שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) – מה זה ואיך להשתמש עם מערכת לניהול תגים [מדריך]

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) – מה זה ואיך להשתמש עם מערכת לניהול תגים [מדריך]

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) מאפשר לנו להוסיף תגים (תגיות) לאתר האינטרנט או לחנות המסחר האלקטרוני שלנו, ללא עריכת הקוד בצורה מקצועית ואיכותית למדי. מדובר על כלי ממשפחת פלטפורמת השיווק של גוגל הכוללת גם אנליטיקס ואחרים.

כאן אנחנו מסבירים לכם הכל בנושא.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה גוגל תג מנג'ר?

    גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager), או בתרגום לעברית "מנהל התגים של גוגל", הוא מערכת לניהול תגים (תגיות), המאפשרת לנו לעדכן קוד או קטעי קוד באתר האינטרנט, באפליקציה או בחנות המסחר האלקטרוני, וזאת בלי הצורך לערוך את קוד האתר המקורי.

    תגים (או תגיות) הם קטעי קוד שאנחנו מקבלים מספקי השיווק והפרסום, האנליטיקה או ספקי תמיכה אחרים, כדי להתאים את המוצר או השירות שלהם עם אתר האינטרנט שלכם.

    בצורה פשוטה יותר, לעיתים אנחנו משתמשים בשירותים או כלים שונים שמאפשרים לנו לפרסם או לקדם את אתר האינטרנט שלנו או לקבל ממנו תובנות ונתונים. אותם שירותים עשויים לתת לנו קוד להוסיף לאתר האינטרנט או לאפליקציה. במקום לערוך את הקוד של האתר, אפשר פשוט להוסיף את הקוד הזה אל מערכת לניהול תגים (כמו גוגל תג מנג'ר במקרה זה) וזהו, ללא צורך לגעת בקוד של האתר.

    המשמעות היא שאם אתם רוצים לעקוב אחר משתמשים באמצעות קוד גוגל אנליטיקס, אז במקום להוסיף את הקוד ישירות לאתר, אפשר פשוט להוסיף אותו אל גוגל תג מנג'ר.. וזה הכל.

    בנוסף לכך, מנהל התגים מאפשר לעקוב גם אחרי אירועים או פעולות שהמשתמשים עושים באתר האינטרנט שלכם בלי הצורך לערוך את כל הקוד שלכם באתר. מה שלעיתים גם בלתי סביר לעשות (גם אם רוצים).

    מהם היתרונות של גוגל תג מנג'ר?

    לכלי הזה יש יתרונות רבים שכדאי מאוד להכיר:

    • הוספת קטעי קוד – הכלי מאפשר לכם להוסיף קטעי קוד או לעדכן אותם, גם אם אין גישה לקוד האתר. (למעט כמובן הוספת קוד גוגל תג מנג'ר בפני עצמו).
    • מעקב אחר פעולות – אמנם גוגל אנליטיקס מסייע לכם לקבל נתוני מעקב אחר פעולות, אך גוגל תג מנג'ר הוא זה שגורם לכך שהמידע והפעולות מועברות מהאתר שלכם אל גוגל אנליטיקס.
    • התממשקויות – הכלי מאפשר לכם להתממשק עם כלים רבים ומגוונים, חלקם כמעט בלי להעתיק קוד מאותם כלים.
    • חינם – גוגל תג מנג'ר הוא חינמי עם הגבלה של עד 3 סביבות עבודה לפרוייקט (לרוב, סביבת עבודה אחת מספיקה בהחלט).
    • שמירת קוד נקי – הכלי מסייע לכם לשמור על הקוד של האתר או האפליקציה שלכם באופן נקי, בלי להוסיף קטעי קוד רבים. מה שתורם לסדר, שיפור מהירות אתר ועוד.

    תכונות גוגל תג מנג'ר – מה אפשר לעשות?

    הכלי מקנה לכם כלים ותכונות שאיתם אפשר לבצע פעולות רבות.

    1. תגים

    ראשית כל, בתור מערכת לניהול תגים, המערכת מאפשרת להתאים את אותם תגים אל סביבת העבודה שלכם. אם אתם משתמשים באתר אינטרנט, חנות מסחר אלקטרוני, אפליקציה, או אתר המבוסס טכנולוגיית AMP, תוכלו להתאים את התגים שלכם בצורה שמתאימה לכם.

    ניהול התגים מאפשר לכם לראות את כל התגים שיש לכם, להוסיף תגים מותאמים אישית או מובנים, לקבוע שהם ייטענו באופן אסינכרוני (במקביל) כך שהם לא יגרמו להאטת האתר שלכם, לקבוע את סדר טעינתם (מה מגיע לפני ואחרי) וכמובן לקבוע באילו מקרים ותנאים הם יוצגו. בנוסף, ניתן לשמור אלמנטים ונתונים בתור משתנים כדי להשתמש בהם למטרות רבות, וכמובן להתממשק לכלים נוספים.

    כזכור, תגים (תגיות) הם פיסות קוד המופעלות אצלכם באתר לצורך שימוש בכלים ובשירותים שונים. כדוגמת גוגל אנליטיקס, פייסבוק פיקסל, לינקדאין אינסייט ועוד. תגים יכולים להיות גם קטעי קוד HTML (לרבות JS או CSS), תגית IMAGE, או תגים אחרים שיש להם התממשקות לכלי.

    2. ממשק משתמש

    הכלי מאפשר לכם לקבל ממשק משתמש פשוט למדי שכולל מידע שאתם צריכים:

    • תיקיות – ניתן לנהל ולארגן תגים, משתנים, ומפעילים לתוך קבוצה, מה שמקל על העבודה והמעקב.
    • חיפוש – אפשר בקלות לאתר את התגית או המשתנה הרצוי לכם.
    • תצוגה מקדימה – ניתן לראות כיצד והאם התג מופעל בתצוגה מקדימה עוד לפני ההצגה למשתמשים.
    • צפייה בהיסטוריה – אפשר לראות את כל היסטוריית גרסאות סביבת העבודה שלכם. כדי לחזור בחזרה או לראות את השינויים לאורך זמן.

    3. מפעילים

    מפעילים (Triggers) הם התשובה לשאלה מתי ואיך תגים יופעלו. למעשה הם מאזינים לאירועים שונים שמתחרשים אצלכם באתר או באפליקציה ומופעלים כאשר אירוע מסויים מתרחש. מפעילים יכולים להיות:

    • תצוגת עמוד – כאשר עמוד מוצג ומתחיל להיטען, כאשר ה-DOM מוכן (אחרי בניית HTML) או כאשר העמוד נטען במלואו. (למשל: כאשר משתמש מגיע לעמוד מסויים באתר).
    • הקלקות (קליקים) – כאשר משתמש מקליק על אלמנט מסויים באתר עם העכבר או הטאץ' (למשל: לחיצה על כפתור או על קישור).
    • תצוגת אלמנט – כאשר אלמנט מסויים מתחיל להיות מוצג לתצוגה של הדפדפן (למשל: כאשר מוצגת הודעה "תודה שהשארת פרטים").
    • מילוי טופס – כאשר טופס מסויים אצלכם באתר ממולא ונשלח.
    • גלילת עמוד – כאשר עמוד בו משתמש נמצא נגלל לאורכו. (למשל: משתמש גלל 80% מהעמוד מטה).
    • סרטונים (יוטיוב) – כאשר מתבצעות פעולות עם סרטון מוטמע באתר (הפעלה, השהייה, דילוג, סיום וכד').
    • אחרים – מקרים נוספים כמו אירוע מותאם אישית, שינוי היסטוריה, שגיאת ג'וואה סקריפט, טיימר ועוד.

    4. משתנים

    אפשר ללכוד ולקבל מידע מאתר האינטרנט שלכם ולשמור אותם בתור משתנים. משתנים אלו יכולים לסייע לכם לעשות בהם שימושים עתידיים. קיימים משתנים רבים שהם כבר מובנים מראש:

    • עמודים – כתובת אתר, שם מארח, נתיב עמוד, מפנה.
    • כלי עזר – אירוע, מזהה מכולה, מספר אקראי ועוד.
    • שגיאות – הודעת שגיאה, קישור שגיאה ועוד.
    • הקלקות – אלמנט הקלקה, מזהה או מחלקה, יעד, כתובת אתר, טקסט ועוד.
    • טפסים – אלמנטים, מזהה, מחלקה, כתובת אתר, טקטס ועוד.
    • וידאו – שם, משך זמן, כתובת אתר, סטטוס, שיעור צפייה ועוד.
    • גלילה – סף עומק, כיוון ועוד.
    • תצוגה – אחוז צפייה, משך זמן.
    • אחרים – מקרים נוספים.

    בנוסף, ניתן לקבוע וליצור משתנים מותאמים אישית לפי ניווט, משתני עמוד, אלמנטים בעמוד, כלי עזר, נתוני מכולה ועוד.

    יש לציין כי ניתן להעביר מידע מהאתר אל המשתנים באמצעות שכבת נתונים (Data Layer). דאטה לייר הוא שכבת מידע שניתן להגדיר על מנת להעביר את הנתונים אל מנהל התגים. מידע זה ניתן להשתמש לצרכים נוספים כדי לעקוב אחר פעילויות הגולשים. מידע בדאטה לייר יכול להיות שמות מוצרים ומחירם, ערך הסל ותאריך רכישה, לקוח חדש או לקוח חוזר ועוד.

    5. תבניות

    גוגל תג מנג'ר כולל תבניות מוכנות מראש, בלי הצורך להזין את קטע הקוד. כלומר, במקום להזין את הקוד המלא של גוגל אנליטיקס, אפשר להוסיף רק את מזהה הנכס ולקבוע הגדרות אחרות ברמת תג מנג'ר. בנוסף, יש גם תבניות מוכנות מראש לספקים רבים (כמו לינקדאין, הוט ג'אר וכד') בלי הצורך להזין את הקוד המלא.

    במידה ולא מופיעה תבנית, אז אפשר להוסיף תגית מסוג HTML מותאם אישית או תגית IMAGE מותאמת אישית.

    בנוסף, אפשר ליצור תבניות מותאמות אישית גם לספקים אחרים שאינם מופיעים בכלי, למשל תגית עבור פייסבוק פיקסל (שכמובן לא נמצאית ברשימה המובנית).

    כך זה נראה:

    גוגל תג מנג'ר - סקירה כללית
    גוגל תג מנג'ר – סקירה כללית

    הטעמת גוגל תג מנג'ר

    אז איך מוסיפים גוגל תג מנג'ר לאתר האינטרנט או לאפליקציה שלכם? הנה כל השלבים:

    1. יצירת חשבון גוגל תג מנג'ר

    השלב הראשון הוא ליצור חשבון גוגל תג מנג'ר. ניתן ליצור חשבון חינמי ורק אם דרושים כלים נוספים, אפשר לשדרג לגרסת הפרו של גוגל. כדי להירשם לחשבון החינמי, יש להיכנס לעמוד הבא. שם יש ליצור חשבון ולמלא את השלבים הבאים:

    1. לחצו על יצירת חשבון (Create Account).
    2. לאחר מכן, בטופס יש להזין את הפרטים הבאים:
      1. שם החשבון – השם האתר או הנכס שלכם.
      2. מדינה.
      3. שם מכולה (קונטיינר, Container) – זה השם של הנכס או האתר לפי הסוג הרצוי. כל מכולה מכילה הגדרות והתאמות נפרדות. ניתן ליצור לאתר רגיל, אפליקציית אנדרואיד או iOS, אתר AMP או התממשקות ברמת שרת.
      4. מערכת (פלטפורמה) – אם זה אתר רגיל, אז בוחרים Web.
    3. בסוף יש ללחוץ על יצירה "Create".

    כך זה נראה:

    יצירת חשבון גוגל תג מנג'ר
    יצירת חשבון גוגל תג מנג'ר

    2. הוספת הקוד לאתר

    לאחר השלמת הגדרת החשבון, הכלי יציג לכם 2 קודים שיש להוסיף אותם לאתר האינטרנט שלכם.

    יש להטמיע זאת כך:

    • הקוד שמכיל <script> צריך להיות בתגית ה-<head>.
    • הקוד שמכיל <noscript> צריך להיות בתגית ה-<body>.

    הערה: יש להוסיף את 2 הקודים האלו ביחד. במידה ואין אפשרות להוסיף את שניהם, אז יש להוסיף את הקוד הראשון.

    בדיקת הוספה לאתר

    לאחר ההתקנה וההטמעה לאתר, אתם חייבים לוודא שההוספת גוגל תג מנג'ר או התגים האחרים (כדוגמת כלי אנליטיקס ומדידה, וכדומה) בוצעה בצורה נכונה. ניתן לבדוק זאת באמצעות הכלים הבאים:

    • עוזר התגים (Tag Assistant Legacy) – זהו תוסף לדפדפן גוגל כרום שיש להוריד אותו כאן. לאחר מכן, ניתן לגשת אל האתר והכלי יסייע להבין האם ההטמעה בוצעה באופן נכון.
    • גוגל תג אסיסטנט (Google Tag Assistant) – זהו כלי חדש יותר של גוגל המאפשר לראות הטמעת תגים ותצוגה מקדימה של תגים לפני הפעלה.

    הגדרות מתקדמות

    לאחר הוספת הקוד, אפשר להתחיל ליצור תגים ולהוסיף אותם לאתר שלכם בלי עריכת הקוד.

    עם זאת, יש הגדרות מתקדמות יותר שמחייבות אתכם לבצע התאמות נוספות. כך למשל, אם אתם רוצים לשלוח מידע לגוגל אנליטיקס אודות המסחר האלקטרוני המשופר, אז צריך להתאים את 2 הכלים האלו ביחד עם אתר האינטרנט שלכם.

    למעשה, צריך לאסוף את כל המידע על הקלקות "הוספה לסל", "המשך תשלום", "הסרה מהסל", "ביצוע תשלום", "מחירי מוצרים בסל הקניות" ועוד. כל המידע הזה נאסף דרך תג מנג'ר עם התאמה של האתר ולאחר מכן נשלח אל אנליטיקס.

    לצורך כך, אפשר לפנות לחברה שעוסקת בתחום כמו Netolink.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *