אינסטגרם רילס (Instagram Reels) – מה זה, כיצד משתמשים ואיך לקדם את העסק או המותג באמצעות הכלי?

אם אתם חושבים על דרך חדשה איך לקדם את העסק שלכם ברשת החברתית, אינסטגרם רילס (Instagram Reels) הוא כלי נחמד שמאפשר לכם ליצור סרטונים מותאמים לקהל היעד שלכם. אם אתם משתמשים בטיקטוק, אז כנראה שתוכלו להבין בקלות איך להשתמש ברילס של אינסטגרם.

מוכנים? הנה הכל..

מה זה אינסטגרם רילס?

אינסטגרם רילס (Instagram Reels) הוא כלי ליצירה ולצפייה של סרטונים קצרים ובידוריים על גבי הרשת החברתית אינסטגרם. סרטונים שיכולים לקדם את עצמכם מבחינה אישית, מיתוגים וכמובן עסקית.

אם אתם כבר משתמשים ברשת החברתית טיקטוק (מיוזיקלי בעבר) או עם יוטיוב שורטס, אז כנראה שהכלי אינסטגרם רילס יהיה כלי שאתם תאהבו אותו ותתחברו אליו מהר מאוד. ואם אתם לא משתמשים בטיקטוק, לא נורא, כבר תבינו איך להשתמש בכלי באינסטגרם.

הרילס מופיעים בלשונית חדשה בעמוד האינסטגרם שלכם, לצד אינסטגרם טיוי, תמונות או סרטוני הפיד הרגילים, אינסטגרם שופינג ועוד. העוקבים או קהל היעד שלכם יכולים לראות אותם כאשר ניגשים אל הפרופיל שלכם באינסטגרם או כאשר הם מבקרים ב-Explore.

כך זה נראה:

אינסטגרם רילס (Instagram Reels)
אינסטגרם רילס (Instagram Reels). צילום: Instagram.

אז.. מה אפשר לעשות עם רילס?

למעשה, באמצעות רילס ניתן ליצור סרטונים קצרים באורך של עד 30 שניות (בעבר היה עד 15 שניות) שאפשר לשתף אותם עם החברים ועם קהל היעד העסקי שלכם. לכל ריל, אפשר להוסיף מוזיקה, שיר או צליל, אפשר גם להוסיף אפקטים שונים כמו טיימר, מהירות, פילטרים, טקסטים, צילום סרטון או סדרת קליפים ועוד.

איך לקדם ולשווק את העסק עם אינסטגרם רילס?

אם אתם חושבים האם ניתן לקדם את העסק או המותג שלכם באמצעות רילס של אינסטגרם, אז יש תשובה לכך והיא כן. תוכלו לקדם את העסק שלכם על ידי הצגה של תוכן וסרטונים בפורמט מיוחד, פורמט הכולל סרטון קצר וברור, טעימה מהמוצר או מהשירות, בשילוב של מוזיקה מתאימה.

הנה כמה דוגמאות מה כן אפשר לעשות:

  • עשה זאת בעצמך – אפשר להעלות סרטונים של DIY (עשה זאת בעצמך) סרטונים שאתם מציגים לעוקבים שלכם איך ומה ניתן לעשות. למשל אם יש לכם מוצר, תוכלו להראות איך הוא עובד.
  • מתכונים – אם אפשר ליצור גרסה מקוצרת ומהירה, תוכלו לשתף על מתכון מסויימת להכנת אוכל או ארוחה.
  • אירועים מיוחדים – אם יש רגעים מיוחדים שאתם רוצים לשתף, תוכלו לעשות זאת בצורה מיוחדת. למשל אם אתם עסק למכירת מוצרים או שירותים לחתונה (שמלת כלה, חליפת חתן, צלם אירועים, דיג'יי, תכשיטים ועוד) אז תוכלו לשתף תוכן על איך נעשתה הצעה לנישואין.
  • לפני ואחרי – אם יש לכם אפשרות להציג לקהל היעד דברים שהיו לפני ואחרי, אז זה יהיה מצויין. למשל עסק של עיצוב הבית, ניקיון, יופי או קוסמטיקה ועוד.

איך ליצור רילס באינסטגרם?

ניתן ליצור רילס אינסטגרם בצורה פשוטה יחסית. כדי לעשות זאת, יש לפעול לפי השלבים הבאים:

  • לחצו על סמל הפלוס (+) בתפריט התחתון או בחלק העליון בפרופיל שלכם.
  • לחצו על Reels או גללו אליו באפשרויות.
  • לחצו על סמל הרילס הצבעוני כדי להקליט קליפ או הקשה עליו, והקשה נוספת כדי לסיים. אפשר גם להוסיף סרטונים או קליפים קיימים מהגלריה בפינה הימנית למטה. שימו לב: סרטונים עד 30 שניות בלבד.
  • לפני הסיום, בזמן הקלטת הריל –
    • אפשר להוסיף מוזיקה וצלילים. ניתן ללחוץ על סמל התו המוזיקלי, על מנת להוסיף את המוזיקה ולבחור את החלק מהשיר שרוצים לנגן. כמובן שאפשר להוסיף צלילים עם שמע מקורי שלכם.
    • ניתן לשנות את מהירות הקליפ (משפיע על הסרטון ועל המוזיקה).
    • אפשר אפקטים למצלמה שיתווספו לסרטון.
    • ניתן לבחור את אורך הקליפ.
    • לקראת הסיום, אפשר לבחור בתמונה השקופה על מנת להתאים את הקליפ הבא.
  • ניתן ללחוץ על החץ שמאלה כדי לצפות בקליק, לערוך או למחוק אותו.
  • לחצו על החץ ימינה כדי להמשיך להוסיף מדבקות, טקסטים ןציורים לסרטון. או להוריד אותו למכשיר שלכם.
  • לחצו שוב על החץ ימינה כדי לבחור את תמונת הנושא ולכתוב כיתוב (כולל האשתגים וקישורים).
  • לבסוף לחצו על שיתוף וסיום.

זהו! הריל שלכם פורסם.

איך לראות רילס באינסטגרם?

אם אתם רוצים לדעת איך לראות רילס, ואיפה הם מופיעים לאחר פרסום, אז הנה התשובה:

  • אם הרילס פורסמו על ידי חשבון ציבורי – הרילס יפורסמו בלשונית רילס חדשה בפרופיל וייתכן שהם גם יוצגו ב-Explore, דפי אפקטים, דפי שמע, האשתגים. כך שכל אחד יכול לראות את הרילס הללו.
  • אם הרילס פורסמו על ידי חשבון פרטי – הרילס יפורסמו רק בלשונית רילס בפרופיל. רק מי שעוקב אחר החשבון, יכול לראות את הרילס.

שיתוף רילס

ניתן לשתף רילס בצורות הבאות:

  • רילס בפוסט רגיל – ניתן לשתף ריל בפוסט רגיל שלכם בלחיצה עליו תוצג תצוגה מקדימה וניתן יהיה ללחוץ על מנת לעבור לצפייה לריל המקורי.
  • רילס בסטורי – ניתן לשתף ריל בסטורי, כך שהוא יתנהג כמו סטורי רגיל. הוא לא ישותף ל-רילס באקספלור, ייעלם לאחר 24 שעות ולא יופיע בפרופיל.
  • רילס בהודעה פרטית – ניתן לשלוח ריל גם בהודעה פרטית במסנג'ר (דיירקט לשעבר).

מה ההבדל בין רילס לבין סטוריז?

אחת השאלות שנשאלות, אם כבר יש סטוריז באינסטגרם, אז למה צריך בכלל רילס? ובכן.. כדי להילחם ברשת החברתית טיקטוק. בצחוק כמובן 🙂 אבל אולי יש בזה אמת מסויימת.

ולעניין התשובה הרצינית יותר: אינסטגרם סטוריז הוא כלי שמאפשר לכם לתת הצצה אל מאוחרי הקלעים של מה שקורה אצלכם, ליצור סיפור (סטורי) מסויים שאותו אתם רוצים לשתף עם קהל היעד שלכם כדי ליידע אותם – בדרך כלל אלו סיפורים שפגים תוקף בתוך 24 שעות (אלא אם הוספתם אותם אל היילייטס). כאן אפשר גם להעלות תמונות או סרטונים, או סקרים וסטיקרים למינהם. לא ניתן להגיב לסטורי, אלא לשלוח רק דיירקט (הודעה פרטית).

בזמן זה, אינסטגרם רילס הוא כלי שמאפשר לכם לשתף סרטונים קצרים עם קהל היעד שלכם, או קליפים קצרים, כדי להציג לכם את התוכן שלכם בצורה שאתם רוצים להציג להם (צורה של בידור או הצגה מיוחדת). בשילוב של שימוש במוזיקה, אפשרות ליצור גרסה מחודשת לתוכן שלכם ועוד. ברילס, אפשר רק להעלות סרטונים או קליפים ולא תמונות (כמו בסטורי), אפשר להגיב לתוכן עצמו (בסטורי אי אפשר להגיב), הסרטונים נשמרים תמיד (לא פגים תוקף כמו בסטורי).

מה ההבדל בין רילס לבין IGTV?

לאחר שמבינים את ההבדל הקודם, נשאלת עוד שאלה, אז למה רילס אם כבר יש IGTV (אינסטגרם טיוי).

ובכן, אינסטגרם טיוי הוא כלי מיוחד שבו אתם יכולים ליצור ערוץ סרטונים (בדרך כלל סרטונים לאורך), סרטונים ארוכים, עד 60 דקות! למעשה הוא משמש אתכם להעלות תכנים ארוכים יותר שלא מתאימים לפוסט רגיל או סטורי. כך תוכלו ללמד את קהל היעד שלכם ולתת להם תוכן ארוך ומקיף יותר.

אינסטגרם רילס נועדה ליצור סרטונים קצרים ומשעשים, עד 30 שניות! בעיקר אפשרות להציג מתכונים קצרים או בצורה מקוצרת, עשה זאת בעצמך ועוד.

הנה סרטון שכדאי לצפות בו על יצירת REELS:

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo