Netolink שיווק דיגיטלי » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » קישור וניהול חיבור בין חשבון גוגל אנליטיקס לחשבון גוגל אדס – למה זה כדאי ואיך עושים זאת?

קישור וניהול חיבור בין חשבון גוגל אנליטיקס לחשבון גוגל אדס – למה זה כדאי ואיך עושים זאת?

אם אתם משתמשים בחשבונות גוגל אנליטיקס וגם גוגל אדס לצורך הפרסום הממומן, אתם יכולים לקבל מידע מעמיק יותר על ידי קישור וניהול חיבור בין החשבונות הללו. המידע המעמיק מספק לכם תובנות וכלים נוספים.

המדריך זה עוזר לכם להבין זאת.

מהם חשבונות גוגל אדס ואנליטיקס?

גוגל אדס (Google Ads) הוא חשבון מודעות של חברת Google המאפשר למפרסמים להציג את המודעות והפרסומות שלהם ברחבי מוצרי גוגל ואתרי מדיה אחרים. החשבון הזה הוא הכרחי כדי לקבל שירותי פרסום בגוגל וכולל את כל ההגדרות והמידע הקשור בניהול קמפיינים ופרסומות.

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא חשבון מדידת נתוחים ודו"חות של חברת Google המאפשר לבעלי אתרים, חנויות דיגיטליות ואפליקציות, לקבל מידע על תנועות גולשים, כניסת מבקרים, שימוש באתר ובדיקה איך הלקוחות עושים שימוש באתר.

בזמן שגוגל אדס הוא המקום בו אנחנו מפרסמים את המוצרים או השירותים שלנו, גוגל אנליטיקס מספק לנו תובנות על משתמשים שמבצעים פעולות באתר כמו קנייה או השארת פרטים לצרכים עסקיים.

יתרונות קישור וחיבור חשבונות גוגל אדס עם גוגל אנליטיקס

השאלה הראשונה שנשאלת היא למה בכלל לקשר בין חשבונות אנליטיקס לבין אדס?

הסיבה העיקרית לכך שאנחנו נרצה לקשר בין החשבונות היא שאנחנו רוצים לדעת איך משתמשים שהגענו אליהם דרך מודעות בגוגל, משתמשים באתר שלנו, האם הם קונים מוצרים, האם הם משאירים פרטי התקשרות, והאם בכלל הפרסום הוא כדאי?!

אמנם אנחנו יכולים לדעת את המידע הזה גם בלי קישור בין החשבונות, באמצעות דרכים אחרות, אבל אז מפספסים יתרונות חשובים נוספים. אלו הם היתרונות:

  • הצגת ביצועי מודעות וביצוע האתר בדו"חות ייעודיים – אפשר לקבל דו"ח מקיף וייעודי המפרט את כל המידע של גוגל אדס (קמפיינים, קבוצות מודעות, מילות מפתח, מחירים, שיעורי הקלקות ועוד) עם המידע של גוגל אדס (משך זמן באתר, מספר כניסות, מספר רכישות, שיעורי רכישות, סך הכל הכנסות ועוד).
  • ייצוא המרות חוצות מכשירים לגוגל אדס – אפשר להתאים את המודעות בגוגל אדס כך שהמידע שיתקבל שם יכלול גם משתמשים שלחצו על מודעה מכשיר אחד (למשל טלפון נייד) והשלימו את תהליך הרכישה במכשיר אחר (למשל מחשב).
  • הצגת ביצועי אתר בגוגל אדס – הפוך לנקודה הראשונה, כאן אפשר להעביר את הנתונים של האתר אל גוגל אדס, כדי לקבל תובנות וכדי להתאים את המודעות, מיקוד קהל יעד והמחירים, על סמך התוצאות.
  • העברת נתוני יעדים ועסקאות – אפשר להעביר למערכת של גוגל אדס נתונים על יעדים והמרות שבוצעו באתר, כדי למקד את הקמפיינים במיוחד אליהם.
  • יצירת קהלים עבור שיווק מחדש – אפשר ליצור קהלים מותאים כדי להציג לכם מודעות שוב ושוב באמצעות רימרקטינג (ריטרגטינג).

חשוב לציין, כי יש כמה מגבלות:

  • לכל נכס בגוגל אנליטיקס אפשר להגדיר עד 400 קבוצות של חשבונות מקושרים.
  • כל קבוצה כזו יכולה להכיל עד 1000 חשבונות אדס.
  • כמובן שאם אין לכם חשבון אדס או שהוא מבוטל, אז לא ניתן לקשר.

איך לקשר בין גוגל אנליטיקס לבין גוגל אדס?

כדי שתוכלו לקשר בין 2 החשבונות הללו, חשוב שתיהיה לכם גישת עריכה לפחות לחשבון הגוגל האנליטיקס המקושר.

לאחר מכן, יש לפעול כך:

אם זה גוגל אנליטיקס יוניברסל:

  1. גשו לחשבון גוגל אנליטיקס, ולחצו על מנהל מערכת (הגדרות) עם סמל גלגל שיניים.
  2. עברו אל הנכס לגביו מדובר.
  3. לחצו על "קישור גוגל אדס" (Google Ads Linking).
  4. לחצו על הכפתור "קבוצת חשבונות מקושרים חדשה".
  5. בחרו את חשבון גוגל אדס הרצוי (אם זה חשבון מנג'ר, אפשר לבחור את חשבון המנג'ר או חשבונות נפרדים).
  6. הוסיפו שם לקבוצת החשבונות המקושרים.
  7. העבירו את הקישור למצב "פעיל" (ON) התצוגה המפורטת של הנכס (View).
  8. בחרו האם אתם רוצים לתייג אוטומטית קישורים (מומלץ).
  9. החליטו האם לשתף מידע אנליטיקס עם חשבון האדס.
  10. לבסוף לחצו על "קישור חשבונות".

אם זה גוגל אנליטיקס 4:

  1. גשו לחשבון גוגל אנליטיקס, ולחצו על מנהל מערכת (הגדרות) עם סמל גלגל שיניים.
  2. עברו אל הנכס לגביו מדובר.
  3. לחצו על "קישור גוגל אדס" (Google Ads Linking).
  4. לחצו על הכפתור הכחול "קישור" (Link).
  5. לחצו על הכפתור "בחירת חשבונות גוגל אדס", בחרו את החשבון הרצוי ולחצו על "אישור". (אם זה חשבון מנג'ר, אפשר לבחור את חשבון המנג'ר או חשבונות נפרדים). לאחר מכן לחצו על "הבא".
  6. בחרו האם לאפשר פרסום מותאם.
  7. בחרו האם אתם רוצים לתייג אוטומטית קישורים (מומלץ). לאחר מכן לחצו על "הבא".
  8. בדקו שהכל תקין ולחצו על "שליחה".

אפשר גם לבצע קישור בין חשבונות דרך חשבון גוגל אדס. לצורך כך יש להיכנס לחשבון האדס שלכם, ללחוץ על "הגדרות וחשובות" לבחור ב-"חשבונות מקושרים", לבחור ב-"גוגל אנליטיקס" (אפשר כרגע רק יוניברסל), ללחוץ על קישור, לצד התצוגה המפורטת יש להפעיל קישור ולבחור האם לייבא מידע.

עריכה או מחיקת קישור חשבונות

במידה ואינכם מעוניינים יותר בקישור החשבונות או שאתם רוצים לערוך דבר מה (להוסיף או להסיר חשבונות אדס), יש לגשת שוב להגדרות הנכס באנליטיקס, קישור גוגל אדס ולבחור את הקישור הרלוונטי. בלחיצה עליו ניתן לערוך או למחוק.

    ייעוץ שיווק דיגיטלי - כל מה שהעסק שלך צריך.
    קבל/י היום שיחת ייעוץ ראשוני ממומחה שיווק ללא כל עלות (במקום 250 ₪, ההטבה עד 15.05.2021).


    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *