חשבון יוצר באינסטגרם - איך ליצור והשוואה מול חשבון עסקי
                           

כאשר מעוניינים להשתמש באינסטגרם עבור העסק או הארגון, מקובל ליצור חשבון אינסטגרם עסקי, אך לעיתים חשבון יוצר מתאים יותר. החשבון מקנה יותר אפשרויות על פני חשבון לעסק.

אם אתם יוצרים, משפיענים, בלוגרים וכד' – ככל הנראה הכתבה הזו תעניין אתכם.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו וקבלו עדכונים נוספים:



יש לנו טלגרם 🙂 בואו להיות חברים שלנו: t.me/NetolinkIL

מה זה חשבון יוצר באינסטגרם?

כאשר מעוניינים ליצור נוכחות לעסק ברשת החברתית אינסטגרם, לרוב יוצרים חשבון עסקי, מה שמקנה כלים נוספים ולרבות נתוני שימוש אנליטיקס וכן אפשרות של פרסום באינסטגרם. חשבון יוצר באינסטגרם הוא כלי נוסף שמתאים ליוצרים שהם יכולים להיות עסק ויכולים להיות גם אדם פרטי.

פרופיל / חשבון יוצר באינסטגרם (Creator Account) מבוסס יותר על אנשים ולא תאגידים והוא מקנה ליוצר כלים מתקדמים יותר מאשר היותר חשבון פרטי. ניתן לקבל מידע לגבי קהל היעד, דוחות אנליטיקס, אפשרות לשלם עבור פרסומות ומודעות, מאפשר כלים נוספים לניהול הנוכחות ברשת החברתית, עוזר לנהל את תיבת ההודעות בצורה טובה יותר ועוד.

מבחינת המראה, חשבון אינסטגרם ליוצר הוא חשבון רגיל לכל דבר, ללא הבדלים של מראה. חשבון ליוצר מיועד לניהול נוח יותר עבור יוצרים כמו: משפיענים (מובילי דעת קהל), בלוגרים, מאמנים, אמנים, ספורטאים, שחקנים, יזמים, דוגמנים/יות, עיתונאים, זמרים, צלמים, מפיקי תוכן, כתבים ועוד..

אגב.. חשבון יוצר לא יכול להיות חשבון "פרטי" כלומר, שרק עוקבים מאושרים יכולים לראות פוסטים, ואם יש עוקבים בהמתנה, אז ביצירת חשבון יוצר, הם יהפכו להיות עוקבים של העמוד.

בנוסף, אין קשר בין חשבון יוצר באינסטגרם לבין סטודיו ליוצרים באינסטגרם.

מה ההבדל בין אינסטגרם עסקי לחשבון יוצר?

חשבון יוצר באינסטגרם דומה מאוד לחשבון עסקי, יש אפשרות להוסיף קטגוריה, להוסיף כפתורי התקשרות או שליחת מייל וניהול הביוגרפיה בעמוד. עם זאת, חשבון יוצר כולל גם את הכלים הבאים:

  1. תיבת דואר נכנס:
    • תיבת הדואר מחולקת ל-2 לשוניות: תיבת דואר ראשית (כדי לראות הודעות חשובות) ותיבת דואר כללית (כדי לראות את השאר). כמו כן, יש את תיבת בקשות הודעה ששם כל הדואר המסונן שלא נכנס לדואר הנכנס.
    • אפשר לסמן הודעות עם דגל, וגם לסנן הודעות מכל תיבות הדואר לפי הודעות שנקראו, שלא נקראו או מסומנות עם דגל.
    • ניתן לדרג בקשות ממתינות לפי זמן או חשיבות בהתאם לחשבון של מי ששלח את בקשת ההודעה.
  2. פרטי התקשרות וקטגוריה:
    • פרטי יצירת קשר כמו אימייל, טלפון או כתובת וגם תווית הקטגוריה – ניתנים להפעלה או להשבתה בהתאם לצורך של היוצר.
  3. נתוני שימוש (אנליטיקס):
    • ניתן לראות אילו פוסטים (חדשים וישנים) מסייעים בצמיחת קהל העוקבים נטו של העמוד ובכך לדעת מה עובד טוב ומה פחות.

איך לפתוח חשבון יוצר באינסטגרם?

כדי ליצור חשבון יוצר, קודם כל צריך להיות עם חשבון פרטי או חשבון עסקי ולאחר מכן להמיר אותו לחשבון ליוצרים.

כדי להפוך את החשבון הפרטי או החשבון העסקי לתוך חשבון ליוצרים, יש לפעול כך:

  1. כניסה לאפליקציה בטלפון (לא ניתן דרך המחשב).
  2. לחיצה על אייקון 3 קווים מאוזנים לאורך ואז על גלגל השיניים להגדרות.
  3. לאחר מכן יש לגשת ללשונית חשבון (Account). ואז:
    • מתוך חשבון פרטי – יש ללחוץ על "קבלת כלים נוספים" (באנגלית: Get More Tools).
    • מתוך חשבון עסקי – יש ללחוץ על "מעבר לחשבון ליוצרים" (באנגלית: Switch to Creator Account).
  4. בחירת הקטגוריה המתאימה ביותר עבורכם. אפשר להסתיר אחר כך.
  5. לאחר מכן אפשר לקשר לחשבון עמוד פייסבוק עסקי מהרשימה שמופיעה או שאפשר לדלג על שלב זה.
  6. הוספת אחד מפרטי התקשרות כמו טלפון, אימייל או כתובת פיזית. זה סעיף חובה אך אפשר להסתיר זאת.

נתוני שימוש (אנליטיקס) בחשבון ליוצר

חשבון יוצר באינסטגרם כולל את כל דוחות האנליטיקס שיש בחשבון עסקי: נתונים אודות קהל היעד (גיל, מגדר, מקום מגורים) וגם אפשר לקבל נתונים אודות הפוסטים והסטוריז (כמו למשל מספר חשיפות, שיעור מעורבות ועוד).

בנוסף לכך, ניתן לראות מדד של שינוי עוקבים נטו – בכך לדעת את הגידול במספר העוקבים נטו (גידול מינוס קיטון). בנוסף, יש גרף שמאפשר לראות בכל יום כמה עוקבים נוספו וכמה נגרעו. גרף נוסף הוא בעניין הצגת פוסטים לפי סדרות זמן בשבוע או ביום.

מעוניינים לשווק עסק או מוצר/שירות באינטרנט? השאירו פרטים לשיחה עם יועץ שיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *