עבור פייסבוק שופס – שלב אימות הכרחי לצורך הקמת חנות פייסבוק שופינג או חנות אינסטגרם שופינג והצגת המוצרים ברשת החברתית.
- ציות למדיניות ותנאים – במקרים מסויימים יש תנאי שימוש או מדיניות פרטיות או שימוש במידע, אשר מחייב אתכם אימות דומיין לפני שתוכלו לבצע פעולות מסויימות. למשל יצירת המרות מותאמות אישית בפייסבוק, וזאת בעקבות עדכון iOS 14 של אפל אשר מאפשר למשתמשים כלים לחסימת העברת מידע למפרסמים.
דרך אגב, אימות הדומיינים לא עולה כסף בכלל, זה בחינם.
למי זה מתאים?
אם אחד מהמקרים הבאים מתייחס אליכם, אתם צריכים לאמת את הדומיין שלכם בפייסבוק:
- אתם מתכננים למכור את המוצרים שלכם בפייסבוק או באינסטגרם, באמצעות חנות דיגיטלית.
- אתם רוצים לשלוט על עריכת הקישור בתצוגה מקדימה, לצורך הבטחת מעורבות משתמשים טובה יותר.
- אתם רוצים לאמת שקישורים המשותפים בפייסבוק, הם קישורים מהאתר שלכם.
- אתם רוצים לקבל מידע נוסף על הצגת עמודים מהאתר בפייסבוק וקבלת מידע על תובנות בפייסבוק.
- אתם רוצים לפרסם את העסק בפייסבוק, ליצור קהלים מותאמים וכד'.
- פייסבוק מחייבת אתכם לאמת לצרכי אבטחה או סיבה חשובה אחרת.
אם שום דבר מאלה לא רלוונטי עבורכם, אז אין לכם ממש צורך בכך.
איך לאמת את הבעלות על הדומיין בפייסבוק?
על מנת שתוכלו לאמת את הדומיין שלכם בפייסבוק, עליכם לפעול לפי השלבים הבאים:
1. הוספת דומיין לביזנס מנג'ר
רשאית כל, עליכם לגשת לחשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר שלכם ואז לפעול כך:
- לחיצה על "הגדרות עסק".
- לחיצה על הלשונית "בטיחות מותג" (Brand Safety).
- לחיצה על הלשונית "דומיינים".
- לחיצה על כפתור "הוסף".
- הזנת שם הדומיין שלכם (ללא WWW, ללא HTTPS, ללא קווים נטויים).
- לחיצה על הוסף דומיין.
לאחר מכן תבחרו באחת משיטות האימות.
2. אימות הדומיין
מיד עם הוספת הדומיין, פייסבוק תציג לכם את הדרכים לאימות הדומיין שלכם, כולל קוד או קובץ שאיתו צריך לעבוד. אתם יכולים לאמת את הדומיין שלכם בפייסבוק באחת מ-3 דרכים שפייסבוק מאפשרת לכם באותו איזור עם הוספת הדומיין.
כך זה נראה:
אין זה משנה איזו דרך לבחור ולא צריך לאמת יותר מדרך אחרת. אלו הדרכים:
אימות על ידי רשומת DNS
אם יש לכם גישה לדומיין שלכם (מאוד מקווים שכן), אז אתם יכולים ליצור רשומת טקסט בניהול ה-DNS שלכם. בלשונית DNS בפייסבוק יש את הקוד הרלוונטי.
לצורך כך, עליכם לגשת ללוח הבקרה בחשבון שלכם אצל רשם הדומיינים (אצלו רכשתם את הדומיין) או אצל כלי לניהול דומיינים כמו למשל קלאודפלייר (CloudFlare).
- בלוח הבקרה גשו אל ניהול DNS.
- הוסיפו רשומה מסוג מסוג TXT.
- בשדה המארח (Host), יש להזין כרוכית (@).
- בשדה הטקסט הדביקו את הקוד של פייסבוק, שנראה כך:
facebook-domain-verification=[קוד-אימות]
לבסוף, שמרו את הקוד.
לאחר מכן, גשו בחזרה אל הדומיין שאימתתם בפייסבוק ולחצו על הכפתור "אימות" (Verify).
שימו לב! אם אתם משתמשים בשירות אחסון אתרים שהוא שונה מספק הדומיינים שלכם או שאתם משתמשים ב-CDN או בכלי אחר כמו קלאודפלייר (CloudFlare) – עליכם לאמת זאת אצלם ישירות.
אימות על ידי קובץ HTML
במידה ואינכם יכולים לבצע את האפשרות הראשונה, או שאתם מסתבכים, אתם יכולים לאמת זאת על ידי קוד HTML. בלשונית העלאת קוד HTML בפייסבוק, אתם צריכים להוריד את הקובץ למחשב שלכם.
לאחר מכן, עליכם לוח הבקרה של ספק האחסון שלכם, או על ידי FTP או SSH. ואז:
- לחצו על "מנהל הקבצים" (File Manager).
- גשו אל התיקייה הראשית של האתר שלכם.
- לחצו על העלאת קובץ.
- העלו את הקובץ שהורדתם מפייסבוק.
- שמרו הגדרות וצאו משם.
- לאחר מכן, גשו בחזרה אל הדומיין שאימתתם בפייסבוק ולחצו על הכפתור "אימות" (Verify).
אימות על ידי תגית META
אם אין לכם גישה ל-DNS או שאתם לא יכולים להעלות קובץ HTML מסיבה כלשהי, או שאתם מסתבכים ומחפשים שיטה אחרת, אז אפשר לעשות זאת על ידי תגית META. מידע זה אפשר למצוא בלשונית האחרונה.
לצורך כך, עליכם לגשת אל לוח הבקרה של האתר שלכם, ולאתר מידע בו אתם יכולים להוסיף תגית מטא לאזור ה-HEAD של האתר על ידי עריכת הקוד. ייתכן וזה אזור המיועד להוספת גוגל אנליטיקס, פייסבוק פיקסל וכלים נוספים. ואז:
- לחצו על האזור או הקוד בו ניתן להוסיף את הקוד.
- גשו לשדה בו יש להזין את הקוד לאזור ה-HEAD.
- בשדה זה הדביקו את התגית שנראית כך, ואז שמרו את ההגדרות:
<meta name="facebook-domain-verification" content="קוד-אימות" />
לאחר מכן, גשו בחזרה אל הדומיין שאימתתם בפייסבוק ולחצו על הכפתור "אימות" (Verify).
הערה: הקודים הללו למעלה הן דוגמאות בלבד, אין להעתיק אותם.
יש לגשת אל הגדרות הדומיין בביזנס מנג'ר ושם תקבלו את הקוד העדכני עבורכם.
הקצאת עמודים ושותפים
עם האימות של הדומיין, אתם יכולים להקצות עמודים ושותפים.
כלומר, תוכלו להוסיף את הדומיין שאיממתם אל עמוד הפייסבוק שמתייחס לאותו דומיין. אם יש כמה עמודים, אפשר לייחס את כולם ביחד או אחד מהם, לשיקול דעתכם.
בנוסף, אפשר להקצות את הדומיין אל שותף, פרטנר (Partner), על מנת לתת לו גישה לצורך עבודה או פעולה מסויימת.
עריכת פוסטים לאחר שיתוף
עם אימות הדומיין, אתם יכולים לערוך את הפוסטים שלכם. כך למשל, אם שיתפתם כמה מסויימת בעמוד הפייסבוק, תוכלו לשנות את הכותרת או הטקסט, על מנת להתאים אותם לשפה נכונה, שיווקית או רגילה, או לשפה אחרת כך שתתאים למסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות.
אימות לטובת חנות פייסבוק שופס
אם אתם מקדמים את המוצרים שלכם בחנות פייסבוק או בחנות אינסטגרם. האימות הוא הכרחי על מנת לאפשר לפייסבוק / אינסטגרם לוודא שאתם מוכרים את המוצרים באתר, ושהאתר האינטרנט הזה שייך לכם.
במידת הצורך, ייתכן כי תידרשו לאשר בהגדרות מנהל הקטלוג או בהגדרות מנהל מסחר אלקטרוני בפייסבוק, כי המוצרים נמכרים באתר שהוא שלכם, וזאת לאחר האימות כמובן.
היי. אם אני רק מפרסם דומיין שמפנה לעמוד הנחיתה שלי להשארת לידים. אז אין צורך לבצע אימות?
היי עמית,
אין חובה לאמת את הדומיין, כל עוד פייסבוק לא דרשה ממך.
האם יש צורך? בגדול.. אימות זה דבר טוב. אין שום סיבה ממשית לסרב לזה.
במקרה שלך – אם הלידים מתייחסים גם למשתמשי iOS, אז אתה תרצה לאמת וזאת לטובת הקמפיינים שלך.