קהלים דומים בפייסבוק (Lookalike) – מהו קהל דומה (לוקאלייק) ואיך ליצור?

קהלים דומים בפייסבוק מאפשרים להגיע אל אנשים חדשים שיהיו מעוניינים בעסק שלכם משום שהם קהל דומה ללקוחות של העסק שלכם. ניתן ליצור אותם בחינם ולצרכי פרסום בפייסבוק.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מהם קהלים דומים בפייסבוק?

קהלים דומים (לוקאלייק, Lookalike Audience) הם רשימת אנשים או משתמשים שדומים מאוד לקהל המקור וסביר מאוד להניח שיתעניינו בעסק שלכם בפייסבוק. כלומר, קהל דומה הוא קהל יעד שמבוסס על קהל מקור מסויים בפייסבוק.

כאשר יוצרים קהלים דומים, פייסבוק מזהה מאפיינים משותפים של אותם האנשים בקהל כמו גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין, רכישות שבוצעו לאחרונה ומידע נוסף – ולאחר מכן יוצרת קהל דומה מאוד לאותו קהל הלקוחות.

למשל, אפשר להעלות בתור קהל מקור את רשימת הלקוחות שלכם ופייסבוק תאפיין את הקהלים ותיצור רשימה של קהל שדומה לאותם מאפיינים – כלומר קהל שהוא דומה ללקוחות שלכם בדוגמה זו.

היתרון הגדול ביותר של קהל לוקאלייק הוא שאפשר בקלות להגיע לקהל דומה מאוד ללקוחות שלכם ובכך להגדיל את המכירות וההכנסות שלכם, ומנגד להקטין את עלויות הפרסום.

קהל דומה – למי זה מתאים?

קהלים דומים מתאימים לכל עסק ומפרסם שמעוניין להגיע לקהל לקוחות חדש שעשוי להיות רלוונטי לעסק שלו. כמובן שמדובר על פרסום בפייסבוק ממומן ולא על שיתוף פוסטים אורגניים בדף העסקי.

קהל דומה – טיפים, הערות ומאפיינים

לפני שיוצרים קהלים דומים, חשוב מאוד לזכור את הנקודות הבאות:

  • קהל מקור לפי סוג הקמפיין – ניתן ליצור כל קהל בהתאם לסוג הקמפיין ומטרת הפרסום. אם מעוניינים להגיע ללקוחות חדשים, אפשר להתבסס על לקוחות העסק.
  • מקור קהל המקור – אפשר ליצור את קהל המקור מתוך קהל מותאם אישית שגלש באתר או באפליקציה, רשימת לקוחות, אוהדים בדף, צפייה בסרטונים ועוד.
  • איכות קהל המקור עדיפה על פני הכמות – קהל מקור של לקוחות הטובים יותר עדיף מאשר קהל מקור שכולל את רשימת כלל הלקוחות של העסק.
  • קהל לפי מדינה – אפשר ליצור קהלים דומים שכולל אנשים מהמדינה או המדינות שנבחרו בעת היצירה.
  • גודל קהל מקור – קהל המקור חייב לכלול לכל הפחות 100 אנשים ממדינה אחת בתור בסיס התחלתי. מומלץ לקבץ בין 1,000 ל-50,000.
  • קהל מקורי בקהל דומה – הקהל המקורי לא נכלל בקהל לוק אלייק. עם זאת, הוא כל יכלל אם קהל המקור מבוסס פייסבוק פיקסל.
  • כמות הקהלים הדומים – אפשר ליצור עד 500 קהלים דומים מתוך קהל מקור אחד ויחיד.
  • מיקוד במודעות – אפשר להשתמש בכמה קהלים דומים בסדרת מודעות אחת במקביל.
  • תפקידים ורמת גישה – כדי ליצור קהל דומה צריך רמת גישה של ניהול בדף, בפיקסל, באפליקציה או בחשבון מודעות (לפי העניין) או רמה אחרת המאפשרת עריכה.

איך ליצור קהלים דומים בפייסבוק?

על מנת ליצור קהלים דומים בפייסבוק (לוקאלייק) יש לפעול באופן הבא:

  1. כניסה לחשבון המודעות או לפייסבוק ביזנס מנג'ר.
  2. לחיצה על התפריט והגעה אל "קהלים" תחת התפריט "נכסים".
  3. לאחר מכן יש לבחור את הקהל המקור.
    • אם הקהל קיים (הועלה לרשימה) – בוחרים בו ואז לוחצים על "צור קהל דומה" (lookalike).
    • אם הקהל לא קיים (לא הועלה) – לוחצים על "צור קהל" ואז "צור קהל דומה".
  4. בחירת קהל המקור או כמה קהלי מקור.
  5. בחירת מדינה או ארץ בה מעוניינים למצוא את הקהל.
  6. בחירת מספר הקהלים הדומים.
  7. בחירת גודל הקהל הרצוי והדמיון בינהם – אחוז האנשים שדומים ביותר בעלי הדמיון הרב ביותר. הסרגל נע בין 1% לבין 10%, כאשר 1% הוא הקהל הכי דומה והכי מדוייק וככל שהאחוז גדל, כך הקהל גדול יותר והקהל פחות מדוייק ויותר כללי.
  8. לחיצה על יצירת קהל דומה.

יצירת הקהל הדומה עשויה להימשך בין 6 שעות לבין 24 שעות. לאחר מכן הקהל עשוי להתרענן כל 3 עד 7 ימים – כל עוד קהל המקור ישתנה.

פרסום בפייסבוק לקהלים דומים

יצירת קהלים לכשעצמו אינה מספיקה, כדי להציג לכם תוכן ומודעות, יש להשתמש במערכת הפרסום בפייסבוק עם מטרה נכונה לקהל נכון ועם יצירת מסע פרסום נכון.

כך למשל, אם מעוניינים להגביר את המכירות באתר, אפשר להשתמש בקהלים דומים ללקוחות האתר ואז להציג לכם קמפיין מתאים עם מסר נכון.

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo