היילייטס אינסטגרם - מה זה סטורי היילייט באינסטגרם ואיך להשתמש?
                           

זה לא חדש שהרשת החברתית אינסטגרם היא כלי הכרחי וחשוב לעסקים, במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים וכאן נכנס כלי נוסף לתמונה והוא היילייטס אינסטגרם. באמצעות הכלי הזה ניתן להפוך את הפרופיל העסקי שלכם למקצועי עוד יותר.

איך עושים זאת ומה זה בכלל אומר? הכל בכתבה זו.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו וקבלו עדכונים נוספים:



יש לנו טלגרם 🙂 בואו להיות חברים שלנו: t.me/NetolinkIL

היילייטס אינסטגרם מה זה?

היילייטס באינסטגרם (Instagram Highlights) הוא כלי לא חדש וקיים מאז שנת 2017, הוא מאפשר לשמור את ארכיון הסטוריז שלכם לתוך קטגוריה או קבוצה אחת. קצת מעורפל, אנחנו כבר נסביר זאת ולפני הכל ניתן לכם רקע על סטוריז.

סטורי או "סיפור" בעברית, הוא תוכן שאפשר להעלות לאינסטגרם שנעלם לאחר 24 שעות. מבלי להרחיב זאת לעומק, אפשר להוסיף תמונות, סרטונים, תוכן מעוצב, מיקומים, סקרים, שאלונים ועוד הרבה. מדובר על כלי מאוד עוצמתי באינסטגרם משום שהוא מופיע בחלק העליון באפליקציה ובאתר, כך שהכלי הזה מאוד מובלט.

העניין הוא שלאחר 24 שעות, הסטורי נעלם ולא קיים יותר. כדי לשמר זאת, אינסטגרם אפשרה לשמור אותם בארכיון, כך שתיהיה גישה למנהל חשבון האינסטגרם. בנוסף, אינסטגרם מאפשרת להציג את הארכיון הזה גם לקהל היעד ולעוקבים של חשבון האינסטגרם שלכם.

ועכשיו חוזרים לנקודה החשובה, הצגת סטורי אינסטגרם ניתנת על ידי הוספה לכלי שנקרא "היילייטס" או כמו שאפשר לראות את זה גם בעברית "הנבחרים שלי". כלומר, כך אפשר להציג סטורי גם חדשים וגם כאלו שעברו כבר 24 שעות ממועד הפרסום שלהם.

היילייטס אינסטגרם מופיע בחשבון האינסטגרם של כל מי שהחליט להציג אותם. ניתן להוסיף כמה שרוצים היילייטס בחשבון וניתן להוסיף כמה סטוריז שרוצים לתוך היילייט אחד. בעת לחיצה על היילייט ספיצפי, יוצגו כל הסטורי שנמצאים שם. כך זה נראה:

היילייטס אינסטגרם
היילייטס אינסטגרם

למשל: בצילום מסך זה, "בלוג" ו- "שאלון" הם היילייטס, כל אחד מהם נחשב כך. בכל היילייט הוספנו כמה סטורי ונוסיף לשם כאשר הוא יתאים לאחד מהם או יותר. אפשר גם ליצור עוד יותר.

איך ליצור היילייט באינסטגרם?

אם עדיין לא יצרתם היילייט באינסטגרם ("הנבחרים שלי") בעבר, כדאי מאוד לדעת שאפשר להוסיף רק כאשר ארכיון סטוריז מופעל אצלם בפרופיל. לרוב מדובר על הגדרה שמובחרת באופן אוטומטית, אך כדאי מאוד לבדוק זאת.

כדי לבדוק האם הארכיון עובד, יש ללחוץ על"הגדרות הפרופיל" ואז על "הגדרות פרטיות" ואז על "סטורי" לאחר מכן לוודא שהאפשרות "שמירה לארכיון" מופעלת.

כדי ליצור היילייט באינסטגרם, יש לבצע זאת כך:

  • גשו לעמוד הפרופיל שלכם, מתחת לשם המשתמש וביוגרפיה או מעל התמונות של הפוסטים יש סימן + ולחצו עליו.
  • בחרו את כל הסטורי שאתם רוצים להוסיף לשם ואז לחצו על הבא.
  • תנו שם להיילייט והוסיפו תמונת נושא לשם ואז על סיום.
  • לאחר מכן, היילייט יופיע במקום הפלוס כפי שהראנו בצילום מסך מקודם.

שימו לב: במידה ולא מופיע לכם +, סימן שאין סטורי בארכיון או שלא הוספתם בעבר היילייט ולכן צריך להוסיף זאת דרך סטורי קיים.

איך להוסיף סטורי לתוך היילייטס?

יש 2 שיטות להוספת סטורי לתוך היילייטס באינסטגרם. השיטה הראשונה היא כמו שכתבנו מקודם, על ידי יצירת היילייט והוספה לשם את כל הסטורי הרלוונטיים. השיטה השניה היא על ידי יצירת סטוריז ואז הוספה שלו לתוך היילייטס חדש או קיים.

כך מוסיפים סטורי לתוך היילייט:

  • לחצו על הסטורי שלכם, על תמונת הפרופיל.
  • בתוך הסטורי בחלק התחתון לחצו על "נבחרים" או "Highlight".
  • לאחר מכן יש להוסיף אותם להיילייט כך:
    • אם זה ההיילייט הראשון, אז יהיה עליכם לתת שם ותמונת נושא.
    • אם זה ההיילייט השני ואילך, תוכלו לבחור האם ליצור היילייט חדש או להוסיף לקיים.
  • לאחר מכן יש לשמור.

איך להוסיף ולעצב קאבר להיילייטס?

אפשר להגדיר קאבר (תמונת נושא) מותאם אישית להיילייטס. למעשה, אפשר לכל היילייט לעצב כמו שרוצים זאת. כברירת מחדל, תמונת הנושא של ההיילייט היא של הסטורי הראשון שנמצא שם, אך אפשר לשנות זאת.

כדי לשנות זאת:

  • לחצו לחיצה ארוכה על היילייט שאותו רוצים לשנות.
  • לחצו על עריכת היילייט.
  • לחצו על עריכת תמונת נושא.
  • לחצו על הגלריה ובחרו את תמונת הנושא הרצויה.
  • שמרו את ההגדרה הזו.

איך אפשר לעצב קאבר היילייטס?

בקלות.. כל תוכנה לעריכת תמונות אפשרית ורצוייה, למשל "Canva" החינמית. כדאי לוודא שתמונת הנושא היא ממורכזת מכיוון שהיא מופיעה בצורת עיגול באינסטגרם.

גודל התמונה שמקובל היא כמו פוסט אינסטגרם 1080*1080 פיקסלים.

רעיונות של היילייטס לאינסטגרם

אז מה בכלל אפשר לעשות עם היילייטס? האם בכלל כדאי להשתמש בהם? ובכן.. התשובה משתנה, כלל אצבע אומר כי כדאי מאוד להשתמש בכך. אחת הסיבות לכך, היא שזו הדרך היחידה להציג סטורי שפורסמו למעלה מ-24 שעות.

מכיוון שכל היילייט מאגד בתוכו כמה סטורי, ואפשר תמיד להוסיף לשם סטוריז חדשים, אז כדאי ליצור קטגוריות של סטורי בעל מכנה משותף. הנה כמה רעיונות:

  • היילייט בלוג – סטורי של פוסטים בבלוג שלכם.
  • היילייט טיפים – סטורי של טיפים שונים לקהל היעד.
  • היילייט סקרים – סטוריז של הסקרים או את התוצאות של הסקרים.
  • היילייט מדריכים – סטוריז של מדריכים שונים שאפשר להציג אותם.
  • היילייט תוכן של גולשים – למשל להציג סטורי של קהל היעד שלכם.
  • היילייט קטגוריה של מוצרים – אפשר להגדיר מוצרים מסויימים בשימוש עם סטורי.
  • היילייט של עובדים בעסק – אפשר להציג תוכן של עובדים או הצילום שלהם ומידע אודותם.
  • ועוד.. אולי עוד מיליון רעיונות שונים.

מעוניינים לשווק עסק או מוצר/שירות באינטרנט? השאירו פרטים לשיחה עם יועץ שיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *