פרסום בגוגל הוא ערוץ פרסום באינטרנט הגדול ביותר בעולם וזה לא במקרה, גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם וניתן לפרסם באמצעות הכלי שלה שנקרא: גוגל אדס.
על פי נתוני Statcounter, גוגל מחזיקה בנתח שוק עולמי של כ-90% ולכן גוגל מהווה ערוץ שיווק הכרחי מאוד בקרב עסקים וארגונים כאשר הם רוצים להציג את המוצרים והשירותים שלהם על ידי כאשר הלקוחות מחפשים אותם באמצעות מנוע החיפוש.
על מנת לפרסם בגוגל, עליכם להכיר את מערכת הפרסום החכמה של גוגל הנקראית גוגל אדס (Google Ads) או בשמה הקודם גוגל אדוורדס (Google Adwords).
מה זה פרסום בגוגל אדס?
פרסום בגוגל היא היכולת שלנו לפרסם את העסק על ידי הצגה של מודעות / פרסומות במוצרי גוגל כמו מנוע חיפוש, דואר אלקטרוני (ג'ימייל), יוטיוב ועוד, וכן באתרים נוספים ברשת המדיה. כדי לפרסם בגוגל, צריך להכיר את מערכת הפרסום שלה – גוגל אדס (Google Ads), לשעבר גוגל אדוורדס (Adwords).
גוגל מאפשרת לכולם ליצור חשבון פרסום ואפשר לחבר אליו חשבונות אחרים כדוגמת חשבון היוטיוב שלכם, חשבון גוגל לעסק שלי, גוגל אנליטיקס ועוד. המודעות בתשלום מופיעות עם המילה "ממומן" או "מודעה" כך שאפשר לזהות זאת בדרך כלל.
באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, ניתן לחשוף את העסק ללקוחות חדשים, להביא יותר גולשים לאתר האינטרנט או לעמוד הנחיתה שלכם, להביא יותר ביקורים לחנות מקומית, להגביר את כמות הורדות האפלקיציה שלכם ועוד. המודעות שלכם יופיעו במגוון מקומות וכלים חזקים כגון תוצאות החיפוש בגוגל עצמה, גוגל מפות, חנות האפליקציות של גוגל ואתרים נוספים.
מה היתרונות של פרסום בגוגל?
פרסום בגוגל אדס שונה משמעותית מאשר פרסום במקומות אחרים, הן באינטרנט והן מחוץ לאינטרנט.
1. קהל יעד גדול
הלקוחות משתמשים במנוע החיפוש למספר סיבות, החל מלחפש מידע, למצוא מוצרים או שירותים, ללמוד, לקנות ועוד. לעובדה זו מצטרפת הידיעה כי כל יום מבוצעים מיליוני משתמשים כל יום.
2. מיקומים שונים
באמצעות פרסום בגוגל, אתם יכולים לקבוע היכן תוצג המודעה שלכם. המודעה שלכם יכולה להיות כאן:
- גוגל – מעל ומתחת התוצאות האורגניות במילות מפתח שונות בגוגל.
- יוטיוב – מודעה שמופיעה במנוע חיפוש סרטונים הגדול בעולם.
- גוגל מפות – מודעה שנמצאת בעת חיפוש עסק מקומי במפות של גוגל.
- גוגל פליי – מודעה שנמצאת בחנות האפליקציות הגדולה בעולם.
- רשת המדיה – רשת של אתרי אינטרנט שונים הכוללים אתרי חדשות ותוכן.
- שופינג – מודעות שנמצאות בגוגל ובמערכות מסחר אלקטרוני.
3. מיקוד לפי מילת מפתח
ניתן למקד את את המודעות שלכם, כך שהן יופיעו כאשר הלקוח שלכם מזין את מילת המפתח ומעוניין בשירות. כמו כן, ניתן למקד לפי סוגי התאמה שונים, כלומר, כאשר משתמש מזין מילת מפתח זהה לחלוטין, מילת מפתח דומה, עם שגיאות כתיב וכך הלאה.
4. מיקוד קהל יעד
ניתן לקבוע מי יראה את המודעה שלכם, מתי ואיפה. כך למשל, תוכלו לפנות לקהל היעד שלכם על ידי התמקדות ספציפית, לדוגמה:
- מיקום גאוגרפי – ניתן למקד לקהל יעד שנמצא ספציפית באזור מגורים מסויים או שהתעניין במיקום זה.
- גיל – ניתן למקד לפי טווח גילאים ספציפי.
- מגדר – נתין למקד לגברים, לנשים או ביחד.
- מכשיר – ניתן למקד לאנשים שמשתמשים בטלפון סלולרי, מחשב או טאבלט.
- שפה – ניתן למקד לפי השפה של המשתמש.
- מיקומים – ניתן למקד לפי אתרי אינטרנט בהם המודעה תופיע.
- נושאים – ניתן למקד לפי נושאים ותחומי עניין.
- אי הכללה – ניתן לבטל הכללה של קהל יעד לא רלוונטי.
בנוסף, ניתן ליצור קהל יעד על ידי שימוש בכלים גוגל אנליטיקס או מעקב המרות גוגל אדס.
5. תקציב גמיש
אתם יכולים להשקיע כל סכום של כסף, אין מינימום ואין מקסימום. דבר שמאפשר גם לעסקים קטנים להופיע בתוצאות החיפוש ובמיקומים נוספים.
6. תמחור והצעות מחיר
גוגל מאפשרת לכם לשלם כסף עבור תוצאות וזה שונה משמעותית מפרסום מסורתי כדוגמת פרסום בעיתון מקומי. התמחור יכול להיעשות על ידי:
- תשלום לחשיפות של מודעות.
- תשלום להקלקות על מודעות.
- צפייה בסרטון.
- תמחור לפי המרות (ביצוע פעולה כלשהי כגון הרשמה בטופס יצירת קשר).
- תמחור מתקדם יותר (מיועד למי שמומחה בתחום).
כמו שאתם רואים, אתם לא חייבים לשלם סכום לחודש וזהו, אלא אתם משלמים רק עבור תוצאות.
7. סוגי מודעות
גוגל מאפשרת לכם להוסיף סוגי מודעות רבים ושונים. מודעות אלו יכולות להיות מודעות טקסט, מודעות תמונה עם טקסט, מודעות סרטונים, מודעות להורדת אפליקציה, מודעות שיחת התקשרות ועוד. כך שמדובר על מגוון רחב של מודעות לעסקים.
8. ניתוח ובקרה
מערכת הפרסום החכמה של גוגל מאפשרת לכם לקבל מידע אודות הביצועים של המודעות שלכם, של מילות המפתח, מיקומים, קמפיינים ועוד – דבר שמאפשר לכם להבין האם אתם מבצעים עבודה נכונה או לא. המידע הזה כולל, כמה אנשים הקליקו על המודעות, כמה צפו בסרטון, כמה חשיפות השגתם, אילו מודעות טובות יותר ועוד.
9. פעולות מתקדמות
גוגל אדס מאפשרת יצירת הגדרות מתקדמות יותר, ביצוע מבחני A/B, הוספת סקריפטים, ביצועים חכמים ועוד. אינכם חייבים להשתמש בזה, אך עבור מומחים ולצורך דברים מורכבים יותר, יש צורך להשתמש בזה.
מה עוד חייב לדעת לפני פרסום בגוגל אדס?
לפני שאתם מחליטים לפרסם בגוגל, עליכם לדעת כמה דברים נוספים שישפיעו מאוד על התוצאות שתקבלו:
- מטרה – עליכם לקבוע מהי המטרה של מסע הפרסום (קמפיין) שהוא תואם למטרות העסק שלכם. הציבו מטרה ברורה ומדוייקת כאשר היא מוגבלת בזמן וניתן להשיג אותה. לדוגמה: סגירת מכירות עם 50 לקוחות בתוך 60 ימים.
- תקציב – יש להגדיר תקציב חודשי שאתם מעוניינים להשקיע בגוגל. תקציב זה נושא חשוב שכן הוא קובע כמה תשלמו בסופו של דבר והאם תוכלו להגיע אל המטרה שהצבתם לעצמכם.
- דף נחיתה / אתר אינטרנט – למעט קמפיינים בודדים, עליכם ליצור דף באינטרנט שמטרתו בין היתר לאסוף את פרטי ההתקשרות של הלקוחות שלכם. כאשר לקוח לוחץ על המודעה הוא למעשה מגיע לדף זה.
- קריאטיב – קריאטיב היא המודעה עצמה, האם מדובר על סרטון או תמונה, טקסט ועוד. מי יצור ויערוך סרטון וידיאו ועוד.
- חוקים והנחיות – ישנם תחומים בעייתיים שיש להם מגבלות והנחיות מיוחדות במערכת הפרסום או מגבלות לפי מדינות. לדוגמה, פרסום של משקאות אלכוהוליים, שירותי בריאות ואסתטיקה, שירותים פיננסיים ועוד.
- כלים אחרים – במידה ואתם רוצים לפרסם ביוטיוב או בחנות שופינג שלכם, עליכם לקשר בין החשבונות הללו. כמו כן, לקשר בין חשבון גוגל אנליטיקס למערכת גוגל אדס.
גוגל אדס מחירים
חשוב מאוד לדעת כמה כסף עולה פרסום בגוגל, עם זאת, אין תשובה חד משמעית ואנחנו נסביר. פרסום בגוגל תלוי מאוד במספר גורמים והוא עשוי להשתנות עת לעת.
ראשית, שטח הפרסום של גוגל הוא מוגבל יחסית, ולכן ברגע שנכנס לתחרות מתחרה חדש – התחרות גדלה ולכן המחירים מתחילים לעלות.
בנוסף, ככל שהמודעה שלכם איכותית יותר לקהל היעד ומילות המפתח תואמות למודעה ולדף הנחיתה, כך יש לכם יותר סיכוי להופיע בתוצאה גבוהה יותר ובהתאם לכך לשלם פחות כסף.
לבסוף, כאשר אתם עובדים עם חברת פרסום, יש לכם עלויות הקמה וניהול של מערך הפרסום שלכם. מנגד זאת, כחברה מקצועית, אנחנו דואגים לאיכות בלתי מתפשת ורמה גבוהה ביותר.
איך מתחילים?
אם החלטתם לעבוד איתנו – מעולה. אחרי שתשאירו את הפרטים שלכם, נציג מטעמנו יצור עמכם קשר על מנת לקבל מכם מידע עליכם ועל העסק שלכם, מטרת הפרסום ופרטים נוספים וזאת כדי שנוכל לקבוע מה הכי נכון עבורכם.