שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » פייסבוק לייב (Facebook Live) – איך ליצור שידור ישיר בפייסבוק, תזמון, הקלטה, צילום, התחברות לקהל היעד ועוד [מדריך מקיף]

פייסבוק לייב (Facebook Live) – איך ליצור שידור ישיר בפייסבוק, תזמון, הקלטה, צילום, התחברות לקהל היעד ועוד [מדריך מקיף]

אם אתם רוצים ליצור שידור ישיר בפייסבוק (שידור חי) כדי להתחבר לקהל היעד שלכם או לעוקבים, אתם יכולים לעשות זאת עם פייסבוק לייב (Facebook Live). זוהי התכונה של הרשת החברתית המאפשרת לכם לצאת לשידור ישירות בפייסבוק.

כך תעשו זאת בהצלחה.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה פייסבוק לייב?

    פייסבוק לייב (Facebook Live) היא דרך מיוחדת בה אתם בתור עסקים, משפיענים (מובילי דעה) או גורמים נוספים, יכולים להתחבר לקהל שלכם במסגרת שידור ישיר בפייסבוק (שידור חי, בזמן אמת).

    כלומר, אתם מצלמים את עצמכם באמצעות מצלמת וידאו וקהל היעד או העוקבים שלכם יכולים לצפות בכם בזמן אמת. כמו כן, הם יכולים לפנות אליכם ואתם כמובן יכולים להשיב להם הכל בזמן אמת.

    פייסבוק מבחינתה מעוניינת שהמשתמשים יישארו ברשת החברתית ולא יצאו מחוצה, כמו גם שהמשתמשים יישארו שם כמה שיותר זמן – לכן היא משקיעה בכלים ושירותים שעוזרים לעסקים ולארגונים, אך כמובן משרתים גם את האינטרסים שלהם.

    סרטונים בשידור חי יכולים להיות מוצגים בניוז פיד (העמוד הראשי והעיקרי בפייסבוק) וגם בלשונית ייעודית בה מופיעים כל השידורים שמתקיימים בזמן אמת בעולם. המשמעות היא שאפשר גם להגיע לחשיפה גבוהה יותר של קהלי יעד שמעוניינים בשירותים או במוצרים שלכם.

    פייסבוק לייב – חשיבות

    פייסבוק לייב (שידור ישיר בפייסבוק) עוזר לעסק או לארגון שלכם להתחבר עם קהל היעד שלכם ולכן יש לכך חשיבות למה כן כדאי לעשות זאת:

    • חשיפה ומודעות – שידור חי מאפשר להגיע גם לקהלי יעד חדשים וכאלו שמחפשים תכנים לצפות בהם. חשיפה כזו היא חשובה מאוד משום שהיא ניתנת ללא תוספת תשלום.
    • מעורבות – שידור חי מאפשר לקבל יותר תגובות, שיתופים, לייקים והבעות רגש, מה שמשפר את המעורבות של קהל היעד שלכם. מעורבות היא מדד מאוד חשוב ברשתות חברתיות.
    • בניית אמון וקרבה – שידור חי מציג את העסק שלכם כמו שהוא, זה עוזר לבנות אמון במותג שלכם אצל קהל היעד.

    מה ניתן לשדר בזמן אמת?

    כאן נשאלת השאלה, אז מה ניתן לשדר בזמן אמת, למעשה מה כן כדאי להציג ללקוחות ולקהל היעד בזמן אמת? ובכן, זה תלוי מאוד בסוג קהל היעד שלכם וסוג העיסוק שלכם. למעשה הנה כמה רעיונות:

    1. אירועים – בין אם אתם משיקים את החנות החדשה שלכם או אירוע אחר תוכלו לצלם בשידור ישיר.
    2. כנסים וועידות – סוגים של אירועים, אך מדובר על כנסים ופגישות כמו: ועידה שנתית לעסקים וכד'.
    3. סרטוני הדרכה – איך להשתמש במוצר שלכם ועוד.
    4. וובינרים וסרטוני שאלות ותשובות – תוכלו לפנות באופן ישיר ללקוחות, לדבר איתם ועוד.
    5. ראיונות – ראיון בשידור חי עם אחד ממנהלי הארגון.
    6. שונות – ספורט, תרבות, בילויים ועוד.

    איך עושים שידור חי בפייסבוק?

    אם זה מעניין אתכם ליצור שידור ישיר (שידור חי) בפייסבוק, כאן אנחנו מסבירים לכם איך עושים זאת באמצעות כלים שונים, הן לטלפונים ניידים והן למחשבים רגילים.

    ניתן לצאת לשידור חי עם:

    • פרופיל אישי.
    • עמוד פייסבוק.
    • קבוצת פייסבוק.
    • אירוע בפייסבוק.

    שידור חי בפייסבוק דרך הטלפון

    ניתן לצאת לשידור ישיר בפייסבוק דרך האפליקציות: פייסבוק Facebook (הרגילה), פייסבוק לייט, סטודיו ליוצרים (Creator Studio) או האפליקציה העסקית Business Suite לניהול עמודים (לשעבר: Pages Manager).

    1. היכנסו לעמוד הפייסבוק העסקי ממנו תרצו לבצע שידור חי.
    2. לחצו על הוספת פוסט או סרטון, ואז בחרו "שידור חי" או "Live" (ייתכן ותצטרכו לתת הרשאות לאפליקציה כדי לגשת למצלמה ולמיקרופון).
    3. ברגע הבא אתם לפני שידור חי. תוכלו למלא כמה אפשרויות:
      • פרטיות – ניתן לקבוע מי יכול לצפות בסרטון? בדרך כלל בדפים זה ציבורי.
      • קהל יעד – ניתן להגדיר מי יכול לראות את שידור החי על פי מיקום, גיל ומין.
      • מצלמה – איזו מצלמה תופעל? קדמית או אחורית.
      • תיאור – ניתן להציג תיאור עבור הסרטון כדי שמשתמשים יבינו על מה הולכים לדבר
      • פילטרים – אפשר להוסיף פילטרים שונים.
    4. עם הלחיצה על הכפתור "התחלת שידור חי" הסרטון יפורסם ואתם יכולים לשדר בזמן אמת לקהל היעד.

    במהלך שידור החי אפשר לבצע את הפעולות הבאות:

    • לראות תגובות וסימוני אהבתי – כדי לאפשר לכם לשמור על המשתמשים שיהיו מעורבים, ליצור עמם קשר, לבקש מהם לומר דבר מה בעניין ועוד.
    • לחיצה על משתמש שהגיב – אפשר לחסום אותו או לבטל חסימה, למחוק את התגובה שלו, להצמיד את התגובה שלו לחלק העליון.
    • לחיצה על סיום – כדי לסיים את שידור החי. לאחר מכן ניתן גם לפרסם אותו בעמוד או למחוק את הסרטון.

    שידור חי בפייסבוק דרך המחשב

    כדי לשדר בשידור ישיר דרך המחשב עליכם לגשת את הדף שלכם דרך הפייסבוק או דרך ביזנס מנג'ר (Business Manager). ניתן לצאת לשידור ישיר בפייסבוק דרך המחשב עם לייב פרודיוסר (Live Producer – הכוללת כלים לניהול סרטונים בזמן אמת) באחת השיטות הבאות:

    1. מצלמה המחוברת למחשב – ניתן להתחבר דרך המצלמה והמיקרופונים המחוברים למחשב שלכם או מצלמת ווב במחשב הנייד.
    2. תוכנת קידוד וידאו או חומרה – ניתן לצאת לשידור חי דרך תוכנה או חומרה התומכים בטכנולוגיית rtmp או rtmps. הנה כמה פתרונות קידוד ידועים:
      • Livestream
      • OBS – Open Broadcaster Software
      • Wirecast
      • Xsplit
      • ffmpeg

    השלבים לביצוע:

    1. ניגשים לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם או סטודיו ליוצרים בפייסבוק.
    2. בעמוד העסקי או בסטודיו ליוצרים של העמוד, באזור פרסום פוסטים לוחצים על "שידור חי" או "Live".
    3. לאחר מכן תועברו לכלי לייב פרודיוסר (Live Producer) ושם אפשר לבחור את שיטת המעבר לשידור חי (מצלמה במחשב, חומרת קידוד או תוכנת קידוד).
    4. בצד יש לציין: כותרת הסרטון, תיוג נושאים של הסרטון, תיאור של הפוסט (זה מה המשתמשים יראו יחד עם הוידיאו), הגדרת קהלי יעד, הגדרות מתמקדמות ועוד.
    5. הקישו על "לעבור לשידור חי" או "תזמן שידור חי".

    במהלך שידור חי:

    1. תוכלו להגיב, לכתוב, לראות מספר צופים עכשיו ומספר צפיות בכללי.
    2. לסיום לחצו "סיום".
    3. לאחר מכן תוכלו לראות את הסרטון בספריית הסרטונים.

    איך לנתח את ביצועי שידור ישיר בפייסבוק?

    הביצועים והניתוח של שידור חי בדומה לניתוחים של סרטונים רגילים אבל עם תוספות. על מנת לגשת לדוחות עליכם בעמוד העסקי ללחוץ על תובנות >> בחרו בסרטון ולחצו עליו. ברגע זה תקבלו מספרים וניתוחים אשר יכולים לעזור לכם להבין טוב יותר את הסרטון שלכם, איפה הוא היה הכי טוב וגם:

    • שיא מספר צופים במקביל – באיזו נקודת זמן היו הכי הרבה אנשים אונליין בשידור החי.
    • דקות צפייה – כמה דקות צפייה סך הכל ראו המשתמשים.
    • צפיות ייחודיות.
    • סך הכל מספר צפיות.
    • 10 שניות – כמה פעמים הסרטון שלכם נראה לפחות 10 שניות.
    • ממוצע – ממוצע זמן צפייה.
    • קהל יעד ומעורבות – כמה שיתופים, סימוני אהבתי וכד'.

    כמובן תוכלו לראות נתונים גם בכללי לגבי הפוסט עצמו.

    טיפים כדי להוציא את הטוב ביותר מסרטון בשידור חי

    1. הגדרה – לפני שאתם מתכננים את השידור החי הגדירו לעצמכם: מה המטרה של שידור החי? מה ברצונכם לעורר? כמה זמן יימשך? מה הנושאים בסרטון? מה התוכן שיהיה? מי קהל היעד של הסרטון? מהו הזמן הטוב ביותר לשידור? אלו חלק מן השאלות שכדאי מאוד לקבל תשובה לפני השידור.
    2. תיאור – הגדירו את התיאור הטוב ביותר על מנת לגרום למשתמשים להבין למה כדי להם לצפות. חשוב לציין כי בדרך כלל הסרטונים מופעלים באופן אוטומטי וללא קול או לא (אם המשתמש ביטל זאת), וזה חשוב גם להסביר את התיאור הטוב.
    3. בדיקה לפני – בצעו את כל הבדיקות לפני הסרטון, האינטרנט, הקול, איכות התמונה.
    4. תזמון – לפעמים כדאי לתזמן את הסרטון מראש וגם להודיע למשתמשים כדי לעזור להם לפנות מזמנם ולצפות בכם מהתחלה.
    5. Livemap – מפת שידור חי, זהו המקום שתוכלו לקבל מידע על כל הסרטונים החיים כרגע. זהו מקום פוטנציאלי להגיע לשם עבור המותג שלכם. כדי להגיע לשם עליכם לעמוד ב- 2 דרישות:
      1. פרטיות – פרטיות הסרטון חייב להיות ציבורי.
      2. מיקום – חייב להגדיר את המיקום של הסרטון.
    6. שפת גוף – מהסיבה למעלה (סרטונים ללא קול), חשוב להשתמש בשפת גוף נכונה כדי למשוך את הגולשים ללחוץ על הסרטון ולהפעיל את הקול.
    7. הסבר – הסבירו מספר פעמים בסרטון מי מדבר, ועבור מה הסרטון. לא כל המשתמשים רואים את הסרטון מיד כשהוא עלה, לכן חשוב מספר פעמים להגיד את שמו של מי שמדבר ועל מה הסרטון כדי שהמשתמשים החדשים יבינו באיזו נקודת זמן הם נמצאים.
    8. פער בין פוסטים – מומלץ מאוד לא לפרסם פוסטים מיד לפני ומיד אחרי שידור החי אלא לשמור מרווח. הסיבה פשוטה, השידור החי יפגע במעורבות של הפוסטים הקרובים לו.
    9. עודדו את המשתמשים לסמן כאהבתי, להגיב ולשתף – סרטונים עם מעורבות גבוהה מופיעים גבוהה יותר בניוזפיד (בעמוד הראשי), מעבר לזה שזה עוזר לחברים של המשתמשים לראות וגם כן להצטרף לצפייה ישירה.
    10. אינטרקציה ומעורבות – דברו עם הצופים בסרטון, שאלו אותם שאלות, הגיבו להם, קראו בשם שלהם. מספר תגובות גם כן מדד חשוב עבור האלגוריתם של פייסבוק.
    11. ניהול נכון – נהלו את הסרטון בצורה נכונה, אם אתם מצלמים בעזרת הסמארטפון או המחשב ואין לכם יכולת להגיב, בקשו עזרה מהצוות שלכם שיוכל לרשום עבורכם, לענות לתגובות ולדבר עם הצופים שלכם.
    12. איכות התמונה והקול – פייסבוק מאפשרים וידיאו עם רזולוציה 720p (720*1280), ובקצב של 30 תמונות (פריימים) לשניה. תמונות HD וקול HQ, תורמות באופן משמעותי לצפייה. אנשים אוהבים סרטונים איכותיים ברמה גבוהה – עזרו להם להשיג מטרה זו.
    13. משך סרטון – הימנעו לשדר סרטון קצר מ- 15-20 דקות. סרטונים קצרים מידי לא יעזור למטרה שלכם – להגדיר מעורבות עם המותג שלכם. נסו להאריך את הסרטון כדי שגם החברים של המשתמשים יוכלו לראות בזמן שידור החי.
    14. הרשמה למינוי – בקשו מהמשתמשים לעשות "מינוי" בסוף הסרטון, כך שלהבא הם גם ידעו על סרטונים הבאים שלכם.
    15. סיום – אל תשכחו בסוף הסרטון להודות להם על הצפייה ולהודיע על הסיום, כך שפעם הבאה הם ישמחו לצפות בשידור חי שלכם.

    סרטון סקר לייב בפייסבוק (שידור חי)

    מדי פעם יש סרטוני סקר בשידור חי ששם אפשר ללחוץ "לייק" לבחירה מסויימת או "אהבה" לבחירה אחרת. בדיוק כמו שידור ישיר בפייסבוק, הפעם מדובר על סקר עם מספר תמונות כאשר לכל תמונה יש רגש מסוים וברגע שהמשתמשים לוחצים על הרגש, וזה מופיע בסרטון.

    איך עושים סקר לייב בפייסבוק?

    ראשית כל זה עובד במחשב ולא בסמארטפון. צריך את תוכנת קידוד כמו שאמרנו למעלה. וחייב לבצע את כל השלבים של שידור ישיר דרך המחשב עד לשלב של "לעבור לשידור חי".

    עליכם לבחור בתמונה שזאת תמונת הרקע. לדוגמה: תמונה עם נעליים שחורות ונעליים לבנות. תמונה זו יש להעלות לתוכנה כתמונת רקע. כעת עליכם ליצור סקר ולבחור את הבעות הרגש הרצויות. סקר ניתן ליצור בעזרת האתרים הבאים:

    1. Live Reaction Polling.
    2. Live Reactions Poll.

    * כמובן יש עוד אתרים דומים וסרטונים כיצד לעשות זאת בדיוק.

    בסיום אתם מכניסים את הקישור או קובץ בתוך התוכנה. לוחצים על "שיגור" בתוכנה, לאחר מכן זה יופיע לכם בפוסט בפייסבוק. בפייסבוק אתם לוחצים על "לעבור לשידור חי", וזהו.

    למה לעשות זאת?

    האמת אנחנו חושבים שזה חשוב ואפשר לעשות מכך דברים מעניינים הרבה יותר. אתם יכולים לתת לגולשים העדפה מה יותר טוב זה יכול להיות השוואה בין: טכנולוגיה, מוצרים, שירותים, מבצעים ומתנות, דעות ועוד.

    הנה כמה דוגמאות איך אתם יכולים לנצל את זה:

    • חנות נעליים: מה יותר טוב נעל לבנה או נעל שחורה, או מותג א או מותג ב.
    • חברת ניקיון: מה אתם מעדיפים ניקוי יבש או ניקוי רטוב?
    • חנות בגדים: שמלה ארוכה או שמלה קצרה.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      10 מחשבות על “פייסבוק לייב (Facebook Live) – איך ליצור שידור ישיר בפייסבוק, תזמון, הקלטה, צילום, התחברות לקהל היעד ועוד [מדריך מקיף]”

      1. שלום
        תודה על הטיפים. אני רוצה לקיים שיח אקטיבי עם עובדים שלי דרך קבוצה שיש לנו בפייסבוק. בנסיון שעשיתי היו עיכובים בשידור לאנשים שלא הצליחו להגיב – הכל דרך הניידים. אשמח לקבל טיפים אם יש תנאים מקדימים להבטיח שהשיחה יהיה אונליין כך שניתן חוויה טובה למשתתפים

      2. שלום רב,
        יש לי אפליקציה פרטית, אני מעוניין להוסיף קישור מהאפליקציה שלי לשידור ישיר בפייסבוק.
        האם ישנו קישור מסויים ישירות לשידור הישיר אשר ניתן להעתיק אותו למשל ללחצן שאני יוצר באפליקציה שלי וכך מי שנכנס לאפליקציה שלי, יוכל בעזרת לחצן מסויים לקפוץ ישיר לשידור בפייסבוק (אני לא שואל על האפליקציה שלי, את זה אני יודע מה לעשות, אני פשוט רוצה לדעת האם ישנו לינק ישיר (URL) לשידור שניתן להעתיק אותו ….

      3. ניתן למחוק שאלה שלי שנכתבה בשידור חי של אדם אחר? הסרטון כבר הועלה. האם יש אופציה שלי למחוק או של האדם האחר?

      4. שולמית

        ראשית תודה רבה.
        שנית- היום עשיתי שידור חי. ראו אותי אבל בלי קול. למרות שמדד הקול הראה שינוי בכל זאת לא שמעו אותי.
        האם הבעיה מוכרת?
        האם יש פתרון?
        תודה מראש

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *