גוגל שופינג (Google Shopping) – איך להציג מוצרים במנוע החיפוש ואיך לפרסם לעסקים?
גוגל שופינג (Google Shopping) - איך להציג את המוצרים שלכם ואיך לפרסם לעסקים?

גוגל שופינג (Google Shopping) – איך להציג מוצרים במנוע החיפוש ואיך לפרסם לעסקים?

אם יש לכם חנות ובפרט חנות אינטרנטית (מסחר אלקטרוני) אתם חייבים להכיר את השירות גוגל שופינג (Google Shopping) שמאפשר להציג את המוצרים שלכם. לקוחות שמחפשים מוצרים כמו שלכם, עשויים לראות אותם.

למעשה, יש כלי נוסף שנקרא "קניות ב-Google", למרות ששמו דומה, מדובר על שירות אחר שעליו ניתן הסבר קטן.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

מה זה גוגל שופינג (Google Shopping)?

גוגל שופינג (Google Shopping) הוא מנוע חיפוש מבוסס מוצרים של חברת גוגל העולמית. שירות השופינג שלה מאפשר לכל אדם לחפש, לעיין ולהשוות מוצרים במגוון חנויות וכמובן לבצע השוואת מחירים. בנוסף לכך, ניתן לסנן או למיין את המוצרים השונים לפי מחיר, שם מוכר / ספק, ותנאים נוספים של המוצר.

כאשר צרכן חיפש ומצא את המוצר שהוא רצה לרכוש אותו, הוא יכול ללחוץ על כפתור "כניסה לאתר" ואז להשלים את תהליך הרכישה באתר. בדומה ליצירת לשונית קניות חנות בפייסבוק או חנות אינסטגרם שופינג.

בארצות בודדות בעולם, כדוגמת ארצות הברית, שירות "גוגל שופינג" הוא לא לבד, אלא מגיע עם שירות "קניות בגוגל" המאפשר להשלים את הרכישה ללא צורך ביציאה לאתר חיצוני. 2 שירותים אלו ביחד יוצרים זירת מסחר של גוגל שמתחרה ב-אמזון, איביי, אלי אקספרס וכד'.

בישראל, גוגל שופינג הושק בשנת 2018, כך שלמעשה גם ישראלים יכולים לבצע חיפוש ולאתר מוצרים שמעניינים אותם, גם מתוך גוגל חיפוש וגם מתוך עמוד ייעודי של שופינג.

עסקים יכולים להציג את המוצרים שלהם בשירות זה, ולכן לקדם את המוצרים שלהם עם מודעות.

הנה דוגמה של חיפוש:

חיפוש ב- גוגל שופינג
חיפוש ב- גוגל שופינג

למי זה מתאים?

אם יש לכם חנות פיזית (חנות מקומית, גאוגרפית) או חנות באינטרנט (מסחר אלקטרוני) ששם אתם מוכרים מוצרים, בין אם אתם מוכרים בישראל או בחוץ לארץ – זה מאוד מתאים לכם.

שירותים הם אינם מוצרים ולפיכך לא יכולים להופיע שם.

מיותר לציין (ואולי לא), אבל אתם חייבים לעמוד בתנאים והמדיניות של גוגל לעניין הצגה ופרסום המוצרים במערכות השונות.

איך להציג את המוצגים בגוגל שופינג?

לפני הכל, חשוב לציין שהצגת המוצרים בגוגל שופינג איננה בחינם, אלא בתשלום של קמפיין פרסום בגוגל. באפריל 2020 גוגל הודיעה שתאפשר להציג בחינם בלשונית שופינג ורק בארצות הברית. ביוני 2020 גוגל הודיעה כי המוצרים בחינם יוצגו גם במנוע החיפוש הראשי של גוגל וגם בארצות הברית.

ייתכן והדבר יהיה אפשרי גם בישראל בעתיד הקרוב.

ובכן, כדי להציג את המוצרים שלכם בגוגל שופינג, אתם צריכים כמה דברים:

  1. חנות מסחר אלקטרוני – אם אתם מוכרים דרך האתר (מומלץ ואפילו הכרחי).
  2. רשימה של מוצרים – קישור או גיליון נתונים מפורט של מוצרים שאתם מוכרים (כולל תמונה, שם, תיאור, קישור לרכישה, קטגוריית מוצר, מחיר, עלות משלוח ועוד).
  3. חשבון מרכז הסוחרים של גוגל (Google Merchant Center) – כדי להעלות את רשימת המוצרים ולנהל אותם.
  4. חשבון פרסום גוגל אדס (Google Ads) – כדי להציג את המוצרים בפרסומות גוגל חיפוש וגם גוגל שופינג.

הנה הסבר מפורט יותר:

1. חנות מסחר אלקטרוני

אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני שבה אתם מציגים את המוצרים שלכם, אז זה מצויין. אם אין לכם, זה לא נורא, תמיד תוכלו ליצור חנות כזו במחירים הוגנים (פנו אל מחלקת פיתוח אתרים שלנו לקבלת הצעה משתלמת במיוחד).

חנות, הכוונה היא חנות באתר אינטרנט שלכם בלבד ולא חנות בזית מסחר. כלומר, חנות בפייסבוק, באינסטגרם, באמזון, באיביי, באטסי או בפלטפורמה זירת מסחר אחרת – איננה מתאימה.

מומלץ להתאים את החנות שלכם לטכנולוגיה עדכנית שמתאימה למנועי חיפוש ולרשתות חברתיות.

2. רשימה של מוצרים

כדי לפרסם את המוצרים, צריך להעלות אותם לחשבון סוחרים של גוגל, וכדי להעלות אותם, צריך ליצור רשימה שלהם.

כאשר אנחנו כותבים רשימת מוצרים, אנחנו מתכוונים לרשימה של מפרט נתוני המוצרים. כלומר: שם המוצר, תיאור אודות המוצר, מספר סידורי או מספר פריט, קישור לרכישה, קישור של התמונה, מחיר, זמינות (במלאי או לא), קטגוריית מוצרים של גוגל, מותג (לפי סוג המוצר), מצב (חדש, משומש), תכונה (גודל, צבע, גיל, מגדר) ועוד.

כל הפרטים הללו, חייבים להיות לגבי כל מוצר ומוצר. יש לציין כי יש מפרט חובה שהוא חובה לגבי כל סוג של מוצר, ויש מפרט שהוא אינו חובה ולפי ברירה (בהתאם לסוג המוצר). אפשר לעיין ברשימה מלאה כאן.

3. חשבון סוחרים של גוגל

חשבון הסוחרים (Merchant Center) הוא כלי המאפשר לאחסן את המוצרים שלכם, על מנת שיהיו זכאים להופיע בכלים ובשירותים שונים של גוגל. זה כלי חובה.

כדי להתחיל, יש ליצור חשבון כזה. ביצירת החשבון עליכם להזין את שם העסק לתצוגה, מדינת העסק ואזור זמן, ואז לקרוא את התנאים ולהסכים להם. לאחר מכן יש לבחור מודעות שופינג ובסופו של דבר עליכם לאמת את החשבון ואת האתר שלכם.

כדי להציג את המוצרים, עליכם להעלות לכאן את הרשימה שיצרתם בשלב קודם. הרשימה יכולה להיות בקובץ גיליון אלקטרוני, קישור פיד שנוצר מהאתר או באמצעות API.

4. חשבון פרסום של גוגל

לאחר שהמוצרים שלכם הועלו ואושרו בחשבון הסוחרים, כעת יש ליצור מסע פרסום בגוגל אדס. אם אין לכם חשבון פרסום, תוכלו ליצור אותו, להירשם ולספק אמצעי תשלום לגוגל.

לאחר מכן יש לקשר בין חשבון סוחרים לחשבון הפרסום. בסופו של דבר יש לבחור בקמפיין גוגל שופינג, לתת שם לקמפיין, להגדיר אותו ולהתאים לרשימת המוצרים שאותה תרצו לפרסם, ואז ליצור את המודעות.

לסיכום

גוגל שופינג הוא כלי חשוב לכל עסק ובעל חנות מסחר אלקטרוני. מודעות גוגל שופינג טובות יותר מאשר מודעות טקסט רגילות, משום שהם גם מציגים את המחיר, גם את התמונה וגם את הפירוט לגבי המוצר. המודעות יכולות להופיע גם בפרסום בחיפוש רגיל בגוגל וגם בלשונית הקניות.

המומחים שלנו מנהלים חשבונות מסחר אלקטרוני וחשבונות פרסום של עסקים וחנויות. אם גם אתם רוצים להגדיל את המכירות של אתר מסחר האלקטרוני שלכם – נסו אותנו – אנחנו יודעים להביא תוצאות בשורת ההכנסות והרווח שלכם.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה