
אחת השיטות הטובות ביותר למכור את המוצרים או השירותים שלכם זה באמצעות יצירת פרסום אשר רודף אחר קהל היעד שלכם וידוע בתור שיווק מחדש (רימרקטינג, ריטרגטינג) (Remarketing). לקוחות ואנשים בקהל היעד יוכלו לראות את המודעות שוב ושוב עד שיבצעו קנייה.
מה זה אומר, איך עושים זאת ומידע נוסף – מדריך מקיף.
מה זה רימרקטינג או שיווק מחדש?
שיווק מחדש אשר ידוע בתור רימרקטינג או ריטרגטינג (ובאנגלית: Remarketing) היא שיטת שיווק המאפשרת לנו לחזר ולרדוף אחר קהל היעד שלנו שוב ושוב ולהציע להם מוצרים או שירותים שהם הביעו בהם עניין. למעשה, בזמן שאנשים בקהל היעד מבלים וגולשים ברחבי האינטרנט הם רואים את המוצר או השירות שלכם שהם התעניינו בו אצלכם באתר.
הנה דוגמה קצרה שתמחיש את המשמעות של רימרקטינג:
נניח החלטתם לקנות מוצר לבית, למשל סלון ומערכת ישיבה 2+3. החלטתם לערוך חיפוש באינטרנט וברשתות חברתיות, ונכנסתם לאתרי אינטרנט שונים כדי לראות דוגמאות, לבצע השוואת מחירים וכמובן לקנות. ייתכן שאפילו באתר מסויים הוספתם את המוצר לסל הקניות באתר כדי לראות מחירים, עלות משלוח, זמני אספקה ועוד.
החלטתם לצאת מהאתר ולא לקנות בסוף. אבל אז אתם שמים לב שאתם רואים את אותה מערכת ישיבה של האתר, שוב ושוב, גם כאשר קוראים כתבות, חדשות, מדריכים וגם כאשר מתכתבים עם חברים ומשפחה ברשתות חברתיות. אתם שמים לב שכל האינטרנט ממליץ לכם על אותה מערכת ישיבה ואפילו המודעה מציגה לכם קופון 5% הנחה לקנייה מיידית.
אז החלטתם ללחוץ על המודעה, להיכנס לאתר, ואפילו מערכת הישיבה עדיין נמצאת בסל הקניות ומה שנותר לכם לעשות זה לבצע את הקניה עם הקופון וסיימתם.
דוגמה שממחישה רימרקטינג
אז מה היה לנו בדוגמה הזו? מודעות שעוקבות אחריכם שוב ושוב עד שתבצעו את הקנייה הזו.
שיטה זו ידועה בתור רימרקטינג (Remarketing) או בעברית שיווק מחדש. יש כאלו שקוראים לזה ריטרגטינג (Retargeting) או בעברית מיקוד מחדש, אך בפועל המשמעות והרעיון הוא זהה לחלוטין.
הבסיס עליו עומדת שיטת הרימרקטינג היא שהמשתמשים לא קונים מיד בפעם הראשונה שהם נכנסים אלינו לאתר האינטרנט או לחנות המסחר האלקטרוני. למעשה, רק אחוז בודד מבצע את הקניה והוא נע בין 0.5% לבין כ-5% (תיתכן סטייה לכאן או לכאן לפי סוג העסק וסוג המוצר או השירות).
המשמעות היא ששאר המשתמשים, כ-95% ומעלה, הם משתמשים שלא קונים אצלכם באתר או לא משאירים פרטי התקשרות. למרות שבפועל אותם משתמשים, עשויים להיות קהל יעד איכותי וטוב.
רימרקטינג מאפשר לנו להגיע לאותם 95% ומעלה, בזמן שהם גולשים ומבקרים באתרי אינטרנט אחרים. על ידי כך שאנחנו פשוט פונים אליהם ומציעים להם להיכנס שוב לאתר האינטרנט או לחנות הדיגיטלית כדי להשלים את תהליך הרכישה.
יתרונות וחסרונות שיווק מחדש
יש כמה יתרונות וחסרונות שאותם צריך לדעת כאשר מבצעים שיווק מחדש.
יתרונות רימרקטינג
- אפשרות להגיע לקהל יעד שכבר מכיר אותנו אך לא ביצע או לא השלים את הקנייה או ההזמנה באתר.
- משפר משמעותית את כמות המכירות והלקוחות בשל העובדה שהמשתמשים מזהים את המותג.
- מסייע בבניית מיתוג ומודעות של העסק שלכם אצל קהל היעד.
- עלויות שיווק נמוכות יותר ביחס למודעות רגילות ומשכך – החזר על ההשקעה ועל הפרסום גבוה יותר.
- מאפשר פילוח והגעה למשתמשים בהתאם למיקומם במשפך השיווקי (אלו שצפו רק במוצר, אלו שהוסיפו את המוצר לעגלת קניות, אלו שהמשיכו לתשלום ואפילו אלו שביצעו קנייה), וכן התאמה את המסר השיווקי עבורם (קופון למי שלא השלים תשלום, הסבר יתרונות וחסרונות למי שלא הוסיף לסל קניות וכד').
- ניתן לבצע התאמה דינמית בהתאם לסוג המוצר שאותו משתמש חיפש.
- ניתן לפרסום במגוון ערוצי פרסום: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, יוטיוב ועוד.
חסרונות רימרקטינג
- יש לבצע קמפיין פרסום ממומן.
- מצריך הטמעה והתאמה של הקוד כדי לאגור את הנתונים.
סוגי רירמקטינג
ככלל, יש 2 שיטות עיקריות בתחום הרימרקטינג או ריטרגטינג:
- רימרקטינג רגיל – רימרקטינג רגיל הוא השיטה כפי שתוארה לפני כן. שיווק מבוסס לקהלים שוב ושוב כדי להחזיר אותם לאתר או לחנות הדיגיטלית ולבצע את הפעולה אותה אנחנו רוצים.
- רימרקטינג דינאמי – זוהי הרחבה של רימרקטינג רגיל והיא מבוססת התאמה מצרפית ומבוססת מוצר מסויים או שירות מסויים שהמשתמש עיין בו. לרוב שיטה זו מתאימה לאתרי אינטרנט מסוג מסחר אלקטרוני שיש להם המון מוצרים, והמשתמש גלש וצפה בהם. דוגמה נוספת היא אתרי תיירות למינהם וכדומה.
רימרקטינג – איך זה עובד?
אז איך בעצם עובדת שיטת רימרקטינג או ריטרגטינג? ובכן השיטה הסודית הזו עובדת לפי כמה שלבים שהם הכרחיים כדי לבצע שיווק מחדש לקהל היעד או ללקוחות.
ראשית כל יש להטמיע קוד ייעודי (סקריפט או פיקסל) באתר האינטרנט, בדף הנחיתה או בחנות המסחר האלטקרוני. הקוד הזה אוסף את כל המידע על מנת שנוכל להשתמש בו להתאמת המודעות לקהלי היעד.
כאשר המשתמש נכנס לאתר האינטרנט או לחנות הדיגיטלית שלכם, נוצגת עוגיה ייעודית על ידי מערכת הפרסום והעוגיה הזו נשמרת בדפדפן של המשתמש כדי לזהות אותו.
המשתמש מבצע את הפעולות השונות באתר (מחפש מוצרים, נכנס לעמודים שונים, מוסיף לסל קניות, ממשיך לתשלום וכד') והקוד אוסף את כל המידע כדי להציג אותו במערכת איסוף המידע או האנליטיקס. לאחר מכן המשתמש ממשיך ועוזב את האתר.
אנחנו יוצרים קמפיין פרסום רימרקטינג, המבוסס על הקוד והמידע שנאסף ונשלח אל מערכת הפרסום ומגדירים את הקהל עבורו נרצה להציג מודעות. יוצרים מודעות ומתאימים את ההגדרות הרלוונטיות.
המודעות מתחילות לפעול והמשתמש רואה אותן שוב ושוב כאשר גולש באתרים או באפליקציות שונות ברחבי האינטרנט. לאחר מכן, המשתמש לוחץ על המודעה הרלוונטית, נכנס לאתר ומשלים את תהליך הרכישה.
ערוצי פרסום לקמפיין רימרקטינג
אז איפה אפשר לפרסם וליצור מסעות פרסום (קמפיינים) בשיטת רימרקטינג? הנה כמה ערוצי שיווק ופרסום:
- פרסום בגוגל –
- גוגל חיפוש – קמפיין פרסום שמאפשר להגיע לקהל יעד שמחפשים לפי מילת מפתח מסויימת.
- גוגל מדיה – קמפיין פרסום באתרי אינטרנט רבים כמו בלוגים, אתרי חדשות, מגזינים ועוד.
- גוגל שופינג – קמפיים פרסום מבוסס מוצרים ורימרקטינג דינאמי להצגת מוצרים שמשתמשים התעניינו בהם בגוגל חיפוש ושופינג.
- פרסום בפייסבוק או פרסום באינסטגרם –
- פייסבוק/אינסטגרם כללי – קמפיין פרסום המאפשר להגיע לקהל יעד כאשר הם מבקרים בפייסבוק.
- פייסבוק/אינסטגרם מדיה – קמפיין פרסום באתרי חדשות ומדיה בתוך מאמרים מיידיים.
- פייסבוק/אינסטגרם שופינג – קמפיין פרסום מבוסס מוצרים ורימרקטינג דינמי להצגת מוצרים בפייסבוק.
- פרסום בפינטרסט –
- פינטרסט כללי – קמפיין פרסום המאפשר הגעה לקהל יעד בעת ביקור בפינטרסט.
- פרסום בלינקדאין –
- לינקדאין כללי – קמפיין פרסום המאפשר להגיע לקהל יעד בביקור בלינקדאין.
- פרסום בטוויטר –
- טוויטר כללי – קמפיין פרסום להגעה למשתמשים בטוויטר.