רימרקטינג (או ריטרגטינג) – מה זה אומר ולמה זה כדאי לעסקים?
רימרקטינג (או ריטרגטינג) - מה זה אומר ולמה זה כדאי לעסקים?

רימרקטינג (או ריטרגטינג) – מה זה אומר ולמה זה כדאי לעסקים?

כדי שנתחיל לדבר מהו רימרקטינג ולמה זה באמת כדאי, החלטנו להתחיל להמחיש זאת באמצעות דוגמה מאוד פשוטה שהרבה מכם ככל הנראה מכירים.

קרה לכם מקרה ונניח רציתם לרכוש מוצר כלשהו באינטרנט, לדוגמה מוצר כלשהו לבית, נכנסתם לאתר האינטרנט, ראיתם מוצר, המשכתם לדפדף לעוד מוצר דומה של מותג אחר ועוד מוצר, ובסוף משהו הסב את תשומת ליבכם, החלטתם לצאת מאתר האינטרנט ולא לרכוש. כעבור יום או יומיים, גלשתם באתר אינטרנט כלשהו כדי לקרוא חדשות ותוכן מעניין וראיתם את המוצר הזה כמודעת פרסומת באתר והופתעתם, לאחר מכן קראתם עוד כתבה ושוב מודעה על אותו מוצר ואפילו אתם מקבלים הנחה של 15% על המוצר.

להגדיל מכירות ולקוחות באינטרנט ..

  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום
    פנה/י אלינו עכשיו >

בשלב זה, אתם לוחצים על המודעה, מקבלים את ההנחה, רוכשים את המוצר ואומרים לעצמכם, איזה יופי איך זה קרה.

עכשיו, תארו לעצמכם שנכנסתם לכמה אתרים ובסוף החלטתם לרכוש את המוצר מאתר ספציפי, ייתכנו לכך הרבה סיבות, אך לא מעט המקרים שבהם מדובר על שיווק מחדש של המוצר, מה שגורם לכם לחשוב כי הוא יותר טוב מהמתחרים ולרכוש אותו.

מה זה רימרקטינג?

רימרקטינג (או גם ריטרגטינג) היא פעולה שבה אנחנו מחזרים אחרי לקוחות שכבר היו בדף נחיתה או באתר שלנו על ידי הצגת מודעות / פרסומות שלנו. הלקוח רואה את המודעות שוב ושוב כאשר הוא גולש באתרי אינטרנט שונים כך, הלקוח חוזר לאתר ורוכש את המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים.

אגב, פירושו של רימרקטינג (Remarketing) הוא שיווק מחדש, פירושו של ריטרגטינג (Retargeting) הוא מיקוד מחדש – בפועל, ייתכנו כי עסקים כאלה או אחרים מכנים זאת במונח כזה ועסקים אחרים במונח האחר, הרעיון שעומד מאחורי 2 המונחים הללו הוא דומה, ואף זהה – הצגת מודעות מחדש לקהל יעד שהיה כבר באתר האינטרנט או בדף נחיתה שלנו.

הרקע של שיטת שיווק מחדש (מיקוד מחדש), שלמעשה היא עובדה כי רק אחוז מסויים מכל הגולשים באתר האינטרנט שלנו ממיר, כלומר רוכש מוצר באמצעות אתר / חנות מסחר אלקטרוני או משאיר פרטי התקשרות לצורך קבלת הצעת מחיר. הסיבה כי קבענו שמדובר בעובדה היא פשוטה מאוד, משום שאם כל מי שהיה נכנס לאתר האינטרנט ורוכש מוצרים או מבקש הצעת מחיר – עסקים היו מצליחים יותר, אבל זה לא כך.

למעשה, הערכות הן שמדובר על בין 1% לבין 10% מכל הגולשים של אתר האינטרנט שלכם מבצע רכישה או פעולה ששווה לכם כסף. כמובן, שיש גם נתונים שהם נמצאים מחוץ להערכה שציינו במשפט הקודם, לטובה או לרעה, אולם רוב הלקוחות בהתפלגות, נמצאים באזור זה

שאר הגולשים, 90% עד 99%, הם אנשים שלא משאירים פרטי התקשרות, או לא רוכשים מוצרים באתר האינטרנט שלכם. לכן נראה כי מדובר על פרסום יקר ערך שכן מרבית הגולשים הם כאלו. במקרה זה, הפיתרון הוא רימרקטינג / ריטרגטינג, שבאמצעותו אנחנו קוראים לאותם אנשים חזרה לאתר האינטרנט או לדף הנחיתה שלנו.

שלבי שיטת רימרקטינג – איך זה עובד צעד אחר צעד

להלן השלבים השונים על פי שיטת רימרקטינג לפרסום ממומן.

  1. אנו מטמיעים קוד ייעודי (סקריפט / פיקסל) באתר האינטרנט או בדף הנחיתה.
  2. לקוח שלכם נכנס לאתר האינטרנט או לדף הנחיתה (לא משנה האם נחת באמצעות פרסום ממומן או באמצעות קידום אתרים אורגני).
  3. נוצרת עוגייה ללקוח על ידי מערכת הפרסום / האנליטיקס של מקור הקוד.
  4. הלקוח שלכם גולש באתר, מחליט לרכוש מוצר (או משאיר פרטי התקשרות) או שהוא מחליט לא לרכוש ולא להשאיר פרטים ואז לצאת מהאתר.
  5. אנו יוצרים קהל יעד של אותם משתמשים שהיו באתר האינטרנט או בדף נחיתה על פי פרמטרים שונים.
  6. אנו מקימים מודעה / פרסומת במערכת הפרסום לאותו קהל יעד.
  7. הלקוח שלכם גולש באתרי אינטרנט אחרים, בלוגים, אתרי חדשות, רשתות חברתיות או מנועי חיפוש – ורואה את המודעות שלכם שוב ושוב.
  8. הלקוח מרגיש שכל האתרים ממליצים על העסק שלכם ולכן מחליט ללחוץ על המודעה.
  9. הלקוח זוכר שכבר היה אצלכם באתר ומחליט הפעם כן לרכוש דרככם או להשאיר פרטי התקשרות.
  10. אתם חוזרים ללקוח וסוגרים עסקה.

מדוע רימרקטינג זו שיטה טובה?

ההנחה שעומדת מאחורי שיטת רימרקטינג / ריטרגטינג, היא כי המשתמש שאליו אנחנו ממקדים, כבר היה באתר האינטרנט שלנו, זוכר אתכם ואת המותג, ויש סיכוי גבוה מאוד שבפעם הנוספת שהוא ינחת שוב באתר, הוא ירכוש את המוצר או ישאיר בקשה להצעת מחיר מכם. כך למעשה, הסיכוי לבצע רכישה או המרה מאותו לקוח היא גבוהה יותר מאשר לקוח שנכנס בפעם הראשונה.

בנוסף, הלקוח גולש באתרי אינטרנט שונים, קורא כתבות וחדשות, המודעות ממשיכות לרדוף אחריו לכל מקום. הלקוח מרגיש כי כל אתרי האינטרנט מייעצים לו לרכוש אצלכם, בין אם מדובר על שירות כמו שלכם, או אפילו מוצר ספציפי שרציתם לרכוש.

לבסוף, הרימקרטינג בדרך כלל זול יותר מאשר שיטת הפרסום הרגילה. זאת, בין היתר, מהסיבה כי הלקוח כבר היה אצלכם באתר וסביר מאוד להניח כי הוא קהל יעד פוטנציאלי שלכם.

    לקדם את העסק שלך עם מומחים.
    יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


    הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
    הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
    ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    נטולינק (Netolink)

    Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

    כתיבת תגובה