תוסף יוסט (Yoast SEO) לקידום אתר וורדפרס - מדריך התקנה והגדרה
                           

יש לכם אתר וורדפרס או בלוג וורדפרס? אתם יכולים להתחיל תהליך קידום אתרים והתאמת האתר לגוגל בקלות עם תוסף יוסט (Yoast SEO). הכלי עוזר להתאים את האתר למנועי החיפוש (בעיקר גוגל, אבל גם בינג וגם יאנדקס).

האמת? אפשר לעשות את רוב הדברים העיקריים גם ללא תוסף, אבל למה להסתבך ולהקשות כשיש כלי שהוא מועיל ולא מזיק?! הנה מדריך בנושא.

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

מה זה תוסף יוסט (Yoast SEO)?

תוסף יוסט (Yoast SEO) הוא תוסף וורדפרס שמקנה לכל מנהל אתר או בלוג כלים המאפשרים לו להתאים את האתר לסטנדרטים של מנועי חיפוש. התוסף הוא כלי חשוב ועונה על השיטה השיווקית שעל ידי קידום אתר וורדפרס (בעיקר On Page).

וורדפרס (WordPress) היא מערכת ניהול תוכן מובילה בעולם, היא נועדה בעיקר.. לנהל את התוכן של העסק שלכם. עם הזמן, המערכת הפכה להיות יותר ויותר מתאימה לצרכים של היום וניתן לבנות דרכה לא רק בלוגים אלא גם אתרים מקצועיים ואף פיתוחים מורכבים יותר.

עקב כך, וורדפרס אינה כוללת כלים מובנים שעוזרים להתאים את האתר להנחיות וסטנדרטים של מנועי חיפוש (גוגל, בינג, יאנדקס וכד') ולכן צריך לעבוד עם קוד או כלים חיצוניים.

אפשר כמובן לעבוד גם בלי תוסף יוסט (Yoast), אבל עדיין הדבר יצריך כתיבת קוד או עבודה עם כלים אחרים. לכן, למי שאין את הידע או היכולת, עדיף לעבוד עם התוסף הזה. אגב.. יש עוד כמה תוספים לקידום אתרי וורדפרס, אבל אנחנו ממליצים עליו מכל האחרים.

למי זה מתאים?

תוסף Yoast SEO מתאים לכל מי שמנהל בלוג או אתר וורדפרס, והוא מעוניין להתחיל תהליך קידום אתרים במנועי חיפוש.

התקנת תוסף יוסט

כדי לעבוד עם התוסף, אתם צריכים להתקין אותו דרך מנהל התוספים בלוח הבקרה:

  1. יש לגשת אל התוספים ואז ללחוץ על הוספת תוסף חדש.
  2. בתיבת החיפוש עליכם להזין "Yoast SEO", לאחר מכן לחצו על התקנה.
  3. בסוף לחצו על הפעלה.
התקנת תוסף יוסט
התקנת תוסף יוסט

אפשר להתקין גם ישירות דרך הורדת התוסף בספריית התוספים של WordPress.org. אבל זה מיותר לגמרי לעשות כך ועדיף לפעול לפי השלבים הכתובים לעיל.

הגדרת תוסף יוסט SEO

טוב, זהו השלב החשוב ביותר ועניינו הגדרה של התוסף. בחלק זה נעבור ביחד על כל ההגדרות והסבר קצר לגביהם. (הערה: אפשר לעבוד עם אשף התקנת Yoast SEO for WordPress, אבל עדיף לעבור הגדרה הגדרה בנפרד).

התוסף מותקן ויש תפריט / לשונית בצד בלוח הבקרה, ביחד עם שאר הלשוניות.

1. לשונית כללי

זוהי לשונית כמו ששמה רומז לכם בטח, נושאים כללים.

לוח בקרה

כאן אפשר לראות את כל הנושאים הקשורים לאתר ולתוסף, בעיקר עניינים הקשורים לבעיות או להתראות בנושא.

מאפיינים

התוסף כולל הרבה כלים ומאפיינים, אפשר לכבות ולהדליק את כולם או חלקם, בהתאם לצורך שלכם. אלו הם הכלים:

  • ניתוח SEO – טיפים והצעות לשיפור התוכן באתר.
  • ניתוח קריאות – טיפים והצעות לשיפור המבנה והסגנון של התוכן באתר.
  • עוגני תוכן – קביעת תכנים שהם העיקריים באתר.
  • מונה קישורים בטקסט – מונה הסופר את הקישורים הנכנסים והיוצאים של כל תוכן.
  • מפת XML – מפה מיוחדת שעוזרת למנועי חיפוש להבין את מבנה האתר ולזהות מהר יותר את כל העמודים באתר. כדאי להשאיר את זה מופעל. בעת לחיצה על סימן השאלה אפשר לקבל את הקישור למפה, קישור זה מדביקים בכלי מנהלי אתרים (בגוגל, בבינג וביאנדקס).
  • אינטגרציית Ryte – כלי שבודק אינדוקס בגוגל. כלי מיותר לגמרי לדעתינו.
  • תפריט בסרגל ניהול – תפריט בחלק העליון בבלוג (סרגל שחור של משתמשים מחוברים). יש גם קישורים ישירים לכלים חיצוניים חשובים.
  • הגדרות למחברים – אפשרות להציג הגדרות מתקדמות למחברים. כדאי להשאיר זאת מופעל.

כלי מנהלי אתרים

כאן אפשר להדביק את הקוד שניתן בכלי מנהלים אתרים של מנועי החיפוש, כדי לאמת שהאתר בבעלותכם.

2. תצוגת חיפוש

לשונית זו עוזרת לקבוע כיצד האתר יוצג במנועי חיפוש.

כללי

כאן ניתן לקבוע:

  • מפריד כותרת – לבחור את המפריד בין כותרת הכתבה לבין שם האתר וכד'.
  • עמוד הבית ועמוד כללי – כאן אפשר להשפיע על נראות עמוד הראשי באתר ועמוד הפוסטים "עמוד הבלוג".
  • גרף הידע ו-Schema.org – הכלי עוזר לקבוע את המידע המועבר למנועי חיפוש. יש לבחור האם האתר הוא של ארגון (עסק) או אדם פרטי. כמו גם, השם והלוגו.

סוג התוכן

כאן אפשר לקבוע את התצוגה של פוסטים (רשומות) ושל עמודים במנועי חיפוש. בין היתר להגדיר האם הפוסטים יוצגו במנועי חיפוש, הצגת התאריך של הפרסום, הצגת עמדת יוסט בכל כתבה וכן מבנה כותרת ומבנה תיאור הפוסט.

מדיה

כאן קובעים האם להפנות את עמודי הקבצים המצורפים לתוך הקובץ עצמו. יש לסמן כן.

בכללי, וורדפרס יוצרת לכל תוכן (תמונה, סרטון, קובץ) עמוד משלו. לרוב זה מיותר ועשוי לפגוע בביצועי אתר ולכן עדיף להשאיר את ההגדרה על הפניה לקובץ עצמו.

טקסונומיות

כאן אפשר לקבע את התצוגה של קטגוריות ותגיות במנועי חיפוש. קביעה האם יוצגו במנועי חיפוש ומבנה כותרת ומבנה תיאור.

ארכיונים

כאן אפשר לקבע את התצוגה של ארכיוני מחברים, תאריכים ועמודים מיוחדים במנועי חיפוש. קביעה האם יוצגו במנועי חיפוש ומבנה כותרת ומבנה תיאור.

פירורי לחם

למרות השם המוזר, פירורי לחם עוזרים למשתמשים להבין באיזה עמוד הם נמצאים ביחס למבנה האתר. זה גם עוזר למנוע חיפוש. צריך להטמיע את הכלי בתוך הקוד של התבנית, משום שהפעלה בלבד אינה עוזרת.

RSS

כאן ניתן להוסיף תוכן שיהיה לפני ואחרי פוסט, כך שאם כלים חיצוניים יעתיקו את התוכן, יהיה קישור בחזרה לאתר.

3. חברתי

לשונית זו קובעת את התצוגה של האתר ברשתות חברתיות.

חשבונות

כאן אפשר להוסיף את כל הקישורים לעמודים ברשתות החברתיות שבניהול שלכם. כמו עמוד פייסבוק, עמוד טוויטר, עמוד אינסטגרם, עמוד לינקדאין, עמוד פינטרסט, עמוד יוטיוב ואפילו עמוד ויקיפדיה.

פייסבוק

כאן אפשר להגדיר את התצוגה לפייסבוק ובכלל הוספת תגיות Open Graph. אלו תגיות שרוב הרשתות החברתיות משתמשות בהן.

ניתן להוסיף תמונה ברירת מחדל, כך שאם לא קיימת תמונה ראשית לפוסט, ברירת המחדל תוצג.

טוויטר

כאן אפשר להגדיר את התצוגה לטוויטר ובכלל הוספת כרטיסי טוויטר. כמו גם, לקבוע האם הפוסט שיוצג בטוויטר יהיה עם תמונה גדולה או ללא.

פינטרסט

כאן אפשר לאמת את האתר עם תגית מיוחדת.

4. כלים

לשונית זו מציגה אפשרות להשתמש בכלים מתקדמים יותר. הם:

  • יבוא ויצוא – כאן אפשר לייבא ולייצא הגדרות יוסט.
  • עריכת קבצים – כאן אפשר לנהל 2 קבצים חשובים והם:
    • robots.txt – כלי שקובע הגבלות על סריקה של בוטים של מנועי חיפוש (בעיקר).
    • .htaccess – כלי שקובע הגבלות על משתמשים, חסימות, הפניות ועוד.
  • עריכה קבוצתית – כלי המאפשר לעשות שינויים בכותרות ובתיאורים בבת אחת וזאת מבלי להיכנס לכל עמוד או פוסט בנפרד.
  • מונה קישורים – כאן לוחצים כדי להפעיל את מונה הקישורים בפוסטים.

עבודה עם תוסף יוסט בפוסט בודד

מעבר להגדרות הללו ברמה הכללית, אפשר לקבוע כיצד ייראה כל פוסט ועמוד בנפרד. למעשה, התוסף יוצר תיבה ייעודית בכל עריכת פוסט ועמוד, כדי להתאים את העמוד כיצד הוא ייראה במנועי חיפוש וברשתות חברתיות.

התיבה מוצגת לרוב מתחת לעורך הטקסט בעמוד הוספה או עריכת פוסט / עמוד. כך זה נראה:

תוסף יוסט בפוסט בודד
תוסף יוסט בפוסט בודד

התיבה כוללת:

1. SEO – כאן אפשר לקבוע כיצד הפוסט ייראה למנועי חיפוש. זה כולל:

  • ביטוי מפתח למיקוד – ניתן לבחור מונח חיפוש לאותו פוסט או עמוד.
  • תצוגה מקדימה – כאן ניתן לראות כיצד הפוסט נראה בעת חיפוש במנוע החיפוש, גם במחשב שולחן עבודה וגם במכשיר נייד. כמו כן, ניתן לערוך ולשנות את הכותרת והתיאור.
  • ניתוח SEO – טיפים והמלצות בנוגע לשימוש באותה מילת מפתח.
  • עוגני תוכן – אם זה מאמר חשוב והכרחי אפשר לסמן אותו כאן.
  • מתקדם – כאן אפשר לקבוע הגדרות מתקדמות. כמו הצגה או הסרת הפוסט למנועי חיפוש, הגדרות לרובוטים, קישור קנוניקל לעמוד אחר וכד'.

2. קריאות – כאן מופיעים הטיפים וההמלצות בנוגע למה צריך לעשות כדי שהתוכן יהיה קריא וברור.

3. חברתי – אפשר להתאים אישית את התצוגה של הכותרת, התיאור והתמונה לרשתות החברתיות (ובינהם פייסבוק (משפיע על עוד רשתות חברתיות) ו- טוויטר).

מעוניינים לשווק עסק או מוצר/שירות באינטרנט? השאירו פרטים לשיחה עם יועץ שיווק


הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

יש לנו טלגרם :) t.me/NetolinkIL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *