ישנן הרבה רשתות חברתיות, חלקם פופולאריים מאוד וחלקם פחות, ברגע שאתם מעוניינים לבחור רשת חברתית נכונה עבור העסק שלכם עליכם לשאול כמה שאלות.
כשאתם רוצים להקים נוכחות ברשת חברתית עליכם לשאול מספר שאלות איזה רשת חברתית נכונה עבור העסק שלכם, כיוון שכל רשת חברתית שונה מהשניה בכמה פרטים. עליכם לקחת בחשבון, ככל שאתם בוחרים להקים נוכחות ביותר מיקומים, הזמן שלכם יצטמצם וההוצאה שלכם תגדל וכל זאת באופן מיידי כיוון שצריך לתחזק את הנוכחות שלכם שם בצורה מיטבית. כמובן, לפתוח חשבון עבור העסק או הארגון שלכם בכל אחת מהרשתות יכולה למנף אתכם יותר, אבל אם החשבון לא יהיה פעיל, תועלת לא תהיה לכם והנזק עשוי להיות.
בכתבה זו אנו נדגיש 2 דברים עיקריים: מה עליכם לשאול לפני ואילו רשתות עונות לשאלות אלו.
מה אתם צריכים לשאול את עצמכם לפני בחירה ברשת חברתית כלשהי?
מטרה (יעד) – איזו מטרה אתם רוצים להשיג?
שאלו את עצמכם איזו מטרה אתם רוצים להשיג? מדוע אתם רוצים בכלל לפנות לרשתות חברתיות? הגדירו מטרות ברורות וחשובות. מטרה עשוייה להיות ממוקמת יותר כמו זמנים, מיקומים ודרכים.
קהל היעד – מיהו קהל היעד שלכם?
קהל היעד שלכם הוא אחד הגורמים החשובים במהלך בחירת הרשת החברתית המתאימה ביותר עבורכם והעסק שלכם. המטרה של הקמת חשבון ברשת חברתית היא לפנות לקהל היעד שלכם. גם אם אתם מחפשים יותר לקוחות, מכירות, עובדים, ספקים, שותפים או ארגונים אחרים – עליכם לדעת היכן הם פעילים בעיקר, או אנשי הקשר שלהם.
מפני שבתוכנית העסקית שלכם ישנו קהל יעד ושוק היעד, זה יהיה יותר פשוט עבורכם פשוט העתיקו את קהל היעד הזה והשוו אותו לקהל היעד ברשתות החברתיות. בכתבה זו תקבלו גם מידע על הקהל ברשתות החברתיות.
תחרות – מי הם המתחרים שלכם?
כמובן שאיננו אומרים לכם ללכת בעקבות המתחרים שלכם או להעתיק את מה שהם עושים. תחרות חשובה בשביל לדעת מה המתחרים שלכם עושים והיכן הם פעילים, מה הם מפרסמים ומה התוצאות. חוסר תחרות ברשת חברתית כלשהי עשוייה להיות טובה עבורכם, אך יש להיזהר כיוון שייתכן אולי זו לא הרשת החברתית המתאימה עבור הארגון שלכם.
כלים – אילו כלים דרושים בכל רשת חברתית?
כפי שאמרנו בתחילת הכתבה, כל רשת חברתית שונה אחת מהשניה ולכן צריך להיות מותאם בצורה נכונה לכל רשת חברתית. לדוגמה אם אתם חושבים על YouTube, Vimeo או Dailymotion – אתם תצטרכו תוכן וידיאו, אם לא יהיה לכם תוכן וידיאו, לא תוכלו לנהל את הנוכחות שלכם שם. דוגמה נוספת היא Instagram או Pinterest, עליכם להיות בעלי תוכן תמונה או גרפיקה נוספת.
פרסום ממומן – איפה ניתן לפרסם אם יהיה צורך?
עליכם לזהות גם אם כאשר תצטרכו לפרסם באופן ממומן, ברוב המקומות שניתן לפרסם ותרצו לעשות זאת, תצטרכו להחזיק חשבון. פייסבוק, גוגל, לינקדאין, יוטיוב ועד דורשים חשבון משתמש עבור חשבון הפרסום. בטוויטר בשלב זה אין הבדל בין חשבון עסקי לפרטי.
מה מיוחד בכל רשת חברתית ואילו רשתות עונות לקריטריונים?
פייסבוק
פייסבוק הינה הרשת החברתית הגדולה בעולם. נכון לסוף חודש ספטמבר 2016 מונה 1.79 מיליארד משתמשים פעילים, 1.66 מיליארד משתמשים פעילים במכשירים ניידים חכמים, כ- 85% מהמשתמשים הפעילים מחוץ לארצות הברית וקנדה ו- 1.18 מיליארד משתמשים פעילים ביום.
פייסבוק הינה פלטפורמה מעולה לעסקים, בגלל מגוון אפשרויות הפילוח וכמות המשתמשים, ניתן לפנות כמעט לכל מי שתרצו. פייסבוק מציעה להקים דף עסקי שבו תוכלו לנהל את כל המטרות שרציתם להשיג ולהגדיר את הדף העסקי למטרות העסק (או כמה). כמו כן תוכלו לפתוח חשבון מודעות בקלות ולשייך אותו לעמוד זה, כך שלא תהיה לכם בעיה לפרסם גם.
טוויטר
בשונה מפייסבוק, טוויטר היא רשת חברתית המספקת "מה קורה עכשיו בעולם", החל ממבזקים וחדשות חמות ובידור ועד לספורט ופוליטיקה, מאירועים גדולים והתעניינות יומיומית. כל מה שקורה בעולם מופיע מיד בטוויטר. עסקים יכולים לפתוח חשבון בטוויטר בדומה לחשבון פרטי, ותוכלו לנהל שיחות מתמשכות עם קהל היעד שלכם.
נכון לסוף ספטמבר 2016 טוויטר מונה 317 מיליון משתמשים פעילים, כאשר אתם משיקים מוצר או מודיעים חדשות חמות מומלץ מאוד לפרסם זאת שם.
לינקדאין
לינקדאין הינה רשת חברתית למקצוענים ומשפיעים כדי שיוכלו להתחבר עם מקצוענים אחרים וכך לעזור לכל הצדדים להיות יותר פרודוקטיביים ומוצלחים. אנשים משתמשים בלינקדאין כדי להכיר משפיעים אחרים וגם להציג את קורות החיים שלהם והרקע. זהו מקום מצויין שהמשתמשים יכולים לחפש גם עבודה. נכון לסוף חודש ספטמבר 2016, בלינקדאין יש 467 מיליון משתמשים ו- 106 מיליון משתמשים פעילים בחודש.
עסקים יכולים להקים דף עסקי שהוא בעצם דף חברה של העסק, בה ניתן לפרסם מידע וחדשות וכן לגייס מועמדים מתאימים למשרות. דף חברה יכול להכיל תת דפים שכל אחד מהם "דף ראווה" שיכול להתאים למחלקות שונות בארגון. ניתן לפרסם מודעות ממומנות בלינקדאין המקושר לדף החברה.
גוגל+
גוגל+ הייתה רשת חברתית מבית גוגל, על פי הודעה אחרונה של גוגל בסוף 2015, הרשת החברתית מונה כ- 450 מיליון משתמשים פעילים בחודש. בדומה לרשתות חברתיות אחרות, ניתן להקים חשבון פרטי וחשבון עסקי. החשבון העסקי יכול להיות גם מיקום העסק המקומי שלכם במפות גוגל, כמו כן ניתן לנהל מספר דפים עבור עסקים מקומיים, סניפים, או מותגים שלכם. בשונה לשאר הרשתות, חשבון עסקי יכול להירשם לקבוצות ולפרסם שם.
פינטרסט
נכון לאוקטובר 2016, פינטרסט מונה מעל 150 מיליון משתמשים פעילים בחודש, על פי הערכות מעל 80% מהמשתמשים הם נשים. פינטרסט הוא קטלוג של רעיונות בעולם. וזה מקום מצויין לפרסם תמונות ואינפוגרפיקה. ניתן לעקוב אחר משתמשים אחרים ולהפוך את המשתמש הפרטי לעסקי.
אינסטגרם
נכון לדצמבר 2016, אינסטגרם מונה 600 מיליון משתמשים פעילים בחודש, כ- 70% מהמשתמשים הם נשים. באינסטגרם ניתן לשתף תמונות וסרטונים וניתן לערוך אותם בעזרת פילטרים שונים. בגלל שהיא מבוססת תמונות וסרטונים, ניתן לשתף חוויות, לפרסם מוצרים חדשים והשקות, סרטונים שונים ועוד. לאחרונה, פייסבוק, חברת האם, החליטה על פרסומים חדשים כך שניתן לתייג תמונה עם תיוגים שונים לצרכי פרסום, כמו כן ניתן להפוך חשבון פרטי לעסקי.
יוטיוב
יוטיוב עקב המבנה שלה היא רשת חברתית מבוססת סרטונים, חברת בת של גוגל, רשת הסרטונים הגדולה בעולם. יש יותר ממיליארד משתמשים, כל יום מאות מיליונים של שעות צפיה ומיליארדי מספרי הצפיות. ערוץ יוטיוב יכול להיות קשור לדף עסקי בגוגל+ וזה מקום מצויין לפרסם וידיאו על העסק שלכם, השקת מוצר, שידור לייב, הדרכה על שימוש במוצרים ועוד. בנוסף לכך, ניתן לפרסם פרסום ממומן ולהגביר מודעות.
כפי ששמתם לב, כל רשת חברתית שונה אחת מהשניה, כמובן יש עוד רשתות חברתיות נוספות פחות פופולאריות וחלקן דומות לאלו שנרשמו פה. תמיד תוכלו להתחיל את הפעילות ללא חברה חיצונית, אבל Netolink יכולה לעזור לכם הרבה בשיווק ברשתות חברתיות, לנהל את כל הפעילות שלכם ברשתות החברתיות, לפרסם פוסטים, תמונות וסרטונים ועוד.