גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) – מה זה ואיך להשתמש בכלי מנהלי אתרים של גוגל?

אם יש לכם אתר אינטרנט, בלוג או חנות דיגיטלית, אתם רוצים לדעת היטב איך האתר מוצג במנוע החיפוש הגדול בעולם, ולכן אתם צריכים את גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console). זהו אחד הכלים החשובים ביותר לכל אתר ועסק.

זהו כלי הכרחי לצורך קידום האתר שלכם.

מה זה גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console)?

גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) הוא כלי מנהלי אתרים של מנוע החיפוש גוגל, המאפשר לכם לקבל כלים ודוחות לצורך מדידה וקבלת תובנות על כניסה של משתמשים לאתר שלכם מתנועה אורגנית. בעבר כלי זה היה ידוע בתור וובמאסטר טולס (Webmaster Tools).

הכלי מציג את כל המידע הדרוש לצורך שיפור הביצועים והנראות של האתר שלכם במנוע החיפוש. לכן, זהו אחד הכלים הראשונים שאנחנו מתקינים אצל הלקוחות שלנו כאשר מספקים להם שירותי קידום אתרים.

למעשה, הכלי הזה הכרחי בכל שלב שיש לכם אתר אינטרנט: בין אם אתם משיקים אותו לראשונה, מבצעים בו שינויים והתאמות, בונים אותו מחדש ועוד.

גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) מעניק את כל המידע של החל משליחת האתר לגוגל כדי לחשוף אותו מהר יותר ולאנדקס אותו במאגר המידע של גוגל. כאשר משתמש מחפש אתכם או מוצרים או שירותים שאתם מציעים, גוגל תוכל להציג את האתר שלכם.

יתרונות גוגל סרץ' קונסול

מסוף החיפוש של גוגל (Search Console) כולל הרבה יתרונות וסיבות מדוע כדאי להשתמש בו. הנה הם:

  • שליחת האתר לגוגל כדי להציג אותו באופן יזום.
  • קבלת דו"חות על בעיות של סריקה והוספה לאינדקס של גוגל, עמודים שלא ניתן לגשת אליהם, שגיאות באתר, שגיאות בשרת ועוד.
  • אפשרות להודיע לגוגל על תוכן חדש או תוכן שהשתנה לאחרונה.
  • הצגה של תנועות גולשים בחיפוש, כולל מילות מפתח, מיקום ממוצע, מספר חשיפות, מספר כניסות לאתר ועוד.
  • הוספה של מפת אתר לצורך הסבר על היררכיה ואינדוקס מהיר.
  • אפשרות להסרת עמודים מהאתר.
  • קבלת נתונים אודות מהירות אתר, שיפורים ונושאים שכדאי לתקן.
  • קבלת הסבר על התאמת האתר למכשירי סלולר.
  • קבלת מידע על בעיות אבטחה וכן פעולות ידניות שיש לתקן אותם.
  • קבלת מידע על קישורים חיצוניים (נכנסים), אתרים, טקסט מקושר, קישורים פנימיים.
  • הצגה האם קיימות תוצאות משופרות כמו מוצרים, ביקורות, משרות, חדשות וכד'.

איך מתחילים עם חשבון Search Console?

על מנת שתוכלו לקבל את כל התובנות הללו, צריך ליצור חשבון סרץ' קונסול בגוגל בחינם בקישור זה.

כדי לעשות זאת, יש להוסיף נכס ולאמת אותו.

1. הוספת נכס

אתם צריכים להוסיף נכס (אתר, דומיין). כאשר נכס יכול להיות:

  • נכס עם קידומת URL – זה נכס שכולל את האתר שלכם כולל הקידומת HTTP או HTTPS.
  • נכס דומיין – נכס שכולל את הדומיין שלכם כולל תתי דומיינים ואתרים אחרים המותקנים עליו. ניתן גם לאמת תתי דומיינים בתור נכס (מלבד תת דומיין WWW).

למעשה, נכס דומיין מאפשר לכם לקבל תובנות ומידע על כל האתרים וקידומות URL האפשרים, כולל תתי דומיינים וכד'. אנחנו ממליצים: לאמת את 2 הנכסים הללו במקביל.

לדוגמה, אם הדומיין הוא netolink.co.il, אז נכס דומיין זה מכסה גם www.netolink.co.il, גם mail.netolink.co.il, גם a.b.c.netolink.co.il וכך הלאה.

2. אימות נכס

כדי שגוגל תוכל להציג לכם את המידע, עליכם לאמת שאתם המחזיקים של האתר או הדומיין.

גוגל מציעה לכם מבחר של שיטות אימות דומיין והם:

  • קובץ HTML – ניתן להעלות קובץ אל התיקיה בו מאוחסן האתר.
  • תגית HTML – ניתן להוסיף מטא תג' (Meta Tag) אל קוד HTML לחלק HEAD.
  • רשומת DNS – ניתן לאמת על ידי הוספת רשומת DNS אצל ספק הדומיינים (זה שאצלו הדומיין נקנה או מנוהל). ניתן לאמת עם רשומת CNAME או TXT.
  • גוגל אנליטיקס – ניתן לאמת את הנכס על ידי שיוך אל כלי גוגל אנליטיקס שמותקן באתר.
  • גוגל תג מנג'ר – ניתן לאמת את הנכס עם תג אצל גוגל תג מנג'ר שנוסף לאתר.
  • גוגל דומיינס – אם רכשתם דומיין עם Google, הוא אמור להיות מאומת אוטומטית.
  • בלוגר – הנכס אמור להיות מאומת אוטומטית.
  • גוגל סייטס – אם הגרסה החדשה אז יש לאמת עם גוגל אנליטיקס, אם הגרסה הקלאסית אז יש לאמת עם תגית HTML.

איך להשתמש עם גוגל סרץ' קונסול?

לאחר אימות הנכס שלכם, המערכת תלמד את הנתונים ותוך כמה ימים (כ-7 ימים) תוכלו כבר לראות את הנתונים.

כאשר אתם נכנסים אל המערכת, היא תציג לכם סקירה כללית, לוח בקרה שנראה כך (הסבר על המערכת בהמשך הכתבה):

גוגל סרץ' קונסול - לוח בקרה
גוגל סרץ' קונסול – לוח בקרה

ניווט כללי:

  • תפריט עליון – בדיקת עמודים ודפים, הגדרות משתמש, התראות ועוד.
  • תפריט צדדי – כלים ודוחות לעיון במידע.
  • המסך הראשי – טבלאות ותרשימים לפי סוג הדו"ח.

הנה הסבר על כל הדו"חות במערכת של Search Console:

1. כללי

כאן מוצגים הנתונים הכלליים:

  • סקירה כללית – תמונת מבט כללית על הנכס שלכם.
  • בדיקת דף – אפשרות לבדוק דף מסויים, האם הוא מוצג בגוגל, האם יש שגיאות וכד'.

2. ביצועים

כאן מוצגים נתונים ודוחות על תנועת גולשים:

  • תוצאות חיפוש – גם אפשר למצוא נתונים אודות כמות חיפושים, חשיפות, מקום ממוצע, הקלקות ועוד. ניתן לפלח לפי תאריכים, מיקום וכד'.
  • חדשות Google – אם האתר שלכם אומת בתור אתר חדשות, תוכלו לראות תנועה דרך חדשות גוגל.

3. אינדקס

כאן תוכלו לאתר את הדפים והעמודים לטובת האינדקס של גוגל:

  • כיסוי – ניתן למצוא את כל הדפים של האתר שיש להם שגיאה, התראה, תקינים וכאלו שאינם כלולים כולל הסבר.
  • מפות אתר – כאן אפשר להוסיף מפת אתר כדי לסייע לגוגל להבין את מבנה האתר שלכם.
  • הסרות – כאן ניתן להסיר עמודים באופן זמני, עמודים מיושנים וסינונים.

4. שיפורים

כאן אפשר לראות אם יש תכנים באתר שלהם נוספו תוצאות חיפוש מתקדמות. תוצאות אלו מוצגות בצורה שונה בגוגל (לא רק טקסט וקישור):

  • Page Experience (איכות פעילות הדפים, חווית דף) – זהו דו"ח ייעודי של גוגל המציג נתונים אודות חווית שימוש בדפי האתר.
  • Web Vitals – כאן מוצג דו"ח המספק מידע על מהירות האתר שלכם במחשבים שולחניים ובמכשירים ניידים.
  • נוחות השימוש בניידים – כאן מוצג דו"ח שמסביר האם יש שגיאות תצוגה בגלישה דרך מכשירים ניידים.
  • AMP – כאן מוצגים נתונים ודו"ח אודות עמודי AMP (דפים ניידים מואצים) שנמצאים אצלכם באתר.
  • נתיבי ניווט (פירורי לחם) – כאן מוצגים עמודים בהם יש שיפור של נתיני ניווט (Breadcrumbs).
  • שאלות נפוצות (FAQ) – כאן מוצגים עמודים שיש בהם שיפור של שאלות ותשובות.
  • סמלי לוגו – דוחות על סמלי לוגו של האתר.
  • מוצרים – כאן מוצגים עמודים שבהם נמצאו מוצרים של חנות מסחר אלקטרוני.
  • קטעי טקסט ביקורת – דו"ח על עמודים שיש להם ביקורת או דירוג.
  • פרסומי משרות – כאן מוצג דו"ח על עמודים שיש להם תצוגה משופרת של משרות דרושים.
  • תיבת חיפוש Sitelink – כאן יש דו"ח על קישורי סייטלינק שניתן לחפש באתר.
  • שיפורים נוספים – קיימים עוד שיפורים נוספים שיכולים להיות מוצגים בחלק זה.

5. אבטחה ופעולות ידניות

כאן מוצגים נתוני אבטחה:

  • פעולות ידניות – כאן מוצגים הבעיות שיש באתר. פעולה ידנית היא פעולה נוגדת את מדיניות האיכות של גוגל.
  • בעיות אבטחה – כאן מוצגים בעיות אבטחה אם ישנם. בעיות של תוכנות זדוניות, פריצה לאתר ועוד.

6. כלים מדור קודם

כאן יש דוחות ונתונים שעדיין לא עברו לגרסה החדשה (או לא יעברו יותר לשם):

  • מיקוד בינלאומי – הסבר האם קיימת תגית שמאפשרת לגוגל להתאים את הגרסת השפה המתאימה למשתמש.
  • הודעות – אלו מוצגות גם בתפריט העליון.
  • פרמטרים של כתובת אתר – הסבר לגוגל על מה לעשות עם פרמטרים בקישור האתר.
  • Web Tools – כלים נוספים וחלקם מיושנים.

7. קישורים

כאן ניתן לאתר את כל הקישורים החיצוניים, הקישורים הפנימיים, האתרים המקשרים, דפים מקושרים, וגם טקסט מקשר.

8. הגדרות

בחלק הגדרות ניתן לקבל מידע נוסף ולבצע פעולות מסויימות:

  • אימות בעלות – ניתן לאמת את הבעלות על הנכס.
  • משתמשים והרשאות – כאן נית להוסיף משתמש נוסף לנכס עם הרשאות.
  • שיוכים – ניתן לראות ולשייך את הנכס לכלים נוספים כדוגמת גוגל אנליטיקס.
  • שינוי כתובת – אם משנים את כתובת האתר לכתובת אחרת.
  • סטטיסטיות סריקה – מידע על בקשות סריקה של הבוטים והזחלנים של גוגל.
  • מידע נוסף – פרטים נוספים על מתי הנכס נוסף, סורק הוספה לאינדקס ועוד.

זהו. כעת מגיע השלב שבו צריך להבין את המידע הניתן על ידי המערכת ולבצע פעולות נדרשות כדי לשפר את התוצאות והביצועים.

ניתן לפנות אלינו לצורך קבלת שירותי קידום האתר שלכם במנוע החיפוש גוגל ולקבל יותר כניסות של משתמשים ולקוחות פוטנציאליים.

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo