מדוע קהל יעד נכון חשוב עבור העסק שלכם?

מדוע קהל יעד נכון חשוב עבור העסק שלכם?

קהל יעד נכון חשוב מאוד עבור העסק שלכם, תצטרכו להגדיר בצורה נכונה על מנת לפנות ללקוחות פוטנציאליים. ניתוח קהל יעד לא נכון עלול לפגוע בעסק שלכם מכיוונים רבים, זאת אנחנו נפרט כאן.

לפני שנסביר מהו קהל יעד, בואו נסביר את המונח שוק יעד

מהו שוק יעד?

שוק יעד הם קבוצה של אנשים אשר עשויים בעלי צרכים ורצונות שונים במוצרים ובשירותים של עסקים שונים. בעצם העסק שלכם צריך לפנות לאותו שוק יעד עם הפתרונות שלכם. לדוגמה: אם אתם בעלי עסק של מוצרי מזון לתינוקות, שוק היעד שלכם במקרה זה הם אותה קבוצה שעשויה לרצות ויש לה צורך במוצרי מזון של תינוקות.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

קהל יעד הגדרה

אוקיי, אז מהו קהל היעד בעצם? קבוצה של אנשים מזוהה בדרך כלל עם המסר השיווקי של העסק שלכם. יש עסקים שקהל היעד ושוק היעד שלהם עשויים להיות זהים. במקרה שלנו כיוון שהתינוקות הם בפועל מי שצורך במוצר שלכם, הם לא יכולים להיות קהל היעד לצרכים שיווקיים.
בכתבה זו אנו נתמקד בהבנה מי קהל יעד נכון עבור העסק שלכם.

ניתוח קהל יעד

החלק הראשון הוא בעצם לדעת מי הם קהל היעד שצפוי לצרוך ולרכוש את המוצרים והשירותים שלכם, החלק הבא שעליכם לעשות זה לנתח את קהל היעד של העסק שלכם. עלינו לנתח את קהל היעד לפי:

  • דמוגרפיה – מידע דמוגרפי כגון: מין, גיל, מוצא אתני, הכנסה, מצב כלכלי ועוד.
  • מיקום – מידע גיאוגרפי הכרחי כדי לזהות היכן נמצא הלקוח שלכם.
  • התנהגות – בעצם תהליך קבלת החלטת הרכישה, מה משפיע על ההחלטות, אילו מגמות ועוד. לדוגמה האם קהל היעד שלכם עשוי לרכוש מוצר דרך האינטרנט במקום הגעה למקום בית העסק.
  • פסיכולוגיה – הבנה של פרטים כגון תחומי עניין, אורח חיים, העדפות, רגשות ועוד. לדוגמה האם קהל היעד שלכם אוהב מבצעים והנחות ורוכש בגללן.

איך מתחילים להגדיר את קהל היעד שלכם?

עליכם לשאול מספר שאלות על מנת למקד את הקהל שלכם ולנתח את המתאים ביותר עבורכם. חלק מן השאלות הבאות יעזרו לכם בהחלט:

  • איפה נמצא קהל היעד שלי? באיזו שפה הם מדברים? האם הם נמצאים בכמה אזורים בעולם, בחלק מן המדינות, או אולי ברדיוס מסוים של העסק המקומי שלכם.
  • מה הגיל שלהם? האם קהל היעד הם בני 24-33, אולי הם זוגות צעירים, מבוגרים ועוד.
  • מהו המגדר שלהם? האם המוצרים שלכם פונים לקהל הנשים? או גברים?
  • מה תחומי עניין שלהם? האם קהל היעד הם אנשים שמתעניינים באופנה? בידור? וכד'.
  • האם קהל היעד שלכם לקוחות פרטיים, עסקיים, מוסדיים וכד'.
  • מה ההכנסה שלהם? האם המוצר שלכם הוא מוצר יוקרה?

למה זה חשוב לאפיין קהל נכון עבור העסק שלכם?

הגדרה לא נכונה של קהל היעד שלכם עשוייה לגרום לכם לנזקים עצומים. אם אתם תעשו טעות בבחירת קהל יעד אתם עשויים להשקיע בפרסום באינטרנט, שיווק דיגיטלי, שיווק טלפוני וברשתות חברתיות, בסופו של דבר זה יגרום להפסדים קשים, חובות ואף סגירת העסק שלכם.

מהם הטעויות הקריטיות שאתם עשויים לעשות?

  • פרסום בקבוצות בפייסבוק – חשבתם לשווק את עצמכם מהר בלפרסם בהרבה קבוצות ללא אפיון קהל יעד? במקרה הטוב – אף אחד לא יתייחס אליכם, במקרה הפחות טוב, אתם תיחסמו על ידי מנהל הקבוצה, במקרה הגרוע פייסבוק יחסמו אתכם.
  • פרסום בגוגל – בחירת קהל לא נכון יכול לגרום לכם לנזקים כספיים אדירים, אתם תשימו לב כי אנשים שלחצו על המודעה, בסוף לא רוכשים את המוצר שלכם.
  • שיווק טלפוני – אם חשבתם להתקשר לקבוצת אנשים כלשהי שהיא לא קהל היעד שלכם, אתם תקבלו תשובות שליליות ואף תיחסמו.

פילוח קהל יעד

פילוח קהל יעד מאוד שונה מניתוח קהל היעד שלכם, בפילוח קהל יעד אנו בעצם מנתחים כיצד פלחים שונים של קהל היעד שלכם מעורב עם המאמצים השיווקיים שלכם.

ניתן לפלח את קהל היעד שלכם בדומה לניתוח ולבצע השוואה. לדוגמה: מבקרים חדשים / מבקרים חוזרים באתר שלכם, אנו נוכל לפלח כיצד 2 קבוצות של משתמשים באתר שלכם מעורבים עם האתר שלכם. האם מבקרים חדשים באתר שלכם שוהים יותר זמן באתר מאשר מבקרים חוזרים וכד'.

קהל יעד בפרסום

אם החלטתם לפרסם במערכות Google Adwords או ב- Facebook Ads או במערכות אחרות, עליכם למקד את קהל היעד שלכם בצורה מקצועית. אם לא תעשו זאת, פשוט חבל על הכסף המבוזבז שלכם.

Google Adwords, Facebook ads, Twitter, LinkedIn ועוד מקומות פרסום מאפשרות לכם למקד את קהל היעד לפי מיקום, גיל, מין, תחומי עניין ועוד. זהו חלק קריטי וקהל היעד שלכם צריך להתאים לאסטרטגיה השיווקית שלכם.

איך מתחילים לשווק לקהל היעד שלכם?

ראשית עליכם לדעת היכן נמצאים הקהל שלכם בעיקר, האם הם נמצאים ברשתות חברתיות? האם הם מחפשים באינטרנט? האם הם אולי בדרכים? ועוד.
שאלות אלו יעזרו לכם להבין אילו אמצעי שיווק כדאי להפעיל על מנת שתוכלו להגיע אליהם או אפילו לשלב מספר אמצעי שיווק יחדיו כדי להגיע אליהם בשלבי שיווק שונים.

לדוגמה: אם הלקוחות שלכם מחפשים שירותים שלכם במנועי חיפוש, סביר להניח כי הם מעוניינים במוצרים כמו שלכם. אם הם גולשים באתרי אינטרנט רבים כגון חדשות, בידור, וידיאו וכד', סביר להניח שמודעה שלכם שם עשוייה לעזור לכם להגברת מודעות למותג ופחות מכירות בפועל. כמובן שזה רק חלק מן האמצעים.

זכרו: הכל מתחיל מהגדרת שוק יעד וקהל יעד שלכם.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה