שיווק אתר מסחר אלקטרוני – איך לשווק ולקדם חנות באינטרנט (דיגיטלית)?

יש לכם אתר באינטרנט בו אתם מציעים את המוצרים שלכם למכירה? מדריך שיווק אתר מסחר אלקטרוני מסביר לכם איך לשווק ואיך לקדם את החנות שלכם. השיווק מאפשר לכם לקבוע רצף של משימות למכירת המוצרים.

הנה כל מה שאתם חייבים לדעת וזה כדאי.

מה זה שיווק מסחר אלקטרוני?

שיווק אתר מסחר אלקטרוני, שיווק חנות באינטרנט, שיווק חנות דיגיטלית אונליין – או איך שתקראו לזה – הוא מערכת של פעולות ושיטות בו העסק שלכם מגיע מקהל היעד אל הלקוח הפוטנציאלי ואל תהליך המכירה בפועל.

אצל כל העסקים, תהליך השיווק כולל את כל הדרכים להגיע אל קהל הלקוחות שלנו (ערוצי שיווק), האמצעים בהם אנחנו עושים את זה, הגורם המבצע והמסרים המועברים אל אותם אנשים. בסוף התהליך מגיע תהליך המכירה בו אנחנו מוכרים ללקוח את המוצר שלנו, אחרי שהוא עבר את השלב ואת כל השלבים במסגרת משפך שיווקי.

בעסקים שהם אתרי מסחר אלקטרוני או דומים להם, הקו המבדיל בין שיווק למכירות הוא קו מאוד דק. המשמעות היא שאותן פעולות שיווק יודעות להביא לכם מכירות בפועל – מה שמממש את המטרה העסקית שלכם.

כדי להבין טוב יותר את הפעולות שיש לבצע בתהליך השיווק, חובה לקבוע אסטרטרגיה שיווקית, תכנית שיווק וכמובן לקבוע מטרות ברורות ויעדים להגיע אליהם. לעסקים קטנים מבינכם – לא, המשפט היפה הזה לא מיועד רק לעסקים גדולים, אלא גם לכם, עסקים קטנים ובינוניים.

תהליך שיווק אתר מסחר אלקטרוני

בנוסף למה שכתבנו לפני, האסטרטגיה, התכנית והמטרות – אנחנו צריכים להבין את תהליך השיווק באתר מסחר אלקטרוני (חנות דיגיטלית באינטרנט). כלומר, אלו נושאים שהם מגיעים עוד לפני תהליך השיווק בפועל.

השלבים בתהליך אמנם סטנדרטיים, וידועים לבעל העסק (בתקווה כמובן). הנה הם:

1. מודעות והכרה

השלב הראשוני והבסיסי ביותר הוא ההכרה והמודעות. קהל היעד חייב לדעת שהעסק שלכם קיים, החנות הדיגיטלית שלכם כמובן, אחרת – הוא לא יידע שאם כלל קיימים.

מודעות והכרה ניתן לבצע באמצעות ערוצי השיווק השונים כגון רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, ניוזלטרים, אתרי תוכן אחרים ועוד. מה שזה אומר, שאתם חייבים ליצור נוכחות כזו באותם ערוצי שיווק.

2. מסר שיווקי

עם הנוכחות, אתם צריכים להעביר את המסר השיווקי לקהל היעד שלכם. מסר שיווקי הוא נושא עצום בפני עצמו, מה להעביר, איך להעביר, באיזה אופן וכדומה.

המסר השיווקי צריך להיות מדוייק ומותאם לקהל שלכם, והוא חייב לכלול הנעה לפעולה. כדי שאותו לקוח פוטנציאלי יידע מה לעשות הלאה: להיכנס לאתר האינטרנט, להשאיר מייל, לכתוב הודעה פרטית, להתקשר וכד'.

3. תנועה לאתר

אתר המסחר האלקטרוני שלכם הוא "איש השיווק והמכירות" שלכם. הוא אחראי על שלבים מאוד הכרחיים בתהליך שבו הלקוח הפוטנציאלי הופך להיות לקוח של העסק, לקוח משלם.

כדי שהוא (חנות הדיגיטלית שלכם) יוכל לבצע את העבודה שלו, הוא צריך לקבל זרם של תנועה וכניסות לאתר. לכן, מומלץ שהמסר השיווקי מקודם יכלול את ההצעה לנחות באתר האינטרנט שלכם.

זה הזמן לומר, שהאנשים שצריכים לנחות באתר הם לא כל אחד, אלא רק לקוחות אידיאליים. אין צורך לשלם כסף או גם להביא תנועה חינמית, כדי שתיהיה תנועה באתר.

4. המרה באתר

המרה היא הפיכה של לקוח פוטאנציאלי ללקוח משלם. זה נושא מורכב בפני עצמו וחשוב לדעת לעשות אותו נכון.

על ההמרה והפיכה ללקוח משלם, משפיעים כל הדברים באתר האינטרנט ובדף הנחיתה (דף בו המשתמש נוחת לאחר שלוחץ על פוסט או קישור או מודעה).

נושאים כלולים הם כותרת, תמונות, צבעים, חווית משתמש, מהירות אתר, סדר, הצגה באופן ברור, מידע מספיק לקבלת החלטה, מידע וכלים מעולם המכירות ועוד.

איך לשווק ולקדם אתר מסחר אלקטרוני?

אז אולי הכל נחמד, תיאורתי וברור – אבל כאן נשאלת השאלה, אז איך באמת לשווק את האתר שלי ואיך להגדיל את המכירות באינטרנט? כמו שכתבנו מקודם, שיווק בכלל או שיווק מסחר אלקטרוני בפרט, הוא מערכת של פעולות.

אלו הם השיטות והסוגים המאפשרים שיווק וקידום אתרי מסחר אלקטרוני:

1. שיווק במנועי חיפוש

מנועי החיפוש הם הכלי הטוב ביותר להרבה עסקים, ובפרט אתרי מסחר אלקטרוני (חנויות באינטרנט). משתמשים מחפשים את המוצרים שלכם, מבצעים מחקר שוק, עורכים השוואת מחירים ואז נכנסים לאתר שלכם ומבצעים את תהליך הרכישה בפועל.

אבל, מנועי החיפוש (גוגל, בינג, יאנדקס וכו') מדרגים את התוצאות לפי מדדים ונתונים, זאת כדי להציע ולהציג למשתמש את התוצאה הטובה ביותר המתאימה לחיפוש שלו – לפי סוג החיפוש.

כאן המטרה היא לתת כותרות ותיאורים מתאימים למוצרים באתר, לבדוק שהאתר שלכם מהיר, ברור ונוח לגלישה, מאפשר ביצוע רכישה פשוטה יחסית ועוד.

כמו כן, חשוב מאוד להטמיע כלים מתקדמים לשיפור התצוגה במנועי החיפוש וגם כלים להתממשקות עם מערכות מסחר אלקטרוני במנועי החיפוש לצורך הצגת מוצרים בצורה מקצועית.

2. שיווק ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן כלים מאוד חשובים, לעיתים גם יותר ממנועי חיפוש. משתמשים גולשים באתרי רשתות חברתיות גם כדי להכיר את המותגים והעסקים, והם לומדים טוב את העסק והמוצרים או השירותים בצורה ויזואלית.

אך, הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, טוויטר, טיקטוק, יוטיוב וכד') עובדים לפי נוסחאות כך שהן קובעות איזה מידע הוא הכי רלוונטי לקהל היעד ולמשתמש – לפי תחום העניין שלו.

כאן, המטרה היא לתת דגש על הגברת המעורבות, הוספה של תכנים מתאימים לקהל היעד, עיצוב ומיתוג של פוסטים, שימוש בתכנים שונים (תמונות, סרטונים, סטורי וכו') ועוד.

בנוסף, כדאי מאוד להשתמש בכלים של הרשתות החברתיות להצגת המוצרים שלכם בצורה ידידותים בהם, על ידי מערכות מסחר אלקטרוני.

3. פרסום ממומן בתשלום

אמנם פרסום הוא חלק בלתי נפרד מהמטריה "שיווק", אבל היה חשוב לנו לתת לו דגש ולא בתור משפט קצר בערוצי השיווק השונים.

בשונה מערוצי שיווק רבים, בהם המידע ניתן גם ללא כל תשלום באופן ישיר למערכת (אלא אם אתם עובדים עם סוכנות שיווק וקידום) – פרסום הוא פרסום בתשלום ישירות אל המערכת בה קונים את שטח הפרסום.

היתרון הגדול ביותר של פרסום ממומן, הוא שהכלי מאפשר הגעה מהירה יותר לקהלים, כדי להציג את המסר השיווקי וכן הגעה ממוקדת נקודתית לקהל יעד מסויים שאנחנו רוצים אותו.

ערוצי השיווק בהם ניתן לפרסם, מאפשרים שימוש במודעות מסויימות, וכן חשוב לתת דגש על מודעות שופינג. מודעות שמציגות את המוצרים שלכם באתר או בקטלוג. כמובן שניתן לעשות שימוש גם במודעות נוספות.

4. שיווק מחדש

שיווק מחדש (רימרקטינג) או מיקוד מחדש (ריטרגטינג) – היא לרוב פעולה שמטרתה להגיע קהלים שבעבר כבר שיווקנו ופרסמנו אליהם, וכעת אנחנו מציעים להם הצעה אחרת.

כך למשל, אם יצרתם פרסום לקהל מסויים, רק מעטים יחליטו לרכוש. אך ייתכן מאוד שהם לא קנו את המוצר מסיבה מסויימת, למשל – בגלל המחיר. במקרה כזה, תוכלו להציע ללקוח קופון במתנה, הנחה על המוצר או כל הטבה אחרת שיכולה להיות מתאימה להם.

היתרון הוא שלרוב מדובר על קהל שכבר מכירים אתכם וסביר להניח שיהיה קל יותר לשכנע אותם לקנות באתר האינטרנט שלכם.

כדי לעשות זאת, חשוב להוסיף קוד מסויים באתר שנועד למדוד את התנועה ואז לשווק זאת במסגרת פרסום ממומן.

5. שיווק מבוסס תוכן

עולם האינטרנט כולל רק תוכן, זו אולי אחת המילים שמדברים עליה לא מעט בכלל. תוכן יכול להיות מוצג בתור טקסט, תמונה, סרטון, קטע קול, כלי או יישום מסויים, סקר וכדומה.

השיווק הזה יכול יעיל משום שהוא נועד לקדם את המכירות, והוא מאפשר הצגת מידע שמטרתו, בצורה ישירה או עקיפה, לגרום ללקוח הפוטנציאלי לקנות את המוצר שלכם ולהיות לקוח משלם.

אפשר לעשות זאת זאת על ידי שיווק באמצעות הבלוג שלכם, כתיבת כתבה או שיווקה באתרי תוכן וחדשות, או בערוצים אחרים.

6. שיווק באמצעות מסרים אישיים

רובנו בעלי כתובת דואר אלקטרוני או מספר טלפון, ולכן אנחנו יכולים לקבל מיילים, הודעות וואסטאפ או טלגרם או מסנג'ר, או מסרונים (SMS).

שיווק באמצעות מסרים אישיים מאפשר לכם להגיע באופן אישי לקהל היעד שלכם, על ידי שליחת מידע ומסרים שיווקיים ישירות כהודעה פרטית. אחוזי הפתיחה גבוהים יחסית מה שתורם ליעילות גבוהה.

תוכלו לבקש מהלקוחות להצטרף להרשמה לתפוצה או לקבלת מסחרים שיווקיים באמצעות יצירת מועדון לקוחות או צרכנות, הצטרפות לקבלת מבצעים או קופונים, הצטרפות בעת הצעה לקבלת מידע על מדריכים או טיפים, הצטרפות בעת ביצוע קניה באתר, ועוד.

שיווק בשיטה זו יכול להיות שיווק במייל, שיווק בוואטסאפ, שיווק בטלגרם או במסגנ'ר, שיווק מבוסס בוטים, צ'אט אוטומטי ועוד.

חשוב מכל, יש לקבל את ההסכמה של הנמען לפני שליחת המסרים הללו, לפי הוראות החוק בנושא.

7. שיווק מפה לאוזן

שיווק מפה לאוזן אולי פחות פופולארי כיום, במיוחד בשל כך שיש יותר כלים דיגיטליים התוספים את המקום שלו, אך עדיין יש לו חשיבות. בעת שיווק מפה לאוזן, אנחנו סוכמים על המידע של החברים או המשפחה שלנו, לא משנה באיזו צורה הם אמרו לנו את המידע (באופן פיזי או דיגיטלי).

אנחנו יכולים להמליץ על מוצרים שאהבנו, חנות שבה קנינו מוצר טוב או על שירות טוב שקיבלנו, מה שגורם להביא יותר לקוחות ולקוחות שמוכנים לרכוש.

בשונה ממה שמקובל לחשוב, לא תמיד הלקוח שלכם ימליץ לחבר או קרוב משפחה. זהו לא שיווק פסיבי, אלא אקטיבי. אנחנו צריכים לתזכר ללקוחות שלנו, שהם יכולים להמליץ עלינו לאותם אנשים אחרים.

8. שיווק שותפים

שיווק שותפים או שיווק משפיענים, הם ערוצי שיווק המזכירים מעט שיווק מפה לאוזן, אך כאן לא מדובר על לקוח, אלא על שותף עסקי או משפיען, לפי העניין.

שותף או משפיען יכולים להמליץ ולהשפיע על קהל היעד שלהם לרכוש דווקא את המוצרים שלכם. אבל צריך לתת לו סיבה. לרוב הסיבה היא כספית בצורה של תשלום על פרסום או תשלום על מכירת עסקה בפועל.

זה הכל.. אלו הם השיטות שאיתם תוכלו לקדם וגם לשווק את אתר המסחר האלקטרוני שלכם (החנות שלכם באינטרנט). רוב השיטות ניתן לבצע לבד ללא נוכחות של גורם אחר, אך תמיד אפשר להיעזר בבעל מקצוע או בחברה מומחי בשיווק דיגיטלי באינטרנט.

אם אין לכם אתר אינטרנט בו אתם מוכרים את המוצרים שלכם, כדאי מאוד לעשות זאת. אף פעם לא מאוחר. כמו שאמרנו – אתר מסחר אלקטרוני הוא גם איש המכירות שלכם ולכן הוא בהחלט יכול למכור יותר וייעל את תהליך העבודה שלכם.

לכן, אם אתם מעוניינים בהקמה של חנות או אתר מסחר אלקטרוני, או בשירותי שיווק – ברמה גבוהה, עם תוצאות מוכחות ובתקציב סביר – אנחנו כאן כדי לסייע לכם ולאפשר לכם למכור יותר.

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo