גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – מה זה ולמה אתם חייבים את זה

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – מה זה ולמה אתם חייבים את זה

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי נפלא לניתוח פעילויות באינטרנט עבור עסקים וארגונים, הכלי מתאים גם לאתרי אינטרנט וגם עבור אפליקציות. גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי ויש לו גרסה מתקדמת לארגונים גדולים בשם גוגל אנליטיקס 360 והוא כולל אימון, תמיכה טכנית 24/7, מנהל חשבון ועוד, אבל עבור עסקים קטנים וארגונים, גם הגרסה הרגילה של אנליטיקס יכולה להספיק בהחלט.

גוגל אנליטיקס הוא אחד בין הכלים הראשונים שאנחנו מטמיעים אצל הלקוחות שלנו ובעזרתו אנחנו משפרים ללקוחותינו את אתר האינטרנט שלהם, הבנה של קהל היעד, כמות ההמרות וההרשמות ועוד הרבה דברים נוספים.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

 

מה זה גוגל אנליטיקס?

כיום גוגל אנליטיקס היא מחלקה שלמה בחברת גוגל והיא כוללת הרבה כלים נוספים ובינהם: גוגל אנליטיקס עצמו, דאטה סטודיו, תג מנג'ר, אופטימייז, אטריביושן, אנליטיקס 360 ועוד. בכתבה זו, אנחנו נדבר בעיקר על הכלי גוגל אנליטיקס עצמו.

גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב לניתוח נתונים ופעילויות באינטרנט של המשתמשים שלכם, של ביצועי האתר שלכם, של ביצועי העסק שלכם, ביצועי המודעות ועוד. הכלי מאפשר לעקוב אחר המתחרש באתר ומציג זאת באמצעות טבלאות, גרפים ותרשימים נוספים המאפשרים לקבל תובנות אשר ניתן להמיר אותן להחלטה התואמת את האסטרטגיה השיווקית שלכם.

 

מדוע אני חייב להשתמש בגוגל אנליטיקס?

אתם לא חייבים להשתמש בגוגל אנליטיקס, יש עוד כלי ניתוח נתונים המאפשרים לקבל תוצאות כאלה ואחרות. אך גוגל אנליטיקס הוא כלי מאוד פרקטי, ניתן לשלב אותו בצורה ידידותית ללא פגיעה בקוד של האתר (אם אתם משתמשים בוורדפרדס, הכנו עבורכם כתבה על הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס), ניתן לקשר אותו לחשבונות אחרים כדוגמת גוגל אדוורדס, קונסולת החיפוש של גוגל וכלים נוספים ולבסוף, הגרסה הסטנדרטית היא ללא תשלום כך שהיא בעלת יתרונות למוצרים אחרים.

הכלי עוזר לכם להבין את המשתמשים של האתר שלכם, כיצד הם גולשים באתר, כמה דפים הם צופים, כמה זמן הם שוהים באתר, מהיכן הם מגיעים לאתר, ניתן להשתמש בתגי UTM כדי לעקוב אחר קמפיינים, מעקב אחר המרות באתר (הרשמה לרשימת תפוצה, יצירת קשר וכד'), מעקב אחר אירועים באתר (לחיצות, גלילה וכד') ועוד מגוון של פעילויות שניתן לנתח ולהבין.

אם אתם עסק או ארגון שיש לו אתר אינטרנט או פעיל באינטרנט, כנראה שאתם חייבים להטמיע את הכלי, זהו אחד השירותים של מחלקת ווב אנליטיקס שלנו. אנחנו יכולים לעזור לכם הרבה בתחום הזה.

 

מה אפשר לעשות עם גוגל אנליטיקס?

הכלי הוא מאוד גדול ומורחב, לכן אנחנו נסביר זאת לפי קטגוריות. כאן אתם תוכלו להבין לעומק מה אפשר לעשות עם הכלי, כדי שתבינו גם למה הוא חשוב לכם, זה קשור אחד לשני.

דוגמה של גוגל אנליטיקס
דוגמה של גוגל אנליטיקס

זמן אמת

ראשית כל, גוגל אנליטיקס מאפשר לכם לראות בזמן אמת את הגולשים של האתר בחצי השעה האחרונה. דוח בזמן אמת כולל נתונים אודות המקור של ההגעה לאתר שלכם, מילות מפתח אורגניות (במידה ומשתמש נכנס דרך אחד ממנועי החיפוש), מיקום גיאוגרפי וכמובן העמודים בהם המשתמשים נמצאים.

קהל היעד

גוגל אנליטיקס גם מאפשר לכם לקבל מידע מעמיק אודות המשתמשים שלכם באתר, המידע הוא כולל מידע כללי (לא אישי) כדוגמת הדפדפנים בהם הם משתמשים כאשר גולשים באתר, מערכות הפעלה, המכשירים בהם הם משתמשים כשנכנסים לאתר (מחשב רגיל, טלפון נייד, טאבלטים) ועוד.

המידע הזה יכול לעזור לכם להבין איך השימוש במכשירים שונים משפיעים על התנהגותם באתר. במילים אחרות, האם האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים, האם הניווט במכשירים ניידים קשה יותר והאם יש דפדפנים ומערכות הפעלה שהמשתמשים משתמשים והם מתקשים בניווט באתר.

כמו כן, ניתן לקבל עוד מידע על המשתמשים שלכם, כגון מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר, שפה, תחומי עניין ועוד דברים חשובים.

מקור התנועה לאתר

חשוב מאוד לדעת מהיכן המשתמשים מגיעים לאתר שלכם, האם הם מגיעים בצורה אורגנית בגלל הרבה חיפושים כדוגמת שירות קידום אתרים שלנו, אולי הם מגיעים לאתר שלכם באמצעות פרסום ממומן, כניסה דרך קמפיין שיווק באימייל, רשתות חברתיות, דרך הפניה מאתר כלשהו (פורומים, אתרי חדשות, בלוגים וכדומה) או בדרכים אחרות.

הדבר הזה יכול לספק הסבר חשוב אודות המשתמשים שמגיעים לאתר שלכם, לדוגמה אם היעד שלכם בקמפיין הוא להביא כמה שיותר גולשים לאתר, אתם יכולים להשוות בין הקמפיינים כדי להבין איזה קמפיין משתלם יותר עבורכם והיכן כדאי להשקיע.

שימוש באתר שלכם

גוגל אנליטיקס עוזר לכם להבין גם קצת יותר על האתר שלכם, מהו משך זמן של ביקור בעמוד כלשהו, מספר עמודים לכל משתמש, מהם דפי הנחיתה של האתר, מהם דפי היציאה מהאתר, שיעור היציאה (באונס רייט), מהירות האתר שלכם ואפילו חיפוש באתר (במידה ויש מנוע חיפוש פנימי).

כמו כן, תוכלו לעקוב אחר אירועים באתר, לדוגמה לחיצות על כפתור, גלילת עמוד, לחיצה על קישור ועוד.

המרות

המרה היא פעולה עסקית כלשהי באתר שאתם רוצים למדוד וחשוב לכם המדידה שלה למגוון של צרכנים, החל מרימרקטינג ועד לאופטימיזציה למודעות. המרה יכולה להיות השלמת טופס יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר, הגעה לעמוד כלשהו, יעד כלשהו, השלמת רכישת מוצר ועוד.

התממשקות לאפליקציות שונות

גוגל אנליטיקס יכולה להתממשק למגוון שירותים של גוגל ולאפליקציות אחרות. ניתן לקשר את גוגל אנליטיקס לגוגל אדוורדס, לקונסולת החיפוש של גוגל או אפילו לגוגל אנדסנס (אם מרוויחים באתר בעזרת מודעות).

חיבור לגוגל אדוורדס גם מאפשר יצירת קהלי רימרקטינג ועוד.

הגדרות מתקדמות

ישנם עוד הגדרות מתקדמות בגוגל אנליטיקס שהם גם מורכבות יותר, שאותם אנחנו יודעים להגדיר בצורה נכונה ולהטמיע בצורה אפקטיבית באתר.

 

סיכום

הסברנו על הכלי גוגל אנליטיקס, מה הכלי הזה מאפשר לעשות ומה אפשר לעקוב באמצעותו, מדוע הכלי הזה חשוב לכם כעסק וכארגון. אתם חייבים להבין מדוע המשתמשים לא ממשיכים את תהליך הרכישה, איפה הם עוזבים, למה המכירות אצלכם ירדו ועוד דברים.

אם חשוב לכם להבין את כל זה, אתם צריכים חברה מקצועית שתלווה אתכם לטווח ארוך וזוהי אחת ההשקעות הטובות ביותר שאתם תעשו.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה