אם יש לכם עסק מקומי (פיזי) שהלקוחות יכולים לבקר בו, ככל הנראה תרצו שהם יעשו צ'ק אין ואתם צריכים עמוד מיקום באינסטגרם (לוקיישן). העמוד מקדם את העסק שלכם במיקומי אינסטגרם ומשפר את החשיפות.
מוכנים? הנה הכל על הנושא החשוב הזה.
מה זה עמוד מיקום באינסטגרם?
אם אתם בעלי עסק מקומי עם נוכחות פיזית, כמו חנות, משרד או מקום אחר בו הלקוחות שלכם יכולים לתייג שהם נמצאים בו, אז ככל הנראה אתם תרצו שיהיה לכם עמוד מיקום באינסטגרם (אינסטגרם לוקיישן), בנושא לחשבון עמוד עסקי באינסטגרם.
עמוד מיקום, הוא עמוד גאוגרפי של מקום העסק שלכם. כאשר הלקוח שלכם נמצא בתוך בית העסק שלכם, הוא מפעיל את נתוני המיקום שלו (GPS), הוא יוכל להעלות תמונה או סרטון הקשור לעסק, ואז לתייג בפוסט את מקום העסק.
כמובן שאפשר ליצור פוסט כזה גם מבלי להיות נוכח פיזית במקום העסק. כך למשל – אותו לקוח יכול להעלות פוסט יום למחרת ואז לתייג את המיקום הפיזי של העסק שלכם. לתייג = לעשות צ'ק אין.
כאשר נוחתים וניגשים לעמוד מיקום העסק באינסטגרם, אפשר לראות שם את כל הפוסטים וגם סטוריז, של הלקוחות שלכם שתייגו בפוסט שלהם את מיקום העסק. כמו גם, אפשר לראות מפה גאוגרפית של מקום העסק.
מה ההבדל בין עמוד עסקי באינסטגרם לבין עמוד מיקום?
עמוד עסקי באינסטגרם הוא העמוד של העסק שלכם, שבו אתם מעלים את הפוסטים והתוכן שלכם. כמובן, שאתם יכולים גם להעלות תוכן של הלקוחות שלכם, אם זה בסדר מבחינתם, אבל לרוב אלו תכנים של בית העסק.
בעמוד עסקי, יש לכם לא רק את הפוסטים שלכם, אלא גם סטוריז, פוסטים שהחשבון שלכם תויג כמי שמופיע בתמונה, מוצרים של חנות אינסטגרם שופינג, היילייטס אינסטגרם, תיאור ופרטי העסק ועוד. יש לכם שליטה מלאה על העמוד הזה ועל מה שמופיע בו.
עמוד מיקום באינסטגרם (עמוד לוקיישן), הוא העמוד של העסק המקומי שלכם, שבו הלקוחות שלכם מעלים את התוכן שלהם. לרוב אלו תמונות שהם צילמו את העסק או אותם, כשהם נמצאים בבית העסק שלכם.
בעמוד מיקום, יש את כל הפוסטים שיש להם צ'ק אין עם מקום הגאוגרפי של העסק, אלו לרוב פוסטים של הלקוחות שלכם. בעמוד זה יש גם מפה גאוגרפית, וזהו. כמובן, אין לכם שליטה מלאה על העמוד הזה ועל מה שמופיע בו.
יש לציין כי פוסטים יכולים להיות גם בעמוד עסקי וגם בעמוד מיקום. זה קורה כאשר אתם מעלים פוסט לעמוד שלכם וגם מתייגים במקום פיזי של העסק.
עוד נקודה שחשוב להבהיר. אפשר לתייג בתמונה גם חשבון של דף עסקי וגם דף מיקום. כאשר מתייגים דף מיקום, הפוסט מופיע גם באותו דף. כאשר מתייגים בתוך התמונה את החשבון, אז הפוסט עשוי להופיע בחשבון של אותו דף.
למי מתאים עמוד כזה?
לכל עסק שיש לו נוכחות פיזית והוא מעוניין לאפשר ללקוחות שלו לבצע צ'ק אין במקום הגאוגרפי. כמו למשל: חדרי כושר וסטודיו, חנויות למינהם (בגדים, תכשיטים, וכד'), בתי אוכל, משרדים, ומקומות אחרים או מקומות ציבוריים אליהם מגיעים לקוחות.
אם אתם נותני שירות – עמוד כזה לא מתאים עבורכם.
איך יוצרים עמוד מיקום באינסטגרם?
אז אם גם אתם רוצים שהלקוחות שלכם יתייגו את עצמם בעסק שלכם, אתם צריכים ליצור עמוד מיקום באינסטגרם (לוקיישן).
הבשורה הפחות טובה, אי אפשר ליצור עמוד כזה באינסטגרם. הבשורה הטובה, אפשר לגרום לכך שיהיה עמוד כזה. במילים אחרות – לא ניתן ליצור בצורה ישירה עמוד מיקום באינסטגרם. אך אפשר ליצור בצורה עקיפה.
אז, כדי ליצור עמוד מיקום באינסטגרם, צריך לפעול כך:
- ליצור עמוד עסקי בפייסבוק (אם אין לכם עדיין).
- להוסיף את כתובת העסק שלכם בחלק "אודות בדף העסקי" – כולל רחוב ומספר, עיר ומדינה ומיקוד.
- לסמן את האפשרות "הלקוחות מבקרים בעסק שלי בכתובת הרחוב שלי", כדי לוודא שיש מפה.
- להוסיף פוסט עם תיוג מקום העסק (מומלץ, לא חובה) – צריך לגשת לפרופיל פרטי (אפשר לנסות גם מדף עסקי). אם לא מופיע התיוג, יש לבחור "צור מיקום חדש".
- להמתין עד שהמידע יתעדכן גם באינסטגרם, יכול לקחת מספר שעות עד מספר ימים בודדים.
בנקודה 4 לעיל – אם אתם לא יכולים להוסיף תיוג ואין איך אפשרות של יצירת מיקום חדש. יש לנסות לעשות זאת באמצעות הטלפון הנייד שלכם, במיקום בית העסק כאשר ה-GPS מופעל.
אם יש לכם כמה מיקומים, אז מומלץ ליצור מיקומים דרך "מיקומי העסק" דרך פייסבוק ביזנס מנג'ר.
איך לגרום ללקוחות לעשות צ'ק אין?
אתם לא ממש יכולים להכריח את הלקוחות שלכם לתייג אתכם, במיוחד אם אתם לא יודעים אם הם עתידים לפרסם פוסט כזה או לא.
אבל, אתם כן יכולים להשפיע על זה. אפשר להשפיע על ידי יצירת פוסטים בעמוד האינסטגרם העסקי שלכם או באזור הביוגרפיה / אודות בחשבון, או על ידי הצגת הלוגו של אינסטגרם במיקום העסק או אפילו לציין "תייגו את עצמכם באינסטגרם" על משטח מסויים בבית העסק.