קידום אורגני או קידום אתרים, לא משנה איך תקראו לזה, כולל בתוכו הרבה דברים מה אסור לעשות כדי להשפיע על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש וממה יש להימנע.
קידום אורגני במנועי החיפוש עבור ארגונים ועסקים, חשוב מאוד. אם אתם חושבים אפשר להגיע לתוצאה מספר 1 כיוון שמישהו הבטיח לכם או בזמן של 7 ימים, או הבטחה כזו או אחרת, תצטרכו לדעת שזה לא קיים.
מנועי החיפוש ובמיוחד הגדול מבינהם: גוגל, עושים הכל כדי לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר עבור הגולש, ולכן תספק לו את התוצאה הטובה ביותר. ישנם טכניקות שונות כדי להטעות את מנועי החיפוש, פעם זה עבד.. היום כבר זה לא עובד, ולא רק שזה לא עובד, אלא שזה גם עלול לגרום להסרת האתר שלכם ממנוע החיפוש בכלל.
השיטות האסורות:
הונאות קישורים
קישורים הם עדיין חלק משמעותי בדירוג מנועי חיפוש. זה טוב לקבל קישורים לאתר שלכם או להוציא קישור מן האתר, אך כאשר זה מבוצע באופן טבעי, כלומר, אם מצאתכם לנכון לספק ערך נוסף עבור המשתמשים שלכם ולספק קישור לאתר חיצוני (כך אנחנו עושים זאת). הבעיה מתחילה כאשר עושים הונאות קישורים כמו:
- קנייה ומכירה של קישורים המעבירות דירוג דף – לרבות בתשלום או תמורת מוצר אחר.
- החלפת קישורים – "קשר אלי ואקשר אליך".
- אוטומציה – שימוש בתוכנות או שירותים ליצירת קישורים.
- טקסט קישורים – טקסט מלא קישורים עם המון מילות מפתח.
- קישורים בתוך ווידג'טים – לדוגמא אם יש לכם אתר חדשות כלכלה ואתם מכניסים לאתר ווידג'ט עם מחירי המניות או מחירי מט"ח ובתוך הווידג'ט יש קישור.
- פרסומות ללא תג rel="nofollow"
- מאמרי פרסומיים – המספקים קישורים כדי להשפיע על דירוג דף.
- תגובות הפוסטים או בפורומים.
כמובן יש עוד שילובים שונים, אך אלו מרבית ההונאות הקיימות, הם אסורות ועשויות לגרום לאתר שלכם לרדת מן האוויר באינדקס של מנועי החיפוש.
תוכן שנוצר באופן אוטומטי
תוכן שנוצר באוטומציה על ידי תוכנות. בדרך כלל הוא נוצר ללא קשר בין משפטים או בין פסקאות. הקורא שלכם לא יכול להבין את הטקסט למרות שהוא כולל מילות מפתח לחיפוש. להלן מספר דוגמאות:
- טקסט שתורגם על ידי כלי אוטומטי כגון (Google Translate, Bing translate ועוד) ולא נבדק על ידי עורך אנושי.
- טקסט שנוצר מהעתקת RSS או אתרים אחרים.
- טקסט שנוצר בטכניקות מילות נרדפות.
- מיזוג דפים ללא הוספת ערך.
תוכן אוטומטי לא טוב עבור המשתמשים שלכם, וזה גם לא ממש טוב עבור מנועי החיפוש, לכן יש להימנע מכך.
הסוואה
הסוואה זה כאשר אתם מציגים תוכן אחד למשתמשים ותוכן אחר למנועי חיפוש ובכל שני התכנים אינם זהים. הסוואה היא הפרה של הנחיות של Google, כיוון שהמטרה להראות למנועי החיפוש תוכן חשוב כאשר המשתמשים סובלים. דוגמאות נפוצות הם:
- הצגת דף טקסט HTML עבור מנועי חיפוש, כאשר המשתמשים מקבלים באותו זמן תמונה או Flash.
- הוספת טקסט או מילות מפתח כאשר הרובוט של מנועי החיפוש נכנסים לדף ולא כאשר הגולש נכנס.
אם אתם משתמשים בטכנולוגיות שונות כמו Javascript, Flash או אחר, הפכו את התוכן נגיש למנועי החיפוש והמשתמשים בעת ובעונה אחת.
כתובות אתר מטעות להפניה מחדש
הפניה זה כאשר המשתמש מועבר לכתובת אחרת מזה שהוא ביקש. ישנם מספר סיבות להפניות מחדש כמו דפי 404, העברה מ- HTTP ל- HTTPS ועוד. בדומה להסוואה, גם זה מפר את הנחיות Google. דוגמאות לכך:
- מנועי חיפוש מקבלים תוכן אחד ומשתמשים מופנים אל תוכן אחר מהותי.
- משתמש ממחשב שולחני מקבל מידע שונה ממשתמש במכשירים ניידים כמו הפניה אל דומיין המכיל ספאם.
טקסט וקישורים מוסתרים
כן, אם אתם לא מכירים, זה היה (מקווים שכבר לא קיים יותר). הסתרת טקסט או קישורים בתוכן כדי להשפיע על דירוגי מנועי החיפוש נחשבת הפרה. להלן דוגמאות לכך:
- שימוש בטקסט לבן על רקע לבן.
- הגדת גודל גופן "0".
- שימוש ב- CSS כדי למקם טקסט או קישור מחוץ לגבולות המסך.
- טקסט מאחורי תמונה.
- הסתרת קישור של תו קטן אחד כמו: מקף -, נקודה. וכד'.
דפי סף
אתרי סף או דפי סף נוצרו כדי להשיג דירוג גבוה במילות חיפוש ספציפיות. זה פוגע בחווית משתמש כאשר ישנם מספר דפים דומים עם אותו יעד. כמה דוגמאות:
- יצירה של מספר שמות דומיין או מספר דפים לאזורים ספציפיים.
- דפים שנועדו להוביל משתמשים לחלק רלוונטי באתר.
- דפים דומים ללא היררכית ניווט.
תוכן מועתק
תוכן מועתק מאתרים בעלי מוניטין תחת ההנחה הגדלת נפח הדפים היא אסטרטגיה לטווח ארוך ללא התחשבות ברלוונטיות או בייחודיות התוכן, עשויה להשפיע לרעה במנועי חיפוש. אנחנו גם נגיד שזה מפר את זכויות היוצרים. להלן מספר דוגמאות:
- אתרים שמעתיקים ומפרסמים מחדש ללא הוספת תוכן מקורי.
- אתרים שמעתיקים תוכן מאחרים ומשנים אותו מעט.
- אתרים המספקים הטמעת תוכן וידיאו או מדיה אחרת ללא ערך.
- אתרים שמשחזרים תוכן בלי לספק סדר או תועלת ייחודית.
תוכנית שותפים
ההמלצה היא להקים אתרים בעלי תכנים מקוריים עם ערך מוסף למשתמשים. תוכניות שותפים שונות מציעות מידע ותוכן כמו תיאור המוצרים או היתרונות שלהם. העתקת תוכן זה והוספתו לאתר שלכם אינה מועילה לכם כלל כיוון שלא הוספתם ערך מוסף לתוכן. לדוגמה:
- דפים עם קישורי שותפים למוצרים, עם ביקורות ותיאורים ישירות מהסוחר המקורי וללא תוכן יחודי.
- דפים של שותפים שבנוי לשותפים עצמם וללא תוכן מקורי או ערך מוסף למשתמשים.
אם אתם משתמשים בתוכנית שותפים כזו או אחרת עליכם להוסיף יותר תוכן כך שהתוכן של השותף יהיה הקטן ביותר. אתם צריכים להבין למה המשתמש יבחר להיכנס לאתר שלכם ולא לאתר היצרן המקורי.
דחיסת מילות מפתח
שיטה או נוהג כדי להשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. זה גורם לחווית משתמש גרועה יותר ולפגוע בדירוג האתר. דוגמאות לכך:
- רשימת מספרים ללא ערך משמעותי.
- טקסט המפרט מספר מדינות או ערים כדי לקבל דירוג טוב יותר.
- חזרה על מילים או ביטויים לא באופן טבעי.
דפים עם התנהגות זדונית
שינוי של תוכן בדף באופן בלתי צפוי, הורדה או הפעלה של קבצים במחשב ללא אישור, או התנהגות אחרת. זכרו כי גוגל לא רק מדרגת את התוצאות אלא גם מגנה על המשתמשים. דוגמאות להתנהגויות אלו:
- שינוי מיקום תוכן או השפעה של תוכן המשפיע על הפעלת חלק אחר.
- הודעות קופצות, מודעות מתחלפות או תוכנות שונות.
- צירוף קבצים בלתי רצויים כחלק מההורדה.
- תוכנות זדוניות אחרות, רוגלה ווירוסים.
- שינויים ללא הסכמת המשתמש.
ספאם על ידי המשתמשים
ספאם יכול להיווצר על ידי המשתמשים באתר כגו הוספת דפים חדשים או תוכן אחר. דוגמאות כאלה:
- חשבונות ספאם באתרים עם שירות בחינם.
- פוסטים ספאמיים בפורומים.
- ספאם בתוך תגובות בבלוגים.
אלה הם שיטות להשפעה על דירוג אתרים בתוצאות במנועי חיפוש. מנועי החיפוש של היום חכמים הרבה יותר, כל טכניקה ושיטה כזו או אחרת על מנת להשפיע על דירוג האתר לא באופן טבעי, עשויה להיות רעה עבורכם ואף להסיר את האתר שלכם ממנועי החיפוש. Netolink קידום אתרים עוזרת לארגון שלכם להופיע בתוצאות גבוהות בעזרת עבודה קשה ואיכותית.