שידור ישיר בפייסבוק – המדריך המלא

שידור ישיר בפייסבוק – המדריך המלא

שידור ישיר בפייסבוק (שידור חי) היא דרך מצוינת כדי לשתף סרטונים, פגישות, ועידות בזמן אמת עם חברים, עוקבים ולקוחות.

במדריך זה אנו נדון על האופן כיצד שידור ישיר בפייסבוק יכול לעזור לכם ולעסק שלכם, מהם הדרכים הטובות ביותר, איך יוצרים שידור בזמן אמת דרך המחשב ודרך טלפונים סלולאריים ולמה זה חשוב עבור הארגון שלכם.

סיוע ועזרה למען העסקים בישראל עקב משבר קורונה:

  • פנו אלינו וקבלו ייעוץ מקצועי ללא תשלום והנחה משמעותית על פתרונות שיווק דיגיטלי שיעזרו לכם בוודאות לצאת מן המשבר הנוכחי.
    בדקו זכאותכם בחינם כעת >>

רקע

פייסבוק משנה את האלגוריתמים שלה כל הזמן כדי לענות על השאלה "מה יופיע בניוזפיד עבור המשתמשים?", זה חשוב מאוד עבור משווקים לדעת ולהבין את כללי המשחק. לפייסבוק יש העדפות מה יופיע ואיפה, כאשר המטרה הגדולה: המשתמש צריך להישאר בפייסבוק והרבה זמן.

  1. המשתמש צריך להישאר בפייסבוק – פייסבוק לא אוהבת קישורים יוצאים, חדשות ודברים אחרים שיפריעו למשתמש להישאר בתוך עולם הפייסבוק.
  2. המשתמש צריך להישאר הרבה זמן – פייסבוק מעדיפה פוסטים שישאירו את המשתמש הרבה זמן באתר.

על כן, אנו צריכים לדעת שסרטונים עשויים להופיע בראש העמוד, וסרטונים בשידור חי עשוים להיות מעליהם. כמובן, הרבה תלוי במשתמש, פייסבוק תציע למשתמש פוסטים שעשויים לעניין אותו בראש העמוד אפילו אם הפוסט כולל קישור לאתר חיצוני.

מדוע שידור ישיר בפייסבוק חשוב עבור הארגון שלכם?

שידור חי בפייסבוק עוזר ליחידים ולעסקים להגדיל את מעורבות קהל היעד שלהם ובכך החשיפה גדלה – זה חלק משמעותי מאוד בשיווק. שידור חי עוזר לכם לקבל יותר תגובות, שיתופים, הבעות רגש וכל זאת בזמן אמת. תוכלו לפנות אליהם בשמם כדי להגדיל עוד יותר את המעורבות.

ברגע שמשתמש משתתף בשיחה, גם החברים שלו יוכלו לראות זאת וכך הלאה. כמות הצופים הישירים ומעורבות המשתמשים תגדל – וזה כמובן מטרתו של כל מנהל שיווק ברשת חברתית.

נוסף לכך, שידור חי הוא כלי מאוד טוב כדי ליצור קרבה עם הלקוחות שלכם, לבנות אמון, להסביר על עצמכם ועל הארגון.

מה ניתן לשדר בזמן אמת?

  1. אירועים – בין אם אתם משיקים את החנות החדשה שלכם או אירוע אחר תוכלו לצלם בשידור ישיר.
  2. כנסים וועידות – סוגים של אירועים, אך מדובר על כנסים ופגישות כמו: ועידה שנתית לעסקים וכד'.
  3. סרטוני הדרכה – איך להשתמש במוצר שלכם ועוד.
  4. וובינרים וסרטוני שאלות ותשובות – תוכלו לפנות באופן ישיר ללקוחות, לדבר איתם ועוד.
  5. ראיונות – ראיון בשידור חי עם אחד ממנהלי הארגון.
  6. שונות – ספורט, תרבות, בילויים ועוד.

אז, איך עושים שידור חי בפייסבוק?

פעם פייסבוק אפשרה רק בעזרת טלפונים חכמים באפליקציות למערכות הפעלה אנדרואיד (android) ו- אייפון (ios), אך כיום ניתן גם באמצעות כלים שונים במחשב הנייד / נייח. בחלק זה אנו נפרט כיצד לשדר באופן ישיר עם הטלפון, ובאמצעות מחשבים נייחים, וקצת נדבר על אפשרויות נוספות.

שידור חי בפייסבוק דרך הטלפון

אם יש לכם אפליקציה Facebook או Pages Manager:

  1. הכנסו לעמוד העסקי והקליקו על פוסט חדש.
  2. ייפתח לכם תפריט ובו לחצו על שידור חי.
  3. ברגע זה אתם ממש לפני שידור חי. תוכלו למלא כמה אפשרויות:
    • פרטיות – מי יכול לצפות בסרטון? בדרך כלל בדפים זה ציבורי.
    • קהל יעד – להגדיר מי יוכל לראות את הפוסט על פי מיקום, גיל ומין.
    • מצלמה – איזו מצלמה תופעל? קדמית או אחורית.
    • תיאור – תיאור עבור הסרטון.
  4. לחיצה על שידור חי, יופיע 3 2 1 ואף בשידור ישיר.
  5. כעת תוכלו לראות תגובות וסימוני אהבתי. זה החלק החשוב ביותר ועליכם לשמור על המשתמשים שיהיו מעורבים, ליצור עמם קשר, לקרוא מה יש להם להגיד, לדבר איתם. תוכלו גם לנהל את התגובות דרך המחשב.
  6. בלחיצה על משתמש שהגיב תוכלו:
    • לחסום אותו או לבטל חסימה.
    • למחוק תגובה.
    • להצמיד את התגובה.
  7. לחיצה על סיום.
  8. כעת תוכלו לפרסם בעמוד או למחוק.

שידור חי בפייסבוק דרך המחשב

כדי לשדר בשידור ישיר דרך המחשב עליכם לגשת את הדף שלכם דרך הפייסבוק או דרך ביזנס מנג'ר (Business Manager). כמובן עליכם להצטייד בתוכנת קידוד וידאו או חומרה התומכת rtmp או rtmps. כמה פתרונות קידוד הפופולריים:

  • Livestream
  • OBS
  • Wirecast
  • Xsplit
  • ffmpeg

השלבים לביצוע:

  1. בעמוד העסקי לוחצים על "כלי פרסום".
  2. לחיצה על "ספריית סרטונים" בחלק של סרטונים.
  3. לחצו על כפתור "סרטון בשידור חי".
  4. תלוי בתוכנת הקידוד, תצטרכו להכניס את הקישור של השרתים. כל קישור כזה מתאים לסרטון אחד בלבד, אם החלטתם לשדר ולבטל, עליכם לקבל קישור חדש ולהטמיע אותו, הקישור תקף ל- 7 ימים בלבד. אם כבר החלטתם להשתמש בקישור ואתם לפני השידור, עליכם תוך 5 שעות להעלות לשידור. אחרת תצטרכו קישור חדש.
  5. לאחר העתקת הקישורים הקישו "הבא".
  6. בשלב זה תוכלו לעדכן את:
    • כותרת הסרטון.
    • תיוג נושאים של הסרטון.
    • תיאור של הפוסט (זה מה המשתמשים יראו יחד עם הוידיאו).
    • הגדרות מתקדמות.
    • תוכלו לשנות מיקום, תיוג וכד' (כמו פוסט רגיל).
    • תוכלו להטמיע את הסרטון באתר או מקום אחר.
  7. אם רשום לכם "לא מקוון" עליכם בתוכנה שלכם להפעיל את ההזרמה (כך בעצם נוצר תקשורת בין התוכנה לבין הפוסט הספציפי הזה).
  8. הקישו על "לעבור לשידור חי" או "תזמן שידור חי".
  9. במהלך השידור החי תוכלו להגיב, לכתוב, לראות מספר צופים עכשיו ומספר צפיות בכללי.
  10. לסיום לחצו "סיום".
  11. לאחר מכן תוכלו לראות את הסרטון בספריית הסרטונים.

איך לנתח את ביצועי שידור ישיר בפייסבוק?

הביצועים והניתוח של שידור חי בדומה לניתוחים של סרטונים רגילים אבל עם תוספות. על מנת לגשת לדוחות עליכם בעמוד העסקי ללחוץ על תובנות >> בחרו בסרטון ולחצו עליו. ברגע זה תקבלו מספרים וניתוחים אשר יכולים לעזור לכם להבין טוב יותר את הסרטון שלכם, איפה הוא היה הכי טוב וגם:

  • שיא מספר צופים במקביל – באיזו נקודת זמן היו הכי הרבה אנשים אונליין בשידור החי.
  • דקות צפייה – כמה דקות צפייה סך הכל ראו המשתמשים.
  • צפיות ייחודיות.
  • סך הכל מספר צפיות.
  • 10 שניות – כמה פעמים הסרטון שלכם נראה לפחות 10 שניות.
  • ממוצע – ממוצע זמן צפייה.
  • קהל יעד ומעורבות – כמה שיתופים, סימוני אהבתי וכד'.

כמובן תוכלו לראות נתונים גם בכללי לגבי הפוסט עצמו.

טיפים כדי להוציא את הטוב ביותר מסרטון בשידור חי

  1. הגדרה – לפני שאתם מתכננים את השידור החי הגדירו לעצמכם: מה המטרה של שידור החי? מה ברצונכם לעורר? כמה זמן יימשך? מה הנושאים בסרטון? מה התוכן שיהיה? מי קהל היעד של הסרטון? מהו הזמן הטוב ביותר לשידור? אלו חלק מן השאלות שכדאי מאוד לקבל תשובה לפני השידור.
  2. תיאור – הגדירו את התיאור הטוב ביותר על מנת לגרום למשתמשים להבין למה כדי להם לצפות. חשוב לציין כי בדרך כלל הסרטונים מופעלים באופן אוטומטי וללא קול או לא (אם המשתמש ביטל זאת), וזה חשוב גם להסביר את התיאור הטוב.
  3. בדיקה לפני – בצעו את כל הבדיקות לפני הסרטון, האינטרנט, הקול, איכות התמונה.
  4. תזמון – לפעמים כדאי לתזמן את הסרטון מראש וגם להודיע למשתמשים כדי לעזור להם לפנות מזמנם ולצפות בכם מהתחלה.
  5. Livemap – מפת שידור חי, זהו המקום שתוכלו לקבל מידע על כל הסרטונים החיים כרגע. זהו מקום פוטנציאלי להגיע לשם עבור המותג שלכם. כדי להגיע לשם עליכם לעמוד ב- 2 דרישות:
    1. פרטיות – פרטיות הסרטון חייב להיות ציבורי.
    2. מיקום – חייב להגדיר את המיקום של הסרטון.
  6. שפת גוף – מהסיבה למעלה (סרטונים ללא קול), חשוב להשתמש בשפת גוף נכונה כדי למשוך את הגולשים ללחוץ על הסרטון ולהפעיל את הקול.
  7. הסבר – הסבירו מספר פעמים בסרטון מי מדבר, ועבור מה הסרטון. לא כל המשתמשים רואים את הסרטון מיד כשהוא עלה, לכן חשוב מספר פעמים להגיד את שמו של מי שמדבר ועל מה הסרטון כדי שהמשתמשים החדשים יבינו באיזו נקודת זמן הם נמצאים.
  8. פער בין פוסטים – מומלץ מאוד לא לפרסם פוסטים מיד לפני ומיד אחרי שידור החי אלא לשמור מרווח. הסיבה פשוטה, השידור החי יפגע במעורבות של הפוסטים הקרובים לו.
  9. עודדו את המשתמשים לסמן כאהבתי, להגיב ולשתף – סרטונים עם מעורבות גבוהה מופיעים גבוהה יותר בניוזפיד (בעמוד הראשי), מעבר לזה שזה עוזר לחברים של המשתמשים לראות וגם כן להצטרף לצפייה ישירה.
  10. אינטרקציה ומעורבות – דברו עם הצופים בסרטון, שאלו אותם שאלות, הגיבו להם, קראו בשם שלהם. מספר תגובות גם כן מדד חשוב עבור האלגוריתם של פייסבוק.
  11. ניהול נכון – נהלו את הסרטון בצורה נכונה, אם אתם מצלמים בעזרת הסמארטפון או המחשב ואין לכם יכולת להגיב, בקשו עזרה מהצוות שלכם שיוכל לרשום עבורכם, לענות לתגובות ולדבר עם הצופים שלכם.
  12. איכות התמונה והקול – פייסבוק מאפשרים וידיאו עם רזולוציה 720p (720*1280), ובקצב של 30 תמונות (פריימים) לשניה. תמונות HD וקול HQ, תורמות באופן משמעותי לצפייה. אנשים אוהבים סרטונים איכותיים ברמה גבוהה – עזרו להם להשיג מטרה זו.
  13. משך סרטון – הימנעו לשדר סרטון קצר מ- 15-20 דקות. סרטונים קצרים מידי לא יעזור למטרה שלכם – להגדיר מעורבות עם המותג שלכם. נסו להאריך את הסרטון כדי שגם החברים של המשתמשים יוכלו לראות בזמן שידור החי.
  14. הרשמה למינוי – בקשו מהמשתמשים לעשות "מינוי" בסוף הסרטון, כך שלהבא הם גם ידעו על סרטונים הבאים שלכם.
  15. סיום – אל תשכחו בסוף הסרטון להודות להם על הצפייה ולהודיע על הסיום, כך שפעם הבאה הם ישמחו לצפות בשידור חי שלכם.

לסיום – סרטון סקר לייב בפייסבוק (שידור חי)

נכון להיום הטרנד החדש בפייסבוק הוא יצירת סקר בשידור חי בצורת הסרטון.

איך זה עובד?

אם ראיתם בתקופת הבחירות בארצות הברית היו סרטונים סקר בשידור חי לחצו "לייק" לטארמפ או "אהבה" לקלינטון (או משהו בסגנון, היו מספר כאלה). בדיוק כמו שידור ישיר בפייסבוק, הפעם מדובר על סקר עם מספר תמונות כאשר לכל תמונה יש רגש מסוים וברגע שהמשתמשים לוחצים על הרגש, וזה מופיע בסרטון. אמנם זה לא באמת סרטון ולא באמת מעניין אבל, כמו שאמרנו כרגע זה עדיין טרנד.

אנחנו לא נפרט שוב פעם מדוע משתמשים בזה, כיוון שכבר אמרנו למעלה את היתרונות. המטרה היא להגדיל מעורבות לדף עצמו, זה באמת מגדיל את המעורבות אך צריך לנצל את זה בצורה נכונה ולדעת מה לעשות עם זה הלאה.

איך עושים סקר לייב בפייסבוק?

ראשית כל זה עובד במחשב ולא בסמארטפון. צריך את תוכנת קידוד כמו שאמרנו למעלה. וחייב לבצע את כל השלבים של שידור ישיר דרך המחשב עד לשלב של "לעבור לשידור חי".

עליכם לבחור בתמונה שזאת תמונת הרקע. לדוגמה: תמונה עם נעליים שחורות ונעליים לבנות. תמונה זו יש להעלות לתוכנה כתמונת רקע.

כעת עליכם ליצור סקר ולבחור את הבעות הרגש הרצויות. סקר ניתן ליצור בעזרת האתרים הבאים:

  1. Live Reaction Polling.
  2. Live Reactions Poll.

* כמובן יש עוד אתרים דומים וסרטונים כיצד לעשות זאת בדיוק.

בסיום אתם מכניסים את הקישור או קובץ בתוך התוכנה. לוחצים על "שיגור" בתוכנה, לאחר מכן זה יופיע לכם בפוסט בפייסבוק. בפייסבוק אתם לוחצים על "לעבור לשידור חי", וזהו.

למה זה חשוב לעשות זאת?

האמת אנחנו חושבים שזה חשוב ואפשר לעשות מכך דברים מעניינים הרבה יותר. אתם יכולים לתת לגולשים העדפה מה יותר טוב זה יכול להיות השוואה בין:

  • טכנולוגיה.
  • מוצרים.
  • שירותים.
  • מבצעים ומתנות.
  • דעות ועוד.

להלן כמה דוגמאות איך אתם יכולים לנצל את זה:

  • חנות נעליים: מה יותר טוב נעל לבנה או נעל שחורה, או מותג א או מותג ב.
  • חברת ניקיון: מה אתם מעדיפים ניקוי יבש או ניקוי רטוב?
  • חנות בגדים: שמלה ארוכה או שמלה קצרה.

 

אם יש לכם שאלות ואתם רוצים להביע דיעה, אתם יכולים לרשום תגובה פה או לעשות לייק. אה.. אל תדאגו, זה לא עוזר בפייסבוק.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

יש לנו טלגרם :) t.me/NetolinkIL
יש לנו וואטסאפ :) wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. סמדר

    שלום
    תודה על הטיפים. אני רוצה לקיים שיח אקטיבי עם עובדים שלי דרך קבוצה שיש לנו בפייסבוק. בנסיון שעשיתי היו עיכובים בשידור לאנשים שלא הצליחו להגיב – הכל דרך הניידים. אשמח לקבל טיפים אם יש תנאים מקדימים להבטיח שהשיחה יהיה אונליין כך שניתן חוויה טובה למשתתפים

      1. הדר

        תודה על ההסבר
        יש לי שאלה : הבן אדם שעולה לשידור חי בפייס יכול לראות את הצופים
        למשל בספורט אפשר לראות אם הצופים את התרגילים

  2. eli

    שלום רב,
    יש לי אפליקציה פרטית, אני מעוניין להוסיף קישור מהאפליקציה שלי לשידור ישיר בפייסבוק.
    האם ישנו קישור מסויים ישירות לשידור הישיר אשר ניתן להעתיק אותו למשל ללחצן שאני יוצר באפליקציה שלי וכך מי שנכנס לאפליקציה שלי, יוכל בעזרת לחצן מסויים לקפוץ ישיר לשידור בפייסבוק (אני לא שואל על האפליקציה שלי, את זה אני יודע מה לעשות, אני פשוט רוצה לדעת האם ישנו לינק ישיר (URL) לשידור שניתן להעתיק אותו ….

  3. לי

    ניתן למחוק שאלה שלי שנכתבה בשידור חי של אדם אחר? הסרטון כבר הועלה. האם יש אופציה שלי למחוק או של האדם האחר?

  4. שולמית

    ראשית תודה רבה.
    שנית- היום עשיתי שידור חי. ראו אותי אבל בלי קול. למרות שמדד הקול הראה שינוי בכל זאת לא שמעו אותי.
    האם הבעיה מוכרת?
    האם יש פתרון?
    תודה מראש

כתיבת תגובה