איך יצירת קישורים קצרים ומעקב אחריהם עוזרים להשיג את יעדי השיווק שלכם
איך יצירת קישורים קצרים ומעקב אחריהם עוזרים להשיג את יעדי השיווק שלכם

איך יצירת קישורים קצרים ומעקב אחריהם עוזרים להשיג את יעדי השיווק שלכם

לפעמים גם אתם צריכים לקצר קישורים ולעבור אחריהם. ישנם לא מעט סיבות מדוע כן צריך לעשות זאת, וכמובן מתי זה יכול להועיל לכם. ישנם ספקים שמציעים שירותי קיצור קישורים המאפשרים לכם לקצר כל כתובת אתר אינטרנט ארוכה לקישור קצר וקומפקטי. חלקם טובים יותר וחלקם פחות, עליהם נדון בהמשך גם.

לאלו מכם שמשתמשים ברשת החברתית טוויטר, בוודאי יודעים שיש לכם מגבלה של 140 תווים שאתם יכולים לנצל אותם כדי לפרסם ציוץ. אם אתם מפרסמים גם קישור במיוחד אם הוא ארוך, הוא מנצל לא מעט שטח מתוך ה-140 תווים הללו, ואם הקישור בשפות שונות, הקישור ייראה לא נעים לעין וכל אות תהווה מלא תווים מוזרים.

להגדיל מכירות ולקוחות באינטרנט ..

  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום
    פנה/י אלינו עכשיו >

אבל, טוויטר שינתה את אופן החישוב, ומעתה כל קישור לא ייקח יותר מ-23 תווים. כלומר גם אם אתם מפרסמים קישור ארוך מאוד, המקסימום שהכתובת האתר תנצל היא 23 תווים, וזה ישאיר לכם חופש של 117 תווים לציוץ שלכם.

המדריך הזה יעזור לכם להבין מהם כתובות אתר קצרות, איך יוצרים אותם, איך משתמשים בהם, וכמובן מה עושים איתם אחרי זה.

 

למה להשתמש בקיצור כתובת אתר (קיצור קישור)?

כפי שאמרנו בהתחלה, ישנם לא מעט סיבות שחלקם גם היתרונות מדוע לעשות זאת, להלן הסיבות העיקריות לביצוע קיצור כתובות אתר.

מעקב

אתם יכולים לנהל מעקב אחר כל הלחיצות של הקישור, המיקומים שמהם נלחצו הקישורים, היום והשעה מתי המשתמשים לחצו על הקישור, כמה פעמים נלחצו, מערכת הפעלה של המשתמש, דפדפן ועוד.

קל יותר לשתף

קישור קצר, קל יותר לשתף אותו, גם אם אתם רוצים להגיד ללקוח שלכם דרך הטלפון להיכנס לקישור, יהיה לכם יותר קל להגיד זאת ללא טעויות.

דבר נוסף, ישנם סיכויים לא מעטים שקישור ארוך יתפרק במהלך העברתו אל הצד שני, בין אם זה בטעות שלכם או בטעות של המערכת בהם אתם שולחים אותו.

התאמה אישית

ניתן להתאים אישית את הקישור, לדוגמה אם אתם מפרסמים הרשמה לוובינר בחינם, או מספקים 20% הנחה ללקוח אתם יכולים להתשמש בזה בקישור לדוגמה: 20-off או free-webinar.

שימוש בפרמטרים UTM

תגי UTM עוזרים לכם כדי לעקוב אחר קמפיינים, ערוצים, אמצעי הגעה לאתר ועוד, וכל המידע הזה מצטרף ביחד אל הקישור שלכם.

אם אתם משתמשים במעקב עם תגי UTM, זה היה בוודאי לא נראה טוב לעין לפרסם קישור כזה, שלא לדבר על כך שתגים אלו מאריכים את כתובת האתר בצורה גבוהה.

שיווק שותפים

אם אתם מפרסמים עסקים אחרים או עובדים איתם בשותפות כלשהי כמו שיווק שותפים או הסכם אחר, תוכלו להשתמש בשירות זה כדי לקצר את הקישור ולהסוות אותו. הסיבה השניה היא, שקישור של שותפים בדרך כלל ארוך מאוד, אם לא תעשו זאת, ישנו סיכוי שמזהה הקוד שלכם ייפגע.

ניהול ביחד

לקצר קישורים זה מצויין מצד אחד, אבל מה עושים אם יש לכם הרבה קישורים כאלו? לצורך כך נועדו הספקים שמאפשרים לכם ליצור חשבון עם שם משתמש וסיסמא. ובכך, קל יותר לנהל את כל כתובות האתר המקוצרות ביחד. המערכות הללו, שנציג אותם בהמשך שמאפשרות לכם לנהל ולשמור את כל הקישורים ולעקוב אחריהם בכל רגע.

לא פוגע בקידום אתרים

אז יש הרבה מידע על כך שקישורים אלו יכולים לפגוע בקידום האתר שלכם במנועי החיפוש. אמנם אתם משתמשים בקישור מקוצר, ואתם גם משתפים אותו ברשתות חברתיות, אותם קישורים שמנועי החיפוש עשויים לקרוא. אבל, גוגל הודיעה כי אין בעיות עם כתובת אתר קצרה וזה לא פוגע בקידום האתר שלכם. כי בדרך כלל הם מבצעות הפניה 301, הפנייה זו היא קבועה ולכן היא מעבירה את כל המידע אל כתובת האתר הארוכה שלכם.

הנה הסרטון:

לא פוגע בתצוגה המקדימה

כאשר אתם משתפים קישור ברשתות החברתיות, מופיעה לכם תצוגה מקדימה של הקישור. כתובת מקוצרת בדרך כלל מעבירה את כל המידע של התמונה, הכותרת והתיאור, כך שאין לכם מה לדאוג.

 

מתי כדאי להשתמש בקיצור קישורים?

הנה מספר של דוגמאות ואפשרויות מתי עליכם לקצר את הקישור.

פוסט תמונה

אם אתם מעלים לרשתות החברתיות פוסט תמונה עם כיתוב, ואתם רוצים להפנות את המשתמש לאתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים להשתמש בקיצור כתובת האתר שלכם וכך גם לעקוב אחר לחיצות וכניסות לאתר.

מודעה

כאשר אתם מפרסמים ברשתות חברתיות מודעה כלשהי, בין אם זה קישור לדף נחיתה, סרטון וידיאו, תמונה או כל דבר אחר. בנוסף לכך, יש לכם אפשרות להוסיף טקסט בתוך הסטטוס, כמו כן להוסיף קישור שאותו מומלץ מאוד לקצר כדי לאמוד את כמות הלחיצות עליו.

הודעת SMS

תוכלו לשלוח הודעות SMS ללקוחות ולנהל את האפקטיביות של ערוץ שיווק זה. כמו כן, זה יחסוך לכם עלויות, מכיוון שאתם חוסכים תווים שעליהם הייתם צריכים לשלם.

תמיכה טכנית

אם אתם מספקים שירותי תמיכה כלשהו ללקוחות שלכם באמצעות אתר האינטרנט שלכם, שירות FAQ או כל מערכת אחרת. אתם יכולים להשתמש בזה וגם זה נוח יותר לקצר קישור של צילום מסך, הוראות שימוש ועוד.

שיתוף קבצים

אם אתם משתמשים בשירותי אחסון קצבים כמו Dropbox, Drive או שירות אחר, זה מצויין לשתף קישור קצת כדי לוודא שאכן המשתמש יופנה אל הקישור המתאים.

אופליין

אופליין הוא מקום מצויין שבו אתם יכולים לאמוד את הנתונים בעזרת כתובת אתר מקוצרת. כאשר אנחנו מדברים על אופליין, אנחנו מתכוונים על כל ערוץ שיווקי אחר שבו אתם יכולים לעשות זאת כגון: פלאייר, כרטיסי ביקור וחומרים שיווקיים אחרים.

אימייל

אם אתם שולחים אימייל ללקוחות, זה יכול להיות מצויין להשתמש בכלי הזה כדי לקצר את הקישורים שנמצאים בגוף המייל או אלו שנמצאים גם באזור החתימה שלכם. אם אתם מפנים לאתר האינטנרט שלכם, תוכלו לעשות זאת גם בעזרת תגי UTM ואז תוכלו לראות מידע זה בגוגל אנליטיקס. אבל אם אתם גם מפרסמים קישורים לרשתות החברתיות או אתרים אחרים שאין לכם גישה סטטיסטית לשם, תוכלו לקצר זאת ולקבל מידע.

 

איך להשתמש בקיצור כתובות אתר בצורה מקצועית?

דומיין מותאם אישית

אם חשוב לכם למתג את עצמכם, אנו ממליצים לכם לרכוש דומיין קצר שהוא מזכיר את שם המותג שלכם (לדוגמה: גוגל רכשו דומיין goo.gl). ולאחר מכן להטמיע את המערכת של קיצור קישורים אל הדומיין, ובכך תוכלו לנהל את כל הקישורים המקוצרים שלכם. זה נחמד ועשוי לתרום לכם לא מעט.

אם החלטתם שאתם רוצים לעשות זאת, תוכלו לראות באתר האינטרנט הבא: yourls.org, כיצד אפשר להטמיע את המערכת אצלכם. (זה דורש קוד ותכנות). או באחד הספקים למטה, שמאפשרים לכם לעשות זאת דרך המערכת שלהם בתשלום נוסף.

הרשמה לאחד הספקים

יש ספקים שמפאשרים לכם לקצר את הקישור, אך לא תוכלו לנהל את כל הקישורים יחד. במקום זאת, בחרו את אחד הספקים, הירשמו אליו ותנהלו את כל הקישורים עם מערכת ניהול שתתן לכם מידע רב.

כתובת מותאמת אישית

אם אתם לא יכולים לרכוש דומיין ולספק קישור מקוצר ממותג, השתמשו באחד השירותים שמפאשרים לכם להתאים אישית את הקישר, כך גם יהיה קל יותר להגות, וכמובן לנהל.

וידיאו

אם אתם משתמשים מפרסמים ווידיאו או תוכן ויזואלי אחר, זה יכול להיות נהדר אם בסוף הווידיאו לדוגמה תפרסמו קישור קצר ממותג שיפנה את הלקוח אל עמוד הנחיתה וזאת מהסיבה כי קל יותר לזכור קיצור מקוצר.

 

איך לקצר קישורים?

רשמנו כאן מספר כלים שאתם יכולים באמצעותם ליצור לעצמכם קישור מקוצר, הסבר קצר על המערכת, יתרונות וחסרונות של כל אחד מהם.

באופן עקרוני, כל המערכות עובדות בצורה דומה:

  1. אתם מעתיקים את הדומיין שאתם רוצים לקצר.
  2. נכנסים לאחד האתרים פה למטה.
  3. אם אתם רוצים לנהל את כל הקישורים ביחד, עליכם להירשם / להיכנס לאתר.
  4. אתם מדביקים את הקישור בשדה המתאים לכך.
  5. לוחצים על כפתור קיצור.
  6. עורכים או מתאימים אישית את הקישור, במידה ואפשר לעשות זאת.
  7. מעתיקים את הקישור המקוצר ומדביקים היכן שאתם צריכים.
  8. בודקים ועוקבים אחר לחיצות.

האתרים שבהם ניתן לקצר את הקישור:

Goo.gl

גם גוגל נכנסה לתמונה. זהו שירות קיצור קישורים של גוגל, שבו תוכלו לקצר כל קיצור ולקבל כתובת ייחודית שלו על מנת שהקישורים יישמרו ותוכלו לנהל אותם ביחד, עליכם להיות מחוברים לחשבון ה- Google שלכם. (עדכון: ייתכן ולא תוכלו לקצר כבר קישורים – השירות הולך להיסגר ובמקומו יהיה שירות אחר).

Bit.ly

אחד השירותים הפופולאריים ביותר, השירות מספר לכם קיצור כתובת אתר אינטרנט ללא תשלום, תוכלו להירשם ולנהל את כל הקישורים שלכם ביחד.

Bit.do

bit.do מאפשרת לכם לקצר כתובת ארוכה ולקבל קישור מקוצר, אשר גם מותאם אישית. כמו כן, ניתן לנהל את כל הקישורים והחברה מציעה שירות דומיין מותאם אישית בתשלום נוסף. דבר נוסף יפה, ניתן למחוק את הקישור.

Tiny.cc

tiny.cc עוד שירות שמאפשר לכם לקצר קישורים, ניתן לקבל סטטטיסטיקה ולנהל את כל הקישורים יחדיו.

Is.gd

שירות נוסף שמאפשר ליצור קישורים קצרים, הבעיה העיקרית היא שלא ניתן לנהל את כל הקישורים יחדיו והסטטיסטיקות ציבוריות.

Tinyurl.com

זהו שירות שניתן ליצור קישורים מקוצרים, לא ממש אהבנו מכיוון שחסרים הרבה דברים, אין סטטיסטיקה, לא ניתן לנהל ועוד.

Ow.ly

זהו שירות של Hootsuite, השירות אינו מאפשר קבלת מידע, דוחות וניתוחים אלא אם אתם מחוברים אל האתר ורק שם במהלך פרסום הודעות תוכלו לקבל מידע וסטטיסטיקה. (עדכון: עליכם לפתוח חשבון באתר).

 

השוואת ספקי שירותי קיצור קישורים:

goo.glbit.dobit.lytiny.ccis.gdtinyurl.com
התאמה אישיתלאכןכןכןכןכן
קוד QR מובנהכןכןלאכןכןלא
APIכןכןכןכןכןלא
מעקב וניתוחכןכןכןכןכןלא
חינם?כןכןכןכןכןכן
קל לתפעול?כןכןכןכןכןכן
אפשרות לניהול?כןכןכןכןלאלא
אפשרות למחוק?לאכןלאלאלאלא
דומיין מקוצר ממותגלאכן *כן *כן *לאלא
סטטיקטיקה פרטית? **לאכןכןכןלא

* בתשלום נוסף.

** סטטיסטיקה פרטית היא לא ציבורית, רק אתם יכולים לצפות בה.

 

דרך אגב, אם אתם רוצים לבדוק הפניות של קישורים, כלומר לאיזה אתר אינטרנט הקישור המקוצר (גם קישור ארוך) מפנה אתכם לאחר שתלחצו עליו, תוכלו להשתמש בכלי שאנחנו מאוד אוהבים: redirect-checker.org.

 

איך ניתן לעקוב ולנתח נתונים

עד כה היה השלב הטכני, להירשם, לקצר את הקישור, להעתיק, להדביק. כעת הגענו לשלב החשוב מכל לדעתינו והוא שלב ניתוח הנתונים ומעקב אחר הקישורים.

לאחר שנכנסתם ללוח הבקרה של אחת המערכות, עליכם לבחור את הקישור המקוצר שאותו אתם רוצים לבחון. לחיצה על הסטטיסטיקה שלו תספק לכם מידע אודות: כמות הלחיצות, מיקום גאוגרפי של המשתמש, זמן מתי נלחץ הקישור (לרבות יום ושעה), קישור באינטרנט שהוביל ללחיצה, מערכת הפעלה של המשתמש ודפדפן.

המידע הזה יכול לספק לכם ערך רב אם תדעו להשתמש בו נכון.

לדוגמה, אם פרסמת את הקישור ברשתות החברתיות אתם עשויים לגלות: איזה מדינה סיפקה לכם את כמות הלחיצות הגדולות. ייתכן והמידע שסיפקתם חשוב מאוד במדינה הזו מכיוון שיש שם חוסר של שירותים דומים.

דוגמה נוספת: אם אתם מפרסמים במספר קבוצות בפייסבוק לדוגמה, אתם עשויים לגלות איזו קבוצה נמשכה הכי הרבה לאותו סוג של מידע, וכך תוכלו לנצל זאת בעתיד.

מידע אנליטי של goo.gl
מידע אנליטי של goo.gl

הנה לדוגמה מידע אנליטי מהמערכת של גוגל, בה אפשר לראות מיהו המקור העיקרי של הקישור (מכיוון שהוא פורסם רק בפייסבוק, רואים שהוא דומיננטי) ומהי מערכת ההפעלה. כמובן שזה רק חלק מן המידע שניתן לקבל.

 

סיכום

כפי שראיתם, יצירת קישורים מקוצרים עוזרים לכם לנהל יותר טוב את הערוצים השיווקיים שלכם, לרבות הרשתות החברתיות, פרסומות ואפילו ערוצי שיווק שאינם באינטרנט.

כדאי מאוד להשתמש בדומיין מותאם אישית אם יש לכם אפשרות לרכוש אחד כזה ולהטמיע בו מערכת ליצירת קישורים קצרים. זה יעזור לעזור למותג שלכם, והקישור ייראה אמין מקצועי. החברות הגדולות עושות זאת, ולכן זו גם סיבה שאתם תוכלו לעשות זאת:

  • גוגל עושה זאת באמצעות הדומיין: g.co
  • פייסבוק עושה זאת באמצעות: fb.me
  • טוויטר עושה זאת על ידי: t.co
  • לינקדאין באמצעות: lnkd.in
  • ועוד..

מומלץ לעקוב ולנתח את המידע שאתם מקבלים מהדוחות, כך תוכלו לדעת מה ניתן לשפר וכיצד לייעל את הערוצים השיווקיים שלכם.

עד כאן, בנושא של קישורים קצרים, אם יש לכם שאלות, אתם מוזמנים להוסיף פה בתגובות למטה, אם תרצו לקבל שירות מאיתנו, תוכלו להשאיר פרטים בטופס הבא.

    לקדם את העסק שלך עם מומחים.
    יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      לקדם את העסק שלך עם מומחים.
      יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
      הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
      ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      נטולינק (Netolink)

      Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

      לפוסט הזה יש 8 תגובות

      1. דוד

        תודה על המידע, לדעתי זה מאט את זמן התגובה של אותו קישור, מאחר והקישור הקצר – פונה לחברה (שקיצרה את הקישור) על מנת לבצע את הפניה לפי הקישור המקורי . עכשיו, תאר אני בישראל , מבקש לקצר קישור של אתר באנגליה (כלומר מאוחסן באנגליה) . החברה שמקצרת ממוקמת בארה"ב . בפועל —מישראל —–> לשרת בארה"ב———> לאנגליה .

        אשמח לתגובתכם

      2. דוד

        אם יש לי אתר שלי, עם הרבה מאוד קישורים, אני יכול להתקין אצלי את קיצור הכתובות ?
        במילים אחרות, במקום שיהיה http://bit.do
        יהיה אתר שלי לדוגמא PPP.DO במקום bit.do

      3. אבי

        יש אפשרות לעקוב אחרי קניות שאנשים רכשו בקיצור זה?
        זה יהיה מאוד רלוונטי עבורי אם קיימת אפשרות כזו
        ועוד שאלה
        הקישור תקף לתמיד נכון?

      4. אורית

        הי אשמח מרוד לעזרתכם
        יצרתי קישור מקוצר לאתר שלי ב bit.iy
        לא ניתנת שם אפשרות ליצור כמה קישורים שונים לכתובת URL אחת
        אני רוצה ליצור כמה קישורים שונים שיוילו לאותו אתר כדי שאוכל לפרסם בכמה רשתות ולבחון סטטיסטיקה
        יש פתרון לכך?

      כתיבת תגובה