שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center) – מה זה, איך להציג מוצרים בגוגל דרך קידום אורגני וגם קידום ממומן?

גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center) – מה זה, איך להציג מוצרים בגוגל דרך קידום אורגני וגם קידום ממומן?

יש לכם עסק למכירת מוצרים, כלומר חנות פיזית או דיגיטלית (מסחר אלקטרוני)? אחד הכלים שמאפשרים לכם להציג מוצרים במנועי חיפוש הוא גוגל מרצ'נט סנטר. מדובר על כלי הכרחי לכל אתר מסחר אלקטרוני.

הנה מה שאתם צריכים לדעת.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה גוגל מרצ'נט סנטר?

    גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center) או בתרגום לעברית – מרכז סוחר של גוגל, הוא מוצר או שירות של החברה שמציע מגוון של כלים חכמים לקידום מוצרים של בית העסק שלכם והצגתם ללקוחות שלכם. אפשר לומר שמדובר על מערכת מקצועית הכוללת תכונות והגדרות שמאפשרות לכם להציג את המוצרים ללקוחות.

    הכלי מתאים גם לבתי עסק שמוכרים מוצרים פיזיים בחנויות מקומיות (בלי חנות דיגיטלית), גם לבתי עסק מבוססים חנות מסחר אלקטרוני באינטרנט, וגם לעסקים אשר משלבים בין אופליין לבין אונליין (כאלו שיש להם גם חנות פיזית וגם דיגיטלית).

    אם להסביר את זה בצורה פרקטית יותר, אז גוגל מרצ'נט סנטר היא מערכת להעלאת נתונים של חנויות ומוצרים אל גוגל, כדי להציג אותם בשירותים שונים של Google ובפרט מודעות קמפיין שופינג, הצגת מוצרים בתוצאות החינמיות בלשונית שופינג (Shopping), תמונות, חיפוש גוגל ועוד.

    יתרונות – למה זה כדאי?

    הנה כמה סיבות למה כן כדאי להשתמש במערכת גוגל מרצ'נט סנטר:

    • תצוגת פרטי מוצרים – אפשר לראות כיצד מוצרים עשויים להיות מוצגים ללקוחות כאשר הם מחפשים אתכם.
    • קידום המוצרים במגוון פלטפורמות – אתם יכולים לקדם את המוצרים שלכם דרך גוגל חיפוש, גוגל תמונות, גוגל שופינג, יוטיוב, רשת המדיה ועוד.
    • קידום אורגני וממומן – אפשר להציג את המוצרים גם דרך קידום אורגני וגם דרך קידום ממומן עם קמפיינים של שופינג.
    • קבלת תובנות – ניתן לקבל דו"חות ומידע על הביצועים של המוצרים שלכם ברחבי גוגל.
    • מגוון תוכניות – ניתן להצטרף לכלים ותוכניות של מרכז הסוחר של גוגל כדי להציג את המוצרים בצורה חכמה יותר, כמו השוואת מחירים, ביקורות גולשים, קידומי מכירות ועוד.
    • הגעה ללקוחות בכל העולם – אפשר להציג את המוצרים בכל העולם, בהתאם למדינת יעד ולפי פרמטרים שונים.
    • מגוון מקורות למכירה – אפשר למכור דרך האתר האונליין שלכם, דרך החנות הפיזית או דרך גוגל ישירות במערכת "קניות בגוגל".

    תכונות חשבון מרצ'נט סנטר

    לחשבון גוגל מרצ'נט סנטר יש כמה תכונות חשובות הפתוחות בפניכם כאשר אתם משתמשים בו.

    ראשית כל, חשוב לדעת שאתם חייבים שיהיה לכם חשבון Google כדי ליצור Merchant Center. אבל, חשבון גוגל אחד יכול להכיל כמה חשבונות מרצנט סנטר. למשל אם יש לכם כמה עסקים או כמה אתרים או מותגים לעסק אחד.

    ובכן, אלו התכונות של החשבון:

    1. ניהול המידע של העסק

    חשבון מרצ'נט סנטר מאפשר לכם להגדיר ולנהל את המידע של העסק שלכם כפי שהוא מוצג ללקוחות כאשר הם רואים את המוצרים שלכם בפלטפורמות שונות. כך למשל, אתם יכולים להעלות את הלוגו שלכם, שם העסק, הסבר על מדיניות משלוחים, מדיניות ותנאים אחרים, קביעת סכומי משלוח והובלה ועוד.

