קריאה לפעולה (הנעה לפעולה) – המלצות ודוגמאות אפקטיביות

קריאה לפעולה או הנעה לפעולה (Call to action) היא ההוראה שאתם נותנים לקהל היעד שלכם על מנת לעורר בהם תגובה מיידית לביצוע פעולה אותה אתם רוצים.

קריאה לפעולה עוזרת לקהל היעד של העסק שלכם לעורר תגובה מיידית ובכך להגדיל את כמות ההמרות (אם אתם מגדירים תגובה מיידית זו כהמרה). קריאה לפעולה יכולה להיות באתר האינטרנט שלכם, בדף נחיתה, במודעה או בעמודים ברשתות החברתיות שלכם, ההוראה יכולה להיות בעזרת תמונה, קישור, כפתור או כל דבר אחר שעוזר לקהל היעד להבין מה הם צריכים לעשות.

המלצות – קריאה לפעולה אפקטיבית

הנה כמה המלצות ליצירת קריאה לפעולה טובה.

הגבילו בזמן

כפי שאמרנו, קריאה לפעולה צריכה לעורר הנעה לפעולה, וכדאי שההנעה לפעולה תהיה מוגבלת בזמן על מנת שתהיה יעילה יותר ומשפיעה חזק יותר. כאשר מדובר במודעת פרסום ממומן, זה יכול לעזור לכם להגדיל את ה- CTR (יחס הקלקה) ובכך להעלות את הרלוונטיות ולהוריד את המחיר לכל קליק. כמובן שהנעה לפעולה "קנה היום זוג נעליים שני ב- 50% הנחה" יותר טובה ועדיפה על פני "קנה זוג נעליים שני ב-50% הנחה".

עיצוב

עיצוב חשוב מאוד עבור קריאה לפעולה, עיצוב טוב ויחס צבעים הגיוני יעזור להבליט את כפתור קריאה לפעולה ובכך לעורר את תשומת לב הלקוח. עיצוב יכול להיות בעזרת צבעים, גודל, פינות ישרות או מעוגלות, גודל גופן, סגנון גופן ועוד.

הטבה

עבור פרסום ממומן יש להשתמש בהטבה מסויימת, כך יחס הקלקה יגדל וגם הרלוונטיות. הטבה יכולה להיות כל דבר כדי לעורר את הלקוח להבין שזה כדאי לו, כגון: מוצר שני ב-50% הנחה, 30% הנחה בקניה לשנה מראש, מתנת הצטרפות לכל לקוח וכד'.

ניסיון, חינם ו- ללא תשלום

מילים כמו חינם, ללא תשלום יכולות לעזור לכם אם אתם זה מתאים לתדמית שלכם ולצרכי העסק, ניסיון יכול להיות התנסות בתוכנה ל- 14 ימים, או דומיין חינם ברכישת אחסון לשנה ועוד.

מילות רגש / לחץ

מילים כדי לעורר רגש אצל קהל היעד, מילה כזו יכולה להיות כמו: יוקרתי, חשוב, מומלץ ביותר, "המוצר אוזל במלאי קנו כעת" וכד'.

סימנים

סימנים ותווים כמו: >>, !, ?, וכד' יכולות לעזור עוד יותר כדי לגרום לקהל היעד שלכם להקליק על קריאה לפעולה ולהבין כי הם יכולים לפספס משהו אם לא ילחצו.

קריאה לפעולה – דוגמאות

הזמן

  • למה? קריאה לפעולה מתאימה כדי להזמין שירותים שונים, עוזרת להקל על קהל היעד שלכם על מנת להזמין נסיעה, חופשה, או טיסה.
  • למי זה מתאים? הוראה זו מתאימה מאוד לעסקים שהם: מלון תיירות, חברות הסעות, חברות תעופה, סוכני נסיעות, מסעדות ועוד.
  • איפה להשתמש? פרסום ממומן במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות, בעמוד הפייסבוק שלכם או באתר שלכם בעמוד הבית או בעמוד הדיל.
  • מתי להשתמש? כאשר אתם רוצים להציע הטבה מסויימת או דיל טוב.
  • דוגמה: דוגמה מצויינת לכך היא: "חופשת סקי ב- 50$ לאדם. הזמן כעת".

קנה / רכוש

  • למה? קריאה לפעולה "קנה היום" עוזרת לקהל היעד שלכם לקנות מוצרים כמו ביגוד, ציוד ועוד.
  • למי זה מתאים? הוראה זו מתאימה מאוד לעסקים כמו חנויות שמוכרות מוצרים (הנעלה, ביגוד, תכשיטים ועוד), רשתות שיווק, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ועוד.
  • איפה להשתמש? פרסום ממומן במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות, עמודים ברשתות חברתיות או באתר מסחר אלקטרוני שלכם בעמוד הבית או בעמוד המוצר.
  • מתי להשתמש? כדאי להשתמש בכפתור זה כאשר אתם מציעים הנחה או כאשר מוצר חדש הגיע.
  • דוגמה: דוגמה טובה לכך היא: "הגיעו מחשבים ניידים חדשים. קנה כעת מחשב נייד ב- 1,999$".

התקשר

  • למה? קריאה "התקשר" באה להקל על הלקוחות שלכם ליצור איתכם קשר מיידי בטלפון.
  • למי זה מתאים? עבור עסקים מקומיים או עסקים שיש להם מחלקת שיווק טובה בטלפון.
  • איפה להשתמש? פרסום במנועי חיפוש ורשתות חברתיות, צור קשר באתר האינטרנט שלכם או בחלק העליון, עמוד הפייסבוק. ניתן ליצור בקלות כפתור לחיץ, כאשר זה מתאים ללקוחות שגולשים דרך הטלפון הנייד שלהם.
  • מתי להשתמש? כאשר אתם מעדיפים שהלקוחות יתקשרו אליכם מאשר כניסה לאתר או הנעה אחרת.
  • דוגמה: "החזרי מס לעסקים ולפרטיים. התקשר עכשיו כדי לדעת אם אתה זכאי".

תרום

  • למה? קריאה "תרום" עוזרת לקהל היעד להבין כי הם יכולים לתרום לכם כסף.
  • למי זה מתאים? עבור ארגונים ללא כוונת רווח, עמותות וכד'.
  • איפה להשתמש? פרסום ממומן, רשתות חברתיות, אתר האינטרנט שלכם.
  • מתי להשתמש? בדרך כלל ברגע שאתם זקוקים לתרומה.
  • דוגמה: "עמותה עוזרת לבעלי מוגבלויות. תרום לנו החל ה- 20$".

צור קשר / השאר פרטים

  • למה? הנעה נפוצה מאוד כדי לעזור ללקוחות ליצור איתכם קשר.
  • למי זה מתאים? מרבית העסקים שיש להם אפשרות של טופס ליצירת קשר.
  • איפה להשתמש? אתר האינטרנט שלכם, רשתות חברתיות או פרסום ממומן.
  • מתי להשתמש? בכל רגע שאתם יכולים לקבל פניה מלקוחות.
  • דוגמה: "שיווק דיגיטלי לעסקים ולארגונים – צור קשר היום".

התחל / נסה / קבל

  • למה? אם אתם מעוניינים שהלקוח שלכם ינסה או ישתמש את המוצר או השירות ולאחר מכן ירכוש אותו.
  • למי זה מתאים? חברות תוכנה, חברות עם מוצר באינטרנט, ועוד עסקים.
  • איפה להשתמש? אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, פרסום ממומן.
  • מתי להשתמש? כאשר אתם מספקים ללקוח גרסת ניסיון או גרסה ללא תשלום מוגבלת בזמן. המטרה היא לאפשר לו לנסות לפני הרכישה.
  • דוגמה: "תוכנת CRM לעסקים קטנים, נסה כעת 30 יום בחינם".

הירשם

  • למה? קריאה לפעולה נפוצה להרשמה לרשימת התפוצה עבור קבלת משלוח והטבות במייל או SMS.
  • למי זה מתאים? חברות שמציעות דיוור בעזרת מייל או SMS.
  • איפה להשתמש? באתר האינטרנט שלכם, רשתות חברתיות.
  • מתי להשתמש? כאשר אתם רוצים לצבור מנויים למשלוח דיוור אלקטרוני או SMS.
  • דוגמה: "10 הטיפים החשובים ביותר לעסק שלכם. הירשם לקבלת המדריך".

סע / הגע

  • למה? עוזרת ללקוחות שלכם בלחיצת כפתור להגיע לעסק כדי לבצע פעולות נוספות.
  • למי זה מתאים? עסקים מקומיים, חנויות, ועוד.
  • איפה להשתמש? מפות, אתר אינטרנט, רשתות חברתיות.
  • מתי להשתמש? ברגע שאתם זמינים לתת שירות ללקוחות, חשוב שזה יהיה בשעות פתיחה.
  • דוגמה: "תכשיט – חנות תכשיטים, סע/הגע אלינו".

לחץ / קרא עוד / ראה עוד / הצג / קבל מידע נוסף

  • למה? כדי לעזור ללקוחות ללחוץ על קישור כדי להגיע ליעד שאתם רוצים.
  • למי זה מתאים? לעסקים עם פעילות באינטרנט.
  • איפה להשתמש? בעמודים או בדפים באתר האינטרנט שלכם, בפוסטים ברשתות חברתיות, באתרים אחרים.
  • מתי להשתמש? אין הגבלה, כל עוד עמוד היעד פעיל.
  • דוגמה: "המדריך שיעשה לכם סדר בעסק. קרא עוד".

צפה

  • למה? לעזור לקהל שיצפה בסרטון שלכם או בסרט אחר.
  • למי זה מתאים? עסקים שיש להם סרטונים או משתפים סרטון שעוזר להבין טוב יותר מאשר תמונה או טקסט.
  • איפה להשתמש? באתר שלכם, הערוץ שלכם ביוטיוב, רשתות חברתיות, פרסום ממומן.
  • מתי להשתמש? כאשר אתם מעוניינים שהלקוח יצפה בסרטון.
  • דוגמה: "התוכנה שיכולה לעזור לכם לנהל את הכספים בצורה טובה בעסק. צפה בסרטון כעת"

קבל

  • למה? כדי לעורר את הלקוח לבצע פעולה כלשהי כדי לקבל משהו. קריאה לפעולה קבל בדרך כלל בנוסף לקריאה פעולה אחרת. כמו: קנה-קבל, הירשם-קבל, צור קשר-קבל, וכד'.
  • למי זה מתאים? עסקים שיכולים במסגרת הקמפיין לתת משהו ללקוח לאחר ביצוע הפעולה.
  • איפה להשתמש? פרסום ממומן, קמפיינים ברשתות חברתיות.
  • מתי להשתמש? כשאתם מפרסמים או משיקים קמפיין ומעוניינים לתת ללקוח משהו.
  • דוגמה: "קבל ספר אלקטרוני עם כל הסודות של העסקים הגדולים".

שלח הודעה / שלח מייל

  • למה? כדי לעזור לקהל היעד לפנות אליכם בדרכים אחרות כמו מייל או הודעה.
  • למי זה מתאים? עסקים שיש להם מייל ויכולים לקבל הודעות דרך רשתות חברתיות, וגם שהם זמינים במייל הזה.
  • איפה להשתמש? עמוד הפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, צור קשר באתר האינטרנט שלכם.
  • מתי להשתמש? ברגע שאתם זמינים לקבל פניות דרך המייל או ההודעות.
  • דוגמה: "מעוניינים ליצור קשר? שלח מייל אל contact@example.com".

הורד / השתמש (שחק)

  • למה? כדי להורות ללקוחות שלכם להוריד או להשתמש באפליקציה או בתוכנה אחרת.
  • למי זה מתאים? עסקים שמספקים תוכנה למחשב או אפליקציה לטלפון.
  • איפה להשתמש? אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, פרסום ממומן.
  • מתי להשתמש? אם המטרה שלכם לעורר הורדה/שימוש באפליקציות.
  • דוגמה: "מחשבון חישוב ROI, הורד כעת בחינם".

הצטרף / הירשם / התחבר

  • למה? כדי שהלקוחות יצטרפו או ירשמו לאתר שלכם או דבר אחר.
  • למי זה מתאים? עסקים שמספקים מערכת על מנת להצטרף ולהתחבר כמשתמש.
  • איפה להשתמש? אתר אינטרנט.
  • מתי להשתמש? אם המטרה שלכם להירשם לאתר שלכם כדי להשתמש בפונקציות מתקדמות יותר.
  • דוגמה: "הצטרף כעת לאתר שלנו".

עקוב

  • למה? כדי שהלקוחות יעקבו אחר העמוד שלכם ברשתות החברתיות.
  • למי זה מתאים? עסקים שיש להם חשבון עסקי ברשתות חבריות.
  • איפה להשתמש? אתר אינטרנט, רשתות חברתיות.
  • מתי להשתמש? אם יש לכם תועלת מזה שהלקוח יעקוב אחריכם ברשת החברתית.
  • דוגמה: "עקוב אחרינו בפייסבוק / גוגל+ / טוויטר".

שונות

ישנם כפתורים אחרים כמו: בדוק / גלא / מצא / חשוף, עזור, חפש, חסוך ועוד, אשר יכולות להתאים לסוגים שונים של העסקים, לא הרחבנו עליהם כיוון שהם פחות פופולאריות. לכל אחת מהם משמעות שונה ולקמפיינים אחרים.

כפי שראינו כאן, יש לא מעט הוראות קריאה לפעולה עבור קהל היעד שלכם. הקפידו להשתמש בקריאה לפעולה מתאימה ביותר כדי לעורר בהם את המטרה שאותה רציתם. עליכם גם להבין באיזה שלב בערוץ השיווק הלקוח שלכם וכך להתאים לו את הקריאה לפעולה המתאימה ביותר.

כמו כן, חשוב לדעת כי יש קריאה לפעולה חזקה ויש קריאה לפעולה חלשה יותר. קריאה לפעולה חזקה היא כאשר הפעולה היא רכישה או המרה מיידית אשר תורמת לארגון שלכם והופכת אותו ללקוח, קריאה לפעולה חלשה יותר היא כאשר הפעולה היא הרשמה לרשימת תפוצה או יצירת קשר.

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo