גוגל Search Console – כלי מנהלי אתרים של גוגל לשעבר
Google Search Console - כלי מנהלי אתרים

גוגל Search Console – כלי מנהלי אתרים של גוגל לשעבר

גוגל Search Console הידועה גם לשעבר כלי מנהלי אתרים (Webmaster Tools) הוא אחד הכלים החשובים ביותר עבור בעלי עסקים ועבור מקצועני קידום אתרים בגוגל. הכלי הזה הוא כלי רשמי של גוגל ומאפשר לנו לקבל מידע אודות האתר שלנו והנראות שלו במנוע החיפוש.

כלי מנהלי האתרים הזה (וובמסטר טולס) מספק מידע רשמי ואמין של גוגל לרבות התראות של ספאם, קישורים נכנסים, קישורים פנימיים, אופן הסקירה של האתר ועוד פרטים חשובים שאנחנו יכולים ללמוד מהן כדי לשפר את האתר.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

 

למה כדאי להשתמש בכלי גוגל Search Console?

כדאי להשתמש בכלי קונסלת החיפוש של גוגל כדי לנטר את האתר ולתחזק אותו והנראות שלו במנוע החיפוש Google. הכלי מאפשר גם:

  • לדעת האם לגוגל יש גישה לאתר ולתוכן שלו.
  • שליחת סריקה מחדש של תוכן.
  • הסרת תוכן ממנוע החיפוש.
  • בדיקת תוכנות זדוניות באתר וניהול ספאם.
  • אילו אתרים מקשרים אליכם.
  • האם האתר מותאם לנייד.
  • ועוד.

הכלי של גוגל הוא בחינם ואתם יכולים לראות איך האתר שלכם מופיע שם. אך הוא מספק לנו חומר גלם ומידע אנליטי שאיתו אנחנו צריכים לעבוד, במילים אחרות, עליכם ללמוד קידום אתרים או לתת לחברה מקצועית לקדם את האתר שלכם באינטרנט.

 

איך להוסיף את גוגל Search Console אל האתר שלכם?

לאחר שתירשמו לשירות של גוגל, יופיעו לכם מספר אפשרויות של אימות האתר שלכם. להלן הפירוט:

  • גוגל אנליטיקס – אם יש התקנתם גוגל אנליטיקס לאתר האינטרנט שלכם ויש לכם לפחות הרשאת "עריכה", אז זהו אחד הפתרונות הכי פשוטים והמהירים ביותר. בחרו בשיטה זו ולחצו על אימות.
  • קובץ HTML – שיטה נוספת היא העלאת קובץ HTML ממשק הניהול של גוגל ולהתקין אותו בשרת שלכם בתיקייה הראשית.
  • מטא תג – שיטה אחרת היא העלאת קובץ מטא תג לאתר האינטרנט שלכם והוא צריך להופיע בחלק <head> ולפני ה- <body>.
  • מנהל התגים של גוגל – אם אתם משתמשים במנהל התגים של גוגל ויש לכם גישת ניהול, תוכלו לאמת את האתר שלכם.
הוספת אתר Search Console
הוספת אתר Search Console

 

מה אפשר לעשות באמצעות גוגל Search Console?

הכלי Search Console הוא מורחב מאוד וצריך ללמוד אותו לעומק, אבל אנחנו נסביר אותו לפי קטגוריות:

1. תצוגת חיפוש

בחלק זה גוגל מאפשר לנו לדעת איך האתר שלנו מופיע בתוצאות החיפוש ובין היתר:

  • נתונים מובנים – האם הותקנו נתונים מובנים כלשהם באתר.
  • כרטיסי תצוגה עשירה – האם גוגל יודע לזהות כרטיסים עשירים באתר כגון: אירועים, מוצרים וכדומה.
  • מדגיש הנתונים – אפשרות נוספת לסימון נתונים באתר.
  • שיפורים ב-HTML – מאפשר לדעת האם ישנם תכנים עם תיאורים זהים, תוויות כותרות חסרות ועוד.
  • Accelerated Mobile Pages – האם הותקן באתר שלכם אפשרות של דפים ניידים מואצים והאם ישנן תקלות.

2. תנועת חיפוש

כאן ניתן לראות קישורים ונתוני חיפוש של האתר שלכם ובין היתר:

ניתוח חיפושים

זהו אחד החלקים החשובים בכלי שמאפשר לקבל מידע אנליטי ותובנות אודות איך המשתמשים מחפשים את התוכן של האתר. הכלי מאפשר לדעת כמה דברים חשובים:

  • קליקים – כמה לחיצות מתוצאות החיפוש הובילו את העמוד באתר שלכם.
  • הופעות – כמה פעמים האתר הופיע בעת שהמשתמשים הזינו את מונח החיפוש.
  • שיעור קליקים – היחס בין כמות הקליקים לבין כמות ההופעות של האתר שלכם (כולל עמודים פנימיים), המספר מופיע באחוזים והוא מבוסס על ממוצע. נקרא גם CTR.
  • מיקום – המיקום הממוצע של האתר שלכם בעת חיפוש בגוגל.
  • שאילתת חיפוש – מונח החיפוש שהמשתמשים מזינים בגוגל שבהם האתר שלכם הופיע.
  • אחר – הגדרות אחרות כמו דפים ספציפיים, מדינות, מכשירים ועוד. ניתן להתעמק יותר בתוכן.
ניתוח חיפושים Search Console
ניתוח חיפושים Search Console

קישורים לאתר שלך

כאן ניתן למצוא את כל הקישורים שמגיעים לאתר שלכם, המידע מחולק לפי שם דומיין, לאחר מכן לאילו דפים באתר יש קישור נכנס ואז העמוד הספציפי שמפנה אל הקישור.

כמו כן, ניתן לדעת מהו התוכן המקושר ביותר באתר שלכם ואיך הנתונים מקושרים (טקסט עוגן).

קישורים פנימיים

כאן מופיעים כל הקישורים של האתר שלכם בלחיצה עליהם, תוכלו לקבל את כל הקישורים האחרים באתר שלכם שמפנים לקישור שבחרתם.

פעולות ידניות

האם בוצע ספאם באינטרנט על ידי האתר שלכם, בין היתר בגין הונאות קישורים, הסוואה וכדומה. למידע נוסף על הפעילויות לא חוקיות בקידום אתרים בכתבה שלנו.

מיקוד בינלאומי

מדובר על מיקוד האתר שלכם לקהל יעד רלוונטי. אם יש לכם אתר אחד או יותר שמופנים לקהל ספציפי שמדבר בשפה כלשהי, צריך לסמן את האתר כך שהוא יוביל לאנשים רלוונטיים. יש לשייך את האתר לפי שפה ו/או לפני מדינה על ידי תגית hreflang.

נוחות השימוש בניידים

כאן אתם יכולים לדעת על כמה נוח להשתמש באתר האינטרנט שלכם במהלך גלישה במכשיר נייד. גוגל יציג לכם את הבעיות שיכולות להשפיע על האתר שלכם.

3. אינדקס Google

בחלק זה, אתם יכולים לדעת איך גוגל מאנדקס את האתר שלכם, כמה דפים מאונדקסים ועוד פרטים חשובים:

  • סטטוס אינדקס – כמה דפים מהאתר שלכם נוספו לאינדקס של גוגל בסך הכל. המידע מופיע על פני שנה אחורה.
  • משאבים חסומים – דומיינים ולינקים שונים שלא מאפשרים לסרוק אותם. במקרה זה הם לא יופיעו בחיפוש בגוגל כיוון שהסורק של גוגל לא יכול לגשת אליהם.
  • הסר כתובת אתרים – כאן ניתן להסיר זמנית כתובת של אתרים מתוצאות החיפוש.

4. סריקה

כאן ניתן לדעת האם יש לגוגל גישה לסרוק את האתר שלכם, שליחת סריקה מחדש ועוד.

  • שגיאות סורק – כל הקישורים שהסורק של גוגל ניסה לגשת אליהם ונתקל בשגיאה כלשהי.
  • נתונים סטטיסטיים של סריקה – איך ומה גוגל סרק באתר האינטרנט שלכם ב-90 יום האחרונים (מידע סטטיסטי בלבד).
  • אחזור כמו Google – איך הסורק של גוגל רואה את האתר שלכם וכן תוכלו לשלוח בקשה לסקירה ולאנדוקס מחדש.
  • בודק robots.txt – כאן אפשר לראות את קובץ שמפרט לסורקים של גוגל ואחרים, מה מותר לסרוק באתר ומה אסור.
  • מפות אתר – כאן ניתן לשלוח מפות אתר לגוגל ולראות מה הוגש ואילו סוגי תוכן קיימים.
  • פרמטרים של כתובת אתר – אם בכתובת האתר יש פרמטרים שיוצרים תוכן כפול, אם יש כאלו, אפשר לראות אותם פה או להוסיף חדש.

5. בעיות אבטחה

גוגל מאפשר לדעת האם יש בעיות אבטחה באתר שלכם. לדוגמה אם האתר שלכם נפרץ, או שהותקן בו תוכנה זדונית וכדומה. אתם תוכלו לראות את זה כאן, במקרה זה חובה לטפל בזה מיידית ובצורה מהירה (וזה מה שחברה מקצועית יודעת לעשות) כדי שהנזק יהיה כמה שיותר קטן.

6. כלי אתרים

כלים נוספים לשימוש שמשתנים מעת לעת ולא מתאימים לכל אתר, לכן לא נפרט אותם פה.

 

סיכום

הכלי גוגל Search Console מאפשר לכם לקבל מידע ואינדיקציה אודות האתר שלכם, על האופן בו גוגל סורק אותו, מאנדקס אותו ומציג אותו למשתמשים. כמובן שמידע זה הוא בסך הכל חומר גלם שממנו צריך להתחיל לעבוד עבודה שאותה עושים מקצועי קידום אתרים.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה