מאמרים מידיים (Instant Articles) בפייסבוק – מה זה, האם כדאי, איך להתקין ומידע חשוב נוסף

מאמרים מידיים (Instant Articles) בפייסבוק מאפשרים לקרוא כתבות ותכנים של אתרי אינטרנט ויוצרי תוכן בצורה מיידית ומהירה ללא זמני טעינה ארוכים וללא מעבר לאתר המלא. זוהי טכנולוגיה ייעודית שעובדת רק ברשת החברתית פייסבוק.

הנה מדריך מלא ומקיף על כל מה שצריך לדעת.

מהם מאמרים מידיים?

מאמרים מידיים (Instant Articles) הם עמודי דפדפן HTML הנטענים בצורה מהירה ומיידית בפייסבוק כאשר גולשים דרך דפדפן או אפליקציה. הטכנולוגיה נמצאת בפייסבוק בלבד ולא משותפת עם רשתות חברתיות אחרות.

למעשה, מאמרים מידיים נועדו לאפשר לאתרי תוכן ומוציאי לאור, להציג כתבות ותוכן של האתרים שלהם בפייסבוק כך שהתוכן נטען בצורה מהירה על ידי טעינת תוכן בכתבה בפורמט קל ונקי. יש לציין כי הקורא לא עובר לאתר הרשמי של התוכן, אלא ממשיך בדף פנימי של פייסבוק.

אם הינכם מכירים את הפרוייקט דפי מובייל מואצים (AMP) של גוגל, אז המטרה היא די דומה – לשפר את זמני הטעינה וההצגה של תכנים.

מאמרים מידיים (אינסטנט ארטיקלס) מאפשרים להציג גם מדיה מתקדמת כמו סרטונים, תמונות וכלים כמו הרשמה למינויים לקבלת הודעות במייל ועוד. בנוסף, יוצרי תוכן יכולים להרוויח כסף מהצגת פרסומות Audience Network.

מאמרים מידיים – איך זה עובד?

פייסבוק משתמשת בפרוטוקול HTML קל ופשוט אשר מאפשר הצגה מהירה של תוכן ומידע, תוך כדי הקטנת הכלים והאפשרויות של אתרים רגילים. התוכן מועבר לפייסבוק באמצעות פורמט מיוחד הכולל את הטקסט והמדיה.

כך למעשה, קבצי CSS ו-JS לא מוצגים בעמודים אלו, אלא שיש עיצובים ופונקציות בסיסיות להתאמה אישית. בנוסף, אינסטנט ארטיקלס נמצאים על שרתי פייסבוק וכחלק מהרשת החברתית, כך נוצר אפקט של טעינה מהירה ומיידית – ללא מעבר לאתר הרשמי של יוצר התוכן.

מאמרים מידיים – יתרונות וחסרונות

מאמרים מידיים (Instant Articles) כוללים יתרונות וחסרונות כמו שירותים אחרים.

יתרונות:

  • טעינה של כתבות ומאמרים היא מהירה במיוחד.
  • הכתבות מתאימות לעיון ולקריאה ממכשירים ניידים.
  • ניתן להציג תכנים שונים במאמרים אלו כמו סרטונים עם הפעלה אוטומטית, הגדלת תמונות וסרטונים למסך מלא, מפות תלת מימד ועוד.
  • מסייע בשיפור מעורבות ושיתופים לפי נתוני פייסבוק.
  • מאפשר מדידה ומעקב על ידי כלי אנליטיקס שונים, כדוגמת גוגל אנליטיקס.
  • ניתן להרוויח כסף על ידי הצגת מודעות של Audience Network או מודעות צד שלישי באתר. אפשר גם להציג תוכן מקודם במאמר מיידי.

חסרונות:

  • הגבלה בכמות הכלים שניתן להציג אותם במאמר מיידי, כמו עיצוב מותאם אישית, טפסי יצירת קשר, בניית דף נחיתה מתאים ועוד.
  • לא ניתן למדוד אירועים מסויימים במאמרים מידיים בהשוואה לעמודים רגילים באתרי אינטרנט.
  • הטעינה אינה באתר של יוצר התוכן, מה שמונע ממנו להשתמש במידע הזה ונתונים של המשתמש לצרכיו.

למי מתאים Instant Articles?

אינסטנט ארטיקלס מתאימים לאתרי אינטרנט גדולים כמו אתרי חדשות, אתרי תוכן, מוציאי לאור ועוד. עבור אתרים קטנים הכלי פחות מתאים במיוחד אם מתחשבים בצרכים שלהם לעומת הכלים הניתנים על ידי מאמרים מידיים.

איך לעבוד עם מאמרים מידיים (Instant Articles)?

כדי להתחיל לעבוד עם מאמרים מידיים, עליכם לעמוד לדרישות מסויימות בהתאם לתנאי השימוש של השירות. מבין התנאים הם מספר גולשים מסויים, שמהווה בסיס הכרחי כדי להתחיל לעבוד. פייסבוק לא מציגה את הסף, אלא רק הצגה כי קיים סף כזה.

כדי להתחיל, עליכם לגשת אל סטודיו ליוצרים של פייסבוק (קריאטור סטודיו) ואז לעבור ללשונית מוניטיזציה (רווחים). אם עמוד הפייסבוק שלכם עומד בתנאים, אפשר להמשיך להגדרה באופן הבא:

  • עליכם לעיין ולהסכים לתנאים.
  • יש להתאים את האתר שלכם לעבודה עם מאמרים מידיים על ידי יצירת פיד או קוד ייעודי, וכן לאמת את הדומיין עם תגית META ייעודית.
  • יש לתת לאישור 10 מאמרים כדי לבדוק אותם שהם עומדים בתנאים.

לאחר מכן, ניתן לעצב את המאמרים המידיים עם תבניות מיוחדות.

לאחר הבדיקה והאישור, המאמרים שלכם יכולים להיות מוצגים בתור מאמרים מידיים.

כדי להציג אותם כך, עליכם לשתף את המאמר שלכם מהאתר, כאשר הוא מוגדר בתור מאמר מיידי. המערכת של פייסבוק תוכל לזהות שמדובר על מאמר כזה והוא יופעל ככזה ולא בתור קישור רגיל.

במידה ויש לכם אתר וורדפרס, אז אתם יכולים להוריד את התוסף הרשמי של פייסבוק כאן. לאחר מכן עליכם לבצע את ההגדרות המתאימות כדי להציג את הכתבות וזהו.

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo
השוואת פריטים
  • Total (0)
ביצוע השוואה
0