מאמרים מידיים של פייסבוק: כל מה שאתם צריכים לדעת
מאמרים מידיים של פייסבוק: כל מה שאתם צריכים לדעת

מאמרים מידיים של פייסבוק: כל מה שאתם צריכים לדעת

אם אתם גולשים דרך האפליקציה של פייסבוק באנדרואיד או ב-iOS, סביר להניח שיצא לכם לראות על פוסט קישור כלשהו סמל של ברק, ובלחיצה עליו נפתחת לכם אפשרות לקרוא את הכתבה במהירות וללא צורך לעבור לאתר האינטרנט המלא, אם כן ראיתם, אז מדובר על מאמרים מידיים (או באנגלית Instant Articles).

למעשה מדובר באפשרות של פייסבוק המאפשרת לכם, בעלי אתרי אינטרנט, לפרסם כתבות ומאמרים בצורה מהירה. הגולש לא מופנה אל האתר שלכם, אלא נשאר באפליקציה של פייסבוק וכך חווית הגלישה צריכה להיות נעימה יותר. השירות מאמרים מידיים של פייסבוק קצת מזכיר את השירות דפים ניידים מואצים (AMP) של גוגל, אמנם יש להם פונקציות שונות אך הרעיון דומה והמטרה דומה.

להגדיל מכירות ולקוחות באינטרנט ..

  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום
    פנה/י אלינו עכשיו >

מאמרים מידיים – יתרונות

מהירות והתאמה למובייל

שימוש באותה טכנולוגיה עבור מאמרים מידיים כמו עבור הצגת תמונות וסרטונים בפייסבוק. על פי פייסבוק, טעינת מאמרים מידיים מהיר יותר פי 10 מאשר טעינת אתר אינטרנט מותאם למובייל. בנוסף, מאמרים מידיים נקראים ב-20% יותר מאשר מאמרים רגילים. לבסוף, סבירות נטישת מאמר קטנה ב-70%, כך שיש יותר סיכויים שיקראו את המאמר.

אינטראקטיביות

פייסבוק מאפשרת הצגת תכנים שונים דרך מאמרים מידיים, כדוגמת: סרטונים שמופעלים אוטומטית, הגדלת סרטונים למסך מלא, הגדלת תמונות למסך מלא, הצגת מפות תלת מימדיות ועוד.

מעורר מעורבות ושיתופים

חווית הקריאה המהירה מעודדת משתמשים לשתף מאמרים מידיים, על פי פייסבוק ב-30%, יותר מאשר מאמרים רגילים.

מדידה ומעקב

פייסבוק מספקת נתוני שימוש במאמרים מידיים המציגים מידע כמה צפיות היו, כמה זמן צפו במאמר, עומק הגלילה ועוד. כמו כן, מאפשרת להשתמש בשירותי אנליטיקס צד שלישי כדוגמת גוגל אנליטיקס לצורך ניתוח המידע והנתונים של המשתמשים.

מונטיזציה

יוצרי תוכן יכולים להרוויח על ידי הצגת מודעות של Audience Network או מודעות צד שלישי באתר. כמו כן, ניתן להציג תוכן מקודם כמאמר מידי.

מאמרים מידיים – חסרונות

כלים אחרים

מאמרים מידיים מגבילים אתכם באפשרויות שאתם יכולים לקבל מהם. למעשה הם מתאימים למאמרים ופוסטים בלבד ולא לתכנים אחרים, כדוגמת עמוד נחיתה וכד'. בנוסף, אין מספיק גמישות, לא ניתן להוסיף טופס יצירת קשר מותאם ועוד.

מדידה ומעקב

הסיבה לכך שהחלטנו שזה גם חיסרון כי עד כה לא ניתן למדוד חלק מן הפעולות של מאמרים מידיים דרך מערכות צד שלישי. פעולות אלו חשובות ועשויות להשפיע על אופן קבלת ההחלטה.

לא מתאים לכולם

שירות מאמרים מידיים של פייסבוק מתאים בעיקר עבור יוצרי תוכן ואתרי חדשות, בדומה מאוד למי שמתאים שירותי AMP של גוגל.

מהם הדרישות על מנת לעבוד עם מאמרים מידיים (Instant Articles)?

ראשית, עליכם להירשם לשירות מאמרים מידיים ולבחור איזה דף עסקי בפייסבוק יהיה בעל הרשאה לפרסם מאמרים אלו. על מנת לבקש זאת, עליכם להיות בעלי הרשאה של מנהל בעמוד העסקי, אך לאחר מכן ניתן יהיה לפרסם מאמרים, לנהל ולהגדיר גם בעלי הרשאה של עורך.

בנוסף לכך, עליכם להוריד את אפליקציית Pages Manager לטלפון הנייד שלכם, על מנת שתוכלו לראות איך הכתבות מופיעות בטלפון נייד וזאת לפני שאתם מפרסמים את זה לכולם.

כמו כן, אתם צריכים שהאתר שלכם יותאם לטכנולוגיה הזו, אם אתם בעלי אתר וורדפרס, יש תוסף רשמי של פייסבוק. לבסוף, עליכם ליצור 10 מאמרים דרך הממשק ולשלוח לפייסבוק על מנת שהם יאשרו את התחלת השימוש.

סיכום

מאמרים מידיים נועדו כדי להציג כתבות ומאמרים בצורה מהירה יותר עבור קהל המשתמשים והם לא מתאימים עבור דפי נחיתה. מאמרים מידיים לא מתאימים לכל העסקים והארגונים, אם אתם יוצרי תוכן, אתרי חדשות ו/או המטרה העיקרית שלכם היא לפרסם כתבות – זה עשוי להתאים לכם.

    לקדם את העסק שלך עם מומחים.
    יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      לקדם את העסק שלך עם מומחים.
      יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


      הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
      הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
      ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      נטולינק (Netolink)

      Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

      כתיבת תגובה