החלטתם לפרסם את העסק שלכם בגוגל, בפייסבוק או במערכת אחרת? מעולה, כי כך מתנהלים עסקים הן בתחילת דרכם להשגת הלקוחות הראשונים והן בשלבים שהם מרחיבים את העסק ומפתחים אותו עוד.
כאשר יוצרים קמפיין פרסום ממומן במערכות הפרסום השונות, כדאי להכיר כמה טיפים שייסעו לכם ליצור קמפיין מוצלח. מסע פרסום כמו זה צריך להביא תועלת ממשית בכך שההכנסה שלכם מהעסק תגדל ותוכלו להמשיך להשקיע תקציבים שאלו יתורגמו לעוד יותר הכנסות, וכך הלאה.
אולם, עד ליצירת מסע פרסום כזה, הדרך לא פשוטה. תוצאות לא רואים באופן מיידי ולעיתים לוקח זמן להבין כיצד מה לעשות ומה לא לעשות. הכנו עבורכם טיפים חשובים ביותר ליצירת קמפיין פרסום ממומן מוצלח באינטרנט.
1. קבעו מטרה ברורה
אחד הבעיות הגדולות ביותר של עסקים ומפרסמים, שהם פועלים ללא מטרה ברורה. לומר "אני רוצה להביא כסף", "אני רוצה להביא לקוחות" – זה לא בדיוק מטרה ברורה. כמובן, שכל עסק חייב לקוחות, אחרת הוא לא יוכל לשרוד לאורך הזמן. אך חייב להגדיר מטרה ברורה.
המטרה של הקמפיין צריכה להיות מטרה ברורה, ניתנת למדידה, ניתנת להשגה, רלוונטית, וכמובן מוגבלת בזמן. לכן, להביא לקוחות לעסק זו לא מטרה שניתנת למדידה ומוגבלת בזמן.
מטרה אמיתית לפי המשפט הקודם היא למשל: לעסק שלי אני מעוניין/ת להביא 30 לקוחות חדשים לרכישת מוצרים לבית תוך 30 ימים באמצעות השארת פרטי התקשרות בעמוד הנחיתה באתר.
ייתכן ו-30 לקוחות עבור עסק מסויים הוא מעל ומעבר ובלתי ניתן להשגה. כמו למשל עסקים שמוכרים לתאגידי ענק. לעסקים אחרים 30 לקוחות יכול להיות מטרה נמוכה מדי. לכן, צריך לקבוע מטרה המתאימה לעסק שלכם וליכולות שלכם.
2. הגדירו קהל יעד
קהל יעד, קהל יעד.. על זה דיברנו רבות בפעמים הקודמות שציינו מדוע קהל יעד רלוונטי חשוב עבורכם. קהל יעד, למעשה הם הלקוחות הפונציאליים שלכם, או מי שיכול להשפיע על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
עסקים שאומרים לעצמם כי "כל אחד יכול להיות לקוח שלי", לא יודעים באמת מי הלקוח האמיתי שלהם ובהחלט לא יודעים להגדיר את קהל היעד. קהל יעד חייב להיות מורכב מאנשים שעשויים לבצע עם העסק שלכם עסקה, לרכישת מוצרים או שירותים, או עסקה אחרת.
החשיבות של קהל יעד נכון, נקבעת גם בעת פרסום בגוגל ויכול להיות פקטור חשוב שיקבע אם קמפיין הפרסום שלכם מוצלח או לא. אין טעם לבזבז כסף על אנשים שהם לעולם לא יהיו הלקוחות שלכם, או שהסבירות שיהיו לקוחות, נמוכה מאוד.
עדיף, למקד לקהל יעד שהוא מחפש עסקים כמו שלכם, לדוגמה, אם הוא רוכש אצל המתחרה שלכם או שהוא מתעניין בתכנים שלכם. בכך, גם התוצאות יהיו טובות יותר וגם המחיר שתשתלמו יהיה נמוך יותר.
3. בחרו מערכת פרסום מתאימה
קיימים מגוון של מערכות פרסום, גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, וויז, פינטרסט, ועוד ועוד. אז איפה הכי טוב לפרסם? אם אתם שולפים תשובה מהבטן או כזו ללא מחשבה – ייתכן ואתם טועים, ובגדול.
בבואכם לבחירת מערכת הפרסום, עליכם ראשית כל לענות על השאלה הרלוונטית: האם קהל היעד שלכם משתמש בשירותים שבהם המודעה שלכם יכולה להופיע? אם כן, המערכת מתאימה, אחרת, לא.
גוגל לדוגמה, מאפשרת להציג את המודעות בתוצאות החיפוש, כאשר אנשים מחפשים מונח או מילת מפתח מסויימת. בנוסף, ניתן להציג מודעות בפרסום ב-Gmail, יוטיוב, גוגל פליי ועוד.
פייסבוק מנגד, מאפשרת להציג מודעות בעמוד הראשי, "הניוזפיד", לאנשים שעשויים להתעניין במוצרים או שירותים שהעסק שלכם מציע, זאת כאשר אנשים גולשים וקוראים את התכנים המפורסמים על ידי החברים שלהם או פרסומי עמודים או קבוצות אחרות. כך גם עובדת מערכת הפרסום של חברת הבת שלה, אינסטגרם.
חשוב לקחת בחשבון את הסיבה שאנשים משתמשים במערכת ולפיכך להתאים את סגנון הפרסום.
4. השקיעו תקציב הוגן
רוצים להשקיע 10-20 שקלים ביום ולקבל הרבה לקוחות? אם אתם חושבים כך – אתם כנראה בבעיה וכדאי מאוד שתשכחו מזה. עם תקציב של 300 ₪ – 600 ₪ בחודש קשה מאוד להתנהל ובטח שלהביא תוצאות.
מערכות הפרסום השונות, ככתוב לעיל, הן מוגבלות בשטח הפרסום שלהן. כתוצאה מכך, כאשר נכנס מתחרה חדש ומנסה לפרסם, ההיצע נותר קבוע, אך הביקוש עולה – כלל בכלכלה אומר כי במקרה כזה, מה שיקרה – המחיר יעלה.
תוצאה היוצאת מכך, כי יש תחומים בהם המחירים גבוהים מאוד (מחיר לקליק, לצפייה או לחשיפה). לכן, כאשר מחיר לקליק עומד על 4 ₪ לקליק, אז בתקציב של 20 ₪ ביום – יהיו כ-5 הקלקות. לכן גם מספר החשיפות יהיה נמוך מאוד, המודעה שלכם תופיע מעט מאוד ביום ואתם תחשבו כי "הפרסום לא עובד" וכל התירוצים האחרים.
לכן, דבקו במטרה שלכם, השקיעו תקציב הוגן שיאפשר לכם מרחב תמרון לקבלת תוצאות טובות יותר. לצורך כך, חישבו כך:
- נניח ואתם מעוניינים לקבל 30 לקוחות ב-30 ימים.
- אם יחס הסגירה שלכם (כמות לקוחות שסגרתם איתם עסקה חלקי כמות פניות לקבלת שירות) עומד על 50%, אזי אתם צריכים 60 פניות סך הכל.
- אם על כל 100 אנשים שנכנסים לאתר, רק 10 משאירים פניה לקבל שירות, אז יחס ההמרה הוא 10%. לכן, כדי להביא 60 פניות – אתם צריכים להכניס לאתר 600 אנשים.
- עכשיו צריך לבדוק כמה עולה מחיר לקליק, אם המחיר עולה בממוצע 2.5 ₪, אז עליכם להשקיע 600 * 2.5 = 1,500 ₪.
לכן, במקרה כזה, עליכם להשקיע תקציב של כ- 1,500 ₪, על מנת להביא 30 לקוחות בחודש. בדוגמה זו, המחיר לכל לקוח בממוצע עולה 50 ₪ ולכן, כל עוד אתם מרוויחים מעל 50 ₪ מלקוח – העסקה הזו כדאית עבורכם.
5. צרו דף נחיתה איכותי או עמוד ייעודי באתר
אחד התנאים החשובים ביותר על מנת ליצור קמפיין פרסום מוצלח בפרט, ומסע פרסום בכללי, הוא ליצור דף נחיתה איכותי ומתאים. דף נחיתה, הוא עמוד אחד (בד"כ) באינטרנט שבו יש מידע כללי על הצעת הערך הניתנת ללקוח, פרטי התקשרות עם בית העסק והשארת פרטי התקשרות.
המטרה היחידה של הדף היא לגרום ללקוחות לרכוש מכם, או להשאיר פרטי התקשרות. לכן, יש לשים זאת בראש סדר העדיפויות וליצור דף מתאים למטרה לשמה אתם יוצרים את הקמפיין ולתוכן המודעה שמביאה לדף.
טעות מאוד גדולה היא לקבוע כי דף נחיתה הוא העמוד הראשי של האתר (למעט אם כבר שם אתם מציגים מוצרים עם אפשרות לרכישה). כדאי מאוד ליצור עמוד נחיתה ייעודי, גם אם יש לכם אתר אינטרנט קיים. אתם עשויים לחסוך כמה שקלים על דף נחיתה חדשה, אך מנגד לא תראו איך עלות הפרסום תגדל ותשלמו הרבה יותר – כי עלות זו היא עקיפה ונסתרת, ולכן אינה נראית לעין.
6. צרו מודעה איכותית
דף נחיתה איכותי אינו מספיק ליצירת קמפיין מוצלח, חובה ליצור גם מודעה איכותית התואמת את הכתוב במודעה. אחד הטעויות הגדולות ביותר היא יצירת מודעה המציגה לכאורה, הנחה של 20% על רכישה, דמי משלוח חינם או הטבה אחרת, ואז בעת לחיצה על המודעה ונחיתה בעמוד הנחיתה, משום מה אותה הטבה לא כתובה.
כתוצאה מכך, הלקוח מבולבל וחושב כי הגיע לעמוד לא נכון, לכן הוא חוזר חזרה וממשיך הלאה לבית העסק הבא, תוך כדי נטישת האתר שלכם.
במערכות הפרסום ברשתות חברתיות, או המדיה, כדאי מאוד ליצור ולעצב מודעת תמונה, מודעת וידיאו, מודעת קולקציה, מודעת שופינג ואחרות – מכיוון שמודעות אלו עם מדיה עשירה מלבד טקסט, מה שעשוי להשפיע על העין של הלקוח הפונציאלי.
7. שקלו אם כדאי לבד או עם חברת פרסום
מערכות הפרסום השונות פתוחות לציבור הרחב ואין זה סוד, כל אחד יכול ליצור מודעה. אבל האם זה הדבר הנכון ביותר לעשות? לא בטוח ואנחנו נסביר גם למה.
כאשר יש צורך להגיש דו"חות לרשויות המס, בדרך כלל פונים לרואה חשבון ומשלמים כסף, למרות שברוב המקרים, אפשר להתנהל לבד מול הרשויות ללא צורך במייצג. הסיבה לכך, כי אנשים לא מעוניינים "להתעסק" עם רשויות המס ומעדיפים לתת לגורם מקצועי לעשות את העבודה.
דוגמה נוספת היא כאשר אתם צריכים לערוך הסכם עם שותף, שליחת מסמך משפטי או פעולה אחרת. במקרה כזה פונים לעורך דין ומשלמים כסף על העבודה, למרות שאפשר לעשות זאת לבד ללא צורך בייצוג משפטי. במקרים כאלו, אתם סומכים כי הגורם המקצועי יעשה את העבודה.
אז מה קורה בעולם הפרסום? כנ"ל.
כאשר אתם צריכים לקבל יותר פניות של לקוחות, הנכון ביותר לפנות לגורם מקצועי, יועץ פרסום, שעושה את כל העבודה, למרות שאפשר לעשות זאת לבד. הסיבה ככתוב, יועץ בחברת פרסום, מקצועי יותר ועובד יום יום עם לקוחות רבים עם תקציבים שונים.
בכל מקרה כזה או אחר, כדאי לדאוג לסגור עסקאות עם כמה שיותר לקוחות, לתת שירות לקוחות איכותי ולדאוג לתפעול העסק שלכם. תנו לשאר הגורמים לעשות את העבודה – הכסף שיושקע על הגורם המקצועי, יחזור אליכם מבלי שתשימו לב.
אגב, זו ההזדמנות לומר כי נציגנו ישמחו לסייע לכם ביצירת המסע הפרסום שלכם.