קידום אתרים 2017: 10 תחזיות והשינויים הצפויים

קידום אתרים בשנת 2017 (SEO) יהיה שונה יותר, אגרסיבי יותר ובעל שינויים משמעותיים יותר בהשוואה לשנת 2016 וכל זאת בהובלת מנועי החיפוש הגדולים. מנועי החיפוש גוגל, בינג, יאהו (בינג), יאנדקס ישפיעו על אופן הצגת התוצאות, הדירוג וכל זאת בהתחשב פרמטרים חשובים נוספים כמו ספאם, מהירות ומובייל. איזה שינויים צפויים להיות לנו עבור קידום אתרים 2017?

דירוג ואינדוקס אתרי HTTPS

HTTPS הוא תקן לאבטחת עמודים באתר האינטרנט שלכם ובכך אתם מאבטחים גם את המידע של הגולשים והלקוחות שלכם באתר. אנו מעריכים כי מנועי החיפוש ובמיוחד גוגל יתחילו לשים דגש גבוה יותר על עמודים בטוחים יותר מאשר לא בטוחים כאחד מכלל סימני הדירוג. חשוב לציין כי כבר בחודש ינואר 2017, דפדפני כרום (Chrome) של גוגל ומוזילה פיירפוקס (Firefox) התחילו לסמן אתרים כ-"לא בטוחים" כאלו המאפשרים הרשמה או כניסה של משתמשים בעמודי http.

גוגל הודיעו עוד בשנת 2014 כי https הוא אחד מסימני הדירוג, אך ציינה כי המשקל שלו קל. בדצמבר 2015 גוגל פירסמה כי היא תדאג לסרוק קודם כל עמודים עם https ולאחר מכן עמודים רגילים בהתחשב מספר פרמטרים כמו: אם תעודת SSL תקינה, אם הרשתם לגוגל לסרוק את העמוד, אם לא קיים קישור canonical לעמוד http ועוד. פרסמנו באחד הכתבות שלנו מידע אודות מעבר מ- HTTP ל- HTTPS כך שתוכלו ללמוד יותר.

התאמה למובייל והתקנים ניידים

השימוש הגובר של משתמשים בטלפונים ניידים וטאבלטים משפיע גם על ענקיות החיפוש. גוגל הודיעה בנובמבר 2016 כי החלה לבנות אינדקס תחילה למובייל, כלומר בעת חיפוש בעזרת טלפונים נייד, עמודים מותאמים לטלפונים ניידים יהיו מועדפים להופיע על פני עמודים לא מותאמים לנייד. אמנם, הדבר לא ישפיע על התוצאות בחיפושים דרך המחשב הנייח.

אנו שמים לב להרבה אתרים שאינם מותאמים למכשירים ניידים. זה פוגע בכם כעסק, גם מבחינת מנועי החיפוש, וגם מבחינת הלקוחות שלכם. לכן אנו ממליצים לכם לבנות אתר לנייד או אתר רספונסיבי, כזה אשר מותאם לכל המכשירים: הניידים והנייחים כאחד.

יותר דגש על מהירות אתרים

הפרויקט AMP של גוגל והפרויקט Instant Articles של פייסבוק הוקמו כדי לאפשר לגולשים להיכנס לאתר מהיר ולמנהלי אתרים לטעון את האתר באופן מיידי. הפרויקט של גוגל, AMP, ימשיך לגדול וכעת גוגל מציגה מספר כתבות בעזרת קרוסלה במנוע החיפוש ועוד שינויים נוספים. לכן אנו מצפים כי אתרי חדשות והוצאה לאור יעברו לתקנים טובים יותר עבור הגולשים שלהם. כרגע גוגל אומרת כי AMP אינו חלק מן אלגוריתם הדירוג במנוע החיפוש.

מעבר מחיפוש לפי מילות חיפוש לחיפוש שאלות

אמנם מילות החיפוש הם בעלות נפח החיפוש בגבוה ביותר. מכיוון שהמשתמשים לא תמיד מוצאים את המידע שהם רוצים, מילות חיפוש עם זנב ארוך או שאלות נכנסו למגמה. כיום המשתמשים מדברים אל מנועי החיפוש בשאלות על מנת למצוא את התשובות שהם זקוקים להם. לכן יש צורך לעזור להם למצוא את המידע שהם מחפשים.

חיפוש קולי גדל על חשבון החיפוש המודרני

גוגל ציינה באמצע שנת 2016 בכנס שלה כי החיפוש הקולי מהווה כ- 20% מכלל החיפושים הרגילים דרך מכשירים ניידים ומכשירים עם מערכת הפעלה אנדרואיד. אמנם השינוי ביחסית לחיפוש המודרני לא עשוי להיות שונה, אבל מכיוון שהחיפוש הקולי הוא בעזרת פקודות או שאלות – צריך להתאים את המידע אל הגולשים. החיפוש הקולי עשוי להיות "מצא לי חנות קרובה", "כמה זמן להגיע עד לרכבת?" וכד'.

גידול של תוצאה מספר 0 או קטעי מידע מומלצים (featured snippets)

תוצאה מספר 0 או קטעים מומלצים הם השינויים שמנועי החיפוש החלו לעשות כבר ב-2016 ואנו נראה עלייה בשנת 2017. קטעים מומלצים הם בעצם התשובה המיידית שגוגל מציגה בראש עמוד החיפוש, קטע זה כולל סיכום של התשובה וקישור לאתר ממנו המידע נלקח.

קטע מידע מומלץ יכול להיות מזג אוויר בעיר כלשהי, זמן ושעה, טיסות, שאלות "איך?", מתכון לעוגה ועוד. התוכנה של גוגל מושכת את המידע מהאתר ומוסיפה אותה בתוצאת החיפוש עצמה.

גידול של תוכן איכותי יותר

תוכן איכותי הוא תוכן שמספק ערך לגולש אשר נכנס לעיין ולקרוא את המידע. מנועי החיפוש מגדילים את אמינותם בעזרת כך שהם מספקים תוכן איכותי לגולש שמחפש מידע. התוכן שמספקים מנועי החיפוש הם מודעות וקישורים לאתרים שונים אשר צריכים לספק להם תשובה לגולש. לכן מנועי החיפוש יעדיפו תוכן איכותי שלכם, כי תוכן איכותי שלכם ביחד עם פרמטרים אחרים יופיע בתוצאות גבוהות יותר כדי לספק ערך לגולש.

מלחמה בטכניקות המפרות הנחיות איכות

אנו מעריכים כי קידום אתרים 2017 יכלול מלחמה בטכניקות שונות המפרות הנחיות מנועי החיפוש. טכניקות אלו עשויות לכלול ספאם, קישורים לא אמיתיים, טכניקות שנמצאות כיום בהנחיות איכות של גוגל וגם טכניקות חדישות יותר שמנועי החיפוש צפויים לחשוף.

יש לציין כי גוגל הודיעה על עדכון פינגווין 4 בספטמבר 2016 כך שהוא כעת בזמן אמת. אלגוריתם פינגווין נלחם בספאם באתרי אינטרנט שונים ובכך גוגל מסירה את התוצאה שלו מהאינדקס עד לתיקון על ידי בעל האתר, גוגל ציינה כי היא לא תפגע בכל האתר אלא רק בחלקים אלו.

גידול בהצגת נתונים מובנים

נתונים מובנים אלו הם המידע שאתם מספקים למנועי החיפוש אודות האתרים, המוצרים והעסק שלכם ובכך מאפשרים למנועי החיפוש להבין יותר טוב את המידע. אם אתם מחפשים עסק כלשהו באינטרנט, לעיתים אתם תקבלו מידע על העסק כמו: מי המנכ"ל שלהם, שנת הקמה, לוגו, מחיר מניה, טלפון, אתר אינטרנט ועוד. זה קצת דומה לחיפוש לוקאלי, של עסק מקומי. כמו כן נתונים מובנים יכולים להיות תמונות של המוצרים עם ביקורת במנועי החיפוש, ועוד.

קידום אתרים 2017 המפתח להצלחה: חווית משתמש

כדי להצליח במנועי החיפוש ועם הלקוחות עלינו לספק חווית משתמש מעולה עבור הלקוחות והמשתמשים של האתר. חווית משתמש טובה היא כוללת בתוכה חלק מן מה שרשום בכתבה: מהירות טעינת האתר שלכם והמידע, התאמה למובייל, תוכן איכותי לגולשים, נגישות אתר טובה גם לבעלי מוגבלויות ועוד.

כמובן שחברת Netolink יכולה לעזור לכם בכל הנושא, החל מבניית אתרים ועד לקידום אתרים וגם עוד פתרונות נוספים, תוכלו לפנות אלינו על מנת לקבל ייעוץ והכוונה ללא עלות.

אם אהבתם את הכתבה או אם אתם רוצים להביע את הדיעה שלכם הגיבו לנו כאן מתחת לכתבה.

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo