שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel) – מה זה, הטעמה באתר, איך משתמשים בו להבנה על פעילות משתמשים ויצירת קהלים?

פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel) – מה זה, הטעמה באתר, איך משתמשים בו להבנה על פעילות משתמשים ויצירת קהלים?

יש לכם אתר אינטרנט, חנות מסחר אלקטרוני או אפליקציה? אתם חיביים להכיר את הכלי פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel) החשוב במיוחד להבנה על המשתמשים שלכם. הכלי מיועד לשימוש גם לצורך פרסום ממומן בפייסבוק וגם לצורך עניינים אחרים כמו דוחות ואנליטיקס.

אם אתם רוצים לדעת מה זה, איך משתמשים בו ואיך מוסיפים לאתר האינטרנט, אז מדריך זה בשבילכם.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel)?

    פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel) הוא כלי אנליטיקס שמאפשר לכם למדוד את הפעולות והפעילויות של המשתמשים באתר האינטרנט, בחנות הדיגילטית שלכם או באפליקציה שלכם. מידע זה נשלח אל החשבון העסקי שלכם בפייסבוק כדי שתוכלו ללמוד ולקבל תובנות מכך.

    למשל אם יש לכם אתר אינטרנט שאתם מוכרים שם את המוצרים שלכם, אז אתם תרצו להבין טוב יותר את המשתמשים באתר. פיקסל פייסבוק עוזר לכם לדעת כמה אנשים נכנסו לחנות הדיגיטלית שלכם, כמה אנשים צפו במוצרים, האם הם הוסיפו מוצרים לסל קניות, האם הם המשיכו אל רכישת המוצר, וכך הלאה.

    הכלי הזה עוזר לכם במדידת התוצאות, במיוחד אם אתם משווקים את האתר שלכם באמצעות פתרונות שיווק דיגיטלי כמו פרסום בפייסבוק או באינסטגרם, פרסום במקומות אחרים, שיווק דרך עמודים וערוצים ברשתות החברתיות ועוד.

    בכל פעם שמשתמש מבצע פעולה מסויימת באתר "המרה", נשלח "אירוע" אל פייסבוק לגבי אותו משתמש. כך שאתם יכולים לזהות את אותו משתמש כאשר תרצו ליצור קהל יעד לפרסום או כדי למטב את קמפיין הפרסום שלכם בפייסבוק.

    כמובן שתוכלו גם ליצור מודעות מותאמות אישית למשתמשים שביצעו פעולה מסויימת באמצעות שיווק מחדש (רימרקטינג או ריטרגטינג).

    יתרונות פיקסל פייסבוק

    הפיקסל של פייסבוק (Facebook Pixel) מציע לכם יתרונות רבים בעת שימוש בו וסיבות רבות למה כן כדאי להשתמש איתו:

    • קבלת תובנות על תנועה באתר – אתם יכולים לקבל מידע ונתונים על איך משתמשים עושים שימוש באתר שלכם.
    • יצירת קהלים מותאמים אישית – אתם יכולים ליצור פילוחים וקהלים של משתמשים שביצעו פעולה מסויימת.
    • מיטוב קמפיינים – אתם יכולים למטב את הקמפיינים שלכם בהתאם למטרה השיווקית והנתונים שהושגו עם הקמפיין.
    • מדידה חוצה מכשירים – אתם יכולים להבין את מודעות ופרסומות משפיעות על אנשים שגולשים ממכשירים שונים.
    • כלי חינמי – פייסבוק פיקסל הוא כלי חינמי שמוצע לכם במיוחד לצורך ניהול הקמפיינים שלכם בדיגיטל.
    • התאמות מתקדמות – אתם יכולים לקבוע התאמות מתקדמות כדי לשפר את המכירות ואת השיווק בעסק.

    הטעמת פיקסל פייסבוק באתר

    כדי שתוכלו להנות מכל הנתונים הללו וכדי לשפר את המכירות והשיווק, אתם צריכים ליצור את הפיקסל ולאחר מכן להטמיע (להוסיף) אותו לאתר האינטרנט או החנות הדיגיטלית שלכם. כדי לעשות זאת, אתם חייבים שיהיה לכם אתר אינטרנט וגם גישה לקוד (או עריכה עם תוסף).

    לפיכך, יש 2 שלבים עיקריים והם:

    1. יצירת פייסבוק פיקסל

    השלב הראשוני הוא יצירת פיקסל פייסבוק. כדי לעשות זאת, פעלו כך:

    1. גשו אל מנהל האירועים בפייסבוק כאן (Event Manager). תוכלו גם לגשת אליו דרך התפריט בחשבון המודעות הפרטי או חשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר.
    2. לחצו על הכפתור "חיבור מקורות נתונים" (Connect Data Sources).
    3. בחרו "אתר אינטרנט" (Web).
    4. לחצו על הכפתור "התחל".
    יצירת פיקסל פייסבוק
    יצירת פיקסל פייסבוק
    1. בחרו "פיקסל פייסבוק" (Facebook Pixel) ולחצו על "קשר".
    שיטת חיבור פיקסל פייסבוק
    שיטת חיבור פיקסל פייסבוק
    1. הזינו שם לפיקסל (לצורך זיהוי עתידי).
    2. הזינו כתובת אתר אינטרנט לצורך בדיקה והטמעה ולחצו על "המשך".
    הוספת פרטים פיקסל פייסבוק
    הוספת פרטים פיקסל פייסבוק

    זהו יצרתם את הפיקסל שלכם, כעת עליכם להתקין אותו באתר כמו שמוסבר בהמשך.

    דרך נוספת: תוכלו ליצור פיקסל גם דרך הגעה אל ביזנס מנג'ר ולאחר מכן לחיצה על "פיקסלים" שמופיע בתפריט מקורות נתונים. שם יש ללחוץ על כפתור ההוספה, הזנת שם וכתובת אתר.

    2. התקנת פייסבוק פיקסל באתר

    לאחר מכן, המערכת תציע לכם איך להטמיע את קוד הפייסבוק שלכם. יש 2 שיטות עיקריות:

    1. התקנה ידנית

    כדי להתקין ידנית, יש ללחוץ על הכפתור "הוספה ידנית של קוד הפיקסל לאתר" ואז:

    • לחצו על הכפתור להעתקת קוד ולחצו על "המשך".
    • בחרו האם ברצונכם להפעיל "התאמה מתקדמת לאינטרנט" (Automatic Advanced Matching). הדבר שולח פרטי לקוחות בצורה מאובטחת כדי להתאים לאנשים שיש להם פייסבוק. בלחיצה על כן, תוכלו לבחור איזה מידע לשלוח.
    • לאחר מכן לחצו על המשך.
    • בהמשך תוכלו להשתמש בכלי הגדרת אירועים ללא צורך שימוש בקוד (פחות מומלץ).

    אתם צריכים להוסיף את הקוד אל חלק <head> באתר האינטרנט שלכם. תוכלו לשלוח למפתח או המתכנת שלכם כדי שיעשה זאת.

    2. התקנה עם תוסף

    דרך נוספת היא התקנה באמצעות תוסף של פייסבוק לאתרי אינטרנט או אתרי מסחר אלקטרוני.

    כדי לעשות זאת, לחצו על "שימוש באינטגרציית שותף":

    • בחרו את השותף (כלי ושירותים) כמו וורדפרס (WordPress), ווקומרס (WooCommerce), וויקס (Wix), דרופל (Drupal), גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) ועוד.
    • המשיכו לפי הפעולות בשלבים הבאים.

    למעשה, תצטרכו להוסיף את התוסף אל האתר שלכם.

    אם יש לכם אתר וורדפרס, אפשר להוריד את התוסף הרשמי של פייסבוק כאן. אם האתר משמש גם בתור ווקומרס, אז עדיף להוריד את התוסף הרשמי הייעודי לווקומרס כאן.

    בדיקת הוספה לאתר

    לאחר התקנת פיקסל פייסבוק באתר שלכם, אתם צריכים לדעת האם הוא הוטמע בצורה נכונה ואכן נשלחים נתונים אל פייסבוק שנאספים.

    ניתן לבדוק תקינות באחת מ-2 השיטות הבאות:

    • פיקסל הלפר (Pixel Helper) – קיים תוסף לדפדפן גוגל כרום שאותו יש להתקין כאן. לאחר ההתקנה, היכנסו לאתר שלכם ולחצו על התוסף בדפדפן כדי לראות אילו נתונים נשלחים.
    • כלי בדיקת אירועים – אם אינכם מעוניינים להתקין את התוסף או משתמשים בדפדפן אחר, תוכלו לגשת אל הכלי לבדיקת אירועים של פייסבוק. גשו למנהל אירועים, בחרו בפיקסל שלכם, בחרו בלשונית "בדיקת אירועים" בחלק המרכזי בעמוד, הזינו את כתובת האתר שלכם.

    הגדרת אירועים והמרות

    הוספת פיקסל פייסבוק של קוד הבסיס מקודם, מאפשרת לכם לקבל מידע על צפייה בעמוד, האירוע הכללי של פייסבוק. אבל אתם תרצו למדוד אירועים נוספים כמו חיפוש, הוספה לסל קניות, השארת טופס לידים וכדומה.

    לצורך כך עליכם להגדיר אירועי המרה. קיימים 3 דרכים כדי לעקוב אחר המרות:

    1. אירועים סטנדרטיים.
    2. אירועים מותאמים אישית.
    3. המרות מותאמות אישית.

    הנה הפירוט:

    1. אירועים סטנדרטיים

    אירועים סטנדרטיים (רגילים) הם האירועים הבסיסיים והכללים של פייסבוק פיקסל. אלו אירועים הוגדרו מראש על ידי פייסבוק ולכן פשוט אפשר להשתמש בהם. הנה האירועים:

    1. הוספת פרטי תשלום –  fbq('track', 'AddPaymentInfo');‎
    2. הוספה לעגלת קניות –  fbq('track', 'AddToCart');‎
    3. הוספה לרשימת משאלות –  fbq('track', 'AddToWishlist');‎
    4. סיום ההרשמה –  fbq('track', 'CompleteRegistration');‎
    5. יצירת קשר – fbq('track', 'Contact');‎
    6. התאמת מוצר – fbq('track', 'CustomizeProduct');‎
    7. תרומה –  fbq('track', 'Donate');‎
    8. חיפוש מיקום –  fbq('track', 'FindLocation');‎
    9. מעבר לקופה לתשלום –  fbq('track', 'InitiateCheckout');‎
    10. ליד –  fbq('track', 'Lead');‎
    11. צפייה בעמוד – fbq('track', 'PageView');
    12. ביצוע רכישה –  fbq('track', 'Purchase');‎
    13. חיפוש –  fbq('track', 'Search');‎
    14. קביעת פגישה –  fbq('track', 'Schedule');‎
    15. התחלת ניסיון –  fbq('track', 'StartTrial');‎
    16. הגשת בקשה –  fbq('track', 'SubmitApplication');‎
    17. הרשמה למינוי –  fbq('track', 'Subscribe');‎
    18. הצגת תוכן –  fbq('track', 'ViewContent');‎

    הערה חשובה: לכל אחד מהאירועים הללו ניתן להוסיף מידע נוסף. למשל: מחיר המוצר, מטבע וכד'.

    ניתן להטמיע אירועים אלו ישירות דרך הקוד של האתר או באמצעות כלי תיוג כמו מנהל התגים של גוגל.

    2. אירועים מותאמים אישית

    במידה והאירועים שהוגדרו מראש על ידי פייסבוק לא מספיקים לכם או שאתם רוצים ליצור אירוע מיוחד שמתאים לדרישות שלכם, תוכלו ליצור אירוע מותאם אישית. למשל, תוכלו ליצור אירוע על "שימוש בהנחה" בעת רכישת מוצר.

    לצורך כך, יש להשתמש במבנה הבא:

    fbq('trackCustom', 'ShareDiscount', {promotion: 'discount_20%'});

    3. המרות מותאמות אישית

    ניתן לשלוח המרות מותאמות אישית לפייסבוק על בסיס האירועים הסטנדרטיים או האירועים המותאמים אישית. למשל, אם לאחר השארת פרטים, המשתמש עובר לעמוד "תודה". אז תוכלו לקבוע כי עמוד שכולל בתוכו "תודה" ייחשב עמוד שמוביל להמרה מותאמת אישית.

    כדי ליצור אירועי המרה מותאמים אישית, יש לבצע את התהליך באמצעות מנהל האירועים > הפיקסל שלכם בפייסבוק.

    ניתן לקבל מידע נוסף על משתמשים שמבקרים באתר באמצעות פייסבוק אנליטיקס.

    פרסום מבוסס קהלים

    כמו שכתבנו, פייסבוק פיקסל מאפשר לכם להגיע אל קהל היעד שלכם שמבצע פעולה מסויימת בין אם הדבר מבוסס אירועים רגילים, אירועים מותאמים אישית או המרות מותאמות אישית.

    ניתן ליצור מודעות ופרסומות באופן ממוקד לפי סוג הפילוח של הקהל והמטרה השיווקית שלכם.

    כך למשל, אם לקוח הוסיף מוצר לסל הקניות שלו אצלכם באתר, ובסוף לא רכש מסיבה מסויימת, ניתן להגיע אליו ולתזכר אותו שסל הקניות שלו עדיין ממתין לו. כמוכן, תוכלו להציע להם הנחה מסויימת כדי שישלימו את תהליך הרכישה.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      4 מחשבות על “פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel) – מה זה, הטעמה באתר, איך משתמשים בו להבנה על פעילות משתמשים ויצירת קהלים?”

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *