גוגל לעסק שלי – הציגו את העסק שלכם בגוגל
גוגל לעסק שלי

גוגל לעסק שלי – הציגו את העסק שלכם בגוגל

גוגל לעסק שלי (או בשמו הבינלאומי: Google My Business) היא מערכת חשובה עבור עסקים קטנים ובינוניים, עסקים מקומיים ובינלאומיים וכאלה עם סניפים. המערכת מאפשרת להציג את העסק שלכם בתוצאות החיפוש של מיקומים שונים בגוגל.

באמצעות הוספת האתר שלכם בפלטפורמת "גוגל לעסק שלי", הלקוחות יכולים לאתר אתכם ולהגיע אל העסק המקומי שלכם הן באמצעות מחשבים שולחניים והן באמצעות מכשירים ניידים למינהם.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

הרעיון שעומד מאחורי זה הוא ליצור דף עסקי בגוגל (כמו בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכדומה) ושם יהיה ניתן להוסיף תמונות, פוסטים, סרטונים, מספר הטלפון של העסק שלכם, מיקום גאוגרפי, אימייל, אתר אינטרנט ועוד.

לאחר יצירת עמוד "גוגל לעסק שלי", המשתמשים יאתרו אתכם באמצעות:

  • חיפוש מקומי בגוגל – כלומר כאשר הלקוח שלכם מחפש עסק כמו שלכם עם מכשיר שיש גישה ל-GPS.
  • חיפוש עם שם מקום – כאשר הלקוח שלכם מחפש עסק כמו שלכם ומציין את העיר או האזור.
  • חיפוש מפות גוגל – כאשר הלקוח מחפש עסק כמו שלכם בגוגל מפות.
  • חיפוש שם העסק בגוגל – כך, גוגל עשוייה להציג את העסק שלכם בתוך גרף הידע עם פרטים אודות העסק שלכם (תמונות, מפה, כתובת, מספר טלפון, כתובת אתר אינטרנט, ביקורות, שעות פתיחה ועוד).

איך ליצור עמוד עסקי של גוגל מיי ביזנס?

על מנת לפתוח דף עסקי ב-Google, עליכם ראשית כל להיות להתחבר לחשבון הגוגל שלכם ואז תוכלו לגשת אל עמוד הבא: google.co.il/business (אם אתם לא מחוברים, לאחר כניסה לאתר אתם תתבקשו להתחבר) ואז לחצו על הכפתור "לרישום פרטי עסק".

אלו הם השלבים:

1. שם העסק

הזינו את שם העסק שלכם (או שם המותג שלכם) ולחצו על הבא.

2. כתובת העסק

בשלב הבא, הזינו את כתובת העסק שלכם כולל מדינה, עיר, רחוב ומיקוד.

באותה הזדמנות, בחרו האם אתם נותנים מוצרים ושירותים אל בית הלקוח או לא (ללא סימון = אתם מקבלים לקוחות במיקום פיזי. עם סימון = אתם לא מקבלים לקוחות בבית העסק שלכם). אם כן סימנתם, תוכלו לבחור האם להציג את כתובת העסק או רק את האזור. לאחר מכן לחצו על הבא.

3. קטגוריה

בשלב זה יש לבחור את הקטגוריה אליה משתייך העסק שלכם. הקטגוריה צריכה לייצג את השירותים שהעסק שלכם מציע. הקטגוריה צריכה לתאר את העסק שלכם בכללותו, אין אפשרות ליצור קטגוריה משלכם ועליכם לבחור את הקטגוריה הראשית של העסק שלכם.

לדוגמה, אם יש לכם מכון כושר/ספורט ואתם מוכרים גם ביגוד ספורט, אין צורך להוסיף "חנות בגדים" וזו טעות לעשות כך.

4. יצירת קשר

בשלב הבא יש להוסיף את פרטי התקשרות כך שהלקוחות יוכלו ליצור עמכם קשר. ניתן להזין מספר טלפון וכתובת אתר אינטרנט.

5. קבלת הודעות

גוגל תציע לכם אפשרות שליחת המצלות וטיפים. בחרו אם ברצונכם לקבל או לא.

אימות העסק

גוגל תבקש מכם לאמת את העסק שלכם, על מנת לוודא כי העסק שלכם אכן קיים ונמצא ולא פיקטיבי.

בדרך כלל, תצטרכו לאמת את העסק שלכם באמצעות גלוייה בדואר, כך שהיא תישלח פיזית אל כתובת בית העסק שלכם וניתן יהיה גם להוסיף שם איש קשר על מנת שזה אכן יגיע אליכם ולא ילך לאיבוד.

הגלוייה של גוגל עם קוד האימות תישלח אליכם תוך כמה ימים, בדרך כלל מדובר על כ-20 ימים.

גלוייה גוגל לעסק שלי
גלוייה גוגל לעסק שלי

עד שלא תאמתו את העסק שלכם באמצעות הגלוייה, הוא לא יופיע כעסק מקומי בתוצאות החיפוש בגוגל.

הגדרת עמוד עסקי

בינתיים, אתם יכולים לערוך את העמוד העסקי שלכם ולהוסיף לו תוכן. כאשר לחצו על התאמה אישית או תיכנסו מחדש לאתר גוגל לעסק שלי, אתם תופנו אל לוח הבקרה של העמוד ושם תוכלו להוסיף מידע נוסף על העסק שלכם, פרטי יצירת קשר ועוד.

כך זה נראה:

גוגל לעסק שלי לוח בקרה
גוגל לעסק שלי לוח בקרה

כעת בואו נעבור על כל אחד מהקטגוריות בצד:

דף הבית

זהו החלק הכללי ביותר והוא מציג פרטים כללים על המיקום של העסק שלכם.

פוסטים

פוסטים אלו סיפורים ומידע נוסף שאתם רוצים לשתף על העסק שלכם ללקוחותיכם. הפוסטים יופיעו לצד העסק שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר הלקוחות יחפשו אתכם.

ניתן להוסיף פוסט רגיל של טקסט, פוסט תמונה, אירוע, מבצע, מוצר ועוד. אל פוסטים אלו ניתן להוסיף גם לחצן קריאה לפעולה שמסייע לכם לגרום לקהל היעד לבצע פעולה כלשהי.

מידע

כאן ניתן להוסיף ולערוך את כל הפרטים של העסק שלכם. ניתן לשנות את השם של העסק, הקטגוריה של העסק, כתובת העסק, ימים ושעות פעילות, מספר טלפון, כתובת אתר אינטרנט, תיאור העסק שלכם ופרטים נוספים.

בחלק זה קיימת גם אפשרות לסגור את להסתיר את העסק שלכם.

תובנות

כמו כל פעילות שאתם מבצעים, צריך למדוד אותה על מנת להבין ולהשוות את הביצועים. בחלק זה תוכלו את המדדים הבאים:

  • איפה הלקוחות מוצאים את העמוד העסקי – האם העמוד שלכם הופיע בתוצאות חיפוש בגוגל או בגוגל מפות, במחשב רגיל או במכשיר נייד וסך הכל צפיות.
  • שאילתות חיפוש – מה הלקוחות הזינו בחיפוש לפני שהם מצאו אתכם.
  • איך הם מוצאים את העסק שלכם – כמה לקוחות מצאו את העסק שלכם ואיך.
  • מהם הפעילויות – מה הלקוחות עושים כאשר הם מצאו את העסק שלכם. האם הם לחצו על ביקור באתר, בקשה למסלול (איך להגיע פיזית לעסק שלכם), שיחה לעסק וסך הכל פעולות.
  • בקשות לקבלת מסלול – כאן ניתן לראות איפה הלקוחות נמצאים כאשר הם מבקשים להגיע אליכם לעסק.
  • שיחות טלפון – מתי באיזו תדירות לקוחות התקשרו אליכם.
  • תמונות – מספר התמונות המוצגות והתדירות בה הם מופיעים.
  • מאפיינים – מהם המאפיינים המוכרים של העסק שלכם. כך ניתן לראות מה הלקוחות חושבים על העסק שלכם על בסיס מידע סובייקטיבי.

תמונות

כאן ניתן לנהל את כל התמונות והסרטונים של הדף העסקי שלכם. תמונת הפרופיל שלכם (של העסק), תמונת שער, וידיאו, חלל פנימי של העסק, מראה מבחוץ, בעבודה, צוות וכן זהות.

משתמשים

כאן ניתן לנהל את המשתמשים שיש להם גישה לעמוד העסקי.

יצירת מודעה

כאן ניתן לנהל מודעה באמצעות מערכת פרסום בגוגל אדס.

ניהול מיקומים

אתם יכולים להוסיף מיקום נוסף, לדוגמה סניף נוסף של העסק שלכם ותוכלו לנהל את כל המיקומים שלכם בגוגל.

אם יש לכם יותר מ-10 מיקומים, תוכלו להעלות את כולם ביחד באמצעות הממשק של גוגל.

חשבונות מקושרים

אם קישרתם את החשבון שלכם אל גוגל אדוורדס, גוגל מרצ'נט סנטר ועוד – תוכלו לנהל אותם פה.

ביקורות

אחד הדברים שגוגל מאפשרת היא הוספת ביקורות על ידי הלקוחות שלכם. למעשה, כאשר לקוחות ימצאו את העסק שלכם בגוגל, הם יוכלו להוסיף ביקורת ולהגיד מה דעתם עליכם. חשוב מאוד להיות בעניינים ולדעת שהלקוחות שלכם השאירו ביקורת וכמובן יש להגיב בהתאם.

חשוב לדעת שככל שהביקורת טובה יותר, כך יש יותר סיכויים שלקוחות חדשים יצרו עמכם קשר. כמובן, ככל שהדירוג טוב יותר, גם לגוגל תהיה עדיפות כלשהי להציג אתכם יותר.

סיכום

עד כאן בנושא של גוגל לעסק שלי. לאחר שתאמתו את העסק שלכם באמצעות קוד האימות, הלקוחות יוכלו לאתר אתכם בגוגל.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה