גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) – מה זה ואיך להשתמש [מדריך]
גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) - מה זה ולמה כדאי להשתמש בכלי הזה

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) – מה זה ואיך להשתמש [מדריך]

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) הוא כלי חשוב של ממשפחת גוגל אנליטיקס המאפשר לנהל תגיות באתר האינטרנט או באפליקציה שלכם וזאת ללא צורך בעריכת הקוד מחדש. מנהל התגיות של גוגל מתאים הן לעסקים קטנים והן לעסקים גדולים באמצעות גרסה ייחודית לתאגידים הכולל תמיכה, מנהל חשבון ועוד. לעסקים קטנים מספיקה הגרסה הבסיסית.

גוגל תג מנג'ר הוא אחד הכלים הנוספים שאנו מטמיעים אצל הלקוחות שלנו ובאמצעותו, אנחנו מנהלים את התגים ואת הפיקסלים השונים באתר האינטרנט ובאפליקציות וכן יודעים לעקוב אחר פעילויות שונות.

להגדיל מכירות ולקוחות באינטרנט ..

  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום
    פנה/י אלינו עכשיו >

מה זה גוגל תג מנג'ר?

מנהל התגים של גוגל הוא כלי אחד מתוך משפחת האנליטיקס של גוגל הכוללים את הכלים הבאים: גוגל אנליטיקס, דאטה סטודיו, גוגל תג מנג'ר, אופטימייז, אטריביושן, אנליטיקס 360 ועוד.

הכלי מאפשר לנהל את התגיות השונות שאתם מטמיעים באתר האינטרנט או באפליקציה שלכם וזאת ללא צורך לערוך את קוד המקור כמה וכמה פעמים. הכלי הזה חוסך מכם טעויות ובעיות שונות הקשורות לתכנות וגם עוזר למנהלי השיווק שאין להם ידע בתכנות, להטמיע מערכות שונות כדוגמת גוגל אנליטיקס, פייסבוק פיקסל, מעקב המרות של גוגל אדוורדס ועוד.

בנוסף לכך, באמצעות הכלי ניתן בקלות לעקוב אחר אירועים באתר או באפליקציה וזאת ללא עריכת הקוד. אירועים אלו יכולים להיות: מעקב אחר צפיות בסרטונים מוטמעים כגון יוטיוב, מעקב אחר אירועי גוגל אנליטיקס, מעקב אחר גלילה באתר, מעקב אחר לחיצות על קישורים יוצאים ועוד.

איך לעבוד עם גוגל תג מנג'ר?

עבור כל חשבון ניתן ליצור Container, המכיל את כל התגיות שלכם, המשתנים והמפעילים את התגיות. כך אנחנו יכולים לקבוע איזה תג יפעל באילו תנאים ומה התוצאות שלו. כאן נסביר מספר מושגים חשובים בנושא:

1. תגיות (Tags)

תג הוא פיסת קוד המופעלת בעמוד של האתר שלכם. לתגיות יש שימושים רבים אך רובם נועדו לצרכי שליחת מידע מהאתר שלכם אל מערכות צד שלישי. דוגמאות מעולות הם: שליחת מידע ונתונים אל גוגל אנליטיקס, פייסבוק פיקסל, קוד מעקב המרות של גוגל אדס, לינקדאין אינסייט וכד'.

למעשה, כאשר אתם מעוניינים להטמיע את המערכות הללו, יש לכם 2 אפשרויות: הטמעה דרך עריכת הקוד באתר או הטמעה דרך מנהל תגיות כדוגמת זה של גוגל. היתרון של מנהלי תגיות הם שאינכם צריכים כל פעם לערוך את הקוד באתר ולהסתבך, אלא ישירות דרך המערכת.

גוגל תג מנג'ר מציע מספר תגים מובנים במערכת, כך שזה יכול לחסוך עוד יותר זמן וללא צורך הזנת קוד הסקריפט המלא.

2. מפעילים (Triggers)

על מנת להפעיל את התג, חובה להשתמש במפעילים (טריגרים), ולפחות במפעיל אחד. מפעילים אלו מעריכים אם תנאי כלשהו מתקיים או לא, אם התנאי מתקיים, התג יופעל, אחרת, התג לא יופעל.

למעשה, באמצעות טריגר ניתן לקבל החלטה אם ומתי תג כלשהו יופעל. לדוגמה אם אנחנו רוצים שהתג גוגל אנליטיקס ירוץ בכל האתר שלנו, אז אנחנו נבחר בטריגר מסוג "כל העמודים". אם נרצה להטמיע את מעקב ההמרות של גוגל אדוורדס בדף תודה, אז נבחר בטריגר שהוא "עמוד שמכיל בקישור /thank-you/" לדוגמה או תנאי אחר.

נוכל ליצור מפעילים נוספים לפי תנאים לחיצה, צפייה, עומק גלילה, צפייה בסרטון ועוד.

כך לדוגמה, נוכל לעקוב אחר כל מי שלחץ על קישורים יוצאים, מי צפה בסרטון כלשהו ומה הכותרת של הסרטון, עד כמה גללו בעמוד ספציפי כלשהו ועוד.

3. משתנים (Variables)

משתנה הוא ערך כלשהו שמשתנה בהתאם לתנאים שונים, בדיוק כמו במתמטיקה ובתכנות. במנהל התגים, משתנים יכולים להיות בתגיות ללכידת ערכים דינאמיים וגם במפעילים כדי הגדיר מסננים מתי התג יופעל.

משתנים יכולים להיות: כותרת של סרטון, אורך סרטון, כתובת של עמוד באתר, כתובת של הקלקה, אחוז גלילה באתר, מפנה לאתר, כתובת של טופס ועוד. בגוגל תג מנג'ר יש משתנים מובנים ואפשר ליצור משתנים מותאמים אישית.

4. שכבת נתונים (Data Layer)

דאטה לייר הוא שכבת מידע שניתן להגדיר על מנת להעביר את הנתונים אל מנהל התגים. מידע זה ניתן להשתמש לצרכים נוספים כדי לעקוב אחר פעילויות הגולשים.

מידע בדאטה לייר יכול להיות שמות מוצרים ומחירם, ערך הסל ותאריך רכישה, לקוח חדש או לקוח חוזר ועוד.

כך זה נראה:

דוגמה גוגל תג מנג'ר
דוגמה גוגל תג מנג'ר

סיכום

הכלי גוגל תג מנג'ר מסייע לכם לקשר בין מערכות צד שלישי לבין אתר האינטרנט או אפליקציה שלכם וכן מאפשר הבנת אירועים שונים באתר כדי שניתן יהיה לקבל תובנות נוספות.

אם אתם רוצים לעקוב אחר הקלקות על קישורים יוצאים מהאתר, לעקוב אחר אחוז גלילה של תוכן בדף, צפייה בסרטונים מוטמעים באתר, מעקב אחר השארת פרטי התקשרות בטופס יצירת קשר, מעקב אחר הוספת מוצרים לסל קניות ועוד – זה הכלי שאפשר לבצע איתו הטמעה.

מחלקת האנליטיקס שלנו עוזרת לעסקים לקבל תובנות אודות הגולשים באתר האינטרנט או באפליקציה. גם אתם יכולים לקבל את המידע החשוב הזה.

    לקדם את העסק שלך עם מומחים.
    יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


    הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
    הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
    ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    נטולינק (Netolink)

    Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

    כתיבת תגובה