רוצים לפרסם את הבלוג שלכם ב-Google כדי להגיע אל היעד או המטרה שהצבתם לעצמכם? מדריך פרסום בגוגל עבור בלוגים שלנו יעזור לכם. פרסום הכוונה הוא לקידום ממומן, בתשלום.
הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.
מה זה פרסום בגוגל?
פרסום בגוגל הוא שירות, כלי ואפשרות לקדם את העסק, ובפרט הבלוג שלכם במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, וגם בישראל – Google. הפרסום נעשה במסגרת של תשלום לגוגל עבור הופעה והצגת המודעה או הפרסומת שלכם.
מכיוון שגוגל היא חברה שכוללת לא רק את מנוע החיפוש, אז הפרסום יכול להיות גם דרך ערוץ יוטיוב, ג'ימייל, דיסקאבר, גוגל מפות ואפילו באתרים גדולים ברשת המדיה העולמית כמו אתרי חדשות, בלוגים אחרים שמרוויחים דרך גוגל אדסנס ועוד.
כאשר מקדמים את העסק או הבלוג שלכם, לרוב תופיע המילה "פרסומת" או "מודעה". הפרסומת מוצגת במיקומים שונים, בהתאם למילת המפתח שהמשתמש חיפש או הזין, או בהתאם לאתר מסויים בו הוא גלש.
לפרסם בגוגל – האם זה כדאי?
אם יש לכם בלוג חדש, ואתם רוצים שיכירו אתכם, יש כמה שיטות בהם אתם יכולים לשווק את הבלוג שלכם. יש שיווק אורגני, שלא מצריך תשלום לספקים הגדולים (כמו גוגל, פייסבוק וכד'), מלבד לאנשי מקצוע, אם רוצים אותם. יש שיווק ממומן בתשלום, שכן מצריך תשלום לספקים ולעיתים גם לאנשי מקצוע.
כאשר נשאלת השאלה האם כדאי לפרסם בגוגל, התשובה לרוב תהיה – כן. אחרת, עסקים לא היו משקיעים תקציבי פרסום ואפילו גם תקציבים גדולים.
פרסום בגוגל בעל יתרונות רבים והם:
- הגעה מהירה לקהל היעד – בשונה משיווק אורגני, שיווק ממומן ובפרט פרסום בגוגל יכול לסייע לכם להגיע מהר יותר לקהל היעד שלכם. קהל היעד של הבלוג או אפילו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם (כמובן, אם אתם משתמשים בבלוג כדי להרוויח כסף ולהתפרנס ממנו).
- חשיפה גדולה – פרסום בגוגל יכול לחשוף את הבלוג שלכם גם במנוע החיפוש עצמו בתוצאות בתשלום, או באתרי חדשות ומדיה אחרים, כך שיותר אנשים יכולים לדעת שהבלוג שלכם קיים.
- מיקוד קהל יעד – כאשר מפרסמים בגוגל, אפשר גם להגיע לקהל שהוא רלוונטי וממוקד. אנשים שמעוניינים בתוכן של הבלוג שלכם או מחפשים שירות או מידע שאתם מציעים להם. אפשר להגיע לאנשים שמזינים מילת מפתח מסויימת, גרים באזור מסויים, בגיל או במגדר מסויים ופרטמרים נוספים.
- ללא תקציב מינימום (כמעט) – פרסום בגוגל לא נועד רק לעסקים גדולים או לבלוגים גדולים, אלא גם לבלוגים ועסקים קטנים שרוצים להשקיע גם כמה שקלים בודדים ביום.
- מיקומים שונים – פרסום בגוגל נעשה לא רק במנוע החיפוש, אלא יכול להיות גם בגוגל מפות, גוגל מייל, יוטיוב, גוגל שופינג ועוד. כך אפשר להגיע לקהלים, לפי העניין, בכל מקום כמעט.
- תשלום על תוצאות – בגוגל משלמים כסף על תוצאות. למשל משלמים על קליק לאתר ולא על חשיפות. כך שכמות החשיפות עשוייה להיות חינמית.
- מדידת ביצועים – ניתן לקבל מידע מדוייק לגבי כמות החשיפות, הקלקות, רכישות, השארת פרטים באתר ועוד. כך שאפשר לדעת האם הפרסום היה כדאי או לא.
- כלים מתקדמים – אפשר לבצע פונקציות מתקדמות יותר, ושימוש בשירותים מורכבים של גוגל, שמאפשרים למטב את המודעות שלכם בצורה מקצועית יותר. ויש עוד יתרונות נוספים.
מה צריך כדי לפרסם בגוגל?
על מנת לפרסם בגוגל, עליכם ראשית להגדיר את המטרה שלכם. מה אתם מעוניינים להשיג בעת הפרסום. ככל שהמטרה תהיה מדוייקת יותר, כך תוכלו למדוד האם הגעתם אליה או לא, ומה ניתן לשפר. המטרה צריכה להיות גם ברורה, ניתנת להשגה ומוגבלת בזמן.
מטרה לא טובה: להביא אנשים לאתר. מטרה טובה: להכניס לאתר 500 משתמשים שמעוניינים לשמוע את ההרצאה שלכם.
לאחר מכן, עליכם לתכנן את התקציב שלכם. כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע בפרסום? הדבר הכרחי כדי לדעת האם הגעתם לאותה מטרה בתקציב נתון ואף למדוד מדדים עסקיים. לדוגמה: 50 ₪ ליום? 1000 ₪ לחודש? או 2500 ₪ לקמפיין (מסע פרסום) שלם.
אפשר לעדכן את התקציב בהתאם לנתונים. אם מחירי הפרסום גדולים או גדלו בעקבות אירוע מסויים או חג, ייתכן ויהיה צורך להגדיל אותו כדי להגיע לאותה מטרה.
בהמשך, עליכם לבחור לאן להפנות את המשתמשים. כדאי להפנות אותם לדף נחיתה מיוחד ששם הם יבצעו את הפעולה של המטרה שהצבתם לעצכם. אם אתם מוכרים הרצאה למשל, אז עדיף שיהיה דף נחיתה המאפשר לקבל מידע על ההרצאה, זמנים ותאריכים, מחירים, אפשרויות הזמנה, המלצות ואפילו תכנים או סרטוני הקדמה.
לבסוף, צריך ליצור קריאייטיב. למעשה מדובר על המודעה עצמה והתוכן שלה. אם אתם רוצים לקדם סרטון, אז צריך להכין את אותו הסרטון. אם אתם רוצים מודעה מיוחדת, אז צריך ליצור אותה ואפילו לתת לחברת פרסום לייצר לכם אחת או יותר, לפי גדלים רלוונטיים.
כמה עולה לפרסם בגוגל?
מחיר פרסום בגוגל תלוי בכמה גורמים עיקריים:
- עלות תקציב פרסום (חובה) – סכום התקציב שהגדרתם לעצמכם שאותו תרצו להשקיע בגוגל.
- עלות ניהול לחברת פרסום (אופציה) – אם אתם עובדים עם חברת פרסום ושיווק, תחול כאן עלות ניהול קמפיינים. דמי ניהול על כל העבודה שחברת הפרסום עושה לכם.
- עלות דף נחיתה (אופציה) – אם אין לכם דף נחיתה או שתרצו לעצב אותו, ותרצו שחברת פיתוח ועיצוב אתרים תעשה זאת.
- עלות קריאייטיב (אופציה) – אם אתם רוצים ליצור מודעות מתקדמות, או סרטונים, ייתכן ותצטרכו לשלם כסף על יצירה שלהם.
במילים אחרות, רק עלות תקציב הפרסום בגוגל היא העלות שצריך לשלם אותה. אם אתם יוצרים מודעת טקסט לאתר אינטרנט קיים ועושים זאת לבד, לא צריך לשלם כסף לאף גורם אחר.
כמו שאמרנו מקודם, תקציב הפרסום נתון לשיקול דעתכם. אפשר להשקיע כמעט כל תקציב אפשרי. גם 200 ₪ בחודש.
קופון פרסום
מידי פעם גוגל נותנת קופון (שובר זיכוי) במתנה לפרסום בגוגל. שובר הפרסום הפופולארי ביותר הוא על סכום של 300 ₪. כלומר, מוציאים 100 ש"ח לפחות ומקבלים שובר זיכוי על סך 300 ₪.
אפשר לקבל את הקופון על ידי מודעה של גוגל שנותנת את הקופון או על ידי חברת פרסום (פרטנר של גוגל).
איך לפרסם בגוגל?
כדי לפרסם בגוגל, עליכם להכיר את מערכת הפרסום של גוגל ושמה "גוגל אדס" (Google Ads). בעבר היא נקראה בתור גוגל אדוורדס (AdWords).
עליכם להיכנס לקישור זה ואז ליצור חשבון גוגל או להתחבר לחשבון קיים שלכם. לאחר מכן, עליכם ליצור חשבון פרסום בגוגל אדס. חשבון הפרסום כולל את כל ההגדרות החשובות שלכם, כמו אמצעי תשלום, יצירת קמפיינים, שימוש בכלים מתקדמים ועוד.
לאחר מכן, עליכם ליצור קמפיין חדש במערכת, לבחור איפה הפרסום ייעשה (גוגל חיפוש, גוגל רשת מדיה, גוגל שופינג, ג'ימייל, יוטיוב וכד'). לקמפיין צריך להגדיר המטרה, תקציב הפרסום, מיקוד של קהל יעד ועוד.
בהמשך יוצרים או מעלים את המודעות אל מערכת הפרסום ואז מפרסמים את הקמפיין. הפרסומות יחלו לפעול עם אישור הקמפיין על ידי גוגל (שאתם עומדים בתנאים ובהנחיות הפרסום).
לאחר מכן, תוכלו להיכנס על מנת לראות את כמות החשיפות, הקלקות, נתונים וביצועים, ולבצע שינויים בהתאם לצורך.
ומה עושים אם צריך עזרה? תוכלו להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק כדי לקבל סיוע ואפילו נוכל לסייע לכם או להמליץ על חברת פרסום.