פייסבוק פיקסל – מהו וכיצד משתמשים בו (מדריך)
פייסבוק פיקסל

פייסבוק פיקסל – מהו וכיצד משתמשים בו (מדריך)

יש לכם אתר אינטרנט ואתם משתמשים בפייסבוק אורגני או ממומן? אתם חייבים להכיר את הכלי פיקסל פייסבוק. אם אתם מכירים אותו והטמעתם כבר – מעולה. אם אתם לא מכירים או שאינכם הוספתם אותו לאתר האינטרנט שלכם, סביר להניח שהכתבה הזו מיועדת עבורכם.

אם אתם מעוניינים לעקוב אחר פעילויות המשתמשים באתר האינטרנט שלכם, בין אם זה בלוג, אתר אינטרנט תדמיתי או אתר אינטרנט של מסחר אלקטרוני. מעקב אחר המשתמשים יכול להתבצע על ידי פעילויות שונות – השארת טופס יצירת קשר, חיפוש באתר, הוספה לסל קניות ועוד.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

מהו פייסבוק פיקסל?

פיקסל פייסבוק הוא כלי המאפשרת לכם למדוד את פעולות המשתמשים באתר שלכם לצורך לשליחתם למערכת הפרסום של פייסבוק. הדבר יאפשר, לבנות קהלים מותאמים, לעקוב אחר פעילויות באתר ואפשרויות נוספות. פעולות שנשלחות אל מערכת הפרסום של פייסבוק נקראים "אירועים".

למעשה, אתם יכולים לדעת כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מי מהם צפה בעגלת קניות, כמה כסף האתר שלכם מכר ללקוחות, מעקב אחר המרות אחרות באתר ועוד. הנה מספר דוגמאות של קהלי יעד (כמובן שהכל תלוי בדרישות שלכם):

  • אנשים שהשאירו פנייה באתר ונחתו בדף "תודה".
  • אנשים שהוסיפו מוצר לעגלת הקניות ולא המשיכו.
  • אנשים שהגיעו לדף תשלום ולא רכשו.
  • ועוד..

בנוסף, ניתן ליצור מודעות ייחודיות עבור כל קהלי היעד הללו לעיל וליצור עבורם את המודעה המתאימה ביותר כדוגמת שיווק מחדש (רימרקטינג/ריטרגטינג) רגיל או דינאמי. כמו כן, ניתן למטב את הקמפיין לפי סוגי המרות באתר וכך לשנות את האופן של התשלום.

איך ליצור פיקסל פייסבוק?

יצירת פיקסל של פייסבוק מתבצע על ידי לשונית הפיקסל במנהל המודעות. לאחר שתיכנסו לקישור לחצו על "צור פיקסל", בשלב הבא תצטרכו לספק שם לפיקסל שלכם, ההמלצה היא לקרוא לו בשם שמצייג אתכם או את העסק (תוכלו לשנות את השם לאחר מכן).

בשלב הבא עליכם להסכים לתנאים של פייסבוק ולחצו על צור פיקסל או הבא. פייסבוק תספק לכם קוד אותו יש להטמיע באתר או דרך תוספים אחרים. *זכרו כי תוכלו ליצור פיקסל אחד לכל חשבון מודעות.

פייסבוק פיקסל נראה כך:

יש לערוך את הפיקסל הבא בצורה הבאה:

  • בשורה 11 ובשורה 15 יש לשנות את המילה PIXEL-ID למזהה שקיבלתם דרך הפייסבוק.
  • לאחר השורה 12, ניתן להוסיף עוד אירועים באתר לדוגמה: הוספה לסל, חיפוש וכדומה.

קוד אירוע והמרה

אירועים הם הפעולות שמתרחשות באתר שלכם על ידי הגולשים של האתר, אירועים יכולים להיות הוספת פריט לעגלה, יצירת קשר, חיפוש באתר או כל אירוע אחר שהגדרתם. בחלק זה נלמד אילו אירועים קיימים בפייסבוק וכיצד להגדיר אותם.

ישנם 9 קודי אירוע שונים שאתם יכולים להשתמש בהם בתוך הקוד:

  1. הצגת תוכן –  fbq('track', 'ViewContent');‎
  2. חיפוש –  fbq('track', 'Search');‎
  3. הוספה לעגלת קניות –  fbq('track', 'AddToCart');‎
  4. הוספה לרשימת משאלות –  fbq('track', 'AddToWishlist');‎
  5. מעבר לקופה לתשלום –  fbq('track', 'InitiateCheckout');‎
  6. הוספת פרטי תשלום –  fbq('track', 'AddPaymentInfo');‎
  7. ביצוע רכישה –  fbq('track', 'Purchase');‎
  8. ליד –  fbq('track', 'Lead');‎
  9. סיום ההרשמה –  fbq('track', 'CompleteRegistration');‎

לכל אחד מההמרות ניתן אף להוסיף ערך להמרה וכן להוסיף את המטבע (לדוגמה שקל, דולר וכד').

בנוסף, ניתן להוסיף מעקב המרה מותאם אישית.

איך להטמיע קוד פיקסל פייסבוק באתר שלכם?

לאחר שסיימתם ליצור את קוד הפיקסל שלכם ולהגדיר אותו כמו שאתם רוצים, תצטרכו להטמיע את הקוד באתר שלכם. יש כמה אפשרויות של הטמעת הקוד באתר שלכם:

הטמעת קוד ידני באתר

קוד פיקסל פייסבוק בתמונה למעלה צריך להיות בין תגי ה- head באתר. כלומר <head>כאן צריך להטמיע את הקוד</head>. על מנת למצוא את האזור באתר בו תוכלו להטמיע את הקוד, יש לפנות אל מנהל האתר שלכם או אם זוהי מערכת CMS כדוגמת וורדפרס, ניתן להמטיע דרך עריכת התבנית או דרך תוסף חיצוני.

מנהל תיוגים

אם אתם משתמשים ב-Google Tag Manager (גוגל תג מנג'ר), יש להטמיע את הפיקסל כך: יצירת תג חדש מסוג Custom HTML > הדבקת הקוד > בחירת מתי התג יחל לפעול (בעת טעינת עמוד או טריגר אחר) > פרסום.

אחר

אם יש לכם אתר כמו ויקס, שופיפיי או מערכת אחרת, ניתן לפעול על פי ההנחיות של פייסבוק.

איך לוודא כי קוד פיקסל פייסבוק הוטמע כמו שצריך?

פייסבוק פיתחו כלי שנקרא: Facebook Pixel Helper. זהו תוסף לדפדפן כרום של גוגל שאיתו ניתן לוודא כי הוא הוטמע כפי שצריך.

הקוד של פייסבוק פיקסל דומה מאוד לקוד של גוגל אנליטיקס. למעשה, לאחר ההטמעה, ניתן לצפות באתר שלכם גם באמצעות פייסבוק אנליטיקס.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. צביקה

    איך אני משתמש בנתונים שקבלתי ע"י שימוש בפיקסל

    תודה צביקה

כתיבת תגובה