Netolink שיווק דיגיטלי » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » תוסף יוסט (Yoast SEO) – מדריך התקנה ושימוש בתוסף וורדפרס עבור קידום אתר וורדפרס או ווקומרס

תוסף יוסט (Yoast SEO) – מדריך התקנה ושימוש בתוסף וורדפרס עבור קידום אתר וורדפרס או ווקומרס

יש לכם אתר וורדפרס או בלוג וורדפרס או חנות מסחר אלקטרוני ווקומרס? אתם יכולים להתחיל תהליך קידום אתרים והתאמת האתר לגוגל בקלות עם תוסף יוסט (Yoast SEO). הכלי עוזר להתאים את האתר למנועי החיפוש (בעיקר גוגל, אבל גם בינג וגם יאנדקס).

האמת? אפשר לעשות את רוב הדברים העיקריים גם ללא תוסף. אבל, התוסף מקל לבצע הכל בצורה קלה ופשוטה. הנה מדריך Yoast SEO מקיף.

מה זה תוסף יוסט (Yoast SEO)?

תוסף יוסט (Yoast SEO) הוא תוסף וורדפרס שמאפשר לכל מנהל אתר או בלוג או חנות ווקומרס כלים המאפשרים להתאים את האתר לסטנדרטים של מנועי חיפוש ושל רשתות חברתיות. התוסף הוא כלי חשוב ונותן מענה בתחום קידום אתר וורדפרס (בעיקר On Page).

וורדפרס (WordPress) היא מערכת ניהול תוכן מובילה בעולם, אשר באמצעותה ניתן לבנות בלוגים ואתרי תוכן. כיום, המערכת מתאימה גם לאתרי איטרנט עסקיים, חנויות מסחר אלקטרוני (עם ווקומרס WooCommerce) ואפילו פיתוחים מורכבים עוד יותר.

עם זאת, ישנם דברים שלא ניתן לבצע כחלק ממערכת הליבה של וורדפרס. לפיכך, ניתן לעבוד עם כלים או תוספים שונים שמוסיפים את התכונות והפעולות שאנחנו צריכים כדוגמת יוסט שמוסיף כלים להתאמה למנועי חיפוש.

ככלל, ניתן לעבוד עם בלי תוסף יוסט (Yoast). עם זאת, בכל מקרה יש צורך לכתוב קוד ותוכנה, כדי לבצע את אותן הפעולות שמבצע התוסף בפני עצמו. למעשה, מדובר על תוסף נוח, מהיר ופשוט מאוד ולכן אין סיבה לבצע את התכנות באופן עצמי.

תוסף יוסט אינו מסובך, צריך להוריד אותו לאתר הוורדפרס ולהתאים אותו להגדרות נדרשות. לאחר מכן אפשר לעשות בו שימוש. זה הכל.

התקנת תוסף יוסט

כדי לעבוד עם התוסף, אתם צריכים להתקין אותו דרך מנהל התוספים בלוח הבקרה:

  1. יש לגשת אל התוספים ואז ללחוץ על הוספת תוסף חדש.
  2. בתיבת החיפוש עליכם להזין "Yoast SEO" או "יוסט SEO", לאחר מכן לחצו על התקנה.
  3. בסוף לחצו על הפעלה.

כך התוסף נראה:

התקנת תוסף יוסט
התקנת תוסף יוסט

אפשרות נוספת היא הורדה של התוסף בספריית התוספים של WordPress.org כאן ולאחר מכן להעלות מחדש אל אתר הוורדפרס שלכם באמצעות לוח הבקרה או FTP. אבל זה מיותר לגמרי לעשות כך, מקשה על העבודה ולכן עדיף לפעול לפי השלבים הכתובים לעיל.

הגדרת תוסף יוסט SEO

לאחר ההתקנה, קיים שלב שני והוא השלב החשוב ביותר ועניינו הגדרה של התוסף. בחלק זה צריך לבצע התאמות לאתר הוורדפרס שלכם כדי שתוכלו להשתמש בו בהמשך. (הערה: אפשר לעבוד עם אשף התקנת Yoast SEO for WordPress, אבל עדיף לעבור כל הגדרה בנפרד).

כדי לגשת אל ההגדרות, יש לפעול כך:

  • גשו אל לוח הבקרה של אתר הוורדפרס שלכם.
  • עברו לתפריט הצדדי ובחרו בתפריט "SEO" מתחת לתפריט "הגדרות".

לתוסף יש 4 תתי תפריטים עיקריים והם: כללי, תצוגת חיפוש, חברתי, וגם כלים. הנה הסבר של כל לשונית:

1. כללי

זהו תפריט תת צדדי עיקרי כמו ששמו רומז לכם בטח, נושאים כללים. פה יש 4 לשוניות:

  1. לוח בקרה – כאן אפשר לראות את כל הנושאים הקשורים לאתר ולתוסף, בעיקר עניינים הקשורים לבעיות או להתראות בנושא.
  2. מאפיינים – התוסף כולל הרבה כלים ומאפיינים, אפשר לכבות ולהדליק את כולם או חלקם, בהתאם לצורך שלכם. אלו הם הכלים:
    • ניתוח SEO – טיפים והצעות לשיפור התוכן באתר.
    • ניתוח קריאות – טיפים והצעות לשיפור המבנה והסגנון של התוכן באתר.
    • עוגני תוכן – קביעת תכנים שהם העיקריים באתר.
    • מונה קישורים בטקסט – מונה הסופר את הקישורים הנכנסים והיוצאים של כל תוכן.
    • מפת XML – מפה מיוחדת שעוזרת למנועי חיפוש להבין את מבנה האתר ולזהות מהר יותר את כל העמודים באתר. כדאי להשאיר את זה מופעל. בעת לחיצה על סימן השאלה אפשר לקבל את הקישור למפה, קישור זה מדביקים בכלי מנהלי אתרים (בגוגל, בבינג וביאנדקס).
    • תפריט בסרגל ניהול – תפריט בחלק העליון בבלוג (סרגל שחור של משתמשים מחוברים). יש גם קישורים ישירים לכלים חיצוניים חשובים.
    • הגדרות למחברים – אפשרות להציג הגדרות מתקדמות למחברים. כדאי להשאיר זאת מופעל.
    • מעקב שימוש – אפשרות לתת לכלי לעקוב אחר הפעולות שלכם כדי לשפר את המידע. אנחנו ממליצים לכבות זאת.
    • REST API: נקודת קצה ראשית – אפשרות להציג כל נתוני מטא לכתובת URL מסויימת. אפשר להשאיר זאת פעיל.
    • שיתוף סלאק משופר – כאשר תוכן משותף ב-Slack אז המידע על המחבר ואומדן זמן צפיה מוצג.
  3. אינטגרציות – כאן יש כלים להתממשקויות עם שירותים אחרים.
    • אינטגרציית SEMrush – כלי שמציע הצעות ותובנות לגבי מילת מפתח מסויימת.
    • אינטגרציית Ryte – כלי שבודק אינדוקס בגוגל. כלי מיותר לגמרי לדעתינו.
  4. כלי מנהלי אתרים – כאן אתם יכולים לבצע אימות בעלות אתר עבור כלי מנהלים אתרים במנועי חיפוש (גוגל סרץ' קונסול, בינג וובמאסטר טולס, ביידו, יאנדקס וובמאסטרס).

2. תצוגת חיפוש

תת תפריט זה עוזר לקבוע כיצד האתר יוצג במנועי חיפוש. כאן יש 7 לשוניות:

  1. כללי – עניינים כללים:
    • מפריד כותרת – לבחור את המפריד בין כותרת הכתבה לבין שם האתר וכד'.
    • עמוד הבית ועמוד כללי – כאן אפשר להשפיע על נראות עמוד הראשי באתר ועמוד הפוסטים "עמוד הבלוג".
    • גרף הידע ו-Schema.org – הכלי עוזר לקבוע את המידע המועבר למנועי חיפוש. יש לבחור האם האתר הוא של ארגון (עסק) או אדם פרטי. כמו גם, השם והלוגו.
  2. סוג התוכן – כאן אפשר לקבוע את התצוגה של פוסטים (רשומות) ושל עמודים במנועי חיפוש. בין היתר להגדיר האם הפוסטים יוצגו במנועי חיפוש, הצגת התאריך של הפרסום, הצגת הגדרות יוסט בכל כתבה, מבנה כותרת ומבנה תיאור הפוסט וכן הגדרות סכימה (Schema).
  3. מדיה – כאן קובעים האם להפנות את עמודי הקבצים המצורפים לתוך הקובץ עצמו. יש לסמן כן. בכללי, וורדפרס יוצרת לכל תוכן (תמונה, סרטון, קובץ) עמוד משלו. לרוב זה מיותר ועשוי לפגוע בביצועי אתר ולכן עדיף להשאיר את ההגדרה על הפניה לקובץ עצמו.
  4. טקסונומיות – כאן אפשר לקבע את התצוגה של קטגוריות ותגיות במנועי חיפוש. קביעה האם יוצגו במנועי חיפוש ומבנה כותרת ומבנה תיאור.
  5. ארכיונים – כאן אפשר לקבע את התצוגה של ארכיוני מחברים, תאריכים ועמודים מיוחדים במנועי חיפוש. קביעה האם יוצגו במנועי חיפוש ומבנה כותרת ומבנה תיאור.
  6. פירורי לחם (נתיבי ניווט) – למרות השם המוזר, פירורי לחם עוזרים למשתמשים להבין באיזה עמוד הם נמצאים ביחס למבנה האתר. זה גם עוזר למנוע חיפוש. צריך להטמיע את הכלי בתוך הקוד של התבנית, משום שהפעלה בלבד אינה עוזרת.
  7. RSS – כאן ניתן להוסיף תוכן שיהיה לפני ואחרי פוסט, כך שאם כלים חיצוניים יעתיקו את התוכן, יהיה קישור בחזרה לאתר.

3. חברתי

תת תפריט זה קובע את התצוגה של האתר ברשתות חברתיות. כאן יש 4 לשוניות:

  1. חשבונות – כאן אפשר להוסיף את כל הקישורים לעמודים ברשתות החברתיות שבניהול שלכם. כמו עמוד פייסבוק, עמוד טוויטר, עמוד אינסטגרם, עמוד לינקדאין, עמוד פינטרסט, עמוד יוטיוב, מייספייס ואפילו עמוד ויקיפדיה.
  2. פייסבוק – כאן אפשר להגדיר את התצוגה לפייסבוק ובכלל הוספת תגיות Open Graph. אלו תגיות שרוב הרשתות החברתיות משתמשות בהן. ניתן להוסיף תמונה ברירת מחדל, כך שאם לא קיימת תמונה ראשית לפוסט, תמונת ברירת המחדל תוצג.
  3. טוויטר – כאן אפשר להגדיר את התצוגה לטוויטר ובכלל הוספת כרטיסי טוויטר. כמו גם, לקבוע האם הפוסט שיוצג בטוויטר יהיה עם תמונה גדולה או ללא.
  4. פינטרסט – כאן אפשר לאמת את האתר עם תגית מיוחדת.

4. כלים

תת תפריט זה הוא האחרון וכולל אפשרות להשתמש בכלים מתקדמים יותר. כמו:

  1. יבוא ויצוא – כאן אפשר לייבא ולייצא הגדרות יוסט.
  2. עריכת קבצים – כאן אפשר לנהל 2 קבצים חשובים והם:
    • robots.txt – כלי שקובע הגבלות על סריקה של בוטים של מנועי חיפוש (בעיקר).
    • .htaccess – כלי שקובע הגבלות על משתמשים, חסימות, הפניות ועוד.
  3. עריכה קבוצתית – כלי המאפשר לעשות שינויים בכותרות ובתיאורים בבת אחת וזאת מבלי להיכנס לכל עמוד או פוסט בנפרד.
  4. אופטימיזציה לנתוני SEO – התוסף מאפשר לשמור את נתוני ה-SEO בטבלת בסיס נתונים ייעודית. אופטימיזציה מאפשרת לבדוק שכל המידע נמצא שם ומנוהל בצורה אופטימלית.

שימוש ועבודה עם תוסף יוסט

יופי, לאחר שביצעתם את כל ההגדרות הנדרשות, כעת תרצו לדעת איך להשתמש בתוסף הזה.

השימוש היומיומי או השימוש הרגיל נעשה עבור כל פוסט או עמוד בנפרד. כלומר, בכל פעם שאתם יוצרים, עורכים או משנים פוסט, עמוד, מוצר, קטגוריה, תגית וכד' – תוכלו לקבוע את ההגדרות המתאימות עבורו.

למשל, תוכלו להוסיף תמונה מותאמת אישית, כותרת מותאמת אישית, תיאור מותאם אישית ועוד. מידע זה יוצג כאשר משתמש מחפש את התוכן במנועי החיפוש או מוצא אותו ברשתות החברתיות.

בכל עמוד או פוסט, יש תיבה ייעודית של התוסף שמוצגת לרוב בסוף הפוסט. אם אתם משתמשים עם עורך התוכן גוטנברג, אז כברירת מחדל יש גם תיבה נוספת לפעולות מהירות בתפריט הצדדי. כך נראית התיבה בכל פוסט:

התיבה מוצגת לרוב מתחת לעורך הטקסט בעמוד הוספה או עריכת פוסט / עמוד. כך זה נראה:

תיבת יוסט SEO בכל פוסט
תיבת יוסט SEO בכל פוסט

התיבה כוללת 4 לשוניות:

  1. SEO – כאן אפשר לקבוע כיצד הפוסט ייראה למנועי חיפוש. לרבות:
    • ביטוי מפתח למיקוד – ניתן לבחור מונח חיפוש לאותו פוסט או עמוד (לטובת ניהול פנימי "ניתוח SEO").
    • תצוגה מקדימה (גוגל) – ניתן לראות כיצד הפוסט נראה בעת חיפוש במנוע החיפוש, גם במחשב שולחן עבודה וגם במכשיר נייד. כמו כן, ניתן לערוך ולשנות את הכותרת והתיאור.
    • ניתוח SEO – טיפים והמלצות בנוגע לשימוש באותה מילת מפתח שבחרתם בתור ביטוי.
    • עוגני תוכן – אם זה מאמר חשוב והכרחי אפשר לסמן אותו כאן.
    • מתקדם – כאן אפשר לקבוע הגדרות מתקדמות. כמו הצגה או הסרת הפוסט למנועי חיפוש, הגדרות לרובוטים, קישור קנוניקל לעמוד אחר וכד'.
  2. קריאות – כאן מופיעים הטיפים וההמלצות בנוגע למה צריך לעשות כדי שהתוכן יהיה קריא וברור.
  3. סכימה – כאן אפשר להגדיר את סוג התוכן עבור מנועי חיפוש (אם זה מאמר, או מוצר וכד').
  4. חברתי – אפשר להתאים אישית את התצוגה של הכותרת, התיאור והתמונה לרשתות החברתיות (פייסבוק שגם משפיע על אחרים, וכן טוויטר).

    לקדם את העסק שלך רק עם מומחים!
    קבל/י שיחת ייעוץ ראשוני ממומחה שיווק ללא עלות.


    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *