Netolink שיווק דיגיטלי » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » שיווק » שימוש באמצעות הודעות דחיפה כערוץ שיווק יעיל וחשוב
שימוש באמצעות הודעות דחיפה כערוץ שיווק יעיל וחשוב

שימוש באמצעות הודעות דחיפה כערוץ שיווק יעיל וחשוב

האפשרות הודעות דחיפה (Push Notifications) הוא כלי חשוב עבור עסקים וארגונים רבים המהווה ערוץ שיווקי נוסף עם קהל היעד שלכם. הודעות דחיפה (או בשמם הנוסף, התראות / הודעות פוש) עשויות להופיע בדפדפן במחשב הנייח, הנייד, טאבלט וטלפון נייד או באמצעות האפליקציות המותקנות אצלכם.

בכתבה זו אנו נדון בעיקר על הודעות דחיפה באינטרנט, כלומר בעזרת הדפדפן. כמובן שאנחנו ניגע קצת בנושא האפליקציות.

 

מה זה הודעות דחיפה (Push Notifications)?

ייתכן ואתם מכירים את האפשרות הודעות דחיפה, אם אתם משתמשים באפליקציות שונות בטלפון הנייד, כגון רשתות חברתיות, התכתבויות צ'אט, אפליקציות של אתרי חדשות, משחקים שונים או אפליקציות של כלים שונים. ההודעות הללו דומות מאוד ל-SMS כמו בטלפון הנייד או להודעות של מערכת ההפעלה שלכם כמו במחשב רגיל.

התראות דחיפה מופיעות גם כאשר אינכם מחוברים לאפליקציה או לאתר האינטרנט וזה מהווה יתרון עבורכם כדי להשתמש בכלי לטובת השיווק שלכם.

לדוגמה זה עשוי להופיע ברגע שחבר שלכם בפייסבוק משאיר לכם תגובה, ואתם מקבלים התראה על כך. כאשר אתם משתמשים באפליקציה של אתר חדשות ואתם מקבלים התראה על כתבה חדשה.

 

איך הודעות דחיפה יכולות לעזור לכם?

אז אחרי שהסברנו לכם מהם התראות דחיפה, כעת הגיע השלב להסביר איך הם יכולות לעזור לכם וכיצד אתם יכולים להרוויח מהכלי הזה.

הודעות מיידיות נמצאות בשימוש בעיקר אצל אתרי חדשות ומידע, התראות מתוך אתרים שמציגים מידע על מזג האוויר, תנועה ועומס בכביש, הודעות של תחבורה וטיסות, התראות של משחקים ועוד.

אך בנוסף לזאת, ניתן להשתמש בכלי על מנת לסייע לעסק שלכם ב:

  1. קידום מוצרים והצעות על מנת להגביר את המכירות.
  2. המרת משתמשים חדשים ולא ידועים ללקוחות ידועים.
  3. העברת משתמשים לערוצים שיווקיים אחרים דוגמת רשתות חברתיות, הרשמה לקבל אימיילים ועוד.
  4. שיפור שירות הלקוחות.
  5. שליחת אישורי עסקאות או מידע נוסף.
  6. הגדלת שימור הלקוחות ומכירת מוצרים ללקוחות קיימים.

 

איך משתמשים יכולים להתחבר לשירות הודעות דחיפה?

ראשית כל עליכם להטמיע את המערכת באתר שלכם את האפשרות של הודעות אלו בעזרת תוכנה, תוסף, קוד או כל טכנולוגיה אחרת.

על מנת שצרכנים יוכל לקבל הודעות דחיפה מכם, עליהם להירשם לשירות (Opt In). ניתן לעשות זאת באמצעות 2 צורות:

  1. הודעת פופ אפ מיוחדת שהמשתמשים מקבלים ברגע שהם נכנסים לאתר האינטרנט שלכם.
  2. כאשר המשתמשים מאפשרים קבל הודעות דחיפה מכל האתרים, או כאשר נתנו רשות לאתר האינטרנט שלכם (בעיקר בהגדרות הדפדפן, לא ממש פופולארי).

להלן דוגמה של בקשה לשליחת הודעות:

הודעת הצטרפות לקבלת התראות דחיפה
הודעת הצטרפות לקבלת התראות דחיפה

 

איך משתמשים יכולים להתנתק לשירות הודעות דחיפה?

עליכם לאפשר למשתמשים להתנתק מהשירות (Opt Out) ברגע שהם ירצו או יימאס להם. לצרכנים עומדים מספר אפשרויות:

  1. על ידי המערכת שהטמעתם באתר האינטרנט שלכם.
  2. על ידי לחיצה בשורת הכתובת בדפדפן והסרת האפשרות לקבל הודעות מיידיות.
  3. על ידי כניסה להגדרות הדפדפן לחלק של "התראות".
  4. על ידי איפוס או הסרת דפדפן.

 

היתרונות העיקריים בעת שימוש בשירות התראות דחיפה

לפני שנדון על היתרונות העיקריים, חשוב לדעת שהתראות אלו הם קשר ישיר מול המשתמש. כלומר אתם פונים ישירות אל המשתמש שהוא עשוי להיות גם הלקוח שלכם בסבירות כלשהי. בואו נתחיל עם היתרונות:

אין תיקיית ספאם

בשירות התראות בדחיפה אין תיקיות ספאם, וזהו יתרון מאוד חשוב לציין. כי ברגע שאתם שולחים אל המשתמש התראה אשר יכולה לכלול מידע שיווקי, הוא רואה אותה באופן מיידי או ברגע שיכנס לדפדפן או זמן נוח עבורו לפי איך שהגדרתם. בעצם ההתראה לא נמצאת בתיקייה מוסתרת אם נשווה את הערוץ הזה אל שיווק דרך הדואר האלקטרוני.

שיעור הרשמה גבוה

שיעור ההרשמה הוא היחס בין כמות ההרשמות לשירות של המשתמשים לבין כמות הפעמים שהוצגה בפני המשתמשים האפשרות להתחבר לשירות. כלומר אם הודעת ההצטרפות הוצגה ל-100 משתמשים ורק 50 משתמשים הצטרפו, אזי שיעור ההרשמה הוא 50%.

שיעור הרשמה גבוה הוא יתרון חשוב עבורכם כי ככל שבסיס המשתמשים שלכם גבוה יותר, הסיכוי שלכם לגייס עוד לקוחות הוא גבוה יותר.

שיעור התגובה גבוה

שיעור התגובה או שיעור ההקלה הוא כמות המעורבויות או ההקלקות בפועל של המשתמשים שכבר התחברו לשירות לבין כמות הפעמים שההודעת הדחיפה הוצגה בפניהם. שיעור תגובה/הקלקה של התראות מיידיות הוא עד פי 4 מאשר באמצעות הדואר האלקטרוני, ובחלק מתחומי התעשייה יחס זה מגיע לכ- 40%.

עידוד מעורבות המשתמשים

יש הבדל בין אתרים/אפליקציות ללא שירות התראות בדחיפה לבין אלו שיש להם אפשרות זו. אחת מהם היא שההתראות מעודדות משתמשים להיות מעורבים יותר במותג שלכם, בין אם אתם מספקים להם מידע חיוני, אפשרות חדשה או כל דבר אחר. כך הם גם זוכרים יותר טוב אתכם.

שירות לקוחות / שימור לקוחות

זכרו: לקוחות שרכשו מכם הם כבר לקוחות נאמנים למותג שלכם והם עשויים לרכוש מכם עוד בעתיד. כאשר הלקוחות שלכם מנויים לשירות, אתם יכולים להציע להם מוצרים/שירותים חדשים, מוצרים משלימים, מענה על בקשותיהם ועוד.

עלויות זולות יחסית

התראות דחיפה הוא בדרך כלל ערוץ שיווקי זול יותר לעומת ערוצים אחרים, בעיקר כאשר משווים אותם לפרסום במנועי חיפוש או פרסום ברשתות חברתיות. דבר זה אתם יכולים למדוד בעזרת הקמת קמפיינים שונים אורגני או ממומן באינטרנט ולמדוד את העלויות שלכם יחסית לכמות הלקוחות הפוטנציאליים שקיבלתם.

הגברת התנועה לאתר

פרסמתם כתבה חדשה? בעת הפעלת האפשרות בפרסום הכתבה, הראשונים שיוכלו לקרוא את הכתבה הם המשתמשים שמחוברים לשירות הזה. פשוט מאוד.

ברגע שאתם מפרסמים סרטון ב-YouTube, הראשונים שיראו זאת, הם המנויים שלכם בערוץ. גם בפייסבוק הדבר פועל בצורה כזו, וכמובן במקומות נוספים.

לכן זהו כלי חשוב בעיקר אם אתם מפרסמים כתבות ומידע נוסף באתר האינטרנט שלכם.

 

התכונות הבולטות בעת שימוש באפשרות של הודעות בדחיפה

ישנם לא מעט תכונות של הודעות דחיפה שהם אלו שמאפיינים את הערוץ השיווקי לעומת ערוצים אחרים, ושירותים נוספים מוצעים שניתן לבצע, לרבות התממשקות עם צד שלישי, ניתוח נתונים ועוד. להלן התכונות:

התאמה אישית

במידה ואתם מזהים את המשתמשים שלכם, פשוט ניתן להתאים להם הודעות בדחיפה בהתאמה אישית. בדומה לקמפיין של שיווק בדואר אלקטרוני.

API

התממשקות עם מערכות אחרות שלישיות לצרכי מטרות רבות כמו מערכות CRM, מערכות אנליטיקס (כמו Google Analytics), מערכות ניהול תוכן ועוד.

A/B Testing

מבחני A/B מאפשרים לנו לשלוח הודעות שונות ל-2 קבוצות של משתמשים על מנת לדעת איזו הודעה הניבה ביצועים טובים יותר, ובכך ללמוד עוד יותר על המשתמשים.

אנליטיקס

כלי ניתוח הוא חשוב ביותר בחלק הזה, בעזרת הכלי ניתן לקבל את כל המידע על המשתמשים שלכם. מספר האנשים, אילו דפדפנים הם התחברו, מדינה, מערכת הפעלה, כתובת IP, שפה, שיעור התגובה ועוד מידע נוסף חשוב.

יבוא ויצוא

ניתן לייבא ולייצא משתמשים בין המערכות השונות וזאת מבלי לאבד את ההרשמה של המשתמשים.

פילוח ומיקוד

ניתן בקלות לפלח קהל יעד ולשלוח להם הודעות ממוקדות.

תזמון

ניתן לשלוח את ההודעות באופן מיידי או בזמן נוח של המשתמש. כמו כן, ניתן לשלוח ללקוחות הודעות לפי אזור הזמן במיקום הגיאוגרפי שהם נמצאים בו.

מהירות

בדרך כלל השירות לא צורך משאבים כבדים ולכן ההתראות מופיעות בקלות ובמהירות, ללא השהייה.

אוטומציה

אם תנאי כלשהו מתקיים, אז ביצוע הפעולה. כלומר באמצעות אוטומציה אתם יכולים לחסוך עבודה ולייעל את המערכת.

 

מערכות לניהול הודעות דחיפה

בחלק זה החלטנו מעט לספק לכם מידע על ספקים שונים המאפשרים שימוש במערכת לניהול ולפרסום התראות. כולן מספקות מערכת לניהול ולניתוח כלל הקמפיינים שלכם ומאפשרים תכונות נוספות כדי לעזור לכם עוד יותר.

OneSignal

מערכת ניהול התראות דחיפה פופולארית מאוד, שבעזרתה ניתן להשתמש ללא הגבלה בכמות ההתראות ובכמות המשתמשים, ניתן לפלח את קהל היעד, שליחה לפי זמן, תזמון, כלי אנליטיקס, A/B Testing ועוד. אגב, אם אתם משתמשים ב- WordPress הרווחתם, יש תוסף שמתממשק לאתר שלכם.

המחיר: 100% חינם.

Urban Airship

מערכת ניהול התראות פופולארית גם, ללא הגבלה בכמות ההודעות, שליחה לפי זמן, פילוח, תזמון, גישה לפורום של האתר ועוד.

המחיר: ישנם מספר חבילות, ישנה חבילת חינם עד 1000 משתמשים וחבילות נוספות עד $149 בחודש.

PushWoosh

מערכת ניהול התראות ידועה בשוק, ללא הגבלה בכמות ההודעות, אוטומציה, אנליטיקס, מבחני A/B, התאמה אישית, מדיה עשירה ועוד.

המחיר: יש מספר חבילות, חינם עד 500,000 מכשירים, ועוד מספר חבילות עד $125 בחודש.

PushCrew

מערכת ניהול התראות המאפשרת הודעות ללא הגבלה, הוספת תמונות, מספר אתרי אינטרנט, התראות בעלי תוקף, הוספת סמלי הבעה ועוד.

המחיר: חינם עד 500 משתמשים, וחבילות החל מ-$25 ועד $750, תלוי בשימוש ובדרישות.

Accengage

מערכת ניהול התראות המאפשרת התראות גם בפייסבוק מסנג'ר וכוללת בתוכנה אפשרויות של התאמה אישית, אוטומציה, אנליטיקס, תזמון, מבחני A/B, אייקונים, צליל ועוד.

המחיר: לא מפורסם באתר, אבל ניתן לקבל שימוש בדמו בחינם.

 

סיכום

כמובן יש עוד ספקים שמאפשרים לכם מערכות לניהול התראות דחיפה, לא בדקנו את כולם, אבל ה-5 מערכות הללו מספיקות כדי להתחיל לעבוד.

כפי שראינו, יש יתרונות רבים לערוץ השיווקי הזה. בהתחשב כי הוא בשלבי צמיחה, ויש לו יתרונות נוספים מעבר לערוצים אחרים, חשוב לנו להיות שם, אחרת נפספס את הרכבת.

אמנם שימוש בערוץ זה אינו מבטיח לכם תוצאות, ולכן מומלץ מאוד להיעזר עם חברה שיכולה לספק לכם את כל השירותים ההכרחיים לצורך הצלחתכם. החל משלב הטמעת המערכת אצלכם באתר האינטרנט, שילוב עם מערכות אחרות, ובניית אסטרגיית שיווק לצורך הצלחתכם.

אם החלטתם שאתם מעוניינים בשירות, פשוט השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לעזור לכם.

    לקדם את העסק שלך רק עם מומחים!
    קבל/י שיחת ייעוץ ראשוני ממומחה שיווק ללא עלות.


      לקדם את העסק שלך רק עם מומחים!
      קבל/י שיחת ייעוץ ראשוני ממומחה שיווק ללא עלות.


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *