הודעות דחיפה (Push Notifications) הם כלי חשוב עבור עסקים וארגונים רבים המהווה ערוץ שיווקי נוסף עם קהל היעד שלכם כאשר מבקרים אצלכם באתר או באפליקציה. זוהי אחת השיטות המומלצות לשיפור הביצועים ובתור ערוץ שיווקי נוסף.
בכתבה הזו אנחנו נדבר על כך.
מה זה הודעות דחיפה (Push Notifications)?
הודעות דחיפה (התראות בדחיפה, הודעות פוש נוטיפיקיישן) או באנגלית Push Notifications, הן התראות הנשלחות לקהל היעד וללקוחות של העסק שלכם כאשר הסכימו לקבל אותם והם מבקרים אצלכם באתר האינטרנט או באפליקציה. ההודעות להופיע בדפדפן במחשב הנייח, הנייד, טאבלט וטלפון נייד או באמצעות האפליקציות המותקנות אצל הלקוח שלכם.
ככל הנראה אתם מכירים את זה בעצמכם. כדי להסביר זאת טוב יותר, כאשר אתם מבקרים באתרי אינטרנט או באפליקציות ייעודיות, אתם עשויים לקבל התראה על פוסט חדש, מבזק, הודעה על קבלת תגובה או לייק ועוד.
במכשירי הסלולר אתם עשויים לראות את זה בתור התראה שדי דומה להתראות מאפליקציות כמו וואטסאפ, SMS וכדומה. במחשבים ניידים ההתראה הזו מוצגת כחלק מהודעות של מערכת ההפעלה שלכם. אז.. אם קיבלתם התראה כזו – זו הודעה בדחיפה או פוש נוטיפיקיישן.
התראות דחיפה מופיעות גם כאשר אינכם מחוברים לאפליקציה או לאתר האינטרנט וזה מהווה יתרון עצום עבורכם בתור עסקים. אשר מהווה ערוץ שיווקי מיוחד שמסייע בקידום העסק שלכם.
אז בפעם הבאה שאתם מקבלים התראה על לייק חדש, תגובה, מבזק חדשות או מסר דומה – תוכלו לדעת שגם השירות אליו התחברתם עושה בדיוק אותו דבר – שולח לך הודעה בדחיפה.
הודעות דחיפה בתור ערוץ שיווקי
אז אחרי שהסברנו לכם מהם התראות דחיפה, כעת הגיע השלב להסביר איך הם יכולות לעזור לכם וכיצד אתם יכולים להרוויח מהכלי הזה.
הודעות מיידיות נמצאות בשימוש בעיקר אצל אתרי חדשות ומידע, התראות מתוך אתרים שמציגים מידע על מזג האוויר, תנועה ועומס בכביש, הודעות של תחבורה וטיסות, התראות של משחקים ועוד.
אך בנוסף לזאת, ניתן להשתמש בכלי על מנת לסייע לעסק שלכם ב:
- קידום מוצרים והצעות על מנת להגביר את המכירות.
- המרת משתמשים חדשים ולא ידועים ללקוחות ידועים.
- העברת משתמשים לערוצים שיווקיים אחרים דוגמת רשתות חברתיות, הרשמה לקבל אימיילים ועוד.
- שיפור שירות הלקוחות.
- שליחת אישורי עסקאות או מידע נוסף.
- הגדלת שימור הלקוחות ומכירת מוצרים ללקוחות קיימים.
איך משתמשים יכולים להתחבר לשירות הודעות דחיפה?
ראשית כל עליכם להטמיע את המערכת באתר שלכם את האפשרות של הודעות אלו בעזרת תוכנה, תוסף, קוד או כל טכנולוגיה אחרת.
על מנת שצרכנים יוכל לקבל הודעות דחיפה מכם, עליהם להירשם לשירות (Opt In). ניתן לעשות זאת באמצעות 2 צורות:
- הודעת פופ אפ מיוחדת שהמשתמשים מקבלים ברגע שהם נכנסים לאתר האינטרנט שלכם.
- כאשר המשתמשים מאפשרים קבל הודעות דחיפה מכל האתרים, או כאשר נתנו רשות לאתר האינטרנט שלכם (בעיקר בהגדרות הדפדפן, לא ממש פופולארי).
המשתמשים יכולים להתנתק משירות הודעות דחיפה (Opt Out), ואתם חייבים לאפשר להם ברגע שהם. לצרכנים עומדים מספר אפשרויות:
- על ידי המערכת שהטמעתם באתר האינטרנט שלכם.
- על ידי לחיצה בשורת הכתובת בדפדפן והסרת האפשרות לקבל הודעות מיידיות.
- על ידי כניסה להגדרות הדפדפן לחלק של "התראות".
- על ידי איפוס או הסרת דפדפן.
יתרונות פוש נוטיפיקיישן
אז אלו הם היתרונות החשובים כאשר אתם משתמשים בשירות הודעות בדחיפה בכלל ובפרט לצורך קידום העסק שלכם:
אין תיקיית ספאם
בשירות התראות בדחיפה אין תיקיות ספאם, וזהו יתרון מאוד חשוב לציין. כי ברגע שאתם שולחים אל המשתמש התראה אשר יכולה לכלול מידע שיווקי, הוא רואה אותה באופן מיידי או ברגע שיכנס לדפדפן או זמן נוח עבורו לפי איך שהגדרתם. בעצם ההתראה לא נמצאת בתיקייה מוסתרת אם נשווה את הערוץ הזה אל שיווק דרך הדואר האלקטרוני.
שיעור הרשמה גבוה
שיעור ההרשמה הוא היחס בין כמות ההרשמות לשירות של המשתמשים לבין כמות הפעמים שהוצגה בפני המשתמשים האפשרות להתחבר לשירות. כלומר אם הודעת ההצטרפות הוצגה ל-100 משתמשים ורק 50 משתמשים הצטרפו, אזי שיעור ההרשמה הוא 50%. שיעור הרשמה גבוה הוא יתרון חשוב עבורכם כי ככל שבסיס המשתמשים שלכם גבוה יותר, הסיכוי שלכם לגייס עוד לקוחות הוא גבוה יותר.
שיעור התגובה גבוה
שיעור התגובה או שיעור ההקלה הוא כמות המעורבויות או ההקלקות בפועל של המשתמשים שכבר התחברו לשירות לבין כמות הפעמים שההודעת הדחיפה הוצגה בפניהם. שיעור תגובה/הקלקה של התראות מיידיות הוא עד פי 4 מאשר באמצעות הדואר האלקטרוני, ובחלק מתחומי התעשייה יחס זה מגיע לכ- 40%.
עידוד מעורבות המשתמשים
יש הבדל בין אתרים/אפליקציות ללא שירות התראות בדחיפה לבין אלו שיש להם אפשרות זו. אחת מהם היא שההתראות מעודדות משתמשים להיות מעורבים יותר במותג שלכם, בין אם אתם מספקים להם מידע חיוני, אפשרות חדשה או כל דבר אחר. כך הם גם זוכרים יותר טוב אתכם.
שירות לקוחות או שימור לקוחות
זכרו: לקוחות שרכשו מכם הם כבר לקוחות נאמנים למותג שלכם והם עשויים לרכוש מכם עוד בעתיד. כאשר הלקוחות שלכם מנויים לשירות, אתם יכולים להציע להם מוצרים/שירותים חדשים, מוצרים משלימים, מענה על בקשותיהם ועוד.
עלויות זולות יחסית
התראות דחיפה הוא בדרך כלל ערוץ שיווקי זול יותר לעומת ערוצים אחרים, בעיקר כאשר משווים אותם לפרסום במנועי חיפוש או פרסום ברשתות חברתיות. דבר זה אתם יכולים למדוד בעזרת הקמת קמפיינים שונים אורגני או ממומן באינטרנט ולמדוד את העלויות שלכם יחסית לכמות הלקוחות הפוטנציאליים שקיבלתם.
הגברת התנועה לאתר
פרסמתם כתבה חדשה? בעת הפעלת האפשרות בפרסום הכתבה, הראשונים שיוכלו לקרוא את הכתבה הם המשתמשים שמחוברים לשירות הזה. פשוט מאוד. ברגע שאתם מפרסמים סרטון ב-YouTube, הראשונים שיראו זאת, הם המנויים שלכם בערוץ. גם בפייסבוק הדבר פועל בצורה כזו, וכמובן במקומות נוספים. לכן זהו כלי חשוב בעיקר אם אתם מפרסמים כתבות ומידע נוסף באתר האינטרנט שלכם.
תכונות וכלים בעת שימוש עם הודעות בדחיפה
ישנם לא מעט תכונות של הודעות דחיפה שהם אלו שמאפיינים את הערוץ השיווקי לעומת ערוצים אחרים, ושירותים נוספים מוצעים שניתן לבצע, לרבות התממשקות עם צד שלישי, ניתוח נתונים ועוד. להלן התכונות:
- התאמה אישית – במידה ואתם מזהים את המשתמשים שלכם, פשוט ניתן להתאים להם הודעות בדחיפה בהתאמה אישית. בדומה לקמפיין של שיווק בדואר אלקטרוני.
- API – התממשקות עם מערכות אחרות שלישיות לצרכי מטרות רבות כמו מערכות CRM, מערכות אנליטיקס (כמו Google Analytics), מערכות ניהול תוכן ועוד.
- A/B Testing – מבחני A/B מאפשרים לנו לשלוח הודעות שונות ל-2 קבוצות של משתמשים על מנת לדעת איזו הודעה הניבה ביצועים טובים יותר, ובכך ללמוד עוד יותר על המשתמשים.
- אנליטיקס – כלי ניתוח הוא חשוב ביותר בחלק הזה, בעזרת הכלי ניתן לקבל את כל המידע על המשתמשים שלכם. מספר האנשים, אילו דפדפנים הם התחברו, מדינה, מערכת הפעלה, כתובת IP, שפה, שיעור התגובה ועוד מידע נוסף חשוב.
- יבוא ויצוא – ניתן לייבא ולייצא משתמשים בין המערכות השונות וזאת מבלי לאבד את ההרשמה של המשתמשים.
- פילוח ומיקוד – ניתן בקלות לפלח קהל יעד ולשלוח להם הודעות ממוקדות.
- תזמון – ניתן לשלוח את ההודעות באופן מיידי או בזמן נוח של המשתמש. כמו כן, ניתן לשלוח ללקוחות הודעות לפי אזור הזמן במיקום הגיאוגרפי שהם נמצאים בו.
- מהירות – בדרך כלל השירות לא צורך משאבים כבדים ולכן ההתראות מופיעות בקלות ובמהירות, ללא השהייה.
- אוטומציה – אם תנאי כלשהו מתקיים, אז ביצוע הפעולה. כלומר באמצעות אוטומציה אתם יכולים לחסוך עבודה ולייעל את המערכת.
הטמעת מערכת לניהול הודעות דחיפה
כדי שתוכלו לשלוח הודעות דחיפה ללקוחות שלכם, עליכם להטמיע מערכת לניהול ולשליחה של פוש נוטיפיקיישן. מערכות אלו כוללות את התכונות כפי שנכתבו לעיל ובפרט פילוח קהלי יעד, תזמוות הודעות, כלי אנליטיקס ומידע, מבחני A/B, התממשקות עם API, עבודה עם כלים או שירותים נוספים ועוד.
יש כמה ספקים שונים המאפשרים שימוש במערכת לניהול ולפרסום התראות, כמו: OneSignal, Urban Airship, PushWoosh, VWO Engage (לשעבר PushCrew), Foxpush ועוד. הספקים נבדלים זה מזה בעיקר בכלים או בשירותים שהם מציעים, בממשק הניהול שלהם ובאפשרות שלהם לעבוד עם כלים נוספים. כמו כן, חלקם מציעים גרסת פרימיום התחלתית ללא תשלום לאתרים קטנים וחלקם מתאימים לאתרים גדולים יותר ולרבות אתרי מסחר אלקטרוני.
על מנת לבצע הטמעה, חשוב קודם כל לדעת מהם הדרישות שלכם מהמערכת, כמות משתמשים, אופן השימוש ומידע נוסף. הדבר הזה עוזר לכם לדעת טוב יותר איזה כלי יתאים לכם יותר.
איפיון כזה והטמעה של הכלי נעשה על ידי מחלקת הפיתוח של Netolink. אנחנו מאפשרים לעסקים להטמיע את המערכת כחלק מהאתר או האפליקציה כדי לקדם את השירותים או המוצרים שלהם.
בנוסף לכך, אנחנו נותנים שירותי ניהול ושיווק של ערוץ הפוש נוטיפיקיישן כדי לשפר את הביצועים וכדי להגדיל את המכירות.
כך שאם תרצו אפיון, הטמעה או שיפור ביצועי מכירות – אנחנו כאן. כדי להתחיל, צרו עמנו קשר.