Netolink שיווק דיגיטלי » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » בלאק פריידי לעסקים 2021 – איך לשווק עסק או חנות מסחר באינטרנט ביום הקניות?

בלאק פריידי לעסקים 2021 – איך לשווק עסק או חנות מסחר באינטרנט ביום הקניות?

יש לכם עסק או חנות מסחר אלקטרוני באינטרנט? כך תוכלו לשווק ולקדם ביום הקניות ולהרוויח מזה, מדריך מתקדם על בלאק פריידי לעסקים. החלטנו לתת את המידע הזה כדי שתוכלו להרוויח ולא להסתכל מהצד.

הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.

מה זה בלאק פריידי?

בלאק פריידי (Black Friday) או בעברית, יום שישי השחור, הוא חג הקניות הפופולארי ביותר בכל העולם כולו, וכן.. גם במדינת ישראל. משנה לשנה החג הופך להיות יום קניות גדול וגדול יותר ששובר שיאי מכירות.

הצרכנים בעולם ובישראל בפרט, מחכים במיוחד ליום הקניות הגדול ביותר כדי לבצע רכישה וקנייה של המוצרים שהם כל כך רצו, בציפייה כי הם יקבלו את אותו המוצר בהנחה מהותית. בנוסף, על מנת לאתר מוצרים חדשים לקנייה (ממש לבזבז את הכסף, מותר להם).

למעשה, אולי גם אתם, בעלי עסק, בתור כובע של צרכן, רוצים לקנות מוצרים לעצמכם או למשפחה, שרציתם בעבר, אך כעת אתם מוכנים יותר לבצע את הקנייה, בין היתר, כי הם (המוצרים) יינתנו בהנחה.

בתור בעלי עסק או בעלי אתר באינטרנט שהוא חנות מסחר אלקטרוני, תרצו לקדם ולשווק את העסק במיוחד בתקופה זו כדי להביא יותר תנועה ולקוחות ובכך להגדיל את המכירות שלכם.

מתי בלאק פריידי 2021?

אז, מאוד חשוב לדעת מתי מתקיים חג הקניות, כדי שתוכלו גם להיערך מראש ולוודא שאתם עומדים בזמנים.

ובכן, בלאק פריידי 2021 השנה מתקיים ביום שישי, בתאריך 26.11.2021. בשעה שאתם פותחים את העסק או ב-00:00:00 אם המכירות מתבצעות דרך אתר אינטרנט.

נ.ב. אם אתם שומרים שבת ולא רוצים לקבל מכירות בשבת, אז פשוט ציינו זאת באתר ואפילו תנו אפשרות ללקחות שלכם להשלים את הרכישה במוצאי שבת עד השעה 23:59:59. כלומר, תוכלו לעשות את החג שישי שבת ורק בשעות שלפני כניסת שבת ובשעות לאחר צאת שבת.

בלאק פריידי לעסקים – איך לשווק?

כדי שתוכלו לשווק את העסק שלכם או את החנות הדיגיטלית שלכם לקראת חג הקניות בלאק פריידי, עליכם לפעול בכמה שלבים.

קביעת מטרה ומדדים

הדבר החשוב ביותר הוא לקבוע את המטרה שלכם, במיוחד כאשר מדובר על חג הקניות. אתם רוצים הרי לדעת האם השגתם את המטרה או לא, האם זה היה כדאי לשווק את העסק בחג הקניות או שלא.

כאן כדאי מאוד לקבוע מה אתם רוצים להשיג, כמה לקוחות חדשים, כמה מכירות, כמה לקוחות חוזרים, כמה הכנסות וכדומה. מוטב גם להתבסס על מדדים נוספים שהם יכולים לתמוך במטרה או במטרות ויעדים משניים.

תכנון והכנה

לפני שאתם מתחילים לשווק את העסק שלכם, לקבל מכירות ולקוחות חדשים, עליכם לתכנן מראש ולהכין את התשתית הנדרשת לכך.

כך למשל, צריך ליצור קריאייטיב מתאים לקראת החג, לוגו מיוחד, עיצוב תוכן ותמונות, עריכת סרטון מיוחד לחג, יצירת עמוד בלאק פריידי באתר האינטרנט שלכם, קביעת שיעורי הנחות על המוצרים והצגתם, תכנון לוחות זמנים של פרסום תכנים ועוד.

בחירת ערוצי שיווק רלוונטיים

איך בעצם אתם רוצים להגיע אל הלקוחות שלכם במיוחד בחג הקניות. האם ערוצי השיווק הם מנועי חיפוש כמו גוגל או בינג, רשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, אתרי חדשות ותוכן מסויימים, ניוזלטרים או אימיילים, מסרים מיידיים כמו וואטסאפ או טלגרם, מובילי דעה, שיווק שותפים ועוד.

ההמלצה היא להשקיע יותר במיוחד באותה פלטפורמה שמביאה לכם יותר לקוחות והיא מתאימה במיוחד בתקופת החג. הערוצים משתנים לפי סוג העסק שלכם.

אגב, אנחנו מנהלים את אתר בלאק פריידי ישראל של Shopikal ™, כך שתוכלו לפרסם את החנות שלכם שם בחינם, כדאי לעשות זאת בהקדם האפשרי!

פרסום ושיתוף מבצעים

יידעו את הלקוחות הפוטנציאליים על המבצעים שאתם מתכננים להציג. פרסמו זאת בתבונה בערוצי השיווק שבחרתם מקודם.

אתם יכולים לנצל את המערכות השונות כדי להציג את המידע בצורה אורגנית ובנוסף לקדם אותם באופן ממומן עם תקציב פרסום ייעודי.

מעקב אחר הביצועים ושיפורם

בכל פלטפורמה קיימים נתונים סטטיסטיים ואנליטיים, כך שתוכלו בהחלט לדעת כמה לקוחות פוטנציאליים נחפשו, כמה נכנסו לאתר שלכם, כמה ביצעו הוספה לסל, כמה רכשו וכך הלאה.

אם אתם משקיעים גם בקמפיינים ממומנים, אז השוו את ההכנסות וההוצאות מתוך אותם קמפיינים. כדי לקבל תובנות לגבי החזר ההשקעה שלכם.

טיפים לשיווק יעיל לעסקים בבלאק פריידי

כדי שהשיווק שלכם יהיה יעיל ומביא תוצאות, יש כמה דברים שכדאי לדעת, הנה כמה טיפים:

  • הקימו עמוד בלאק פריידי – צרו עמוד ייעודי "בלאק פריידי" ומומלץ שהקישור יכלול "/בלאק-פריידי/" או באנגלית "/black-friday/" או בשפה אחרת לפי סוג הקהל והשפה. אפשר גם להוסיף את מספר השנה, לרבות על ידי תיקייה או ספרייה.
  • הציגו את המבצעים והמוצרים בעמוד – עמוד בלאק פריידי יכול להיות קטגוריה, או תגית או עמוד רגיל שבו מוצגים המוצרים כולל אפשרויות מיון וסינון. כדאי שהוא יהיה קשור רק למבצעי החג.
  • השתמשו בתמונות איכותיות – כאשר אתם משקיעים בתמונות למוצרים או לבאנרים או למבצעים של החג, נסו שהם יהיו איכותיים וגדולים, אך שהמשקל והנפח שלהם יהיה אופטימלי מבלי לפגוע בביצוע האתר.
  • הציגו את המבצעים שלכם בעמוד הבית – עמוד בלאק פריידי או הבאנר צריכים להיות נגישים ישירות מהעמוד החשוב ביותר והוא הדף הראשי של האתר.
  • הציגו באנר לרגל החג – כדאי מאוד להציג באנר עליון או תחתון שמאפשר לקהל ללחוץ עליו כדי לגשת לעמוד המבצעים. זאת, כדי שהמידע יהיה נגיש גם למי שלא ניגש ישירות לעמוד הבית.
  • השקיעו באורגני וממומן ביחד – שלבו בין 2 העולמות האורגני והממומן, גם במנועי חיפוש וגם ברשתות חברתיות.
  • צרו קמפיינים של שופינג – גוגל שופינג וקמפיין קידום מוצרי קטלוג בפייסבוק הם קמפיינים מעולים, במיוחד לקראת בלאק פריידי. השקיעו בהם יותר מקמפיינים אחרים.
  • הציעו את המוצרים עוד לפני תחילת החג – אתם לא חייבים להציע את המבצעים בשעה 00:00:00. כדאי מאוד גם לתת אותם לרכישה אפילו כמה ימים לפני. עדיף להקדים את התחרות ולגרום ללקוחות לרכוש אצלכם ולא באתר מתחרה.
  • יידעו את הלקוחות שלכם – יש לכם לקוחות קבועים? תנו להם לדעת ראשונים על המבצעים שלכם לקראת החג. אלו הלקוחות הטובים שלכם וכדאי לתת להם עדיפות.
  • תייגו קישורים במיוחד – כדי לייעל את התהליך, מומלץ לתייג את הקישורים עם תיוג UTM מיוחד הכולל את בלאק פריידי 2020. זה יעזור לכם להבחין האם המכירות הגיעו מקמפיינים מיוחדים או ממסעות פרסום רגילות.
  • העניקו קופונים – קופונים הם כלי שיווקי שיכול לעודד לקוחות לבצע רכישות מתאימות לעסק שלכם. אז כדאי מאוד לנצל זאת.
  • היעזרו במומחים – אם אין לכם את הידע או המומחיות, היעזרו בגוף חיצוני שיכול להביא לכם תוצאות. במקום לבזבז כסף בלי לקבל תוצאות, שווה להשקיע אותם תוך כדי קבלת תוצאות מוכחות בשטח.

אגב, תנו את מה שהלקוחות שלכם רוצים, תוך כדי שירות לקוחות ומכירות מעולה וברמה גדולה ביותר. זכרו כי הלקוחות יודעים מה זה בלאק פריידי והם נכנסים לאתר שלכם במיוחד כדי לבצע השוואת מחירים ולרכוש את המוצרים.

    לקדם את העסק שלך רק עם מומחים!
    קבל/י שיחת ייעוץ ראשוני ממומחה שיווק ללא עלות.


    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *