שמעתם על פינטרסט או שמחפשים מידע על זה? הכתבה הזו יכולה לסייע לעסקים לדעת איך ליצור חשבון עסקי – מדריך פינטרסט עסקים. זוהי רשת חברתית מיוחדת שלא כולם יודעים או מכירים אותה, אך היא מתאימה אפשר לומר לכל העסקים.
בפינטרסט יש 2 סוגי חשבונות – חשבון פרטי וחשבון עסקי. ההבדל בינהם הוא בעיקר בכלי שיווק ואנליטיקס הניתנים לחשבונות עסקיים ובין היתר היכולת ואפשרות ליצור מודעות ממומנות.
מה זה פינטרסט לעסקים?
פינטרסט (Pinterest) היא רשת חברתית מיוחדת שהיא ממוקדמת לרעיונות ולתוכן ויזואלי. אנשים מגיעים לפינטרסט כדי לחפש רעיונות שונים – איך לעצב את הבית, דוגמאות לעיצוב שמלות, מתכונים לעוגות, רעיונות לתמונות לסלון, מדריכים DIY (עשה זאת בעצמך) ועוד.
לפי נתונים של פינטרסט:
- מעל 300 מיליון משתמשים פעילים בחודש (אוגוסט 2019).
- 98% מהאנשים ניסו משהו חדש שהם מצאו בפינטרסט.
- 84% משתמשים בפינטרסט כאשר הם מקבלים החלטה מה לרכוש.
- 77% הכירו מותג או עסק חדש.
באמצעות חשבון פינטרסט עסקים (Pinterest Business), כדאי לפרסם פוסטים ויזואליים שמסייעים לקהל היעד לקבל החלטת קנייה נבונה. מבין הפוסטים אפשר ליצור אינפוגרפיקה שמציגה תמצית של מדריך ארוך, טיפים לרכישה נבונה, מדריכי עשה זאת בעצמך, רעיונות שונים כיצד להשתמש במוצרים ועוד.
חשבון עסקי, בשונה מחשבון פרטי, כולל כלים שונים כמו פרסום ממומן של פוסטים (פינים), כלי אנליטיקס לבחינת קהל יעד, פינטרסט פיקסל להטמעה באתר, הטמעה מתקדמת לאתרי מסחר אלקטרוני ועוד.
איך ליצור חשבון פינטרסט לעסקים?
בגדול.. אפשר ליצור חשבון עסקי על ידי יצירת חשבון לעסקים מההתחלה או על ידי המרת חשבון פרטי לחשבון עסקי. המרה היא שלב קצר ועניין של כמה שניות בלבד בהמשך נסביר איך עושים זאת.
כדי ליצור חשבון עסקי:
- יש לגשת אל אתר האינטרנט בקישור זה ולמלא אימייל וסיסמא.
- לאחר מכן, יש לבחור שפה ומדינה.
- לאחר מכן יש למלא שם החשבון וכדאי לקרוא לשם של המותג, כמו כן, צריך לבחור קטגוריה מתאימה (עסק מקומי, מותג, דמות ציבורית, אתר מסחר אלקטרוני ועוד).
- קישור לאתר אינטרנט (לא חובה).
- חיבור לחשבון אינסטגרם, אטסי, יוטיוב (לא חובה).
- האם מעוניינים לפרסם מודעה ממומנת (כן, לא, לא בטוח).
- בחירת נושא/ים רלוונטי לעסק (עיצוב הבית, תיירות, ריהוט, אמנות וכד').
בגדול.. זהו, החשבון העסקי הוקם וכעת חשוב להגדיר באופן נכון חשבון עסקי.
הגדרת חשבון פינטרסט עסקי
לאחר ההרשמה ויצירת חשבון עסקי, כעת צריך לבצע הגדרות מסויימות. כדי להיכנס להגדרות החשבון, יש ללחוץ על 3 הנקודות בצורה אופקית בצד ימין למעלה ואז ללחוץ על "Settings".
כך זה נראה:
ההגדרות מחולקות כך:
1. עריכת פרופיל
כאן ניתן לערוך את הפרופיל העסקי של פינטרסט:
- תמונת פרופיל – צריכה להיות מעל 165*165 פיקסלים (עוד על גודל תמונות לרשתות חברתיות).
- שם תצוגה – זהו שם של העסק כפי שיוצג בחשבון.
- שם משתמש – זהו שם המשתמש של הפרופיל שלכם, מה שגם יוצר קישור מותאם אישית.
- אודות – זהו חלק שכדאי לכתוב אודתכם, לא יותר מדי, אך בצורה שמסבירה עליכם.
- מדינה – כאן יש לבחור את המדינה אליה שייך הפרופיל.
2. הגדרות חשבון
כאן למעשה קובעים את הגדרות החשבון, כתובת אימייל, שינוי סיסמא, מדינה ושפה, שם איש קשר, מגדר, סוג עסק (קטגוריה), אפשרות להתחברות דרך גוגל או פייסבוק, וכן אפשרות לסגירת חשבון.
בנוסף, בחלק זה ניתן להפוך חשבון פרטי לחשבון עסקי, וגם להיפך.
3. תביעת בעלות (Claim)
בחלק זה ניתן לאמת את כתובת אתר האינטרנט שלכם שמשוייך לחשבון הפינטרסט. הדבר מסייע ומציג לאנשים שמדובר על חשבון רשמי שלכם, כמו גם אפשר לקבל מידע נוסף לגבי שיתופים השייכים לדומיין שלכם.
בנוסף, ניתן לאמת גם חשבונות אחרים, חשבון אינסטגרם לעסקים, חשבון אטסי (ETSY), חשבון יוטיוב.
4. הגדרות נוספות
- התראות – זהו חלק שמאפשר לקבוע אילו התראות יישלוח לכתובת האימייל ואילו התראות יוצגו בחשבון.
- פרטיות – כאן ניתן לקבוע הגדרות פרטיות ושל מודעות.
- אבטחה – הגדרות אבטחה שונות.
- אפליקציות – כאן ניתן לנהל אפליקציות מחוברות לחשבון.
איך להשתמש בחשבון פינטרסט עסקים?
עד כאן היה החלק של איך ליצור ולהגדיר חשבון פינטרסט לעסקים. כעת נסביר לכם כיצד יש להשתמש בחשבון כזה.
פוסטים בפינטרסט נקראים Pins – סיכות / נעצים / סימניות ויזואליות. הם יכולים להיות תמונות עם סרטונים, עם או בלי קישור לאתר האינטרנט. בפינטרסט, התמונות הן לאורך (לא לרוחב) או תמונות ריבועיות, גם הסרטונים צריכים להיות לאורך או בצורה של ריבוע.
ניתן להעלות תמונות או סרטונים ישירות דרך לחיצה על פלוס (+) ואז על יצירת נעץ, לאחר מכן צריך להוסיף תמונה או סרטון, כותרת עד 30 תווים, תיאור עד 500 תווים וכן אפשרות להוספת קישור לאתר אינטרנט כלשהו. דרך נוספת היא להעלות קישור באופן ישיר, פינטרסט תשתמש במידע של עמוד האינטרנט כדי להשתמש בתמונה, כותרת ותיאור משם.
כל סיכה / נעץ, חייבת להיות בתוך לוח. לוח הוא קטלוג או קטגוריה מסויימת שיכולה להכיל כמה סיכות וכדאי שיהיה להם נושא משותף. ניתן ליצור לוח פרטי (שלאף אחד אין גישה לשם מלבד החשבון עצמו).
אפשר לעקוב אחר חשבונות אחרים, כדוגמת רשתות חברתיות אחרות, כדי לקבל עדכונים על הפוסטים שלהם ואפשר לקבל רעיונות נוספים באמצעות העמוד הראשי בפינטרסט. כמו כן, אפשר לשמור את הפוסטים שלהם בתוך לוח שלכם.
עוד חשוב לציין כי יש כלי של "סיכות עשירות" (Rich Pins) שהן נעצים מתקדמים יותר ומתאימים את עצמם לפי סוג הפוסט. לדוגמה יש סיכות מיועדות למוצרים שהן כוללות את המחיר של המוצר, כותרת, תיאור ותמונה. יש סיכות של מתכונים שהן כוללות את המתכון עצמו בתוך הנעץ.
פינטרסט אנליטיקס
פינטרסט מאפשת לקבל תובנות נוספות על ידי כלי אנליטיקס שלה. הכלי מאפשר לדעת איך המשתמשים וקהל היעד מתנהגים עם התוכן של העסק. כמות צפיות, מעורבות, הקלקות, קלוזאפ (הגדלת תמונה), שמירה ועוד.
כמו כן, ניתן לקבל תובנות ומידע לגבי הדומיין של האתר שלכם, לגבי משתמשים שהם קהל היעד וההתנהגות עם הפוסטים שלכם.
פינטרסט פרסום ממומן
פינטרסט מאפשרת לעסקים לקדם את הפוסטים שלהם ברחבי פינטרסט כדי להגיע לקהלי היעד ולהציג את התוכן עבורם. התשלום הוא לפי קליקים, צפיות ועוד.
כמובן יש כלי של פינטרסט פיקסל שמאפשר להטמיע קוד באתר כדי לעקוב אחר פעולות באתר ולמקד לקהלי היעד.
איך מתחילים?
יוצרים חשבון חדש (או ממירים חשבון פרטי לעסקי), מגדירים את החשבון העסקי, עוקבים אחר נושאים ואנשים מעניינים ומתחילים לפרסם פוסטים מועילים.