    2. ניהול קטלוג מוצרים

    המערכת מציעה לכם מקום מרוכז בו אפשר להעלות את הנתונים של המוצרים ולנהל אותם ואת תצוגתם בערוצי השיווק השונים, ובפרט זה:

    • אבחון – דף הכולל הסבר על בעיות בחשבון או במוצרים, פיתרונות להסבר ומידע נוסף.
    • כל המוצרים – כאן אפשר לראות את כל המוצרים שהועלו לחשבון כולל בדיקה וסינונים.
    • פידים (נתוני מוצרים) – זהו קובץ הכולל רשימה של מוצרים שאותם רוצים לקדם דרך מרצ'נט סנטר של גוגל.

    3. דיווחים ונתונים

    החשבון מאפשר לכם לקבל דיווחים על נתוני המוצרים שלכם. המידע כולל נתונים אודות תצוגת במוצרי גוגל השונים, מספר חשיפות, מספר הקלקות, שיעורי הקלקה ועוד.

    4. ניהול תוכניות

    אתם יכולים לנהל את התוכניות השונות במערכת, כך למשל אם אתם רוצים לקדם את המוצרים שלכם דרך Google Shopping, בין אם בקידום ממומן ובין אם בקידום אורגני. כמו גם אתם יכולים להצטרף לכלים נוספים כמו קופונים, קידומי מכירות, רימרקטינג דינאמי, דירוגי מוצרים ועוד.

    כך זה נראה:

    גוגל מרצ'נט סנטר - תצוגה כללית
    גוגל מרצ'נט סנטר – תצוגה כללית

    איך לפתוח חשבון מרצ'נט סנטר?

    כדי ליצור חשבון גוגל מרצ'נט סנטר, יש להיכנס לעמוד הבא ואז להתחבר עם חשבון הגוגל הרגיל שלכם.

    לאחר מכן, יש להמשיך להזנת פרטי עסק: שם העסק, כתובת פיזית, פרטי יצירת קשר ועוד. בהמשך, יש לאמת שאתם הבעלים של העסק ואתר האינטרנט ופרט תביעת בעלות על אותו אתר אינטרנט. ניתן לאמת באמצעות הוספת קובץ HTML, תגית HTML, גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר או גוגל סרץ' קונסול.

    השלב הבא זה לבחור היכן אתם מעוניינים שהלקוחות יבצעו את הרכישה, האם באתר האינטרנט, האם בחנות הפיזית או בחנות גוגל (Buy On Google) אשר זמינה במדינות מסויימות.

    בהמשך יש להעלות את קובץ המוצרים שלכם אל האתר, להשלים את התהליך של אימות ובדיקת מוצרים ואחר כך, תוכלו לקבל את המוצרים דרך קידום חנות בגוגל אורגני או ממומן עם גוגל אדס. הקובץ כולל מפרט נתוני המוצרים. כלומר: שם המוצר, תיאור אודות המוצר, מספר סידורי או מספר פריט, קישור לרכישה, קישור של התמונה, מחיר, זמינות (במלאי או לא), קטגוריית מוצרים של גוגל, מותג (לפי סוג המוצר), מצב (חדש, משומש), תכונה (גודל, צבע, גיל, מגדר) ועוד.

    יש לציין כי יש מפרט חובה שהוא חובה לגבי כל סוג של מוצר, ויש מפרט שהוא אינו חובה ולפי ברירה (בהתאם לסוג המוצר). אפשר לעיין ברשימה מלאה כאן.

    הערה חשובה: החשבון שלכם חייב לעמוד בתנאים ובמדיניות של גוגל לעניין הצגת המוצרים ותנאי סף. אחרת, החשבון שלכם עשוי להתבטל.

    אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני, אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי שנוכל לסייע לכם לממשק את המוצרים שלכם אל החשבון, וגם כדי לקדם את המוצרים שלכם. Netolink עובדת עם חנויות דיגיטליות ומציעה להם שירותי הטמעה, יצירת מודעות שופינג מתקדמות וקידום המוצרים בתוצאות החיפוש החינמיות.

    הניסיון והידע שלנו מחזיר את ההשקעה שלכם תוך זמן קצר.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *