מנהלים משרות באתר האינטרנט שלכם ואתם רוצים להציג את לוח המשרות במנוע החיפוש גוגל? הכתבה הזאת מיועדת בשבילכם. המידע הזה מתאים הן לחברות המספקות שירותי לוח הרישומים (דרושים) והן עבור מעסיקים המעוניינים להציג את המשרות בחברה שלהם בעת חיפוש בגוגל.
רקע – מהו חיפוש משרות בגוגל
בכנס המפתחים I/O של גוגל בחודש מאי, הציגה גוגל שירות חדש שנקרא "Google For Jobs" (גוגל משרות בתרגום לעברית). יוזמה חדשה זו הוקמה במטרה לסייע למחפשי העבודה ולמעסיקים ביחד עם חברות השמה ולוח דרושים.
גוגל ביצעה הרבה שינויים ואפשרויות כדי להציג חווית גלישה טובה עבור מחפשי עבודה דרך מנוע החיפוש. כעת גוגל משיקה את השירות לכל היזמים ובעלי האתרים.
למונחי חיפוש עם כוונות ברורות תוכלו לראות תצוגה מקדימה של לוח משרות, וברגע שתלחצו על המשרה, היא תורחב ותקבלו פרטים מורחבים יותר כגון:
- תיאור מורחב של המשרה.
- דרישות המשרה.
- מיקום המשרה כולל מפה.
- החברה דרכה ניתן להעביר קורות חיים.
- ועוד.
גוגל מקבלת מידע באמצעות טכנולוגיה למידה חישובית ומאפשרת להציג את המשרות בעת חיפוש בגוגל. בין השותפים איתם גוגל עובדת בפרויקט זה הם: לינקדאין, פייסבוק, Monster, CareerBuilder, Glassdoor ועוד הרבה.
יתרונות עבור מעסיקים ובעלי אתרים עם לוח משרות
ישנם מספר יתרונות בולטים עבור מעסיקים, חברות השמה ובעלי אתרים בעלי תוכן עם משרות.
מקום בולט בתוצאות החיפוש
לוח המשרות שלכם כשירים להצגה בתכונה חיפוש עבודה חדשה ב-Google וזאת ביחד עם הלוגו שלכם, מספר ביקורות, דירוגים ופרטי המשרה.
יותר מועמדים עם מוטיבציה
מחפשי עבודה יכולים לסנן לפי קריטריונים שונים כגון מיקום או תפקיד. הדבר יעזור לכם לקבל מועמדים מתאימים יותר לתפקיד ומחפשים בדיוק את העבודה.
הגדלת הסיכויים לחשיפה ולהמרה
למחפשי העבודה תהיה דרך חדשה לתקשר עם המשרות שלכם ובכך להיכנס גם לאתר שלכם.
איך מציגים את המשרות שלכם בגוגל?
אחרי שהבנו מהו השירות ומהם היתרונות, סביר להניח שאתם שואלים איך בעצם להציג אותם במנוע החיפוש. התשובה מלווה ב-2 צעדים (מיועד למפתחים, אם אין לכם מפתח, תוכלו ליצור עמנו קשר):
- סימון את רישומי המשרות שלכם עם תכונה נתונים מובנים עבור פרסום משרות.
- שליחת מפת אתר (Sitemap) או עדכון RSS / ATOM עם תאריך <lastmod> עבור כל משרה.
טיפ: אם יש לכם יותר מ-100 אלף משרות או עם יותר מ- 10 אלף שינויים ביום, תוכלו ליצור קשר עם גוגל כדי להשתמש בתכונה High Change Rate.
אם אתם כבר מפרסמים את המשרות שלכם באתר אחר כמו LinkedIn, Monster, DirectEmployers, CareerBuilder, Glassdoor ו- Facebook, הם זכאים להופיע גם בתכונה.
כלים נוספים
גוגל יצרו מספר כלים כדי לעזור לכם ליישם את האפשרות ובכדי לתקן טעויות ושגיאות.
- אימות הסימון באמצעות כלי לבדיקת נתונים מובנים.
- תצוגה מקדימה של הרישום בעת בדיקת נתונים מובנים.
- מעקב אחרי סטטוס ה- Sitemap ב- Search Console.
- נתונים סטטיסטיים מצטברים ודוגמאות לשגיאות סימון ב- Search Console.
כמו כן, גוגל ציינה כי בשבועות הקרובים תוכלו לראות מסננים נוספים של רישומי משרות בדוח Search Analytics, כדי שיהיה ניתן לעקוב אחרי הופעות וכניסות לאתר.