Netolink שיווק דיגיטלי » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » גוגל לעסק שלי (Google My Business) – כך תוכלו לשווק את העסק שלכם דרך חיפוש בגוגל או גוגל מפות בחינם

גוגל לעסק שלי (Google My Business) – כך תוכלו לשווק את העסק שלכם דרך חיפוש בגוגל או גוגל מפות בחינם

גוגל לעסק שלי (Google My Business) הוא אחד הכלים הטובים ביותר שכל עסק חייב לעבוד איתו, במיוחד אם מדובר על עסק קטן או בינוני, או עסק מקומי (אך הוא מתאים גם לעסקים גדולים עם סניפים). זוהי מערכת חשובה ביותר והיתרון הגדול שלה – היא ניתנת בחינם, ללא כל תשלום מצד בית העסק.

הנה המדריך השלם בשבילכם.

מה זה גוגל לעסק שלי (Google My Business)?

גוגל לעסק שלי (Google My Business) או כמו שהוא נשמע בלועזית "גוגל מיי ביזנס" הוא כלי חינמי שמאפשר לעסקים להציג את העסק שלהם ולהגדיל את הנוכחות של העסק באינטרנט. כאשר לקוחות מחפשים אתכם או מוצרים שלכם, העסק שלכם יכול להיות מוצג ואתם מקבלים שיווק ופרסום בחינם.

גוגל לעסק שלי למעשה הוא עמוד עסקי בגוגל, בדומה לעמוד עסקי בפייסבוק, עמוד עסקי באינסטגרם, עמוד לינקדאין וכדומה. אבל הוא מוצג בחיפוש בגוגל ובמפות בגוגל כאשר משתמשים ולקוחות מחפשים אתכם.

גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם ליצור פרופיל עסקי ולהציג שם את פרטי יצירת הקשר איתכם, להעלות תמונות וסרטונים, להעלות מוצרים, להציג שירותים, להוסיף פוסטים ואפילו לתת שוברי הנחה וקופונים ללקוחות שלכם.

לאחר יצירת עמוד "גוגל לעסק שלי", הלקוחות יכולים להגיע אליכם באמצעות:

  • חיפוש מקומי בגוגל – כאשר הלקוח שלכם מחפש עסק כמו שלכם עם מכשיר שיש גישה ל-GPS.
  • חיפוש עם שם מקום – כאשר הלקוח שלכם מחפש עסק כמו שלכם ומציין את העיר או האזור.
  • חיפוש מפות גוגל – כאשר הלקוח מחפש עסק כמו שלכם בגוגל מפות.
  • חיפוש שם העסק בגוגל – כך, גוגל עשוייה להציג את העסק שלכם בתוך גרף הידע עם פרטים אודות העסק שלכם (תמונות, מפה, כתובת, מספר טלפון, כתובת אתר אינטרנט, ביקורות, שעות פתיחה ועוד).

יתרונות גוגל לעסק שלי

אז למה כן כדאי ליצור עמוד גוגל מיי ביזנס? הנה היתרונות שכדאי מאוד להכיר אותם:

  • קידום העסק שלכם – עם הוספת פרטים על העסק שלכם ולרבות פרטי יצירת קשר, אתם יכולים לקדם את הפעילות העסקית שלכם, את המוצרים או השירותים שלכם.
  • זה בחינם – יצירה וניהול עמוד עסקי בגוגל הוא בחינם, וגם הצגה שלו בעת חיפוש ללא תשלום נוסף.
  • התנהלות עם לקוחות – הלקוחות יכולים להתקשר אליכם, להגיע אל העסק המקומי שלכם, לענות לפוסטים שלכם, לבקש הצעת מחיר ואפילו לדרג אתכם.
  • קבלת פרטים ונתונים – עם עמוד גוגל לעסק שלכם, תוכלו לקבל מידע ונתונים על כמות חיפושים, מהיכן הם מגיעים, כמה לחיצות בוצעו ופרטים נוספים.
  • עדכונים – אתם יכולים לעדכן את הלקוחות שלכם בכל העניינים החדשים על ידי פוסטים או אפילו עדכון של שעות פעילות בימים מיוחדים.

איך ליצור עמוד עסקי של גוגל מיי ביזנס?

על מנת לפתוח דף עסקי ב-Google, עליכם ראשית כל להיות להתחבר לחשבון הגוגל שלכם ואז לגשת לעמוד: google.co.il/business (אם אתם לא מחוברים, לאחר כניסה לאתר אתם תתבקשו להתחבר) ואז לחצו על הכפתור "אני רוצה להתחיל".

אלו הם השלבים:

  1. איתור העסק – אם יש לכם כבר עסק או שאתם לא יודעים. תוכלו לבצע חיפוש ולהשתלט על עמוד קיים שלכם. במידה ואין, לחצו על "להוספת העסק ב-Google" ואז המשיכו לשלב הבא.
  2. שם העסק – הזינו את שם העסק שלכם (או שם המותג שלכם) ולחצו על הבא.
  3. קטגוריה – בחרו את הקטגוריה המתאימה ביותר אליה העסק שלכם משתייך. הקטגוריה צריכה לייצג את השירותים שהעסק שלכם מציע.
  4. מיקום להגעת לקוחות – בחרו האם להוסיף מיקום עסק שאפשר להגיע אליו פיזית.
  5. כתובת – הזינו את כתובת העסק שלכם כולל מדינה, עיר, רחוב ומיקוד.
  6. אזור שירות – יש להזין את האזור בו העסק שלכם מספק שירות. ניתן להזין ערים או מדינות.
  7. שירות מחוץ למקום – בחרו האם אתם נותנים משירות מחוץ לתחום בית העסק.
  8. פרטים ליצירת קשר – הזינו מספר טלפון וכתובת אתר אינטרנט (אם יש לכם).

אימות העסק

גוגל כדי לוודא ולהבטיח כי העסק שלכם אכן קיים ונמצא ולא עסק מזוייף שאינו קיים – אתם תתבקשו לאמת את העסק שלכם.

לצורך אימות העסק, המערכת של גוגל תשלח לכם גלויה באמצעות הדואר אל כתובת בית העסק שלכם באופן פיזי. בשלב שלאחר יצירת העסק תוכלו לבקש קבלת הגלויה ותוכלו גם להוסיף שם איש קשר על מנת שזה אכן יגיע אליכם ולא ילך לאיבוד.

הגלוייה של גוגל עם קוד האימות תישלח אליכם תוך כמה ימים, בדרך כלל מדובר על כ-20 ימים.

גלויה גוגל לעסק שלי
גלויה גוגל לעסק שלי

אתם יכולים להמשיך לעבוד עם העמוד העסקי, אך כל עוד לא תאמתו את העסק שלכם באמצעות הגלוייה, הוא לא יופיע כעסק מקומי בתוצאות החיפוש בגוגל.

הוספת פרטים עסקיים והגדרות עסק

בינתיים, אתם יכולים לערוך את העמוד העסקי שלכם ולהוסיף לו תוכן. כאשר לחצו על התאמה אישית או תיכנסו מחדש לאתר גוגל לעסק שלי, אתם תופנו אל דף הבית של העמוד ושם תוכלו להוסיף מידע נוסף על העסק שלכם, פרטי יצירת קשר ועוד.

כך זה נראה:

גוגל לעסק שלי - דף הבית
גוגל לעסק שלי – דף הבית

כדי לבצע עדכון והגדרות לעמוד העסקי החדש שלכם בגוגל, עליכם לגשת אל הלשונית "מידע" שמופיע בתפריט הצדדי באתר.

בעמוד זה, תוכלו לבצע את הפעולות הבאות:

  • לשנות את שם העסק שלכם כפי שמופיע בגוגל.
  • להוסיף או לשנות קטגוריות.
  • להוסיף או לשנות כתובת.
  • להוסיף או לשנות שעות פעילות.
  • להוסיף או לשנות מספר טלפון, כתובת אתר אינטרנט.
  • הוספת מאפיינים מתקדמים כמו: קבלת קהל, פגישות אונליין ועוד.
  • הוספת תאריך הקמה.

הוספה וניהול תמונות

בעת לחיצה על הלשונית "תמונות", תוכלו להוסיף תמונת לוגו, תמונת נושא, סרטונים, תמונות על העסק וגם לראות תמונות שהלקוחות שלכם העלו.

הוספה וניהול מוצרים

אתם יכולים להוסיף מוצרים לעמוד העסקי שלכם בגוגל. בעת לחיצה על הלשונית "מוצרים", תוכלו להוסיף מוצר עם הפרטים הבאים:

  • שם המוצר.
  • קטגוריות מוצר.
  • מחיר או טווח מחירים.
  • תיאור המוצג.
  • הוספת לחצן וקישור לאתר חיצוני.

הוספה וניהול שירותים

אם העסק שלכם מציע שירותים, והזנתם את הפרטים הללו בקטגוריה, אז תוכלו לפרט יותר על המוצרים.

לדוגמה, אם בחרתם שהעסק שלכם הם ייעוץ מס. אז תוכלו לפרט שהעסק מציע עריכת דוחות שנתיים, דוחות חודשיים, החזר מס הכנסה וכדומה.

הוספה וניהול פוסטים ועדכונים

גוגל לעסק שלי, מציע לכם להוסיף פוסטים ועדכונים, להוסיף מבצעים, מוצרים ואפילו להוסיף אירועים.

אתם יכולים לפרסם את המידע הזה כדי להציג אותם ללקוחות כאשר הם מחפשים אתכם ומגיעים אל העמוד העסקי שלכם.

תובנות ומידע סטטיסטי

אחד היתרונות הגדולים של המערכת, שהיא מאפשרת לכם לקבל מידע ותובנות אודות העסק שלכם. בתפריט "תובנות" תוכלו למצוא את המדדים הבאים:

  • איפה הלקוחות מוצאים את העמוד העסקי – האם העמוד שלכם הופיע בתוצאות חיפוש בגוגל או בגוגל מפות, במחשב רגיל או במכשיר נייד וסך הכל צפיות.
  • שאילתות חיפוש – מה הלקוחות הזינו בחיפוש לפני שהם מצאו אתכם.
  • איך הם מוצאים את העסק שלכם – האם הם מחפשים את המיקום, או הקטגוריה או את שם המותג שלכם.
  • מהם הפעילויות – מה הלקוחות עושים כאשר הם מצאו את העסק שלכם. האם הם לחצו על ביקור באתר, בקשה למסלול (איך להגיע פיזית לעסק שלכם), שיחה לעסק, שליחת הודעות וסך הכל פעולות.
  • בקשות לקבלת מסלול – כאן ניתן לראות איפה הלקוחות נמצאים כאשר הם מבקשים להגיע אליכם לעסק.
  • שיחות טלפון – מתי באיזו תדירות לקוחות התקשרו אליכם.
  • תמונות – מספר התמונות המוצגות והתדירות בה הם מופיעים.
  • מאפיינים – מהם המאפיינים המוכרים של העסק שלכם. כך ניתן לראות מה הלקוחות חושבים על העסק שלכם על בסיס מידע סובייקטיבי.

הודעות

אתם יכולים לקבל הודעות מהלקוחות שלכם, כאשר הם מחפשים אתכם ורואים את עמוד גוגל מיי ביזנס של העסק שלכם.

כדי להתחיל, אתם צריכים להוריד את האפליקציה לטלפון הנייד שלכם ולאשר שם. אתם חייבים לענות למשתמשים בתוך 24 שעות, אחרת ההודעות יופסקו והמשתמשים לא יוכלו להשאיר הודעות. כמוכן, אתם חייבים לעמוד במדיניות ובתנאים בעניין.

בנוסף, תוכלו ליצור טופס לידים שהמשתמשים יכולים להשאיר אצלכם פרטים, כדי לקבל הצעת מחיר לדוגמה.

ביקורות

משתמשים ולקוחות יכולים להשאיר ביקורת עם דירוג על העסק שלכם. אם המוצרים או השירותים מוצאים חן בעינהם, הם יכולים לתת חוות דעת למשתמשים אחרים.

זה המקום להזכיר כי חשוב לתת שירות טוב ומוצרים איכותיים. כאשר משתמשים מוסיפים ביקורת, כדאי מאוד להשיב להם, גם אם הביקורת חיובית וגם אם היא שלילית.

חשוב לדעת שככל שהביקורת טובה יותר, כך יש יותר סיכויים שלקוחות חדשים יצרו עמכם קשר. כמובן, ככל שהדירוג טוב יותר, גם לגוגל תהיה עדיפות כלשהי להציג אתכם יותר.

משתמשים

ניתן לתת גישה למשתמשים אחרים לפעול בשבילכם בעמוד העסקי. למשל כאשר אתם פונים אל חברת שיווק דיגיטלי או סוכנות לבצע עבורכם את העבודה.

ניהול מיקומים

אתם יכולים להוסיף מיקום נוסף, לדוגמה סניף נוסף של העסק שלכם ותוכלו לנהל את כל המיקומים שלכם בגוגל. אם יש לכם יותר מ-10 מיקומים, תוכלו להעלות את כולם ביחד באמצעות הממשק של גוגל.

חשבונות מקושרים

אם קישרתם את החשבון שלכם אל גוגל אדוורדס, גוגל מרצ'נט סנטר ועוד – תוכלו לנהל אותם פה.

פרסום ויצירת מודעות

גוגל מערכת לכם ליצור מודעות פרסום בגוגל אדס. אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם בתשלום כדי להגיע אל קהל היעד. ניתן לקרוא את המדריך שלנו בנושא.

    לקדם את העסק שלך רק עם מומחים!
    קבל/י שיחת ייעוץ ראשוני ממומחה שיווק ללא עלות.


    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *