מבנה קישורים קבועים – מה זה, איך בוחרים ומה הכי נכון?

מבנה קישורים קבועים של אתר, בלוג או חנות דיגיטלית הוא דרך שבאמצעותה קובעים כיצד נראים קישורים של פוסטים, עמודים, קטגוריות, מוצרים ועוד. ההגדרה הזו היא אחת הדברים החשובים שיש לבצע ולתכנן מראש.

המטרה של הכתבה היא להסביר מהם קישורים קבועים וכיצד קובעים את המבנה שלהם.

מבנה קישורים קבועים – מה זה?

לכל עמוד, פוסט, קטגוריה או תגית – יש קישור משלו בדרך כלל. כאשר אתם מפיצים את הקישור באמצעות הרשתות החברתיות, אימיילים או באמצעות דרכים אחרות, משתמשים נכנסים ישירות לאותה רשומה או עמוד.

מערכת ניהול התוכן וורדפרס, מאפשרת לבחור מבנה קישורים מובנים בתוך המערכת או באופן מותאם אישית – זהו כלי חשוב מאוד בפני עצמו.

החשיבות של מבנה קישורים באה לידי ביטוי כאשר אתם עושים קידום אתרים או קידום בלוגים באמצעות מנועי החיפוש (גוגל, בינג וכדומה). המטרה של קידום אתרי בלוגים הוא להגדיל את הנוכחות שלכם ברשת האינטרנט באמצעות החיפוש.

איך לבחור נכון מבנה קישורים קבועים?

כברירת מחדל, וורדפרס מציגה מבנה קישורים בסיסי, כזה לדוגמה:

https://netolink.co.il/?p=123

ההמלצה היא להימנע ממבנה קישורים כזה, מכיוון שהוא לא ידידותי בכלל ולא מספק מספיק מידע על התוכן אליו הוא מכוון. מבנה קישורים כן ידידותי הוא יכול להיות אחד מאלה:

  • https://netolink.co.il/post-name
  • https://netolink.co.il/2024/03/post-name
  • https://netolink.co.il/blog/post-name

כאשר post-name הוא למעשה מזהה הפוסט שלכם שאותו אפשר לקבוע באופן מותאם אישית לכל רשומה. לדוגמה, על כתבה בנושא קניית מזון לכלבים אפשר לבחור "dog-food" או באפילו בעברית "מזון-לכלב" או בקישור דומה אחר.

אז מה לדעתכם עדיף יותר, חלופה 1 או 2?

  1. https://example.co.il/?p=123
  2. https://example.co.il/dog-food

בנוסף, אתם צריכים לקחת בחשבון כמה דברים נוספים:

  • תאריך בתוך קישור – למרות שכמו בדוגמה הקודמת, התאריך מראה מתי פורסם הפוסט, לדבר זה יש גם השלכות פחות חיוביות שכן לאחר שנים, הפוסט עשוי להיחשב לא מעודכן בגלל התאריך שלו.
  • אותיות שאינן בשפה אנגלית (כמו עברית) – כאשר בקישור של פוסט יש אותיות שאינן בשפה אנגלית, כמו למשל עברית, הן יוצגו כ- ג'יבריש בדומה לזה "%D7%90%D7%97%D7%93" למרות שלמנועי החיפוש אולי הדבר כן ברור, למשתמשים הדבר לא ברור בכלל.
  • סימנים ותווים מיוחדים – לסימנים ולתווים מיוחדים יש בעיה אחרת כלל, הן עשויות לקטוע את הקישור במקום לא נכון ובכך לשלוח את המשתמש לעמוד לא נכון במקרה הטוב או לעמוד לא נמצא.
  • הפניות – בחירה לא נכונה של קישורים או החלפה מבנה קישורים בשלב מאוחר יותר, עלולה לגרום לכך שההפניה מהקישור הישן לחדש תבוצע לא באופן נכון ולכן משתמשים יופנו ל-"עמוד לא נמצא".
  • קטגוריה בתוך קישור – קטגוריה עשויה להיות רעיון טוב להוספה לפני שם הפוסט, אולם במקרה והפוסט שייך לכמה קטגוריות, לכל אחד מהן יהיה קישור משלהן, אז יווצר תוכן כפול ולכך יש השלכות במנועי חיפוש.

למה חשוב לבחור מבנה קישורים מתאים?

יש כמה סיבות למה חשוב לבחור מבנה קישורים נכון. אלו הם:

  • קל להבנה למשתמשים – קישורים עם נושא או מילת מפתח ברורה יותר למי שלוחץ עליו (המשתמשים שלכם).
  • טוב לקידום אתרים – מנועי חיפוש כדוגמת Google, Bing, Yandex מבינים טוב יותר כתבות שיש להם קישור דומה או מתאים לנושא.
  • לא נקטע באמצע – קישורים עם סימני שאלה או סימנים אחרים עשוי להיות לא נוח במקרה של שיתוף לא נכון ואז הקישור נקטע ומפנה לאן שלא צריך. לכן עם קישור מותאם אישית קובעים איך ייראה באופן מיטבי.

איך משנים מבנה קישורים קבועים בבלוג וורדפרס?

ניתן לשנות מבנה קישורים קבועים בבלוג של וורדפרס באמצעות לוח הבקרה שלכם. לצורך כך, בלוח הבקרה, גשו אל "הגדרות" ואז אל "מבנה קישורים".

ניתן לשנות את מבנה הקישורים לפי הגדרות נפוצות או לפי מבנה מותאם אישית. כפי שאתם רואים, אנחנו (בלוגפרס) בחרנו מבנה קישורים שהו רק מזהה הפוסט וללא מספרים או מידע נוסף.

אבל, אפשר לקבוע כי קישור יכלול שנה, מספר חודש, יום, מספר מזהה פוסט, מזהה פוסט, שם הכתב, שעה, דקה, שנייה, או קטגוריה. כמו כן, אפשר לכתוב מילה קבועה כמו למשל archives או blog.

בנוסף, אפשר לקבוע האם להוסיף את קו האלכסון בסוף או לא את זה "/".

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo