שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » גוגל פינגווין (Google Penguin) – מה זה וכיצד הוא משפיע על קידום אתרים בגוגל?

גוגל פינגווין (Google Penguin) – מה זה וכיצד הוא משפיע על קידום אתרים בגוגל?

גוגל הוא מנוע חיפוש מתקדם שנועד לארגן את כל המידע באינטרנט ולהציג אותו למשתמשים, למנוע החיפוש יש כלים ואלגוריתמים עליהם הוא מתבסס כמו גוגל פינגווין (Google Penguin). מדובר על כלי שנלחם בתופעות שפוגעות בחוויית משתמש.

הנה כל המידע.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה גוגל פינגווין?

    גוגל פינגווין (Google Penguin) הוא כינוי לאלגוריתם של מנוע החיפוש Google אשר הוכרז לראשונה בתאריך 24.04.2012. מדובר על אלגוריתם אשר מקטין את החשיפה של אתרי אינטרנט אשר מפרים את ההנחיות של גוגל בעניין קידום אתרים.

    המטרה של האלגוריתם הוא לתגמל אתרי אינטרנט באיכות גבוהה שמספקים תוכן מעולה, יוצרים אתר מהיר ומספקים חווית גלישה טובה. כמו כן, הוא נלחם בתופעת וובספאם (Webspam) שבה אתרי אינטרנט משתמשים בשיטות שמטרתם לרמות את מנוע החיפוש כדי להופיע בתוצאות גבוהות יותר.

    לפי הנתונים, פינגווין של גוגל הושק עם השפעה על 3.1% ממונחי החיפוש. עם הזמן, האלגוריתם התעדכן שוב ושוב והשפיע על כמויות נוספות של מונחי חיפוש. החל מתאריך 23.09.2016 גוגל פינגווין הפך להיות חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל.

    יש לציין, כי לפי נתוני גוגל, יש מעל 200 אלגוריתמים (אותות) שונים אשר עליהם מתבסס מנוע החיפוש ולפיהם מדורגים התוצאות.

    גוגל פינגווין – סיבות בגללן הושק

    גוגל פינגווין הושק כדי להילחם ב-2 תופעות עיקריות:

    • דחיסת מילות מפתח – כאשר מציגים מילות מפתח בצורה דחוסה ומרובה במטרה להשפיע על דירוג במנוע החיפוש. רשימה זו בדרך כלל ללא ערך מיוחד למשתמש והיא עשויה להיות מוצגת ברשימה או ברצף של מילים בפסקאות.
    • תרמית קישורים – כאשר משיגים קישורים לא בצורה טבעית במטרה להשפיע על דירוג במנועי חיפוש. למשל קניית קישורים, החלפת קישורים (אני קישור לך ואתה קישור לי), כתבות שיווקיות רבות עם קישור מבוסס מילות מפתח ועוד.

    מה עושה גוגל פינגווין?

    גוגל פינגווין גרם לכך שדירוגים בתוצאות החיפוש של אתרים שפועלים בניגוד להנחיות האיכות, ירדו משמעותית.

    כלומר, אם אותם אתרים היו מופיעים בתוצאות גבוהות מפני שהם משתמשים בתופעות הספאם (תרמית קישורים ודחיסת מילות מפתח) – כעת הדירוגים שלהם נפגעו.

    פינגווין 4

    פינגווין 4.0 שהוא העדכון מספר 7 של אלגוריתם פינגווין הוא העדכון האחרון והסופי והוא הושק בתאריך 23.09.2016.

    פינגווין 4 הגיע עם תכונות חדשות והם:

    • בזמן אמת – לפני כן ההשפעה הייתה רק בעת השקת גרסה חדשה של האלגוריתם, מעתה האלגוריתם משתנה בזמן אמת. כך שהשפעה של תוצאות ודירוגים נעשים מיידיים (מהיום למחר). כלומר, מי שמבצע תרמית, יכול לראות שינוי לרעה באופן מיידי בלי המתנה לעדכונים.
    • פרטני – לפני כן השפעה הייתה על כלל האתר, מעתה האלגוריתם משפיע רק על התוכן הספציפי שמפר את ההנחיות.

    באותה הזדמנות, גוגל ציינה כי היא לא מתכוונת יותר לאשר שהיה עדכון פינגווין. כך שהעדכן נעשה בזמן אמת, תמיד.

    איך לדעת אם האתר שלכם נפגע?

    כדי לדעת אם האתר שלכם נפגע, אתם צריכים פשוט לדעת האם חלה ירידה בדירוגים בתוצאות החיפוש באותה נקודת זמן בה ביצעתם פעולות בניגוד להנחיות. יחד עם זאת, חשוב לציין כי לרוב העדכון משפיע על אתרים רבים במקביל.

    לכן אם האתר שלכם נפגע, ואתרים אחרים לא, ככל הנראה מדובר על בעיה שהיא קשורה באופן ספציפי לאתר שלכם.

    איך להתאושש ולפתור את הפגיעה?

    אם האתר שלכם נפגע כתוצאה מכך, אתם פשוט צריכים לפעול למצב בו הייתם לפני ביצוע הפעולות שנגד ההנחיות, ככל האפשר. למעשה, יש לפעול כך:

    • הסרה של קישורים שקיבלתם באופן לא טבעי (החלפת קישורים, קניית קישורים וכד').
    • דחיית קישורים לאתר שלכם, אם אין לכם שליטה על האתר ששלח לכם את הקישורים ואין לכם יכולת לבקש זאת ממנו.
    • תיקון של תוכן האתר או הכתבה כך שלא יופיעו מילות מפתח רבות ודחוסות ברשימה או ברצף.
    • הסרה של מילות מפתח לא רלוונטיות ככל שיש כאלו.

    במידה ואתם רוצים לקדם את האתר שלכם ולהופיע בדירוגים גבוהים יותר, אפשר לפנות לחברת קידום אתרים כמונו.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *