שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » גוגל אדס (Google Ads) – מה זה ואיך לפרסם בגוגל בממשק הניהול?

גוגל אדס (Google Ads) – מה זה ואיך לפרסם בגוגל בממשק הניהול?

אם אתם רוצים לדעת איך לפרסם בגוגל, אז עליכם להכיר היטב את המערכת שבה מתנהל כל תהליך של פרסום מודעות ופרסומות הידועה בתור גוגל אדס (Google Ads). המערכת מאפשרת לכם להציג מודעות במיקומים נרחבים באינטרנט.

הנה הכל בנושא.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה גוגל אדס (Google Ads)?

    גוגל אדס (Google Ads) היא המערכת של גוגל, דרכה עסקים יכולים להנות משירותי פרסום בגוגל, כדי להציג את המודעות ולהגיע אל הלקוחות שמעוניינים במוצרים או בשירותים שלהם.

    עד שנת 2018, המערכת הזו נקראה בתור גוגל אדוורדס (Google AdWords), שכן ההתמקדות של גוגל הייתה בפרסום מודעות טקסט בעת חיפוש לפי מילות מפתח לרוב. מאז השם של המערכת השתנה ל-Google Ads, וגם נוספו כלים ותכונות חדשות, קמפיינים של שופינג, היככרכיה מתקדמת ועוד.

    למעשה, גוגל אדס היא מערכת בה ניתן לבצע את הפעולות הבאות, ולא רק:

    • ליצור קמפיינים שונים.
    • ליצור מודעות ולהעלות קריאייטיב (תמונות וסרטונים).
    • לקבוע אילו קהלי יעד יראו את המודעה.
    • להוסיף אמצעי תשלום, לקבוע תקציבים ועלויות.
    • לנהל את מערך הפרסום של העסק בשירותי גוגל.
    • לפרסם באתרים אחרים כמו יוטיוב, ג'ימייל ועוד מעל 2 מיליארד אתרים ובלוגים.
    • לקבל נתונים ותובנות אודות הפרסום.
    • לסנכרן את המידע עם כלי גוגל אחרים.
    • ועוד ועוד…..

    יתרונות גוגל אדס

    לפרסום בגוגל יש יתרונות שדיברנו עליהם בכתבה על "פרסום בגוגל". אך הנה יתרונות רבים במערכת של גוגל אדס:

    • עמידה במטרות וביעדים – ניתן לבחור את הקמפיין המתאים למטרה השיווקית
    • תשלום על תוצאות – ניתן לקבוע תשלום לפי חשיפות, קליקים, המרות, צפיות ועוד.
    • מיקוד לקהל יעד – ניתן להגיע אל האנשים שחשובים לעסק שלכם, הלקוחות הפוטנציאליים.
    • מחקר וסימולטורים – ניתן לחוקר מילים ונתונים מבעוד מועד פרסום המודעות.
    • סימולטורים – ניתן לתכנן את מסעות הפרסום שלכם.
    • מדידת ביצועים – ניתן לראות את התוצאות של הפרסומות, גרפים וטבלאות עם נתונים.
    • פרסום בפלטפורמות – ניתן לקדם מודעות ברשתות רבות כמו גוגל חיפוש, ג'ימייל, יוטיוב, גוגל פליי, רשת המדיה, שופינג ועוד.

    מבנה חשבון גוגל אדס

    חשבון Google אחד יכול להחזיק כמה חשבונות גוגל אדס. אך אין צורך ליצור עוד חשבונות אם אין לכך סיבה ממשית.

    חשבון גוגל אדס מורכב כך:

    • קמפיינים – אלו מסעות הפרסום. מערך של מודעות, תקציבים, הגדרות כללים שמטרתם לקדם מטרה שיווקית או יעד שיווקי מסויים. ניתן ליצור הרבה קמפיינים כאלו.
    • קבוצת מודעות – קיבוץ של מודעות לפי תנאים שקבעתם. כל קמפיין יכול להכיל כמה קבוצות מודעות.
    • מודעות – אלו המודעות עצמן, הטקסט, התוכן, התמונה או הסרטון. כל קבוצת מודעות יכולה להכיל כמה מודעות.

    סוגי קמפיינים בגוגל אדס

    גוגל אדס מאפשרת ליצור את סוגי הקמפיינים הבאים:

    • קמפיין חיפוש – הצגה של מודעות ופרסומות מסוג טקסט, במנוע החיפוש גוגל.
    • קמפיין מדיה (דיספליי) – הצגה של מודעות ופרסומות מסוג תמונה, באנר או סרטון, בעת גלישה באתרי תוכן, חדשות ובלוגים. כמו כן, גם באתרי גוגל כדוגמת יוטיוב, ג'ימייל, דיסקאברי ועוד.
    • קמפיין שופינג – הצגה של מודעות ופרסומות מסוג מוצרים או קטגוריות, במנוע החיפוש גוגל ובלשונית גוגל שופינג.
    • קמפיין וידאו – הצגה של מודעות ופרסומות מסוג וידאו, באתר יוטיוב.
    • קמפיין דיסאבר – הצגה של מודעות ב-Discovery בגוגל.
    • קמפיין סמארט – קמפיין שמבצע אופטימזציה אוטמטית.
    • קמפיין אפליקציה – הצגה של מודעות ופרסומות מסוג אפליקציה, בגוגל פליי או במנוע החיפוש או ברשת המדיה.
    • קמפיין לוקאל – הצגה של פרסומות בחיפוש מקומי או גוגל מפות.

    סוגי מטרות ויעדי קמפיין

    כדי להבין טוב יותר איזה קמפיין יש לבחור, צריך להבין ראשית מה המטרה העיקרית שלכם. הנה כמה מטרות ויעדים:

    • מכירות – קידום של מכירות מוצרים אונליין, מכירות בתוך האפליקציה, מכירות בטלפון או בעסק מקומי.
    • לידים – קבלת הפניות והרשמות של משתמשים שהתבקשו לבצע פעולה מסויימת.
    • תנועה לאתר – הבאת תנועה רלוונטית לאתר או לעמוד הנחיתה שלכם.
    • הגברת עניין במותג – עידוד משתמשים להכיר טוב יותר את המוצרים או השירותים שלכם.
    • מודעות וחשיפה – הגעה לקהל יעד נרחב על מנת שיכירו את המותג שלכם.
    • קידום אפליקציה – הגברת כמות הורדת באפליקציה או ביצוע פעולות בה.
    • ביקורי לקוחות וקידום מוצרים בחנות מקומית – כדי להביא יותר ביקורים אל החנות המקומית שלכם.

    כמובן שאפשר ליצור קמפיין ללא מטרה. אך זה עניין טכני, אך מומלץ לבחור קמפיין עם מטרה ייעודית.

    איך לפתוח חשבון גוגל אדס?

    כדי לפתוח חשבון בגוגל אדס, יש לגשת אל הקישור הזה ולהתחבר עם חשבון ה-Google שלכם (חשבון Gmail וכד'). לאחר מכן, צריך ללחוץ על "מתחילים" ואז נכנסים אל חשבון הגוגל אדס שלכם.

    אם המערכת מציעה לכם ליצור קמפיין (מסע פרסום), אז תוכלו לדלג על שלב זה, או פשוט לצאת ולהיכנס שוב כדי לגשת אל ממשק הניהול.

    כך המערכת נראית:

    ממשק גוגל אדס
    ממשק גוגל אדס. קרדיט: Google

    כלים נוספים

    גוגל אדס מעניקה כלים נוספים לעסקים והם:

    • מתכנן ביצועים – כלי המאפשר לתכנן את תקציב הפרסום ועיון כיצד התקציב משפיע על הביצועים.
    • מתכנן מילות מפתח – כלי המאפשר לחקור מילות מפתח רלוונטיות ולקבל מידע על כמות חיפושים, מחירים ותחרות.
    • מתכנן היקף חשיפה – כלי המאפשר לחקור חשיפה ונתונים בעת פרסום מותאם אישית ב-YouTube.
    • כלי תצוגה ואבחון מודעות – כלי המאפשר לראות בתצוגה מקדימה את המודעות ולבצע אבחון שלהם.
    • מנהל קהלים – כלי המאפשר לנהל וליצור קהלים מותאמים לצרכי הפרסום.
    • גוגל אדס אדיטור – כלי המאפשר ביצוע פעולות מהירות ובבת אחת בתוכנה מקומית במחשב.
    • פעולות גורפות – כלי המאפשר לבצע שינויים והתאמות באופן גורף.
    • אטריביושן – כלי שמאפשר ליצור תיאוריות ייחוס של המרות ותוצאות לפי יעד.

    איך מתחילים?

    כדי להתחיל, צריך לבחור את המטרה, ליצור קמפיין פרסום בגוגל, לבצע הגדרות והתאמות, ליצור מודעות ולבדוק את הביצועים של הקמפיינים. כמובן שאתם חייבים להזין אמצעי תשלום על מנת שהמודעות יפעלו.

    ניתן לפנות אלינו כדי לקבל מאיתנו שירות של הקמה וניהול קמפיינים בצורה מקצועית ומתקדמת. לקוחותינו שהם מפרסמים חדשים, זכאים לקבל מאיתנו קופון על סך 300 ₪ במתנה.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *