יש הרבה כלים חשובים בעולם הדיגיטל והאינטרנט שיכולים לשפר את העסק שלכם במטרות שונות ואחת מהן היא שירות הניתן על ידי וואטסאפ לעסקים. אפשר לנצל את הכלים של הפלטפורמה כדי לקדם את העניינים העסקיים שלכם.
מטרת הכתבה לספק הסבר בנושא.
מהו וואטסאפ לעסקים?
וואטסאפ (WhatsApp) היא אפליקציה ושירות להעברת מסרים מידיים בין אנשים, ובין אנשים לעסקים, התנהלות בקבוצות עם משתתפים רבים ועוד. המסרים נשלחים באופן מיידי והשימוש של הכלי נעשה אצל מיליארדי משתמשים בכל העולם.
וואטסאפ מפעילה גם כלים עבור עסקים (או כמו שאנחנו מכנים את זה "וואטסאפ לעסקים"), כדי שעסקים יוכלו להתחבר לאנשים אנשים. בפרט זה התחברות אל קהל יעד, אל גורמים אחרים בארגון ועוד.
יש כמה כלים עסקיים שחברת וואטסאפ מציעה עבור עסקים ויש גם שימושים חשובים שעסקים יכולים לעשות עם הכלים הללו. כמו כן כדאי להכיר את סוגי העסקים השונים שיכולים להנות מהשירותים ומידע נוסף.
קהלי יעד – למי זה מתאים?
אחת השאלות הראשונות שתרצו לדעת, האם זה בכלל מתאים לכם. ובכך, וואטסאפ לעסקים מתאימה להרבה סוגים של גופים:
- עסקים קטנים ובינוניים, עצמאים – יכולים להשתמש בכלי וואטסאפ בחינם כדי להתקשר עם הלקוחות שלהם.
- עסקים גדולים – יכולים לממשק את הכלים עם שירותים וכלים נוספים כדי ליצור תקשורת אחידה.
- ארגונים – יכולים להיות בקשר עם מתנדבים, תורמים או אנשים אחרים שחשובים לארגון שלהם.
- מעסיקים – יכולים לפעול עם כלים כדי לגייס עובדים ולנהל צוותי עבודה.
- חנויות פיזיות – יכולים להציג את המוצרים שהם מוכרים, את כתובת בית העסק ולתת שירותי מכירה או שיווק.
- חנויות דיגיטיות – יכולים לממשק את המוצרים עם כלים אחרים ועם מוצרים הנמכרים באתרי מסחר אלקטרוני.
- שירותים ובעלי מקצוע – יכולים לתת שירותי ייעוץ או הצעות מחיר כדי לשפר את הפניה שלהם עם לקוחות.
- גופים ממשלתיים – יכולים לאפשר למשתמשים לקבל מידע כללי או אישי, לבצע פעולות ועוד.
מטרות ושימושים של וואטסאפ עבור עסקים
אז עבור אילו מטרות כדאי להשתמש בווטאסאפ?
- שירות לקוחות – בתור אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם, במיוחד בקרב אנשים ומשתמשים רגילים, וואטסאפ עשויה להיות כלי מצויין לתת שירות לקוחות. השירות תלוי בסוג העסק שלכם ותוכלו לתת שירות במגוון נושאים כמו בקשות מסויימות, מסירת מסמכים, מתן מענה, שירות תמיכה טכנית ועוד.
- ערוץ שיווקי – כלי וואטסאפ מאפשרים לו להיות ערוץ שיווקי עבורכם. המשתמשים יכולים לפנות אליכם כדי לקבל הצעת מחיר ופרטים לגבי השירותים שאתם מציעים. כמובן שתוכלו להוסיף קבצים ומסמכים, כך שתוכלו לשלוח אותם ללקוח. ניתן לקבל פניות ללא צורך לשמור באיש קשר על ידי קישור שאפשר להטמיע אותו באתר, ברשתות חברתיות ובעוד מיקומים.
- ערוץ מכירה – בתור המשך לערוץ שיווקי, וואטסאפ יכולה לשמש גם בתור נציג מכירות שלכם על ידי הצגה של המוצרים או השירותים שאתם מציעים, הודעות אוטומטיות, הפניה למוצרים, קבלת תשלום, הוספה לסל קניות ועוד. תוכלו לקבל גם מסמכים מהלקוח כמו תעודות זיהוי, הצעת מחיר חתומה, הזמנה לאיסוף סחורה ועוד.
- שירות עצמי – ניתן ליצור כלים ושירותים ייעודיים ואף אוטומטיים על ידי בוטים וכלים שמתממשקים למערכות חיצוניות. כך אנשים יכולים לקבל מידע ללא צורך לפנות לנציג ואתם תוכלו לייעל את התהליכים.
- פניות או תלונות – ניתן לתת שירות הגשת תלונה או פניה מסויימת כדי לטפל בה. במקום מוקד שירות תלונות או פניות הציבור.
- תקשורת פנים ארגונית – אפשר להשתמש בוואטסאפ בתור כלי לתקשורת בתוך הארגון או העסק שלכם. למשל כדי ליצור צוותים או מסירת משימות לעובדים או אפילו לספקים או ספקי משנה.
- קליטת מועמדים לעבודה – דרך נפלאה לקבל פניות של אנשים שמעוניינים לעבוד בעסק שלכם על ידי וואטסאפ. הם יכולים לשלוח את קורות החיים שלהם ופרטים נוספים כמו מספר משרה. אתם יכולים להעביר את זה הלאה להמשך פעולה.
- מקרים נוספים – הנה עוד כמה מקרים ייעודיים.
- בעסק של בית אוכל או מסעדה: הזמנת שולחן מראש.
- בעסק של משלוחים: קבלת עדכונים על מועדי הגעה ועוד.
- בעסק של ביקור או קבלת קהל: הזמנה מראש לפי תור.
- בעסקים לשירותים דחופים: הזמנת שירות או טיפול SOS.
- בשירותי ייעוץ (משפטי, פיננסי, מיסוי וכד'): קבלת ייעוץ ראשוני או הסבר על התהליך.
- עסקי תעופה, ביטוח ומסחר: קבלת סטטוס פניה וכד'.
- ועוד…
כלי וואטסאפ עסקים
אז אילו כלים וואטסאפ מעניקה המאפשרים לכם לקדם את המטרות העסקיות שלכם?
- חשבון עסקי וואטסאפ ביזנס – אפשר ליצור פרופיל עסקי של העסק שלכם על מנת להציג ללקוחות שמדובר על מספר טלפון המשוייך לעסק שלכם. שם ניתן להציג פרטי התקשרות איתכם ושליחת הודעות או קבלת שיחות.
- חנות בוואטסאפ – ניתן ליצור חנות למכירת מוצרים באמצעות קטלוג וואטסאפ ייעודי. כך תוכלו למכור את המוצרים שלכם.
- קישור לוואטסאפ – תוכלו ליצור קישור ייעודי כדי שהמשתמשים יוכלו לפנות אליכם ללא צורך לשמור את הטלפון באנשי הקשר. ניתן להשתמש בכלי מחולל קישורי וואטסאפ של Netolink.
- אוטומציה ונוחות עבודה – אפשר ליצור הודעות אוטומטיות שיישלחו ללקוחות כאשר פונים אליכם, הודעות מוכנות מראש לשליחה ועוד. הדבר עוזר לכם לחסוך בזמנים ולקבל מידע שאתם רוצים לקבל תוך הכוונה של המשתמש.
- וואטסאפ ביזנס API – אפשר להתממשק למערכות חיצוניות כמו מערכת לניהול לקוחות, מערכות לביצוע תשלומים או הזמנות, מערכות ליצירת שיחות אוטומטיות עם מוקדים ועוד.
- שיווק בוואטסאפ – ניתן ליצור מסעות פרסום במערכות לניהול קמפיינים כדי לגרום לאנשים ליצור איתכם קשר בענייני שיווק ומכירה ועוד.
- וואטסאפ ווב – ניתן לעבוד עם אפליקצייה וובית בדפדפן או במחשב שלכם כדי לשפר את הביצועים ולעבוד בצורה נוחה יותר.
- התממשקויות לפייסבוק ואינסטגרם – ניתן לקשר בין חשבונות ולאפשר יצירת תהליך מכירת מוצרים נוח יותר בין הפלטפורמות.
- קבוצות – ניתן ליצור קבוצות ייעודיות ואף למנוע מאחרים לפרסם בהם כדי ליצור ערוצי שיווק ומכירה נוספים, או בתור תקשורת בין העובדים אצל העסק שלכם.
- רשימת תפוצה – אפשר לשלוח עדכונים והתראות בכמויות כדי להגביר את המכירות והשיווק בעסק.
- וואטסאפ סטטוס – אפשר ליצור עדכונים כמו סטורי כדי לאפשר למשתמשים לדעת מה חדש אצלכם בעסק, לקבל עדכונים על קופונים והטבות ועוד.
אם ברצונכם לקבל שירותי ייעוץ, הקמה, הטמעה של כלים או תכונות או מידע נוסף – תוכלו לפנות אלינו ונוכל להציע לכם את הפתרונות עבורכם.
שלום, עזרה בבקשה
במטרה לעבור מווטסאפ רגיל לביזנס- עשיתי גיבוי לווטסאפ הרגיל שלי.
בסיום הגיבוי הורדתי ווטסאפ ביזנס והתחברתי עם מספר הטלפון שלי, שהוא זהה למספר הווטסאפ הקודם הרגיל. התחברתי בהצלחה ובמהירות לביזנס. כל הצ'אטים קיימים כמו שהיו באפליקציה הקודמת, אך המדיה לא.
לא נעשה שחזור למדיה ואני לא מוצאת אופציה לביצוע שחזור. מדוע?
זה מאוד חשוב לי, איך ניתן לייבא את המדיה? (הגיבוי האחרון כולל המדיה הסתיים בהצלחה לפני 20 דקות)
עזרה בבקשה, תודה.
היי הילה,
עקרונית, ממה שכתבת, זהו התהליך של גינוי ושחזור הנתונים, לרבות המדיה.
מומלץ לפנות אל התמיכה שלהם ישירות. כתבנו כתבה על יצירת קשר עם וואטסאפ עם הקישורים ושיטות הפנייה אליהם.